Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


visite om half 12, wat serveer je dan?

<<

Anoniem336

Bericht 24 Mrt 2017 21:28

visite om half 12, wat serveer je dan?

We krijgen zondag visite om half 12.
Wat serveer je dan? Ik dacht aan wat paaseitjes en nog iets anders kleins voor bij de koffie, en even later wat kleine hapjes als een stokbroodje om te dippen, komkommer, wrapje.

Iemand suggesties? Vind wel leuk om er wat moeite voor te doen, maar vind zo`n lastig tijdstip. Moet niet te ingewikkeld worden als mini sandwiches oid :)
<<

Anoniem185

Bericht 24 Mrt 2017 21:31

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou gewoon broodjes en salades halen voor te lunchen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 24 Mrt 2017 21:34

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou ook gewoon wat salades met stokbrood en nog wat hapjes doen.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Mrt 2017 21:42

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou juist iets voor bij de koffie doen, cake of gebak oid.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Mrt 2017 21:43

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Een soepje en wat stokbrood? Of een salade.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2017 21:46

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou gewoon van alles in huis halen.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 24 Mrt 2017 21:50

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou net als cotton van alles in huis halen
<<

Anoniem184

Bericht 24 Mrt 2017 22:04

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou een soort tapas-achtige lunch maken, zodat je gewoon gezellig hapjes op tafel hebt staan maar het vervolgens ook voldoende zou zijn als lunch. Kunnen ze zelf kijken hoeveel ze eten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Mrt 2017 22:07

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou ze gewoon ontvangen met koffie met iets van een koek of paaseitjes erbij en dan een uurtje later iets zeggen van " ik ga er vanuit dat jullie mee lunchen". En als ze dat bevestigen lekkere broodjes afbakken, eitjes koken, vleeswaren, komkommer ed op tafel. Mochten ze niet mee willen lunchen is het dan ook prima, dan bak je gewoon minder broodjes af als ze weer vertrekken voor jullie zelf en blijf je niet met van alles zitten.
Meestal stel ik die vraag al een vooraf, gewoon even een appje sturen met de mededeling dat je er vanuit gaat dat ze mee lunchen en dan iets lekkers in huis halen, of soep of ragout maken of zo.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem185

Bericht 24 Mrt 2017 23:12

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ja, maar visite die komt om half 12 daar ga je toch van uit dat die gewoon mee eten? Ik vind dat geen twijfelachtige tijd ofzo. Als ze nou om half 11 langs zouden komen dan zou ik misschien nog twijfelen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Mrt 2017 08:32

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Mijn ouders eten al zo lang ik me kan herinneren maar 1 keer op zondag (brunch), altijd rond 11uur, ik ken wel meer mensen die dat doen, alle andere dagen van de week zou ik dus niet twijfelen maar op zondag wel. Maar goed, die staan dus over het algemeen ook niet om half 12 dan al op de stoep.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Mrt 2017 09:07

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou gewoon koffie en thee met iets lekkers doen. En vooraf even checken of ze ook mee willen lunchen, zo vanzelfsprekend vind ik dat niet. Wij gingen vroeger heel vaak rond die tijd even naar mijn oma, en dan aten we gewoon thuis rond 13 uur. Wij gaan ook weleens rond die tijd langs bij bijvoorbeeld de ouders van mijn man, en dan daarna gelijk naar mijn ouders om daar te luchen. Als je het niet wilt vragen zou ik inderdaad afbakbroodjes halen, als ze dan niet willen lunchen kun je die gewoon bewaren.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Mrt 2017 09:17

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Eens met Mizz_S. Ik vind het wel leuk om wat op tafel te zetten, maar zou niet uitgaan van lunch. Misschien hebben ze nog wel een high tea gepland haha!
L2014 & H2017
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 25 Mrt 2017 10:06

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik vind half 12 een rare tijd wat dat betreft. Maar ik zou gewoon vragen wat ze van plan zijn en me daarop aanpassen.
Het ligt er ook aan of ze vlakbij wonen of nog reistijd hebben natuurlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mrt 2017 10:22

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik zou gewoon vragen of ze mee willen lunchen. Makkelijk zat. Wij hebben tegenwoordig wel vaker lunch of brunch dates met vrienden, zeker als ze kinderen hebben, dan is overdag afspreken makkelijker. Vind 't eigenlijk ook heel gezellig. Maar dan weten we idd wel dat ze echt komen lunchen, maar dat moet je ook gewoon vragen.

Om half 12 zou ik misschien eerst koffie met een paaseitje doen en dan een lunch idd. Ook afhankelijk van hoe lang die mensen blijven.
Let's discover the world together.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 25 Mrt 2017 11:08

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Bij mijn familie beginnen de zondagochtend bezoekjes ook tussen 11.00-11.30 uur en dan beginnen we met koffie met cake/koek/taart en gaan daarna over op nootjes, chips, toastjes of stokbrood met brie en salades. Soms heeft oma saucijzenbroodjes of worstenbroodjes. Daarna eet iedereen gewoon thuis soep met het eigen gezin.

Met mijn schoonfamilie is het veel uitgebreider met koffie/thee met diverse soorten taart, koeken en cake, msemmen, harcha, pannekoeken, kleine pizzaatjes en croissantjes en daarna vaak een tajinegerecht met lekker vers gebakken Marokkaans brood of stokbrood. Of een simpele couscous met zoete ui en rozijnen. Of kip met olijven, friet en stokbrood.

Komt mijn familie bij ons dan zorg ik sowieso altijd dat ik twee grote pannen soep heb met broodjes/pizza's, eieren en pannekoeken en/of kipnuggets voor de kinderen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Mrt 2017 12:37

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Ik vind het ook een 'onhandige' tijd, maar zou niet automatisch uit gaan van een lunch. Misschien doen ze dat ervoor, of erna wel. Ben zelfs een beetje verbaasd over hoe velen van jullie uitpakken hahaha.

Ik zou gewoon een cake/koek/paaseitje halen om mee te beginnen bij de koffie, en voor later op de middag misschien nog een nootje/chips, of een toastje met wat smeersels ofzo.
<<

Anoniem336

Bericht 26 Mrt 2017 16:45

Re: visite om half 12, wat serveer je dan?

Nou, mijn man had het weer eens verkeerd doorgegeven, ze kwamen gewoon half 11.
Maar heb wel wat hapjes op tafel gezet :)
Plak cake bij de koffie.
Daarna stukjes kaas, komkommer, tomaatjes, gevulde eieren, wraps met heksenkaas/sla/kipfilet, stokbrood met smeersels

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers