Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Apparaten aan als je zelf weg bent

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Mrt 2017 13:41

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Elliot, nee gelukkig niet! Ja de droger is stuk en we moeten een nieuwe kopen, maar dat is gelukkig alles.

Ddl, ik heb eigenlijk geen idee wat je bedoelt?
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Mrt 2017 14:12

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Bedoel je de condensor Ddl?
Afbeelding

Deze spoel ik altijd af onder de kraan. Komen hele proppen haar en pluis uit meestal :omg:

♥♥
<<

Anoniem197

Bericht 23 Mrt 2017 14:16

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Die ja. Blijkbaar de condens filter. Bij ons kan die open en daar zit dus een soort van gaas in. Heel grof waar al het stof aan blijft hangen. Niet schoon te krijgen!
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2017 14:20

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Elliot schreef:Bedoel je de condensor Ddl?
Afbeelding

Deze spoel ik altijd af onder de kraan. Komen hele proppen haar en pluis uit meestal :omg:

Same here. Droge haren en pluis eruit trekken en daarna afspoelen onder de kraan.
Ga ook zo nu en dan even met m'n hand diep in beide filters om stof te plukken.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Mrt 2017 14:33

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Vaatwasser wel.
Wasmachine alleen als ik kort weg ben (ik wil de was niet te lang in de trommel houden).
Oven nooit.
Droger hebben we niet :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Mrt 2017 14:35

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Nachttarief is al lang achterhaald en zit niet zoals vroeger en kei groot verschil in. Dus daar hoef je het niet voor te doen.

Vaatwasser en wasmachine wel. De wasmachine heeft een antikreuk stand dus hij blijft een beetje draaien als hij klaar is. Vaatwasser doen we regelmatig en als we laat thuiskomen is het mooi klaar. Al heeft ons voorkeur dat we hem als hij klaar is nog mooi even open kunnen zetten en alles zo een uurtje extra laten drogen voordat we alles in de kast zetten.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 23 Mrt 2017 14:57

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Droger nooit om bovenstaande reden. De onze geeft na elke droogsessie aan dat het pluizenfilter schoon en waterbak leeggemaakt moeten worden. Om de zoveel draaien geeft ie aan dat we de condensor moeten schoonmaken. En dan maak ik ook waar de condensor in zit schoon. Vaatwasser laat ik wel draaien. Wasmachine liever niet. Die en de droger ook kunnen we wel op pauze zetten. Dat doe ik dan wel en dan weggaan. Oven zou ik ook nooit aan laten.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Mrt 2017 14:59

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

De wasmachine en vaatwasser wel. Dat zijn betrouwbare apparaten.
De oven en de droger absoluut niet! De droger gebruik ik bijna nooit meer, oud stroomvretend loeder is het. Ik droog alles op een droogrek tegenwoordig.
De oven heeft laatst een keer heel erg staan roken door wat verbrande becciamella. Brandalarm bleef maar loeihard afgaan.
Verder staan natuurlijk de koelkast en de vriezer aan en that's it.
04-2014
10-2015
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2017 15:03

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine en vaatwasser wel. Kan weinig mee gebeuren. Doe de was dan vaak uitgesteld en als ik thuis ben is het klaar

Droger nooit. Levensgevaarlijk is dat. En hier moet ook het hok deur open als de droger aan staat dus niet handig als ik weg ben.
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Mrt 2017 15:23

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Ik doe echt heel vaak de was 's avonds al in de machine en dan zet ik de timer gewoon 20 uur vooruit, dan is de was precies klaar als ik uit mijn werk kom. Zo hoef ik er niet op te wachten als ik eigenlijk naar bed wil en zit de was als het programma afgelopen is niet lang meer in de machine, ik vind dat echt ideaal en heel efficiënt.

Van de droger wist ik inderdaad, daarom doe ik dat ook liever niet. Onze droger geeft inderdaad ook na elke sessie aan dat de filter schoon gemaakt moet worden, als ik dat niet doe dan stopt hij ook gewoon met draaien.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Mrt 2017 19:37

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine wel. Droger liever niet, soms wel als ik N. even van school haal of snel heen en weer naar de supermarkt ga. Maar ben ik langer dan een half uur weg, dan zet ik hem uit. Vaatwasser zou ik wel laten draaien, maar die hebben we helaas niet.
<<

Anoniem316

Bericht 23 Mrt 2017 21:05

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine wel maar de droger niet. Die zet ik zelfs uit als ik maar even naar de winkel ga. Inderdaad, die waarschuwing van Elliot is echt een hele goede.
Verder zet ik de oven ook niet aan. Tv staat wel eens op stand-by. Opladers probeer ik zoveel mogelijk uit het stopcontact te halen als ik weg ga.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Mrt 2017 21:06

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Urban Naked schreef:Droger vaatwasser en wasmachine wel. De droger en wasmachine niet tegelijk.

De oven niet. Soms heb ik ook dat ik even weg moet en daarna al snel wil eten, wat ik dan wel eens doe is de oven goed heet voorverwarmen en dan m'n ovenschaal erin en de oven uit. Dan blijft het nog best even heet en dan zet ik het zsm weer aan als ik terug ben.


Zo heb ik het nu ook een beetje gedaan, althans; hartige taart 20 min op 220 ofzo, toen moest ik 10 min weg en heb ik 'm op 50-75 gezet. Voelde wel een beetje dubbel, maar was wel handig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Mrt 2017 21:06

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Oh ik moet ook echt weer de droger schoonmaken. Ik haal 'm na elke droogbeurt leeg qua stof bij de filter. Maar de rest er om heen mag ook wel weer eens. Vind het inderdaad ook eng!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Mrt 2017 21:09

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Poeh hee, gelukkig heb ik geen droger als ik die verhalen zo lees!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem185

Bericht 24 Mrt 2017 00:12

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Nee, liever niet, tenzij het niet anders uitkomt. Als de was/droog combi aan staat en ik moet gauw om een boodschap dan doe ik dat ook gerust, maar ik ga hem niet aan zetten en vervolgens een hele middag weg. Oven zou ik nooit onbeheerd aan laten staan, iets op het vuur zetten ook niet. Laatst was ik knakworsten aan het opwarmen en moest even gauw boven iets gaan halen, maar dat vind ik dan ook al geen fijn idee. Ik ga wel in de woonkamer zitten als er iets op het vuur staat, maar dan kan ik het zien.

Ik was en droog wel 's nachts. Oh en ik laat altijd een lampje branden voor de kat; ja ik weet dat ze daar vast geen behoefte aan heeft maar toch vind ik het zielig om haar met de rolluiken dicht in het donker te zetten. :palm:

Vaatwasser heb ik niet, maar die zou ik makkelijker aanzetten als ik weg ga.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 24 Mrt 2017 00:31

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

De wasmachine en vaatwasser wel, maar scheelt er wel aan hoelang ik weg ben. De rest zet ik uit.
<<

anoniem213

Bericht 24 Mrt 2017 00:35

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Ik zet alleen de wasmachine weleens op uitgesteld programma. Andere apparaten zet ik uit. Ik had toevallig op de middelbare school een vriendin die een keer wakker werd terwijl het hele huis in brand stond door een vaatwasser. Dat is natuurlijk vet lang geleden, maar daardoor durf ik hem zelf dus niet aan te laten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Mrt 2017 10:23

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Fred schreef:Nachttarief is al lang achterhaald en zit niet zoals vroeger en kei groot verschil in. Dus daar hoef je het niet voor te doen.

Bij mijn energieleverancier zit daar echt nog wel een mooi verschil in tussen dag- en nachttarief, dus daar doe ik het zeker wel voor als het kan en uitkomt.
2012 & 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Mrt 2017 10:26

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Vaatwasser en wasmachine wel. Nu staat bijvoorbeeld de droger aan omdat ik thuis ben, maar stel dat er iets mee gebeurd, dan is het eerste wat ik doe mijn kind pakken en wegrennen hoor dus wat dat betreft kan ik hem altijd wel aanzetten, haha.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Mrt 2017 10:30

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine laat ik wel aanstaan. Ik zet hem wel alleen aan als ik niet heel lang weg ga, dus niet als ik moet werken bijvoorbeeld. Wij hebben helaas geen timer of iets dergelijks, dat lijkt me erg handig en zou ik bij een volgende wasmachine wel willen.
Oven zou ik nooit aan laten als ik weg ben. Droger en afwasmachine hebben we niet.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron