Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2017 23:26

Re: Sollicitatietopic #2

Wat ontzettend fijn voor je, Radler. Gefeliciteerd!! Wat een verschil; wat je voormalig werkgever roeptoeterde tegen de rechter en wat er nu daadwerkelijk gebeurt. Ben heel blij voor je! Alle goeds gewenst in je nieuwe baan. :)
<<

Anoniem244

Bericht 22 Mrt 2017 07:35

Re: Sollicitatietopic #2

Thnx allemaal :-)

@guattari, ja echt he! Dat voelde wel even als een mes in de rug... maar goed accepteren zal ik het wel nooit, afsluiten kan ik het nu hopelijk wel.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Mrt 2017 11:12

Re: Sollicitatietopic #2

Dat hoop ik ook voor je. Gaat vast lukken nu je een nieuwe baan hebt en nieuwe herinneringen kunt maken! Veel plezier op je eerste werkdag (en natuurlijk alle dagen die volgen)!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mrt 2017 11:52

Re: Sollicitatietopic #2

Ik wil/ga tweede spoor integreren. Ik zou graag weten hoe ik dit verder aanpak. Van m'n huidige werkgever hoef ik niet veel te verwachten. Dus ik zou graag zelf wat actie ondernemen. Maar hoe? Je belt een bedrijf, legt de situatie uit en solliciteert? Of pak ik het dan verkeerd aan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Mrt 2017 17:01

Re: Sollicitatietopic #2

Thunder schreef:Ik wil/ga tweede spoor integreren. Ik zou graag weten hoe ik dit verder aanpak. Van m'n huidige werkgever hoef ik niet veel te verwachten. Dus ik zou graag zelf wat actie ondernemen. Maar hoe? Je belt een bedrijf, legt de situatie uit en solliciteert? Of pak ik het dan verkeerd aan.


Wat goed van je! Ik kan me herinneren dat dit een aantal weken geleden eens ter sprake is gekomen. :) Bemiddelt het UWV hier ook niet in? Lijkt me wel zo fijn als je eigen werkgever tot niets bereid is. Ik vraag me ook af of dit 'zomaar' kan dat je huidige werkgever niets doet, met het oog op inspanningen verrichten om de werknemer te laten re-integreren. Wat zegt de website van het UWV hierover? Ik ken wel mensen die via tweede spoor weer aan de slag zijn gegaan, maar heb nooit gevraagd naar hoe dit is verlopen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mrt 2017 19:08

Re: Sollicitatietopic #2

Ik vertelde hier vorige week dat ik een mail had gestuurd naar die instelling waar ik een paar maanden geleden nét niet was aangenomen, met de vraag of ze een stage- of werkervaringsplek voor me hebben. Ik heb toen met hem gebeld en hij stond er wel voor open. Ik zou hem komende week terugbellen om te kijken hoe of wat. Nu zat ik vanmorgen bij de psycholoog hierover te vertellen en toen ik terug was had ik een gemiste oproep van de man waar ik toen het eerste sollicitatiegesprek mee had. Hij wilde op korte termijn met me om de tafel om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Een stage vonden ze namelijk toch niet zo'n goed idee omdat dat te veel begeleiding kost én ik in een dag per week te weinig gedaan zou kunnen krijgen. Maarrr nu komt het: hij was nu met P&O aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om mij eventueel voor een halfjaar aan te nemen voor de omvang die destijds ook in de vacature stond (volgens mij net geen drie dagen als ik het me goed herinner)! Woohoooo dit klonk mij natuurlijk goed in de oren! Hij wilde dat ik morgen al langskom, dus ik ga morgen eind van de werkdag daarheen en dan zien we wel wat hij in gedachten heeft. Ik juich maar weer niet te vroeg, maar het zou toch wel geniaal zijn als ik daar uiteindelijk toch nog kom te werken :P.

Niet quoten please!
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mrt 2017 19:12

Re: Sollicitatietopic #2

Guattari schreef:
Thunder schreef:Ik wil/ga tweede spoor integreren. Ik zou graag weten hoe ik dit verder aanpak. Van m'n huidige werkgever hoef ik niet veel te verwachten. Dus ik zou graag zelf wat actie ondernemen. Maar hoe? Je belt een bedrijf, legt de situatie uit en solliciteert? Of pak ik het dan verkeerd aan.


Wat goed van je! Ik kan me herinneren dat dit een aantal weken geleden eens ter sprake is gekomen. :) Bemiddelt het UWV hier ook niet in? Lijkt me wel zo fijn als je eigen werkgever tot niets bereid is. Ik vraag me ook af of dit 'zomaar' kan dat je huidige werkgever niets doet, met het oog op inspanningen verrichten om de werknemer te laten re-integreren. Wat zegt de website van het UWV hierover? Ik ken wel mensen die via tweede spoor weer aan de slag zijn gegaan, maar heb nooit gevraagd naar hoe dit is verlopen.
Nou, ja, ik heb vanmorgen pas een gesprek met m'n Arbo gehad. Onderzoek en alles wordt in werking gezet. En m'n werkgever heeft idd wel verplichtingen, maar ik mag ook zelf op zoek. Dus toen vroeg ik me ineens af hoe dat in z'n werk gaat. Vandaar. :)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Mrt 2017 19:58

Re: Sollicitatietopic #2

Radler: ook gefeliciteerd namens m'n zus. ;-)

Thunder: snap ik. Hoop dat je hier nog wat goede tips krijgt! :)
<<

Anoniem244

Bericht 22 Mrt 2017 20:37

Re: Sollicitatietopic #2

Thanks Guat + zus en nog bedankt voor jullie beide advies :-)

Spannend Bliss, ik duim voor je
<<

Anoniem282

Bericht 22 Mrt 2017 22:53

Re: Sollicitatietopic #2

Radler: Graag gedaan. Hopelijk nooit meer nodig (omdat dit zou betekenen dat iets niet lekker loopt). :)

Bliss: wauw, wat een leuk bericht. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Mrt 2017 23:07

Re: Sollicitatietopic #2

Waar, gaaf Bliss. Ik ben benieuwd!
<<

Anoniem244

Bericht 23 Mrt 2017 15:49

Re: Sollicitatietopic #2

Guattari schreef:Radler: Graag gedaan. Hopelijk nooit meer nodig (omdat dit zou betekenen dat iets niet lekker loopt). :)


Haha nou idd... ik ga er vanuit dat het nooit meer nodig zal zijn... het is en blijft genaaid...
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mrt 2017 21:16

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk gesprek gehad vanmiddag, dinsdag ga ik als het goed is een taal- en schrijftest doen en als dat goed is, kan ik daar zoals het er nu naar uitziet in elk geval een halfjaar gaan werken! Woeiii dat zou tof zijn. Ga me dan vooral met tekstredactie bezighouden. Spannend! Ik houd nog wel een slag om de arm en doe er morgen nog even een andere sollicitatie uit ook.
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 24 Mrt 2017 15:18

Re: Sollicitatietopic #2

Radler wat super fijn!!!
Bliss, klinkt heel erg veelbelovend. Ga voor je duimen!!
Elliot, jij al wat gehoord?

Ik mag woensdag al gaan beginnen. Zin in, maar vindt het ook wel heel spannend. Niet niks om weer te gaan werken na zo lang thuis te hebben gezeten. Maar heerlijk om eindelijk weer wat anders dan een kind om armen te hebben :wink:.
Had gisteren gesprek over wanneer te beginnen enzo en de vrouw waar ik gesprek mee had was al verder voor me aan het denken wat ik voor hun zou kunnen betekenen omdat ze dacht dat de functie niet heel erg moeilijk zou zijn. Leuk dus dat ze het dan nu al echt wel met me zien zitten. Nu nog waar gaan maken natuurlijk!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem198

Bericht 25 Mrt 2017 20:44

Re: Sollicitatietopic #2

Radler, gefeliciteerd met je baan! Wat zal je blij zijn dat je na al die tijd weer aan het werk kunt.
Enorm kinderachtig van je vorige werkgever om niet te reageren.

Bliss, wat goed en spannend! Hopelijk komt er wat leuks uit voort.

Ik heb mijn gesprek ook gehad maar de functie was minder leuk dan de vacature. Ook wilde ze graag dat je elke dag een x aantal uur kwam werken. Dat is voor nu niet praktisch met de kinderopvang. Zou een duur grapje worden.
Inmiddels heb ik een afwijzing ontvangen. Nu weer rustig verder kijken.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 26 Mrt 2017 15:49

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Radler! En wat goed Bliss! Dat zou wel heel fijn zijn als het allemaal zo gaat lukken :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mrt 2017 13:57

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss wat spannend zeg! En Radler, gefeliciteerd hoor, fijn!

Ik mag donderdag op tweede gesprek komen, vet spannend :D

Victoria, ik snap de zin 'ook wilde ze graag dat je elke dag een x aantal uur kwam werken' niet zo goed geloof ik, het is toch niet zo raar dat ze willen dat je een bepaald aantal uur komt werken? Of moet er op die x een bepaald getal staan wat te hoog is naar jouw zin? :) Jammer in ieder geval dat het niets geworden is, hopelijk komt er snel iets anders!

♥♥
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 27 Mrt 2017 19:20

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend meiden! Veel succes met je gesprek Elliot!

MdU logisch dat het naast leuk ook super spannend is! Ik hoop dat je je een stuk fijner gaat voelen, want het is natuurlijk heel erg goed om dit te gaan doen. Maar geef het wel de kans om te wennen, want het is wel echt een overstap.

Ik heb een baan! Bijna dan, haha. Ik heb vrijdag arbeidsvoorwaardengesprek. Liep afgelopen vrijdag midden door Parijs en werd gebeld door HR dat ze mij heel graag willen hebben :dance:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Mrt 2017 19:27

Re: Sollicitatietopic #2

Yes wat goed, Infra! Wat ga je doen? Het gaat lekker in dit topic! Zou mooi zijn als ik me daar morgen bij aan kan sluiten. Om 11.00 heb ik de test en om 12.00 gesprek met iemand van P&O. Ik moet alleen m'n diploma meenemen en ik heb geen flauw idee waar dat is. Ik wilde een uittreksel downloaden van de DUO-site, maar die ligt er steeds uit. Stom!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem210

Bericht 28 Mrt 2017 09:29

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Infragilis.

Wat gaan jullie goed in dit topic dames!
Ik ben stom toevallig de perfecte vacature tegen gekomen maar ik zit in een rot situatie om te solliciteren met mijn zwangerschap. Wat zouden jullie doen? Blijven zitten waar je zit of toch een poging wagen? Ik zit op zich prima bij mijn huidige werkgever al zou ik in de (nabije) toekomst wel iets anders willen en dan voornamelijk meer uitdaging in mijn werkzaamheden.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 28 Mrt 2017 09:50

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Infragilis.

Gewoon proberen Lennox, niet geschoten is altijd mis. Als je nu interesse toont maar ze doen het niet ivm zwangerschap, dan weten ze in ieder geval wel je naam en dat je interesse hebt. Als in de toekomst dan weer die functie of soortgelijks vrij komt, maak je weer meer kans.

Ik zit te wachten op bericht, had vrijdag een 2e gesprek, en hoewel ik denk dat ik toch weer niet door ben, hoop ik het aan de andere kant wel heel hard.

Bliss, veel succes!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Mrt 2017 09:51

Re: Sollicitatietopic #2

Elliot schreef:Bliss wat spannend zeg! En Radler, gefeliciteerd hoor, fijn!

Ik mag donderdag op tweede gesprek komen, vet spannend :D

Victoria, ik snap de zin 'ook wilde ze graag dat je elke dag een x aantal uur kwam werken' niet zo goed geloof ik, het is toch niet zo raar dat ze willen dat je een bepaald aantal uur komt werken? Of moet er op die x een bepaald getal staan wat te hoog is naar jouw zin? :) Jammer in ieder geval dat het niets geworden is, hopelijk komt er snel iets anders!

Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan elke dag naar haar werk moet. Bijv 5 dagen van 4 of 5 uur ofzo. Dan moet ze elke dag kinderopvang regelen en dat is niet zo handig/kost behoorlijk wat. Althans zo interpreteer ik het.

Wat goed dat je door mag naar de tweede ronde, spannend!
2012 & 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Mrt 2017 09:53

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss veel succes zo!

Infragillis, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Lennox, ik zou het gewoon proberen hoor. Niet geschoten is altijd mis.

Spannend Serena, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.
2012 & 2016
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 28 Mrt 2017 10:28

Re: Sollicitatietopic #2

Lennox, gewoon doen! In ieder geval om te ontdekken wat het is en hoe je er bij voelt als je er meer van weet. Je terugtrekken kan altijd nog!

Bliss, je bent nu bezig, ik ben heel benieuwd hoe het was.

Dank jullie wel! Ik ga werken als verpleegkundige in de GGz (in een specifiek centrum wat ik hier liever niet neer zet), waarbij ik mijn eigen ervaringen in de GGz kan gaan inzetten. De bedoeling is dat er ook een stukje PIT (psychiatrische intensieve thuiszorg) bijkomt in de loop der tijd.
<<

Anoniem210

Bericht 28 Mrt 2017 11:13

Re: Sollicitatietopic #2

Jullie hebben gelijk. Ik bekeek het vanuit een heel ander perspectief. Maar ik ga gewoon solliciteren. Dan heb ik altijd een mooie ervaring.

Wat een super leuke baan Infragilis.
Spannend Serena. Wat voor baan is het?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers