Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oefen/voorweeën

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Mrt 2017 15:40

Re: Oefen/voorweeën

Zenna schreef:
Susan schreef:
SoGood schreef:Oh, dat is vervelend ja. Zeker 's nachts! Ik had geleerd: bij twijfel is het geen wee. Nou, dat advies zou ik je niet willen geven want daardoor hebben we de verloskundige eigenlijk te laat gebeld.



Precies, ik vind dat ook een stom advies, véél te kort door de bocht. Sowieso, sommige mensen twijfelen altijd aan zichzelf, dan is het bij die mensen zeker nooit een echte wee.

Net als die vuistregel dat als je tijdens de bevalling nog zelf aan de telefoon kan komen, je nog niet zo ver bent en dat de verloskundige nog niet hoeft te komen. Echt, dat er nog verloskundigen zijn die daar op af gaan. Maar het is wel een reden om op voorhand al niet zelf aan de telefoon te komen.


Dat had ik idd. 'Je klinkt nog veel te helder dus je hebt vast nog geen echte weeën, maar ok kom wel even'. Toen bleek ik 6 cm te hebben. Twijfel niet, bel gewoon als je daar behoefte aan hebt.
Super vervelend voor je!

Dat zegt dus idd niets. Toen VK hier kwam zei ze 'je kan nog lachen'. Maar ze had al snel door dat het echt wel was begonnen en constateerde toen 7 cm ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 21 Mrt 2017 17:16

Re: Oefen/voorweeën

Marin schreef:De één is de ander niet natuurlijk, maar ik vroeg me wel af of jullie ook veel van die oefen/voorweeën hebben gehad? Bleef dat ook zo rommelen? Of ging het uiteindelijk heel snel?
Ik had wel voorweeën, maar alleen de eerste nacht wilde ik dat wel de term 'rommelen' noemen. Dat twijfelende, af en toe, makkelijk te handelen gevoel. Vanaf nacht 2 was het niet meer gezellig, ik had serieus pijn en dat werd steeds erger. Het is ergens heel handig, omdat je nu kunt oefenen met je ademhaling, met welke houding je prettig vindt etc. Dat zou ik dus ook echt doen als ik jou was. Bij mij duurde het vijf dagen, maar dat was pijnlijker dan wat jij nu omschrijft. Zou leuk zijn als het niet te lang duurt, Marin!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mrt 2017 17:22

Re: Oefen/voorweeën

Goeie tips Geel! Dan voelt het alsof ik er nog een beetje m'n voordeel mee kan doen inderdaad met ademhalen en houdingen enzo. Ik merk dat ik staan en beetje wiebelen enzo prettiger vind dan de hele avond zitten. Nog maar de vraag of dat met echte pijn ook zo is, maar voor nu werkt dat wel.

Klinkt rottig, ik kan me wel herinneren van wat je eerder hebt verteld dat je een pittig lange bevalling hebt gehad. Wat jij omschrijft vanaf nacht 2 klinkt inderdaad heftiger dan ik heb gevoeld tot nu toe. Het voelt wel pijnlijk maar zeker nog te handelen.

We gaan het zien!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 21 Mrt 2017 17:30

Re: Oefen/voorweeën

Ja, je kunt er zeker je voordeel mee doen! Dat nut dient het in elk geval al, mocht je het gevoel hebben dat het nergens goed voor is. En toen ik eenmaal een manier gevonden had, heb ik die volgehouden tot het einde. Het werd een soort mantra en dat heb je (vaak) juist nodig om in die trance te komen waardoor je de pijn kunt volhouden. Ik hoop dat je dat vindt voor jezelf.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mrt 2017 18:29

Re: Oefen/voorweeën

Ik zou morgen ook even laten voelen Marin. Misschien is het inderdaad al een beetje begonnen.
Ik heb met 36.5 al dat soort klachten en verloor de slijmprop en toen ik de dag erna controle had en eigenlijk een ballon zou krijgen in het ziekenhuis had ik al 2cm uit mijzelf. Dus je weet maar nooit.
2016
<<

Anoniem205

Bericht 21 Mrt 2017 22:40

Re: Oefen/voorweeën

Sterkte Marin! Lijkt me echt niet fijn. Vind de tip van Geel wel slim, hopelijk kan je iets 'fijns' vinden qua houding.

Hier was het 'als je een echte wee hebt herken je het wel'. Dat was écht niet te missen. En na 30min heb ik O de vk laten bellen want ik trok het niet meer (direct strakke regelmaat met weeën die een minuut aanhielden).
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 21 Mrt 2017 22:56

Re: Oefen/voorweeën

Susan schreef:
SoGood schreef:Oh, dat is vervelend ja. Zeker 's nachts! Ik had geleerd: bij twijfel is het geen wee. Nou, dat advies zou ik je niet willen geven want daardoor hebben we de verloskundige eigenlijk te laat gebeld.




Precies, ik vind dat ook een stom advies, véél te kort door de bocht. Sowieso, sommige mensen twijfelen altijd aan zichzelf, dan is het bij die mensen zeker nooit een echte wee.

Net als die vuistregel dat als je tijdens de bevalling nog zelf aan de telefoon kan komen, je nog niet zo ver bent en dat de verloskundige nog niet hoeft te komen. Echt, dat er nog verloskundigen zijn die daar op af gaan. Maar het is wel een reden om op voorhand al niet zelf aan de telefoon te komen.



Toen mijn vriend belde naar het ziekenhuis had ik net een uur weeën en mocht eigenlijk niet komen. Want ja je hebt pas een uur weeën dan kan je nog niet ver zijn.
Nadat hij aandrong dat ze echt regelmatig waren en ik echt pijn had mochten we wel even komen om mij na te kijken.
Ik had twee uur na dat telefoontje 8cm ontsluiting.

Dus wat ze ook zeggen luister naar je gevoel.

Ik heb dus helemaal geen voor weeën gehad alleen af en toe wat kleine menstruatie krampjes.
En hoop voor jou dat je snel mag bevallen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mrt 2017 22:59

Re: Oefen/voorweeën

Jullie zijn lief!
En toch ook wel wat verhalen waarbij het ineens heel snel ging zeg! Zo zie je dat je echt moet vertrouwen of je eigen gevoel. Het is wel een angst van mij hoor, dat de verloskundige me weg wuift. Maar dat heb ik al aangegeven bij ze.

Vanavond voel ik me weer prima. Baby beweegt als een malle maar geen (voor) weeën of iets. Ook wel even lekker.
Let's discover the world together.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 21 Mrt 2017 23:58

Re: Oefen/voorweeën

Hopelijk blijft het even weg marin en kan je lekker slapen.

Ik twijfelde bij de 2e en 3e gewoon weer of het wel weeën waren. Je zou denken dan herken je het onderhand wel. Haha
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 22 Mrt 2017 14:47

Re: Oefen/voorweeën

Heb je een beetje kunnen slapen?

Ik had eindelijk een keer een goede nacht voordat ik ging bevallen.

En dat de baby als gek beweegt heeft ook niets te zeggen. E. trappelde tussen de weeën vrolijk door. Zelfs tijdens de persweeen was hij er nog vrolijk op los aan het spartelen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mrt 2017 14:52

Re: Oefen/voorweeën

Lief dat je er naar vraagt :)

Nee ik heb geen goede nacht gehad, maar niet vanwege weeen of iets dergelijks, dat was/is rustig vannacht/vandaag. Gewoon heel verkouden en lag niet lekker, dus van 4 tot 6 wakker gelegen. Nou ja, wen ik er maar vast aan. Ik slaap sowieso veel in blokjes, maar over 't algemeen ben ik wel goed uitgerust.

Dat van trappelen tijdens de weeen vroeg ik me laatst al af in het stomme vragen topic. Lijkt me gek om op dat moment dat nog zo heftig te voelen.

Ik heb over een uurtje controle bij de VK, hoop dat ze even wil kijken.
Let's discover the world together.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Mrt 2017 16:10

Re: Oefen/voorweeën

Die voorweeën toch, lastig iets.
Bij mijn laatste zwangerschap heb ik ze ook heel veel gehad. En ook 2 keer echte weeën terwijl het nog veel te vroeg was. Beide keren in het ziekenhuis doorgebracht en het was weer braaf tot rust gekomen. Ik weet zelf niet hoe een beginnende bevalling voelt, want ik ben 2x ingeleid. De eerste keer met 38+6 en de laatste keer met 38+4. Maar toen het daar eenmaal menens was (vrij snel want ik beval snel), was het voor mij wel echt onomstotelijk totaal iets anders dan de voorweeën. Maar ik hoor ook wel eens verhalen van mensen die al op 5 cm zitten met wat krampjes en dan 2 uur later bevallen zijn.

Hopelijk heeft ze even gekeken hoe het daar beneden zit, hopelijk hebben de de voorweeën al een beetje hun best gedaan! :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mrt 2017 16:21

Re: Oefen/voorweeën

Alles keurig, hartje mooie snelheid, mijn bloeddruk as good as ever. Al dat voorwerk kan inderdaad heel goed leiden tot ontsluiting nu al maar ze wilde toch niet kijken, omdat het eigenlijk niets zegt of alleen maar teleur kan stellen als 't niks is of niks op korte termijn doet. Dacht ik al. Maar ik moet zeker lekker beetje blijven wandelen enzo en verder kan ik niet echt iets doen.
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 22 Mrt 2017 17:10

Re: Oefen/voorweeën

Fijn dat alles goed was, nog even geduld dus :D
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Mrt 2017 20:53

Re: Oefen/voorweeën

Veel succes Marin! Spannend :) Voor je het weet ben je mama.

Ik heb nooit voorweeen gehad. Maar wel vaak gehoord dat voorweeen onder de douche weg gaan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One