Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamcadeau 2e kind

<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 23 Mrt 2017 08:38

Kraamcadeau 2e kind

Hallo,

Een van mijn beste vriendinnen is bevallen van haar 2e kindje (meisje). Wat zijn leuke cadeaus om te krijgen bij een 2e kindje? Haar eerste kindje is trouwens ook een meisje.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Mrt 2017 08:43

Re: Kraamcadeau 2e kind

Ik ben fan van de Domoor beker van Gispen.
Afbeelding

Of een tuimelaar.
Zelf hebben we zo een en die is favoriet bij de jongste Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2017 08:44

Re: Kraamcadeau 2e kind

Een boekje (over het krijgen van een zusje evt) voor de oudste, en een knuffeltje voor de kleine baby? Natuurlijk hebben ze alles al, maar wie weet wordt een knuffeltje net een fijn persoonlijk ding van de tweede.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Mrt 2017 08:55

Re: Kraamcadeau 2e kind

Ik vind het ook zo lastig, heb bij vriendinnen de afgelopen tijd maar een klein lampje van little lovely compagny gegeven met een cadeaubon zodat ze zelf iets van kleertjes uit kunnen zoeken, niet heel origineel maar wel altijd goed.

Boekjes over een broertje of zusje krijgen vind ik ook lastig, die heeft S nu al meerdere gekregen bijvoorbeeld, dus zou hier na de geboorte al snel overdaad zijn. Wij hebben straks ook twee jongens dus qua speelgoed kan er ook veel doorgeschoven worden, gelukkig is de oudste in de winter geboren en de jongste in de zomer, goed excuus om wel wat kleding te shoppen. Knuffeltjes ben ik persoonlijk ook geen fan van, S kijkt er niet naar om, we hebben een hele mand vol waar nooit iets mee gedaan wordt, dus als nr. 2 helemaal fan van knuffels is dan heeft hij al genoeg voorraad.

Als mensen het nu vragen dan geven we aan dat we graag voor de jongste ook een triptrap willen kopen, met een new born set ( maar die krijgen we waarschijnlijk van mijn schoonouders), dus dat cadeaubonnen van de Prenatal bijvoorbeeld heel welkom zijn zodat we de stoel daar kunnen kopen. Het is echt een luxe probleem maar verder hebben we gewoon niks nodig!
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 23 Mrt 2017 08:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Mrt 2017 08:57

Re: Kraamcadeau 2e kind

Iets met de naam van het kind erop. Een badcape, omslagdoek, slab, slofjes of een gepersonaliseerd boek. Ik vond ook een Kipkep(kruikje) en Sophie de Giraffe heel leuk om te krijgen. Dat had ik bij de eerste niet. Een knuffel zou ik niet snel doen, daar komen we hier nog steeds in om. Tenzij het dan weer een bijzondere is, met een bepaalde eigenschap of figuurtje.
<<

Anoniem260

Bericht 23 Mrt 2017 09:25

Re: Kraamcadeau 2e kind

Pleun schreef:Iets met de naam van het kind erop. Een badcape, omslagdoek, slab, slofjes of een gepersonaliseerd boek. Ik vond ook een Kipkep(kruikje) en Sophie de Giraffe heel leuk om te krijgen. Dat had ik bij de eerste niet. Een knuffel zou ik niet snel doen, daar komen we hier nog steeds in om. Tenzij het dan weer een bijzondere is, met een bepaalde eigenschap of figuurtje.



Dit vond ik echt de allerleukste kadootjes (niet bij een nummer 2, maar toch). Knuffeltjes vond ik stom :eyes: :silent: Misschien overleggen wat ze graag zou willen hebben? Kan me voorstellen dat zoiets heel persoonlijk is!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2017 09:32

Re: Kraamcadeau 2e kind

Grappig dat jullie dat zeggen over die knuffeltjes. Goed, je krijgt er echt talloze van. Maar wij hebben onder andere een knuffeltje cadeau gegeven aan ons tweede nichtje en dat is nog altijd haar favoriet, die sleept ze overal mee naar toe. Moet je net mazzel mee hebben. Maar dat kan wel echt iets van dat kind worden natuurlijk.

Iets met de naam lijkt me ook leuk ja. Ook omdat dat dan echt voor die tweede specifiek is.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 23 Mrt 2017 10:35

Re: Kraamcadeau 2e kind

Een mooie bijtketting misschien? Ik vind het zelf nog steeds leuk om kleertjes te krijgen, zelfs al wordt dit ons derde kindje.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2017 10:38

Re: Kraamcadeau 2e kind

Ja of zo'n leuk speenkoord met naam!
https://www.kiekepiep.nl/producten/speenkoorden/
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Mrt 2017 11:00

Re: Kraamcadeau 2e kind

Een muziekdoosje.
En idd cadeautjes met naam.
Bij de eerste kreeg ik die heel veel. En bij de tweede niks :(
2012
2016
2020

Instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 23 Mrt 2017 11:05

Re: Kraamcadeau 2e kind

Knuffeltjes vind ik echt het minst leuke cadeau wat er is.

Ik vind een bijtketting leuk, Sophie de giraf, iets met naam, ontbijtsetje, kleding, cadeaubonnen wel leuk. Of een mooi iets om neer te zetten of op te hangen.
Laatst gewijzigd door Femm op 23 Mrt 2017 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Mrt 2017 11:36

Re: Kraamcadeau 2e kind

Ik vind iets met naam erop ook altijd erg leuk om te krijgen! Knuffels daarentegen vind ik ook niet leuk, al heb ik van één vriendin een knuffeldoekje gekregen en daar slaapt ze o.a. wel mee (maar ze heeft geen 'vast' knuffeldoekje ofzo, gewoon elke keer wat ik op dat moment het eerste zie liggen).
2012 & 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Mrt 2017 13:27

Re: Kraamcadeau 2e kind

Oh alsjeblieft geen knuffeldieren hier.. Hier wordt er ook niks mee gedaan, dus nog genoeg (als ik ze al niet heb weggegooid)

Ik vind iets met de naam wel leuk idd. Maar moet ook niet te veel zijn. En soms krijg je iets met naam waarvan je al leuke hebt maar dan mss zonder naam (ik heb hier bijvoorbeeld al 2 badcapes, en 1 reserve. Dan zou ik een badcape met naam ook ergens wel jammer vibden). Ik vind trouwens iets met naam leuk als ze dit ook langer kunnen hebben
Ook al hebben we hier in huis 3 meiden en krijgen we nu een jongetje, toch weet ik ook niet veel om te vragen.

Minnoessepoes, wel slim idd om voor zo'n stoel bonnen te vragen. Ik wil ook zo'n newborn set, en zat al te denken om evt bonnen te vragen van de babydump voor kleertjes, maar voor zo'n stoel is ook wel slim. Toch eens over hebben als ik de kraamkadolijst ga maken.

Verder merk ik dat bij een 2e sowieso sneller om cadeaubonnen gevraagd wordt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 23 Mrt 2017 14:16

Re: Kraamcadeau 2e kind

Wat ik zelf leuk vond om te krijgen bij de tweede waren regenlaarsjes, xxl hydrofieldoek, set met ontbijtbordje, schaaltje, beker en bestek van bamboe, een omslagdoek van Koeka, jurkjes (die hadden we namelijk zelf nog niet gekocht, dus heel leuk). Zelf vind ik knuffels ook niet zo geslaagd als kraamcadeau. Hebben er nu wel twee gehad, maar die vind ik wel leuk want zijn beide van een leuk merk (happy horse met muziekdoosje erin en een van little dutch). Verder vond ik prentenboeken ook heel leuk om te krijgen en geef deze vaak zelf ook cadeau.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 23 Mrt 2017 17:40

Re: Kraamcadeau 2e kind

Ik ben fan van voorleesboeken. Om te geven en te krijgen.
Ook heb ik weleens regenlaarsjes en een paraplu gegeven of een setje met bord,mok, bakje.
Ook geef ik tegenwoordig vaak een bon van de Hema, prenetal of plaatselijke kinderkledingwinkel.
<<

Anoniem260

Bericht 23 Mrt 2017 19:32

Re: Kraamcadeau 2e kind

Marin schreef:Grappig dat jullie dat zeggen over die knuffeltjes. Goed, je krijgt er echt talloze van. Maar wij hebben onder andere een knuffeltje cadeau gegeven aan ons tweede nichtje en dat is nog altijd haar favoriet, die sleept ze overal mee naar toe. Moet je net mazzel mee hebben. Maar dat kan wel echt iets van dat kind worden natuurlijk.

Iets met de naam lijkt me ook leuk ja. Ook omdat dat dan echt voor die tweede specifiek is.



Eéntje is leuk, twee ook nog oké, maar als iemand met de 14e aan komt zetten (ik overdrijf niet), wordt het minder tof...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2017 19:32

Re: Kraamcadeau 2e kind

Haha dat kan ik me wel voorstellen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem260

Bericht 23 Mrt 2017 19:35

Re: Kraamcadeau 2e kind

En wel enthousiast blijven doen... Met Major slaaptekort; een ware sport :laughcry:
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 24 Mrt 2017 11:21

Re: Kraamcadeau 2e kind

thanks voor de reacties! Ik ga eens rustig rondneuzen
<<

Anoniem236

Bericht 25 Mrt 2017 09:33

Re: Kraamcadeau 2e kind

Besteksetje met naam erin gegraveerd.
Had ik bij de eerste wel gekregen en bij de jongste niet, had ik wel leuk gevonden.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 25 Mrt 2017 15:20

Re: Kraamcadeau 2e kind

Ik ben geslaagd heb een ontbijt/dinerset met bestek gekocht!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Mrt 2017 16:08

Re: Kraamcadeau 2e kind

Tsja zo zie je maar hoe persoonlijk dit is, want heel veel dingen die in dit topic genoemd worden zou ik echt totaal niet op zitten te wachten, en dingen met de naam erop vind ik vooral stom. Knuffels vind ik juist heel leuk.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Mrt 2017 16:37

Re: Kraamcadeau 2e kind

Haha ja dat heb ik ook. Ik zou weer echt geen bestekje met naam willen of een badcape met naam. Ik vind mooie boeken, leuke kleertjes en speelgoedjes zoals Sophie de giraffe veel leuker.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 25 Mrt 2017 18:02

Re: Kraamcadeau 2e kind

Ik heb gewoon zo'n plastic set gekocht van:

http://www.donebydeer.com/collection/by-category
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 25 Mrt 2017 18:05

Re: Kraamcadeau 2e kind

Is natuurlijk ook voor iedereen verschillend van wat ze leuk vinden of graag willen hebben
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers