Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat een rotzooi!

<<

Anoniem197

Bericht 23 Mrt 2017 12:42

Wat een rotzooi!

Tegenwoordig heb ik in 2 weken tijd 3 plastic zakken waar dan plastic, tetrapakken en blik in mogen.
Papier ook heel veel (maar ik wil graag folders en het krantje). Neem nooit een doos mee maar ik heb een boodschappenkrat en een boodschappentas.
Restafval dan weer niet veel gelukkig. 1 of 2 containers in het jaar.
Gft container 3 of 4 keer per jaar.
Hebben jullie ook zoveel afval?

Ik probeer tegenwoordig beter op te letten met wat ik koop. Maar alles zit volgens mij wel in plastic. Hoe kan ik zorgen voor minder afval? Iemand tips?
Wat doe je met groenten en fruit bv (ik pak geen voorverpakt maar wel een plastic zakje om te wegen).
We gebruiken geen waterflesjes maar hebben een doppler (zo schrijf je dat toch).

Kon ik maar naar de jumbo en mijn voorraadbus vullen met macaroni bv.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Mrt 2017 12:52

Re: Wat een rotzooi!

Groente en fruit kun je netjes voor kopen. Er zijn wel supermarkten waar je met voorraadbussen heen kan, maarvolgens mij is dat vnml in Amsterdam.
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Mrt 2017 12:58

Re: Wat een rotzooi!

Erg he! En dan vooral van dat onzinnige plastic, dat er een hoesje om je komkommer zit bijvoorbeeld. Waar slaat het op?
Ik koop in ieder geval altijd grootverpakkingen rijst en macaroni en andere dingen die ik veel gebruik (bloem, havermout etc.) zodat ik minder afval heb, maar dan heb je alsnog wel afval. Volgens mij kun je dat alleen vermijden door alles bij boeren enzo te halen, of op de markt.

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Mrt 2017 13:12

Re: Wat een rotzooi!

Folders kun je toch een app voor downloaden? Dat scheelt echt onwijs in papier.

en dopper ;) met een doppler luister je naar het hartje van een baby
2015 💙
<<

Anoniem197

Bericht 23 Mrt 2017 13:33

Re: Wat een rotzooi!

Ow ja minx, haha foutje!
Ik ga eens naar de app kijken, zal mijn man blij mee zijn :smile:
Ik ga ook even kijken naar die netjes en dat plastic om de komkommer snap ik ook niet. Gelukkig ben ik dus niet de enige.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers