Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pannenkoeken!

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 08 Mrt 2017 21:08

Re: Pannenkoeken!

Thuis eet ik ze meestal met basterd suiker, stroop of met de kaas er een beetje ingesmolten en dan stroop er op.

In een restaurant kies ik of voor een hartige pannenkoek met kaas en champignons of een zoete met rozijnen, appel en kaneel of met warme kersen, ijs en slagroom, heerlijk maar wel machtig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mrt 2017 21:33

Re: Pannenkoeken!

Oee zoveel!

- salami en kaas
- salami, kaas en groenten
- spek, kaas en een beetje stroop
- boter met poedersuiker
- gecarameliseerde appeltjes
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 13:41

Bericht 09 Mrt 2017 13:51

Re: Pannenkoeken!

Jammie! Nu heb ik zin in pannenkoeken. Jammer dat mijn vriend er niet van houdt (nou ja hij houdt meer van pizzapannenkoeken met allemaal hartige zooi erop en dat maak ik niet voor hem, 'normale' pannenkoeken bakken is al zo'n werk). En ik hou van pannenkoeken met poedersuiker, kaneelsuiker, stroop en gewone suiker. Lekker zoet in ieder geval.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Mrt 2017 21:00

Re: Pannenkoeken!

In een restaurant ga ik voor de luxe pannenkoeken (met brie, zalm of wat dan ook).
Thuis wil ik hem met appel, kaas en spek (en soms ham) en daarna er stroop overheen, de combi van het zoute en zoete vind ik erg lekker.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem197

Bericht 10 Mrt 2017 15:53

Re: Pannenkoeken!

Wij gaan het straks eten. Hele tijd al zin in door dit topic.
Ik eet het met spek en stroop en man met bloedworst. Zoon naturel met poedersuiker of chocopasta ga ik misschien proberen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mrt 2017 20:42

Re: Pannenkoeken!

Zo, door dit topic heb ik T en Vriend vanavond meegesleurd naar het pannenkoekenschip haha. De leven met kindjes. Als vrijmibo bier, pannenkoeken en plakhanden en -haar. Maar lekker was het!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 10 Mrt 2017 21:10

Re: Pannenkoeken!

Morgen gaat het bij ons gebeuren: pannenkoeken eten! Jammmmm!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem197

Bericht 11 Mrt 2017 08:19

Re: Pannenkoeken!

Nou zoon vond het ook geen succes met chocopasta. Maar wij hebben lekker gegeten!
<<

Anoniem197

Bericht 11 Mrt 2017 08:20

Re: Pannenkoeken!

Maken jullie trouwens dikke of dunne pannenkoeken?

Ik heb het liefste dunne en met een krokante rand. Spek ook goed uitgebakken zodat hij knapperig wordt. Heerlijk!
<<

Bing

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 09 Apr 2016 15:32

Bericht 11 Mrt 2017 08:31

Re: Pannenkoeken!

Op z'n Engels Marin, met bruine suiker en beetje citroen sap. Super lekker, mijn hele familie is er nu ook fan van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mrt 2017 08:55

Re: Pannenkoeken!

Ha lekker! Heb je ook pannenkoeken gegeten op Shrove Tuesday?
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Mrt 2017 18:44

Re: Pannenkoeken!

Schouderham (een plak) wat je normaal op brood doet ook mee bakken en daaroverheen paprikapoeder strooien is ook een lekkere combinatie.
<<

Anoniem189

Bericht 17 Mrt 2017 19:59

Re: Pannenkoeken!

Ik vind pannenkoeken met spek, ui, champignons en kaas lekker.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 17 Mrt 2017 21:05

Re: Pannenkoeken!

Pindakaas met poedersuiker!

Iedereen zegt altijd Huh!! maar het is echt heel lekker.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2017 21:15

Re: Pannenkoeken!

Volgende week vrijdag is het nationale pannekoekendag! :banaan: :smile:
<<

Bing

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 09 Apr 2016 15:32

Bericht 17 Mrt 2017 21:23

Re: Pannenkoeken!

Marin schreef:Ha lekker! Heb je ook pannenkoeken gegeten op Shrove Tuesday?


Haha ja, wij eten alleen op pancake day pannenkoeken.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 17 Mrt 2017 23:15

Re: Pannenkoeken!

Geitenkaas met honing spinazie en paprika
<<

Anoniem197

Bericht 22 Mrt 2017 22:12

Re: Pannenkoeken!

Serendipity schreef:Volgende week vrijdag is het nationale pannekoekendag! :banaan: :smile:


Ik wilde net typen dat het vrijdag weer zover is maar je was mij voor. Hier staan de pannenkoeken dan op het menu! Ik ga ze eens lekker speciaal maken dus lees het topic nog eens door!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Mrt 2017 10:23

Re: Pannenkoeken!

DdL schreef:
Serendipity schreef:Volgende week vrijdag is het nationale pannekoekendag! :banaan: :smile:


Ik wilde net typen dat het vrijdag weer zover is maar je was mij voor. Hier staan de pannenkoeken dan op het menu! Ik ga ze eens lekker speciaal maken dus lees het topic nog eens door!

Haha ja precies om deze reden opende ik dit topic, maar helaas te laat. Morgen allemaal pannenkoeken eten dus! :good:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2017 10:27

Re: Pannenkoeken!

Waarom is het in Nederland ook alweer pannenkoekendag op deze dag? Uit die Jan Jans en de Kinderen strip? Weet nog dat ik dat vroeger een vet goed idee vond!

In Engeland is het op Shrove Tuesday, dat heeft met carnaval en de paaskalender enzo te maken. Maar dat is al geweest.

Denk niet dat ik pannenkoeken eet morgen (laatst al gedaan, immers heb ik het topic geopend), maar wel lekker!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mrt 2017 10:30

Re: Pannenkoeken!

Ik houd ook van pannenkoeken, bak ze meestal met spek en kaas (niet samen in een pannenkoek). Als beleg doe ik er dan schenkstroop, appelstroop of (poeder) suiker (en kaneel) op.

M'n stiefdochter vindt mijn pannenkoeken niet lekker. Die heeft liever die kant-en-klare, kleffe neppannenkoeken uit de supermarkt (want die krijgt ze bij haar moeder ook altijd). :nopompom: Ik kan dat dus niet uitstaan hè.
❤ 7 juni 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 25 Mrt 2017 10:22

Re: Pannenkoeken!

Ik vind die supermarkt pannekoeken ook echt net plastic Bliss, echt te goor voor woorden. Mijn vader krijgt die ook altijd van mijn moeder voorgeschoteld, zij weigert pannekoeken voor hem te bakken en de keren dat hij zelf een poging deed lieten je echt in je broek piezen :eyes:
Ik bak dus altijd 3 pannekoeken voor hem als hij hier is. Morgen komen ze hier dus ik ga vandaag weer een stapel bakken.

Ik bak, als ik een stapel bak, altijd dunne pannekoeken met het standaard pannekoekenbeslag in olijfolie. Die beleg ik zelf het liefst met geraspte kaas. Als ik alleen voor mij en de jongste een pannekoek bak voor de lunch dab bak ik een dikkere, met groente gevulde, gezonde pannekoek.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem313

Bericht 25 Mrt 2017 12:01

Re: Pannenkoeken!

Ik vind zelf pannenenkoeken niet lekker of bijzonder genoeg om ze te gaan bakken, teveel werk voor te weinig resultaat. Mijn kinderen krijgen soms pannenkoeken, vandaag toevallig, maar dan dus van die vieze kant-en-klare. Gelukkig vinden ze die wel lekker. Die ene keer in de paar jaar dat ik in een pannenkoekenrestaurant terecht kom, wil ik sowieso kaas, en eventueel spek, dan met stroop. Juist zout en zoet samen vind ik dan lekker.
<<

Anoniem221

Bericht 25 Mrt 2017 12:53

Re: Pannenkoeken!

Pannenkoeken vind ik, net als patat, niet te eten. Soms bak ik ze voor mijn vriend en zijn voorkeur gaat uit naar met spek en kaas. Ik eet er dan één mee voor de sier met stroop of bruine suiker. Maar als ik pannenkoeken kan voorkomen, dan ga ik ervoor.
<<

Patsy

Bericht 25 Mrt 2017 13:04

Re: Pannenkoeken!

Marin schreef:Waarom is het in Nederland ook alweer pannenkoekendag op deze dag? Uit die Jan Jans en de Kinderen strip? Weet nog dat ik dat vroeger een vet goed idee vond!



Dat is Sint-Pannekoek en dat blijkt in november te zijn. Ik ben ook een Jan, Jans en de Kinderen-fan, dus het leek me leuk on er aan mee te doen. Toen de pannenkoeken op waren vertelde mijn man dat Sint Pannenkoek dus in november is :nopompom:

Ik was van plan zondag pannenkoeken te bakken, toen ik hoorde dat het vrijdag pannenkoekendag zou zijn, heb ik mijn plannen gewijzigd. Ze waren heerlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers