Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Apparaten aan als je zelf weg bent

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Mrt 2017 07:56

Apparaten aan als je zelf weg bent

Doen jullie dat? Bijvoorbeeld de vaatwasser of de wasmachine aanzetten en dan weggaan, of via uitgestelde start? Ik doe dat beide wel. Maar de oven dan? Dat doe ik dan weer niet.

Ik maak best vaak iets uit de oven. Dan moet ik T nog ophalen, dus als ik het in de oven zou kunnen zetten, dan kunnen we eten als we terugkomen. Toch vind ik dat weer wat enger dan ofzo :laughcry:

Jullie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Mrt 2017 07:57

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Alleen de wasmachine soms. Maar niet als we ver weg gaan.
Alleen als ik bijvoorbeeld met de hond wandel of L ophaal of naar school breng.
2012
2016
2020

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 23 Mrt 2017 08:01

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Als ik kort weg ben de wasmachine wel. Verder nooit iets.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem281

Bericht 23 Mrt 2017 08:03

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine op uitgestelde tijd wel, maar verder niks. Oh ik lieg, ik vergeet (sort of..) de Spotifybox vaak uit te zetten, maar ik vind 't vaak ook wel gezellig om in een muziekje thuis te komen :laughcry: En m'n laptop ligt eigenlijk altijd wel aan de lader en dus soort-van aan. En de xBox gaat nooit helemaal uit.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Mrt 2017 08:04

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Nee, de oven zet ik ook niet aan als ik niet thuis ben, de droger liever ook niet, al zet ik die niet uit als ik toch even een boodschap ga halen, maar liever niet. De wasmachine altijd, er zit een waterstop op, dus waterschade zal niet snel gebeuren, ik vind het ideaal dat mijn was klaar is als ik thuis kom uit mijn werk.
Ik heb nu ook de stofzuigrobot zo geprogrammeerd dat hij zuigt als wij aan het werk zijn, dan komen we thuis in een schoon huis, perfect!
De vaatwasmachine zetten we meestal na het avond eten aan, dus dat gebeurd niet heel vaak als er niemand thuis is, maar daar denk ik verder niet over na en ik zal gewoon rustig de deur uit gaan als die aan staat.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Mrt 2017 08:07

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Heel soms zet ik de wasmachine op startuitstel maar liever niet. Ik zet de oven en de wasmachine wel aan als ik kort weg ben. De droger nooit, laptop en iPad doe ik ook niet aan de oplader als er niemand thuis is.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Mrt 2017 08:29

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Ja, dat doe ik. Met alles eigenlijk wel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2017 08:31

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Nee onze oven sowieso niet, die is echt veel te onvoorspelbaar (klote ding). Temperatuur klopt nooit, dan zet je 'm op 100 graden maar dan wordt ie ineens 200 graden, dus zelfs als we thuis zijn controleren we 'm vaak. Er is een reden dat ik vrijwel nooit bak.

Droger zet ik uit als we weg gaan. En wasmachine laat ik liever uit staan maar als er echt iets in zit en ik moet echt weg, tja, dan laat ik 'm wel eens draaien. Alleen de vaatwasser laat ik eigenlijk gewoon wel draaien, waarom weet ik niet. Die draait normaal 's nachts en dan slapen we ook, dus misschien dat ik daarom ook wat makkelijker de deur uit ga als ie overdag aan staat.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Mrt 2017 08:39

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine, droger en vaatwasser zet ik wel aan als we zelf niet thuis zijn.
Droger wel alleen als ik binnen een paar uur weer thuis ben.

Het probleem met de oven heb ik ook, vaak wil ik dan de meiden nog ophalen maar moet het eten dus nog in de oven. Maar ik durf het niet. Ondanks dat ie splinternieuw is en het heel goed doet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Mrt 2017 08:43

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Eigenlijk alles wel. Alleen de oven bij lage temperaturen (80-100), bij stoofpotjes dus. Hoger niet.
L2014 & H2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Mrt 2017 08:44

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Ja. Zowel het wasmachine als de vaatwasser.
En als ik de hond nog uit moet laten of P op moet halen ook wel eens de oven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 23 Mrt 2017 08:46

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Marin schreef:Nee onze oven sowieso niet, die is echt veel te onvoorspelbaar (klote ding). Temperatuur klopt nooit, dan zet je 'm op 100 graden maar dan wordt ie ineens 200 graden, dus zelfs als we thuis zijn controleren we 'm vaak. Er is een reden dat ik vrijwel nooit bak.

Droger zet ik uit als we weg gaan. En wasmachine laat ik liever uit staan maar als er echt iets in zit en ik moet echt weg, tja, dan laat ik 'm wel eens draaien. Alleen de vaatwasser laat ik eigenlijk gewoon wel draaien, waarom weet ik niet. Die draait normaal 's nachts en dan slapen we ook, dus misschien dat ik daarom ook wat makkelijker de deur uit ga als ie overdag aan staat.


Kan jij zonder fatsoenlijke oven? Ik vind het echt een hel zonder oven, het idee alleen al :-). Kan er je er geen nieuwe inzetten?

Ik zet de wasmachine op startuitstel, maar ik doe ook wel eens de droger aan als ik wegga. De oven dan weer niet, maar dat is meer omdat het praktisch niet is voorgekomen dat dat nodig was. Ik zou het wel aandurven.
<<

Anoniem278

Bericht 23 Mrt 2017 08:48

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

De tv op standby, of soms als ik alleen maar ff de hond uitlaat zelfs aan, laptop ook. Wasmachine zet ik graag aan als ik weg ben, in het nieuwe huis trouwens wat minder want daar hoor ik m niet zo goed maar in mijn vorige huis werd ik er gek van. Maar wel met waterstop.
Droger niet, ik heb een hond dus dat vind ik te eng. Oven ook niet, maar dat is meer omdat als ik ga wandelen ik soms ineens een praatje moet maken en ik ben bang dat mijn ovenschotelkookkunsten er dan niet op vooruit gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2017 08:49

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Ja we gaan er binnenkort wel een nieuwe inzetten inderdaad. Dit is zo'n ergernis die je dan elke keer uitspreekt naar elkaar en zegt ja dat moeten we eens, doen. Maar inderdaad, dat moeten we echt eens doen.

We gebruiken 'm wel veel voor groente roosteren en vlees enzo, dat kan je prima zelf in de gaten houden en tempen, maar met bakken gaat het altijd mis :laughcry:
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Mrt 2017 08:59

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

M'n slowcooker zet ik trouwens wel aan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mrt 2017 09:14

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Droger vaatwasser en wasmachine wel. De droger en wasmachine niet tegelijk.

De oven niet. Soms heb ik ook dat ik even weg moet en daarna al snel wil eten, wat ik dan wel eens doe is de oven goed heet voorverwarmen en dan m'n ovenschaal erin en de oven uit. Dan blijft het nog best even heet en dan zet ik het zsm weer aan als ik terug ben.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Mrt 2017 09:34

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine, droger of vaatwasser wel, we kunnen die dingen sowieso al niet gebruiken als E thuis is, dus anders blijft het allemaal liggen als ik overdag even weg moet. Als ik echt lang wegblijf probeer ik het wel anders te plannen. Wasmachine en droger niet tegelijk, dat kan hier ook niet.

Oven zou ik niet aanzetten. En het liefst zet ik wel alles uit en probeer ik het anders te plannen, maar het komt wel eens voor dat een van bovengenoemde apparaten nog niet helemaal klaar is en dan laat ik ze dus wel doorgaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Geel

Bericht 23 Mrt 2017 09:41

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine en vaatwasser wel. Computer vaak ook, als ik niet te lang weg ben, anders vind ik het zonde van het geld. Oven niet. Koffiezetapparaat en waterkoker ook niet. Verder heb ik geen apparaten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Mrt 2017 10:09

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Oh de droger aanzetten als je niet thuis bent is echt gevaarlijk hoor mensen! Dat is brandoorzaak nummer 1 bij woningbranden. Zou ik echt niet doen. Ik zet de droger niet eens aan als ik slaap, vind het doodeng!

Wasmachine zet ik soms wel aan als ik niet thuis ben, maar liever niet. Voornamelijk omdat ik de was er altijd meteen uit wil halen als 'ie klaar is, anders wordt het zo muffig en kreukelig. De vaatwasser staat ook wel eens aan maar dat komt ook niet vaak voor. Overigens zet ik deze apparaten wel vaak aan als we slapen, ook vanwege daltarief.
De oven zet ik heel soms aan als ik even snel iets moet halen ofzo terwijl ik iets aan het bakken ben. Maar dat komt praktisch nooit voor. Verder staan er wel wat dingen op standby, maar ik laat liever niets aanstaan als ik niet thuis ben. Ook omdat ik het gewoon zonde van de stroom vindt om bijv. muziek aan te laten.

♥♥
<<

Anoniem298

Bericht 23 Mrt 2017 10:11

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Wasmachine en droger wel, oven niet maar dat zou soms wel handiger zijn, zeker als ik maar kort weg ben. Vaatwasser zet ik trouwens ook gewoon aan als ik weg ben.

Hoe zit dat dan als jullie slapen? Zetten jullie dan de wasmachine/droger/vaatwasser aan?
Ik laat de vaatwasser namelijk het liefst 's nachts draaien, en sommige wasjes ook. Kan ik de volgende ochtend gelijk de was ophangen en de vaatwasser uitruimen.
<<

anoniem224

Bericht 23 Mrt 2017 11:37

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

De wasmachine heel af en toe, maar liever niet. Ik vind dat geen fijn gevoel, apparaten aan als ik niet thuis ben.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Mrt 2017 11:41

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Elliot schreef:Oh de droger aanzetten als je niet thuis bent is echt gevaarlijk hoor mensen! Dat is brandoorzaak nummer 1 bij woningbranden. Zou ik echt niet doen. Ik zet de droger niet eens aan als ik slaap, vind het doodeng!
Ja inderdaad! Ik stond er ook nooit zo bij stil, maar afgelopen weekend is onze droger verbrand, we waren wel gewoon thuis en gelukkig gaf dat kortsluiting. We wisten niet waar het door kwam dus gingen overal kijken waardoor de kortsluiting veroorzaakt werd. Kom ik in de berging, wist ik het gelijk, daar overheerste een vreselijke verbrande geur. Ik zet dus écht nooit mijn droger aan als ik niet thuis ben.

Wasmachine en afwasmachine doe ik altijd 's nachts (omwille van nachttarief) of in het weekend. Dan ben ik altijd wel thuis, maar slaap ik dus wel.
2012 & 2016
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 23 Mrt 2017 11:44

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Elliot schreef:Oh de droger aanzetten als je niet thuis bent is echt gevaarlijk hoor mensen! Dat is brandoorzaak nummer 1 bij woningbranden. Zou ik echt niet doen. Ik zet de droger niet eens aan als ik slaap, vind het doodeng!


Komt vooral door de hoeveelheid stof erachter in combinatie met de hitte! Goed er achter schoonmaken met regelmaat is echt belangrijk, het trekt veel stof aan.

Zelf laat ik de vaatwasser en wasmachine aan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Mrt 2017 11:51

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Oh bah Snoes wat eng! Verder geen schade?
Sinds mijn man bij de brandweer zit onderschat ik nooit meer dat soort waarschuwingen, je hoor het echt heel vaak. Als je het pluizenfilter niet goed leegt en niet goed schoonmaakt achter de droger, wat Wolf ook zegt, dan kan het heel snel in de fik vliegen. Ik zuig één keer per week alle openingen van de droger stofvrij met de stofzuiger.

♥♥
<<

Anoniem197

Bericht 23 Mrt 2017 12:36

Re: Apparaten aan als je zelf weg bent

Ik maar heel weinig. Oven al helemaal niet.

Ik heb een droger en die moet je op 2 plaatsen schoonmaken. Maar 1 blijft gewoon stoffig. Oke ik ben wazig maar weet niet welke van de 2 het is en hoe het heet. Hij zit onderin en er zit een soort gaasje maar dan heel grof. Hoe maken jullie die schoon dan?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers