Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen op zonvakantie?

<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 09 Mrt 2017 19:36

Alleen op zonvakantie?

Hi all,

Ik ben even benieuwd of hier mensen zijn die wel eens alleen op zonvakantie zijn geweest? En zo ja; wat zijn jullie tips dan?
Het ziet er naar uit dat ik alleen op vakantie moet en ben dan benieuwd wat dan leuk is om te doen. Zelf ben ik al een beetje rond gaan neuzen en ik denk dat het best oké is om bijvoorbeeld naar Gran Canaria te gaan. Misschien dan halfpensioen of toch all inclusive om dan het 'alleen' uit eten te gaan te vermijden?
Don't regret anything that made you smile
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Mrt 2017 19:38

Re: Alleen op zonvakantie?

Waarom zou je dat vermijden? Man, ik zie mezelf al zitten iedere avond op een lekker terras en dan heerlijk mensen kijken. Dan lijkt het me veel droeviger om alleen in het hotel te zitten eten iedere avond!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2017 19:45

Re: Alleen op zonvakantie?

Ik zou idd eerder ergens naar een stadje toe gaan waar je elke avond naar een ander restaurantje kan. Dan heb je nog een leuke factor aan het uiteten gaan ook. Want eten in je eentje moet je toch, of je dat nou ergens buiten of binnen het hotel doet. Ik heb daar zelf nooit problemen mee. Lekker beetje slenteren, ergens eten, beetje mensen kijken, evt boek mee. Ik zou me eerder gaan vervelend bij all inclusive.
Let's discover the world together.
<<

anoniem224

Bericht 09 Mrt 2017 19:48

Re: Alleen op zonvakantie?

Ik heb het vorig jaar gedaan en ik vond het heerlijk. Heb wel een all in vakantie in een hotel gekozen en dus ook daar iedere avond gegeten, maar ik vond het totaal niet ongemakkelijk. Ik had een hotel aan het strand waar iedere avond genoeg te zien was en zat daar op het terras lekker te eten en mensen te kijken. Ik heb me ook helemaal niet verveeld, maar ik ging ook echt puur op vakantie voor de rust, en die heb ik zeker gehad. Ik wilde echt ff ergens bijkomen en tijd voor mezelf zonder 'gestoord' te worden zeg maar. Ik zou het zo weer doen in ieder geval. :)
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 09 Mrt 2017 21:20

Re: Alleen op zonvakantie?

Meneer Nilsson schreef:Ik heb het vorig jaar gedaan en ik vond het heerlijk. Heb wel een all in vakantie in een hotel gekozen en dus ook daar iedere avond gegeten, maar ik vond het totaal niet ongemakkelijk. Ik had een hotel aan het strand waar iedere avond genoeg te zien was en zat daar op het terras lekker te eten en mensen te kijken. Ik heb me ook helemaal niet verveeld, maar ik ging ook echt puur op vakantie voor de rust, en die heb ik zeker gehad. Ik wilde echt ff ergens bijkomen en tijd voor mezelf zonder 'gestoord' te worden zeg maar. Ik zou het zo weer doen in ieder geval. :)



Dit klinkt ook harstikke goed! Mag ik vragen waar je naartoe bent geweest? En heb je toen wel een flinke toeslag moeten betalen omdat je alleen was? Voor wat ik nu heb gezien, is het nog best prijzig!
Don't regret anything that made you smile
<<

anoniem224

Bericht 10 Mrt 2017 10:33

Re: Alleen op zonvakantie?

Ik ben naar Marmaris geweest, wel eind oktober dus naseizoen. Heb toen rond de 350 euro betaald voor vlucht + all in hotel, voor 8 dagen. Geen geld dus.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 10 Mrt 2017 10:51

Re: Alleen op zonvakantie?

Hee Blondje, wil je ook echt alleen gaan of zou je ook met iemand samen willen gaan die je nog niet kent? Op de Facebook-groep van srprs.me worden regelmatig oproepjes geplaatst waar dan best veel reacties op komen! Misschien is dat iets voor je?

Verder sluit ik me aan bij Marin, ik zou naar een leuke stad gaan waar je elke avond ergens anders naartoe kan. Eventueel ook een plaats waar backpackers komen. Bijvoorbeeld in Barcelona kun je je prima alleen vermaken.
Persoonlijk zou ik zo'n typische zon vakantie niet alleen doen maar dat trekt mij ook niet echt, terwijl ik verder wel liever alleen reis.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Mrt 2017 11:01

Re: Alleen op zonvakantie?

Nog een tip: als je bijv. naar een stad gaat, kun je je aanmelden op CouchSurfing. Daar worden vaak meetings georganiseerd waar je zo bij aan kunt sluiten en mensen uit allerlei landen kunt ontmoeten. Vijf jaar geleden was ik twee weken alleen in Florence voor een taalcursus en toen ben ik ook een avond naar zo'n meeting gegaan. Een paar locals deden een stadswandeling en we hebben gezellig ergens wat gedronken en gegeten.

Drie jaar geleden ben ik alleen door Italië gaan reizen. Via CS kwam ik in contact met een Spanjaard die op dat moment ook in Rome was. We gingen allebei naar een gratis stadswandeling en daar leerden we nog wat mensen kennen (drie Hongaarse meiden en een Finse en nog wat anderen). 's Avonds hebben we toen met een clubje lekker wijntjes gedronken op de Spaanse Trappen, erg leuk was dat! (Alleen jammer dat er een soort kerkelijk jongerenkamp uit Duitsland in de stad was, de hele trap zat vol met schreeuwende Duitse pubers :shock:.)
Daarna reisde ik door naar Florence en daar heb ik via CS een avondje gegeten met een Brit en een Indiër. Later zijn we nog naar een meeting gegaan en daar ontmoetten we ook nog wat Canadese meiden, waar we een andere avond ook weer mee afspraken.

Kortom: genoeg te doen als je alleen op vakantie gaat. Een echte zonvakantie zou mij niet zo trekken om alleen te doen (nu ben ik sowieso niet echt van de vakanties waarbij je alleen maar op het strand ligt), maar MN heeft zich prima vermaakt, dus het kán wel gewoon. Is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. In elk geval is het heerlijk dat je met niemand rekening hoeft te houden en dat je precies kunt doen waar je zelf zin in hebt.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mrt 2017 14:57

Re: Alleen op zonvakantie?

Ja couchsurfing is leuk! Zo heb ik ook een paar hele leuke meetings gehad die nog tot kleinere meetings en tripjes leidden. Erg aan te raden.
Let's discover the world together.
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 10 Mrt 2017 18:39

Re: Alleen op zonvakantie?

Oke oke wat een goede tips! Ik ben wel meer het type voor om lekker op strandvakantie te gaan en dan ondertussen leuke dingen ontdekken zoals dorpjes en dergelijke en excursies! Maar ik ga dat couch wel even bekijken dan
Don't regret anything that made you smile
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mrt 2017 19:43

Re: Alleen op zonvakantie?

Nou ja, als jij lekker op strandvakantie wilt, moet je dat natuurlijk doen hè. Kan me ook wel voorstellen dat je daar lekker van bij komt. Maar dan zou ik idd zelf niet een all inclusive iets doen maar iets een beetje bij een dorpje zodat je niet elke avond echt precies 't zelfde doet. Maar goed, dat zou ik met iemand op vakantie ook doen.
Let's discover the world together.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 10 Mrt 2017 20:26

Re: Alleen op zonvakantie?

Ja leuk, waarom niet? Op de meeste plekken zul je sowieso wel genoeg mensen tegen komen waar je even contact mee kunt leggen, dus het lijkt me niet per se eenzaam, maar heerlijk als je gewoon lekker rustig van de zon wil genieten. Paar mooie boeken mee, muziekje op!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 16 Mrt 2017 22:51

Re: Alleen op zonvakantie?

Gewoon gaan! Lekker van genieten. Zelf zou ik het niet durven hoor, maar een vriendin van mij doet regelmatig citytrips in haar eentje en is daar helemaal enthousiast over.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Mrt 2017 02:30

Re: Alleen op zonvakantie?

Ik heb het een paar jaar terug ook gedaan! Heerlijk! Ik zou het zo weer doen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 22 Mrt 2017 15:43

Re: Alleen op zonvakantie?

Doen! Ik ben afgelopen twee jaar alleen naar de zon gegaan en ik vond het heerlijk. Dit jaar ga ik weer. Ik had niet verwacht dat ik het zo fijn zou vinden. Ook gewoon alleen uiteten. No problem! Je hebt super snel aanspraak, juist omdat je alleen bent. Op het vliegveld al hele verhalen haha! Super leuk! Kijk er nu al naar uit :)

Oh en ik ben trouwens naar Mallorca gegaan. Heerlijk eiland! Ik zou niet voor all inclusive kiezen. Veel leuker om overal en nergens te gaan eten. Er zijn trouwens wel hotels met eenpersoonskamers of in ieder geval waar niet zo'n hoge toeslag wordt gerekend. Helaas niet zoveel, maar ook wel weer te begrijpen.
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 10 Apr 2017 18:22

Re: Alleen op zonvakantie?

Ja, dat is wel een tegenvaller die toeslagen. Veel hotels hebben dan een tweepersoonskamer voor alleengebruik en nou ja; vaak zijn dat blijkbaar toch een persoons...

Maar ik wacht nu even de prijzen af, vriendin van me zei dat door de verkiezingen in Turkije en het gezeur daar de prijzen in andere landen enorm aan het stijgen zijn. Op het moment dat het dus minder in de media staat schijnt het voordeliger te zijn.
Don't regret anything that made you smile
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 11 Apr 2017 03:07

Re: Alleen op zonvakantie?

Ja doen, is echt heerlijk alleen op vakantie. Je komt echt overal mensen tegen. Maar ga dan niet naar all inclusive, daar kom je juist weer weinig mensen tegen die openstaan voor gesprekjes. Anders boek je een hostel?
<<

anoniem224

Bericht 12 Aug 2017 17:59

Re: Alleen op zonvakantie?

Ben benieuwd of jij hier nog een update over hebt Blondje?

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers