Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #6

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Mrt 2017 17:23

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Dat hoop ik ook ja. Stop het geld liever ergens anders in!
Laatst gewijzigd door Japie op 22 Mrt 2017 14:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem316

Bericht 20 Mrt 2017 21:03

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Jeetje dat is schrikken Japie. Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen. Hopelijk kunnen ze hem maken.

Ik was vandaag bij mijn omaatje en mijn dochter heeft voor het eerst geschatert van het lachen samen met mijn omaatje. Mijn dochter had dat nog nooit gedaan en wij hebben het nog niet voor elkaar gekregen. Gelukkig heb ik het op film, het was zo mooi..:heart:
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2017 16:40

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Beetje raar een uurtje geleden: er werd aangebeld en er stond een man voor de deur die aangaf de meterstand op te komen nemen. Liet een pasje zien van een afstandje en ik gaf aan dat ik liever wacht tot mijn huisgenoot en tevens eigenaar van het pand er is. In plaats van dat hij vraagt/ik de kans kreeg een ander moment voor te stellen, veranderde de glimlach in een geïrriteerd hoofd en nog geïrriteerder 'oké!', keerde zich om en liep snel weg zonder nog iets te zeggen.

Ik voel me niet prettig bij een vreemd persoon in huis die bij de meterkast moet, want ik moet de voordeur per se sluiten (is ook de enige normale uitgang naar buiten) om de deur van de meterkast te kunnen openen. Ligt misschien wel aan mij, maar ik wil dat gewoon liever niet.

Edit: ik was ook altijd in de veronderstelling dat je hier eerst bericht over krijgt.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 21 Mrt 2017 16:42, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Mrt 2017 16:41

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Zou ik ook niet doen Guat!
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2017 16:43

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Cotton schreef:Zou ik ook niet doen Guat!


Haha, goed om te weten dat ik niet de enige ben. Voelde me best wel een zeikerige muts!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 21 Mrt 2017 16:44

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Hebben jullie (nog) geen slimme meter dan?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem278

Bericht 21 Mrt 2017 16:48

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik zou het ook niet doen Guattari, zeker niet zonder vooraankondiging. Ik zou zelfs mijn netwerkbeheerder of leverancier bellen om te vragen of het wel legitiem is.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2017 16:54

Re: Wat wil je even kwijt? #6

JustMeDaan schreef:Hebben jullie (nog) geen slimme meter dan?


Geen idee. Heel dom misschien, maar ik heb me daar nooit mee beziggehouden. Ik betaal de huur maandelijks en that's it.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2017 17:03

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Quizzle schreef:Ik zou het ook niet doen Guattari, zeker niet zonder vooraankondiging. Ik zou zelfs mijn netwerkbeheerder of leverancier bellen om te vragen of het wel legitiem is.


M'n huisgenoot komt net thuis en het is opgehelderd: de afgelopen jaren kregen we wel een bericht erover, omdat ze al 3x aan de deur waren geweest en er niemand thuis was. Ik dacht gewoon dat je zo'n bericht altijd kreeg. Oeps!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 21 Mrt 2017 17:24

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik vind het juist wel knap dat je 'nee' durfde te zeggen Guat want ik ben altijd veel te bang om een zeur te zijn :)

Ik wil even kwijt dat ik zo'n leuk weekend heb gehad! Vrijdagavond op stap geweest met vrienden wat echt super gezellig was. Zaterdag gewerkt maar in m'n pauze koffie gedronken met een leuk nieuw iemand die ik vrijdag had leren kennen en 's avonds drankjes gedaan en uiteindelijk in een club op de dansvloer beland.
Zondagochtend uitgebreid gebruncht met groep vriendinnen (ik had een BLT, corn bread en pancake besteld hahaha) en daarna hebben we een roadtrip naar een meer hier verderop gedaan. Daar beetje rond gewandeld op het ijs, foto's gemaakt en toen naar een hostel midden in het bos vertrokken om daar samen te eten en te drinken. Zo relaxed en zoveel gelachen. Toen gistermiddag geskied en de condities waren echt fantastisch! En 's avonds cocktails gaan drinken en uit eten geweest. Echt heel fijn!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mrt 2017 18:21

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Oh jongens in ben kapot. Ik heb een hele intensieve ehbo/bhv cursus gehad met een pand vol rook en slepen met 'slachtoffers'.
Het was superleuk maar jeeee die conditie van mij.
2016
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 21 Mrt 2017 21:04

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Vannacht/vanmorgen om half 5 heb ik mijn vader nogal in de stress opgebeld, omdat ik om 5 uur op het vliegveld moest zijn.

Klein detail: dat hoeft pas komende donderdag :laughcry: :palm:
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Mrt 2017 21:39

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Haha, daar moest ik echt even om lachen Chava!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Mrt 2017 21:49

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Haha Chava, foutje!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Mrt 2017 07:57

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik heb gisteravond vreselijk nieuws gekregen, vrouw waar ik al 8 jaar werk kom er elke week een dag. Ze voelde zich de laatste tijd niet goed en gister is ze met haar dochter naar het ziekenhuis gegaan en ze blijkt een tumor in haar hoofd te hebben.

Voordat mensen gaan zeggen het is werk. Ja klopt maar deze vrouw heeft een speciale plek in mijn hart ben daar ooit als eerste begonnen te werken we hebben samen veel gelachen en gehuild ze was voor mij een extra oma en ze zag mij als extra kleinkind. Ook haar dochter ken ik heel erg goed.
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Mrt 2017 08:03

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Wat naar Sarah! Zelfs al is het werk, als mensen dit soort dingen hebben raakt dat je gewoon. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Mrt 2017 13:50

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Wat een naar bericht, Sarah. Ik vind het eigenlijk heel raar om te reageren met dat het werk is. Het is een mens. Daar gaat het om. En soms heb je via je werk dusdanig veel met een ander te maken, dat je wel een bepaalde band ontwikkelt.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 14:07

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Mensen waarmee je al zolang werkt is geen werk meer, maar dat worden/zijn dierbare personen. Het is een verschrikkelijk nieuws om te moeten krijgen en ik snap dan ook dat je daar van slag van bent. Heel veel sterkte!

Ik wil kwijt dat ik mijn vriend een grote lieverd vind! Een aantal dagen geleden zag ik een berichtje voorbij komen van een ex-collega over nieuw uitgekomen kroonkurken en dat hij deze nog graag zou willen. Precies het merk dat mijn vriend onlangs heeft uitgevonden en graag drinkt (Heineken 0.0%). Ik heb de doppen bij elkaar gepakt en ze in een envelop gestopt. Mijn vriend vroeg nog waarom ik er vijf in een envelop deed, omdat een verzamelaar alleen iets heeft aan één dop, dus ik vertelde dat ik dat erbij had gedaan als ruilmateriaal. Verder geen vragen, tot vandaag. Ex-collega vroeg of mijn vriend misschien ook Grolsch Radler 0.0% drinkt en of wij deze ook achteruit wilden houden, maar dat in principe alle kroonkurken welkom zijn. Dus vriend vroeg waarom hij alle kroonkurken wilde. Uitgelegd dat hij de verzameling gestart is met zijn zoon en deze nu voor zijn zoon, die vorig jaar is overleden aan kanker, voortzet en daarnaast kilo's aan kroonkurken in Duitsland om laat zetten in geld en dit doneert aan het Duitse kankerfonds. Inmiddels heeft mijn vriend drie kroegen (eigenaren zijn allemaal vrienden van hem) en vele losse vrienden bereid gevonden om kroonkurken op te sparen. Ik schaam me dood, want zo ben ik helemaal niet en ik durf al helemaal niets te vragen van/aan een ander, maar ik vind het zo verschrikkelijk lief van hem. En hij staat ook nog eens direct in contact met mijn ex-collega. Ik heb nog nooit zijn telefoonnummer gehad. :P

Sorry, lang 'lief dagboek' verhaal, maar ik wilde het even met jullie delen.
<<

Anoniem184

Bericht 22 Mrt 2017 14:13

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Wat een naar verhaal Sarah! Natuurlijk is het werk, maar je werkt met mensen, niet met machines, logisch dat het je aan het hart gaat. Dat maakt jou alleen maar een mooi mens met hart voor je werk. Heel veel sterkte!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Mrt 2017 14:28

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Bah bah bah! Ik stap net met N. de gang binnen, ruikt het naar hondenpoep. Blijkt dat het bovenbuurjongetje met een vriendje een paar minuten voor ons naar binnen was gegaan. Dat vriendje had dus poep onder zijn schoen. Je zag de stappen nog in de gang staan, op het kleed in de gang en op de vloerbedekking van de trap. Oooh, zo ontzettend vies! Ik heb de bovenbuurvrouw gelijk gebeld, die kwam net thuis. Maar even een sopje pakken en papier om het goed schoon te maken doet ze niet. Grrr! Ben bang dat die geur zo mijn woonkamer intrekt. Op ons stukje overloop ligt ook vloerbedekking. Daar heeft dat jongetje dus ook overheen gelopen om naar hun verdieping te gaan. Ik zie niks van poep liggen, maar ga zo wel even flink schrobben.

Voor de duidelijkheid: wij wonen in oude huizen. Wij delen onze opgang met onze bovenburen. Wij wonen op de eerste etage, zij op de tweede. We delen dus heel ouderwets de gang en de trap. We wonen gevoelmatig in één huis zegmaar. Onze benedenbuurvrouw heeft wel een eigen voordeur, naast die van ons.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 22 Mrt 2017 14:42

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Getver Parisienne, wat ontzettend vies. Ik zou op z'n minst aanbieden om te helpen. Mijn zoon had een ongelukje in het winkelcentrum, in zo'n speeltoestel. Ik ben naar binnen gegaan en heb om een sopje gevraagd. Ik kreeg wat papier mee. Nou ja, ik heb het gemeld en heb aangeboden om schoon te maken. Toen er een meisje na hem in de trein wilde, heb ik de moeder ook even verteld wat er is gebeurd. Die besloot -logisch- om haar kind mee te trekken.

Sarah, veel sterkte. Ik vind het ook niet 'gewoon' werk. Misschien ben je normaal gezien wat beter voorbereid. Maar dat maakt het nog niet makkelijk. Veel meiden die ik ken, die in de zorg werken, hebben moeite met overlijden, (heftige) ziekte en andere heftige situaties. Dat maakt je mens.
L2014 & H2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Mrt 2017 15:38

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Afbeelding
<<

Anoniem278

Bericht 22 Mrt 2017 16:18

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Beeeeh Parisienne. Snap dat je dat ontzettend vies vindt.
Sarah, natuurlijk raakt jou dat. Wat n vreselijk bericht. Sterkte.

Wat ik kwijt wil? De patronen van sommige mensen maar vooral t feit dat t me toch raakt terwijl ik ze als zodanig herken. Stom!!!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Mrt 2017 16:24

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Dat ik straks een dikke vette ruzie met m'n moeder heb gehad. Het sloeg zo nergens op dat ik heb aangegeven haar voorlopig niet te willen zien. Ben er even helemaal klaar mee. Gezeik!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem278

Bericht 22 Mrt 2017 16:34

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Hè wat naar Thunder. Dan moet het wel echt stom geweest zijn als jij zo'n beslissing neemt. Gaat t een beetje met je?
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers