Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak plas jij op een dag?

Hoe vaak plas jij op een dag?

1-5 keer
32
34%
6-10 keer
41
44%
11-15 keer
14
15%
16-20 keer
6
6%
20-25 keer
0
Geen stemmen
>25 keer
1
1%
 
Aantal stemmen : 94
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Mrt 2017 23:01

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Minx schreef:
Ding is wel echt extreem hoor, toen ik bij de bekkentherapeut stage liep was meer dan 10x per dag en meer dan 1x 's nachts echt een reden om aan te nemen dat er iets qua spierspanning niet in orde is.


Ja ik ben zwanger, dat is er niet in orde. Snap dat het normaal niet zo hoort nee, maar momenteel kan ik er weinig aan doen natuurlijk (behalve de oefeningen). Het is ook gewoon echt even irritant nu maar hopelijk wordt het gauw beter met de nodige hulp.

Wil je m'n quote misschien wel even weg halen? Dat vind ik niet zo fijn, dank je.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Mrt 2017 00:00

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Quote weggehaald. De cijfers die ik opnoem zijn de hoeveelheden die ze hanteerden tijdens zwangerschap er is daarbij dus al rekening gehouden met het feit dat je dan meer plast.
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2017 00:47

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Haha, dit topic wilde ik laatst ook openen, maar toen bedacht ik me dat m'n situatie helemaal niet representatief is. Alleen 's nachts moet ik er al 3-4 keer uit om te plassen. Heel irritant. Maar het is wel te verklaren: ik heb een infectie in m'n blaas en daardoor komt het. Kwamen ze in het ziekenhuis achter, toen m'n klachten niet meteen verdwenen nadat m'n blindedarm was verwijderd. Met heel veel drinken zou het beter moeten gaan, dus dat probeer ik nu. :) Ik zit ongeveer op 15-20 x per 24 uur en dan eerder tegen de 20 dan 15. Hoop dat het snel vermindert.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 21 Mrt 2017 01:20

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Keer of 4/5 gok ik? Echt niet heel veel maar ik drink voldoende volgens mij.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Mrt 2017 10:23

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik kan ook wel ieder uur, of anders minstens een keer per 1,5 uur. Ik ben laatst nog helemala doorgelicht in het ziekenhuis en er mankeert helemaal niks aan mijn blaas. Ik merk ook wel echt verschil tussen de 'waterplasjes' en echt moeten urineren. Dat klinkt nu heel stom als ik het opschrijf maar ik merk gewoon als ik veel water heb gedronken of veel thee dat mijn blaas gewoon sneller volloopt. En is de aandrang ook anders dan als ik echt moet urineren.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Mrt 2017 10:25

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Vaak.

Ik ben geen leuk high-teagezelschap.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Mrt 2017 10:38

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik plas niet vaak, ik denk rond de 5x per dag. Ik drink ook veel te weinig, heb nooit dorst en moet er echt aan denken om te drinken.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Mrt 2017 10:40

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Hmm, ik denk ook wel zeker zo'n 10 keer per dag. Meestal wel vaker denk ik, maar ik houd het niet bij dus het is een schatting. Ik dacht dat dat best veel was, maar als ik hier zo kijk zijn er wel meer mensen die zo vaak gaan. Ik drink ook veel water en thee, zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Mrt 2017 11:08

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik denk zo'n 5 à 7 keer ofzo? Heb maar 6-10x aangeduid.
2012 & 2016
<<

Brooke

Bericht 21 Mrt 2017 11:09

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Denk toch zo'n 10 keer per dag. Merk ook dat ik van koffie en alcohol vaker moet plassen, dat drink ik sowieso al heel weinig. 'S nachts moet ik ook wel minimaal 1x. Ik heb nu al twee keer geplast vandaag en het is pas 10.08 uur.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mrt 2017 11:31

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Als ik uit eten ben geweest of een dag slecht heb gegeten, moet ik de volgende dag nog vaker. Dan houd ik vocht vast en dat moet eruit. Ja, ik heb er wel een dagtaak aan meestal. Ik ben nu zo'n drie uur op en ik ben al vijf keer geweest geloof ik.
Edit: nee, vier keer volgens mij.
❤ 7 juni 2018
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 21 Mrt 2017 12:02

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik ga het eens bijhouden. Ik ben nu sinds 9 uur op en 1x geweest. Ik ben niet echt een plasser haha. Als ik aandrang krijg om te plassen dan moet ik meestal ook echt plassen en veel! Dan denk ik op de wc wel eens, jemig hou eens op zeg haha.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Mrt 2017 12:44

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Bliss schreef:Dat is meestal niet het probleem bij mij, maar liever ga ik gewoon. Nu zit ik op het werk ook alleen, dus het valt niemand op, maar als ik straks een andere baan vind, is het wel lastiger natuurlijk.


Maar dan kun je beter NU alvast je blaas gaan trainen, want nu zit er geen druk achter en ben je alleen. Blaastraining is namelijk het belangrijkste eigenlijj beetje het enige dat je kunt doen.

Toevallig net gisteren met mijn huisgenootje over gehad die dit een beetje ontwikkrld heeft door haar werk (veel presentaties/conferenties/reizen/vliegen en dus altijd "voor de zekerheid vast gaan" en nu ook 15x per dag gaat, gelukkig nog niet meerdere keren per nacht). Dacht blaasontsteking maar uitgesloten, ook allemaal blaasonderzoeken gehad enzo, maar heeft ook "gewoon" een overactieve blaas.
Laatst gewijzigd door Whatever op 21 Mrt 2017 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Mrt 2017 12:45

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Mrt 2017 13:11

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Whatever, wat jij schrijft over die vriendin herken ik heel erg! Op mijn werk kan ik gerust maar 2x gaan op een dag van 9u. Maar voor het slapen moet ik minimaal 3 of 4x in 15 min tijd, toch gewoon een soort onrust. Gewoon niet kunnen ontspannen anders en dan gaat het vaak om paar druppels. En standaard idd voordat ik ergens heen ga of iets ga doen standaard eerst ff plassen.. Moet er misschien toch iets mee gaan doen.
Heb ook dat als ik met sporten jumping jacks doe ik moeite moet doen om door de kracht die ik zet niet wat druppels te laten lopen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Mrt 2017 13:17

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Haha ik ga ook gemiddeld 3x voor het naar bed gaan. Ik "moet" ook echt als laatste voor ik mijn bed in kruip plassen, dus niet nog tanden poetsen of omkleden daarna, dan moet ik nog een keer. Anders kan ik inderdaad niet ontspannen en ontspannen genoeg zijn om te slapen haha. Zo mentaal is het ook!

Overigens haal ik totaal op een dag de 10 niet, kan ik het makkelijk ophouden (zelfs als ik nodig moet ben ik er dan vaak op een gegeven moment ook weer overheen - behalve als ik toch ga natuurlijk omdat ik wist dat ik moet) en plas ik ook wel eens hele werkdagen niet. Dus gelukkig nergens last van verder. Heb 5-10 ingevuld. Rond de 5 is normaal.
Laatst gewijzigd door Whatever op 21 Mrt 2017 13:31, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Mrt 2017 13:27

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Haha ja als er nog een handeling tussen komt inderdaad dan moet ik toch weer ff naar de toilet!
Ik heb trouwens ook vaak het gevoel niet uitgeplast te zijn.. Heel irritant. Dan spring ik maar ff of loop ff een stukje en dan weer terug naar het toilet.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 21 Mrt 2017 13:34

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik dacht net 'Oh ik moet plassen'. Was echt een mini plasje voor mij doen haha. Alsof ik nu gelijk bij de eerste aandrang ging plassen. Nu heb ik dus om 9 uur geplast en om half 1. Ik heb in die tussentijd 750ml water en thee op.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 21 Mrt 2017 13:36

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Hahaha SoGood, nu moet ik denken aan die keer dat ik ging high tea-en met vriendinnen en met de bus naar huis ging (half uurtje). Ik ben nog gegaan tijdens het afrekenen en ik redde het gewoon niet tot thuis!

Ik moet dus ook heel vaak, ik heb 16-20 keer ingevuld maar ik heb eigenlijk geen idee. Behalve dat het vaak is. Ik heb een overgevoelige blaas en ik heb daar veel therapie voor gehad, maar dat werkt niet. Dus ik heb me erbij neergelegd. Is ook geen ramp, behalve als er geen wc in de buurt is. Dan baal ik.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mrt 2017 13:49

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Dat heb ik ook vaak Sawadee, of ik voel me opgejaagd omdat er iemand op me wacht en dan plas ik niet goed uit. Vervolgens moet ik dan een kwartier later ofzo weer.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mrt 2017 13:51

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Haha Infra, nog zo'n zeikerd dus! Als ik alcohol drink, vooral bij bier, is het helemaal erg.
❤ 7 juni 2018
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 21 Mrt 2017 14:27

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Bliss schreef:Haha Infra, nog zo'n zeikerd dus! Als ik alcohol drink, vooral bij bier, is het helemaal erg.


Ja, dan is het helemaal niet te houden. Echt. Dan sta ik in de kroeg, kom ik terug van de wc en moet ik alweer.

Meestal is het dan wel 4x achter elkaar en dan kan ik er weer een uur tegenaan ofzo. Raar.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Mrt 2017 15:44

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Even een paar keer je bekken kantelen op het toilet is een trucje om je blaas makkelijker leef te krijgen. Daarnaast dijn heel vee toiletten in Nederland veel te hoog waardoor je niet de ideale houding om te poepen en te plassen aan kan nemen.
2015 💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Mrt 2017 15:46

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Minx schreef:Even een paar keer je bekken kantelen op het toilet is een trucje om je blaas makkelijker leef te krijgen. Daarnaast dijn heel vee toiletten in Nederland veel te hoog waardoor je niet de ideale houding om te poepen en te plassen aan kan nemen.


Straks eens proberen! Stomme vraag alleen: onder het kantelen ook door plassen of juist niet?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Mrt 2017 16:02

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Als je voor je gevoel klaar bent met plassen. Onder het plassen krijg je het niet voor elkaar ;) aanspannen en ontspannen tegelijk is wat lastig.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers