Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Okt 2013 16:21

Re: Het hardlooptopic

Wel tevreden Plien?
Ik heb 1:05:56 gelopen, heel tevreden! Mijn doel was <1:10 en stiekem wilde ik <1:07 (9km/u gemiddeld). Zeker voor herhaling vatbaar!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem38

Bericht 20 Okt 2013 19:36

Re: Het hardlooptopic

Goed gelopen meiden!

Ik zit te overwegen om in het voorjaar een losse marathon te gaan lopen... Doel 4-4:15.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 07:17

Bericht 20 Okt 2013 20:30

Re: Het hardlooptopic

Goed gelopen dames.

Leuk Jip dat je een losse marathon wilt gaan doen. Heb je er ook al een op het oog?

Ik heb vandaag de halve gedaan. Voor de minimale training die ik ervoor heb gedaan ben ik erg tevreden. Ik had het wel loodzwaar. Normaal kom ik best fris over de finish, maar ben nu echt helemaal stuk. Ik wilde onder de 2 uur en dat is gelukt. Ik zal morgen wel spierpijn hebben.
<<

Anoniem38

Bericht 21 Okt 2013 06:43

Re: Het hardlooptopic

Het is nog niet zeker hoor! Eerst nog overleggen met mijn trainer. Ik zou dan ergens een kleine onbekende werken doen. Niet zo massaal, daar hou ik niet van..
<<

Anoniem5

Bericht 21 Okt 2013 13:56

Re: Het hardlooptopic

Hoeveel en hoelang van te voren eten jullie?
Ik ben gisteren begonnen met hardlopen maar toen ging ik halverwege de middag. Vandaag ga ik rond 18.30-19.00 en wij eten meestal tussen 16.30-17.00. Kan ik dan gewoon een normaal portie eten of kan ik beter de helft voor na het hardlopen bewaren?
<<

Anoniem38

Bericht 21 Okt 2013 15:50

Re: Het hardlooptopic

Overleg gehad...en het voorjaar is niet handig. Kan beter in het najaar doen! Volgend najaar.

Ik eet in de auto een boterham of twee boterhammen rond 17:15 en ga dan 18u lopen. Als ik kort loop eet ik alleen vlak van te voren een rijstewafel of energiegel.
Mijn vriend kan zijn bord leeg eten, hardloopschoenen aan doen en gaan lopen...als ik dat doe dan krijg ik last. Dus ik zou het gewoon een keer proberen!

Ik wilde vandaag weer gaan lopen, maar ik ben ziekig. Diarree, maagpijn en hoofdpijn :-(
<<

Anoniem44

Bericht 22 Okt 2013 15:42

Re: Het hardlooptopic

Hé, wat goed zeg Taeda dat je de 10 km heb gelopen en een mooie tijd! Plien voor jou ook mooi, jammer dat je zelf niet tevreden bent, maar ik vind het hoe dan ook een prachtige prestatie!

Zelf heb ik net weer een loopje van 45 minuten gedaan. De laatste weken heb ik steeds wel dit soort loopjes gedaan en dat gaat eigenlijk steeds soepeler. Ik ga het nu langzaam uitbouwen, totdat ik ook een uur loop en dan over zes weken staat er een 10 kilometer loopje gepland, spannend!! Als ik blijf trainen zoals ik de laatste tijd doe, dan heb ik er wel alles vertrouwen in. Het gaat eigenlijk steeds beter :D
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Okt 2013 21:00

Re: Het hardlooptopic

@Plien en Taeda: fijn dat het zo goed was gegaan bij jullie!
@ED: goed bezig! Op naar de 10 km.
@Jip83: beterschap!

Ik eet het liefst twee uur voordat ik ga lopen, zeker na het avondeten. Na het ontbijt kan ik na een half uur al gaan.

Ik heb net weer lekker 12km gelopen met mijn hardloopgroepje. We waren gelukkig net voor het onweer terug.
<<

Anoniem38

Bericht 22 Okt 2013 21:06

Re: Het hardlooptopic

Vandaag 4 x10 minuten gelopen. Ging lekker! Viel niks tegen na 3 weken niks gedaan te hebben.
<<

Anoniem321

Bericht 25 Okt 2013 05:29

Re: Het hardlooptopic

Ik heb sinds een aantal dagen een beetje pijn bovenin mijn rechterheup. Eigenlijk vanaf mijn hardlooptraining afgelopen zondag. En daarvoor voelde ik 'm ook al van tijd tot tijd. Ik voel het vooral na lang stilzitten, bij het schoonmaken en tijdens het wandelen. Hardlopen heb ik me na zondag nog maar niet aan gewaagd.. kan dit een slijmbeursontsteking zijn? En wat is hier dan evt aan te doen?
<<

Anoniem38

Bericht 25 Okt 2013 05:37

Re: Het hardlooptopic

Klinkt stom, maar waar vind jij dat je heup zit? Mijn ervaring als Fysio is namelijk dat de meeste mensen een hele andere plek aanwijzen. Dan kan ik beter advies geven of meedenken. Voor nu:
Sowieso rust houden en eventueel even langs een fysio gaan!
<<

Anoniem17

Bericht 25 Okt 2013 06:44

Re: Het hardlooptopic

Ik kom ook meekletsen, ik ben gister begonnen met trainen voor een 5 km run op 14 december. Ik heb gister in 26 minuten 3,12 km gerend, dus ik moet nog even doortrainen :wink:
Ik heb nu alleen links enorme pijn in mijn lies, ik denk dat ik een spiertje verrekt heb ofzo, heel vervelend. Straks maar even een paracetamol want ik kan er niet zo makkelijk mee lopen. Als het morgen maar wel weg is, dan ga ik m'n tweede training doen...
<<

Anoniem38

Bericht 25 Okt 2013 06:51

Re: Het hardlooptopic

Heb je voor de eerste keer meteen 26 minuten gelopen? Rustig opbouwen hoor, anders krijg je blessures.

Ik hoop vanmiddag tijd te hebben om te lopen. ik bekijk vanmiddag wel hoe lang ik ga. Morgen stuk fietsen door het bos
<<

Anoniem17

Bericht 25 Okt 2013 06:54

Re: Het hardlooptopic

Ik heb die start to run startersles gedaan, dus 3 minuten wandelen, 1 minuut hardlopen, 3 minuten wandelen, 2 minuten hardlopen etc.
<<

Anoniem38

Bericht 25 Okt 2013 07:16

Re: Het hardlooptopic

Ooow, ik dacht meteen achterelkaar!
<<

Anoniem17

Bericht 25 Okt 2013 07:46

Re: Het hardlooptopic

Haha nee, dat had ik nooit gered! Ik moest na die twee minuten hardlopen al bijna aan 't zuurstof :laughcry:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Okt 2013 10:00

Re: Het hardlooptopic

Ik heb morgen mijn 5km loop en ben woensdag ziek geworden. Heb woensdagnacht alles er uit gegooid en kan nog steeds niet goed eten.... :nopompom:
30-04-2017
<<

Anoniem38

Bericht 26 Okt 2013 15:28

Re: Het hardlooptopic

Balen Cow! Luister goed naar je lichaam...
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Okt 2013 15:32

Re: Het hardlooptopic

Dat is echt heel vervelend, Cow! Luister inderdaad goed naar je lichaam!

Ik heb vanochtend een rondje van 8,5 km gelopen. Het was echt heerlijk weer om te lopen!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Okt 2013 17:05

Re: Het hardlooptopic

Dank jullie wel. Komt goed. Heb nu ook geen streeftijd in mn hoofd, ga het gewoon lekker lopen en zie het wel.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Okt 2013 14:44

Re: Het hardlooptopic

WAAAAHHHH :cheering: Ik heb zo lekker gelopen!!!! Ging echt veel beter dan verwacht.
De tijden staan nog niet op de site maar ik denk dat ik onder de 30min zit. :cheering:
30-04-2017
<<

Anoniem38

Bericht 27 Okt 2013 15:02

Re: Het hardlooptopic

Je was gewoon goed uitgerust! :-)

Ik heb een uur gelopen. Steeds minuut 8-10 volle bak. Pittig, maar wel een goede training geweest. Was weer de derde training deze week, na drie weken vakantie. Volgende week loop ik een 6km cross, dat is in het bos/onverhard.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Okt 2013 15:22

Re: Het hardlooptopic

Ook nog maar even in dit topic:

Ik heb net weer hardgelopen. Het weer viel me erg mee, de zon brak zelfs nog door en ondanks de wind, was het niet koud, zelfs wel een aangename temperatuur om hard te lopen. Het bos was prachtig met al die gele en oranje bladeren en er hing een positieve sfeer in het bos met allemaal gezinnetjes, stelletjes, hondenuitlaters en andere hardlopers, zoals ik.

Ik heb exact 8 kilometer gelopen in 48 minuten, wat betekent dat ik precies 10 km per uur heb gelopen, echt ontzettend blij mee!! :cheering:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Okt 2013 15:33

Re: Het hardlooptopic

Denk het ook Jip :wink:

Onverhard vind ik altijd vervelend lopen. Heb dat zo veel op het CIOS gedaan dat doe ik echt niet meer.
30-04-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Okt 2013 16:31

Re: Het hardlooptopic

Ik heb mij net ook weer van de bank af geschopt. Ik heb 3,5 km aan een stuk gelopen in 20 minuten. Op zich niet slecht. Daarna was ik er klaar mee. Niet moe, niet uitgeput maar gewoon klaar. Dus ik ben de laatste 3 km naar huis gaan lopen. Iedere trap heb ik opgesprongen en die kom ik nog wel een paar tegen en in het laatste stuk iedere keer 10 uitvalspassen gemaakt en daarna weer een stukje wandelen. Eigenlijk was het laatste veel vermoeider. Ik wil dat iedere training erbij gaan pakken omdat ik toch wel explosieve kracht ( springen van de trappen) nodig heb bij het tennissen.

COW wij liepen op het CIOS veel verhard. Eigenlijk alleen maar, alleen de eerste 6 km was een rondje rondom de school en dat was door het bos. Toen ik klein was vond ik boscrossen echt het leukste. Vooral na de regen. Iedereen liep rondom de plassen en ik knalde er gewoon doorheen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers