Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weblog

<<

Anoniem22

Bericht 24 Okt 2013 23:44

Weblog

Zullen we weer een rondje doen? Wie heeft er een weblog en waar schrijf je zoal over?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Okt 2013 23:46

Re: Weblog

Ok ik ben er dus net gisteren één begonnen, nog nooit van m'n leven gedaan! Ik weet alleen nog niet of ik 'm echt out in the open ga gooien, dus ik slaap er nog ff een paar nachtjes over. Heb hem sowieso onder een pseudoniem geschreven, wil hem niet aan mijn eigen naam gelinkt hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem7

Bericht 24 Okt 2013 23:56

Re: Weblog

Ik heb er eentje, staat in m'n onderschrift, maar die volg je al geloof ik :wink:
Ik schrijf eigenlijk over van alles en nogwat, doe het nog niet zo heel lang en het heeft even een klein tijdje stil gelegen. Straks ala ik naar Toronto ga (dit weekend) probeer ik dagelijks even ene verhaaltje met wat foto's te plaatsen.

Ik dacht altijd dat ik te weinig inspiratie zou hebben om te schrijven, maar eigenlijk valt dat reuze mee. Ik dacht gewoon veel te moeilijk :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Okt 2013 00:02

Re: Weblog

Ikke heb er eentje. Ik schrijf over...mezelf. Ik ben ineens een heel goed onderwerp geworden. :laughcry:

Nee dat is flauw, zonder gekheid. Ik schrijf over hoe ik mij met vallen en opstaan door mijn dagen als weduwe en alleenstaande moeder worstel. Ik doe dit omdat ik moet, omdat ik schrijven moet, ik huil een beetje op papier.
Ik probeer er open en eerlijk over te vertellen, dat is soms rauw, omdat het verdriet rauw is, maar ik probeer het ook te doen met de humor waarmee ik tegen dingen aan kijk.

Ik wil mijn blog niet linken aan hier, maar jullie mogen me gerust pm-en voor de link.


Dit is mijn laatste blog, ik moet er wel bij zeggen, ik schrijf niet altijd zo cryptisch, ik schrijf ook gewoon over dromen over Barry Atsma (nu kan het weer :razz: ) en gekleurde kussentjes (ook dat kan nu weer).

Afbeelding

Meneer en mevrouw Traan

Ze zijn al zo lang ik me kan herinneren onderdeel van mijn leven; meneer en mevrouw Traan. Ze waren er als ik verdrietig was of boos was, ze streelden mijn wangen als het me even te veel werd en verwarmden mijn gezicht als niets ging zoals het moest. Ze stonden aan mijn zijde bij frustraties en bij spannende momenten. Ze zaten zachtjes te wiebelen achter mijn oogleden op mooie momenten, rolden soms onverwachts of biggelden bij ontroerende momenten. Soms lieten ze het ook afweten op de momenten dat ik ze het hardst nodig had, maar altijd op het moment dat ik dacht dat ik ze kwijt was kwamen ze weer.
Meneer en mevrouw Traan, niet altijd gewenst aanwezig maar zo vergroeid met mijn leven dat ik niet zonder ze kan. Als de spanning me even te veel werd kwam mevrouw Traan om me te troosten, ze hielp me de spanning af te vloeien. Meneer Traan was er altijd, natte wangen als gevolg van zijn wijze gesproei.
De afgelopen maanden lieten ze het afweten. Ze waren ze er vaker niet dan wel. In de steek gelaten als ik me voelde smeekte ik of ze terug wilde komen. Meneer en mevrouw Traan zijn eigenwijze mensen, ze komen niet op commando en ze blijven niet weg op commando. Soms als ze kwamen, als ongenode gasten, totaal onverwachts, gingen ze bovenop me zitten en smoorden me en dan wenste ik dat ze weer gingen. Als ze gingen zoals ik wenste dan smeekte ik later of ze weer wilden komen en dan vocht ik met ze tot de laatste snik.

Ik was boos op meneer en mevrouw Traan, ze frustreerden me. Ik had ze nodig maar ze waren er niet voor me, ik wilde ze voelen maar juist op die momenten waren ze zo ver weg. Tranen, ik verlangde naar ze, warme zilte tranen, natte wangen, een snotneus en dikke oogleden. Bergen tissues en hoofdpijn de volgende dag, ik wilde leed zoals je dat met tranen lijd in rechtstreekse pijn.
Maar meneer en mevrouw Traan zijn niet te dwingen. Pas nu ik ze los laat, nu alles in mij weer een beetje losser wordt, nu pas komen ze weer. Schuifelend en stapje voor stapje sluipen ze voorzichtig weer mijn leven binnen. Ze kijken om het hoekje of het wel veilig is, geschrokken door de intensiteit van mijn verdriet. Voorzichtig snotter ik, druppel ik en moet ik af en toe naar de tissues grijpen en hoe zeer ik ze ook verfoei op sommige momenten, ik ben blij dat meneer en mevrouw Traan weer in mijn leven zijn. Zonder hun ben ik niet mezelf, ben ik niets waard ben ik zonder gevoel en zit ik op slot.

Ik voel me wankelen, de krampachtig pogingen staande te blijven heb ik gestaakt. Liever val ik met meneer en mevrouw Traan in een grote plas. Het biedt de mogelijkheid je er af en toe even in te verdrinken maar uiteindelijk ook de mogelijkheid om in ze te spetteren en te stampen met mooie rode regenlaarzen. Liever dat dan blijven staan en nooit meer in beweging te komen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Okt 2013 00:07

Re: Weblog

Het blog van Pompoen is prachtig, zou zo een boek kunnen zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem7

Bericht 25 Okt 2013 00:17

Re: Weblog

Pompoens blog volg ik inderdaad ook zoveel mogelijk, heel mooi, heel uit het hart.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 25 Okt 2013 00:31

Re: Weblog

Pompoen schreef:Meneer en mevrouw Traan
Wat een mooi stuk. Het raakte me echt.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 25 Okt 2013 13:45

Re: Weblog

Wat schrijf jij mooi Pompoen. En het is inderdaad een goede manier om verdriet te uiten, en misschien een stapje in het verwerkingsproces.

Ik schrijf ook een blog over mijn huis, mijn baksels en mijn knutsels.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 25 Okt 2013 14:00

Re: Weblog

Jeetje Pompoen, wat mooi geschreven.

Ik heb sinds kort een eigen foodblog, erg leuk om te doen en ook extra motivatie om nieuwe recepten te bedenken, meer nieuwe dingen te koken en te bakken. Gelukkig zijn mijn vaders collega's erg blij met mijn baksels, ik zou dicht gaan groeien als ik alles daarvan op zou eten :P.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 25 Okt 2013 15:33

Re: Weblog

Ik heb ook een blog (zie onderschrift) en ik blog vooral persoonlijke dingen, soms recepten en fotoblogs :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem187

Bericht 25 Okt 2013 15:52

Re: Weblog

Tranen bij het lezen van de weblog van Pompoen. Wauw.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 25 Okt 2013 15:53

Re: Weblog

Pompoen, jij bent zo een prachtige krachtige vrouw met geweldige kwaliteiten! :hug:

Jij weet gevoelens en momenten zo mooi te beschrijven, je vecht je zelf zo krachtig door alles heen en ondertussen probeer je stil te staan bij je gevoel. Echt wauw, ik heb er niet echt de goede woorden voor, maar ik wil zeggen dat ik je echt een prachtvrouw vind.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Okt 2013 15:57

Re: Weblog

Wow Pompoen, je hebt prachtig verwoord wat ik al een hele tijd voel.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem22

Bericht 25 Okt 2013 16:02

Re: Weblog

Pompoen, ik kwam voor circa twee weken geleden na lange tijd weer eens op je website en vond toen ook je weblog. Zo prachtig geschreven! Wat Susan al zei, het zou zo een boek kunnen zijn.

Ook Maple, Lookie en CC volg ik al een tijdje en met plezier. Ook zij schrijven erg prettig. Mijn blog is inmiddels ook wel bekend denk ik, zo niet: zie onderschrift.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 25 Okt 2013 16:07

Re: Weblog

Wow prachtig mooi stuk Pompoen!

Ik heb zelf geen blog, wel gehad. De reden dat ik er geen meer heb is voornamelijk omdat ik erg kritisch op mezelf ben en mezelf niet mooi en interessant vind schrijven (vergeleken met andere blogs) en dan denk dat toch niemand het wilt lezen.
Maar eigenlijk moet ik daar maling aan hebben, want ik vind het wel erg leuk.
Vooral gewoon om foto's enzo te delen.
Ander probleem is dat ik geen inspiratie heb voor een naam, ik twijfel er al maanden over haha.

Ik ga eens op jullie weblogs kijken, vind het altijd leuk om weer nieuwe mensen erbij te volgen :).
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Okt 2013 09:38

Re: Weblog

Ik heb er eentje. Zie onderschrift.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Okt 2013 09:41

Re: Weblog

Pompoen, jouw blog is echt prachtig geschreven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Okt 2013 16:15

Re: Weblog

Wauw! Wat lief allemaal en wat een geweldige complimenten!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers