Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips Kreta

<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 01 Mrt 2017 20:47

Tips Kreta

Wij gaan in mei met een camper een rondreis maken door Kreta. Wij zijn nog nooit op vakantie geweest naar Kreta. Heeft er iemand misschien leuke tips? We gaan met 3 jonge kinderen dus het moet wel kidsproof zijn.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 01 Mrt 2017 22:24

Re: Tips Kreta

Ik ben een paar jaar terug op Kreta geweest, aanrader vind ik Balos Beach, daar ben ik toen met een boottocht heen geweest. Geen idee of je er met de camper ook in de buurt kan komen.

En met een jeepsafari kwamen we bij Preveli Palm beach, daar was het ook erg mooi!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mrt 2017 10:17

Re: Tips Kreta

Ja Preveli Beach is één van de mooiste kleine strandjes waar ik ooit ben geweest. De rivier komt daar uit de in zee wat het tot een klein smal strandje maakt.

Afbeelding

De Samaria kloof vond ik ook leuk om door heen te wandelen.

Wij zaten (ooit hoor, dit is meer dan 15 jaar geleden) in Rethymnon. Best een leuk plaatsje. Agios Nikolaos was volgens mij ook leuk.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Mrt 2017 10:20

Re: Tips Kreta

Ik zat vijftien jaar geleden ook in Rethymnon :D. Leuk plaatsje! Verder weinig tips, ik kan me er niet meer zoveel van herinneren eigenlijk. Haha nuttige post is dit.
❤ 7 juni 2018
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 02 Mrt 2017 20:34

Re: Tips Kreta

Haha, ik zat toen ook in Rethymnon :P
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 12 Mrt 2017 11:30

Re: Tips Kreta

Bedankt voor de reacties!
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 12:23

Re: Tips Kreta

Ik vond Kreta leuk. Ik zat in Koutouloufari, dat is in de bergen boven Chersonissos. Ik moet er meteen bij schrijven dat ik buiten het seizoen ben gegaan, dus ik kwam geen 'o o Cherso' dingen tegen. Daarom vond ik Chersonissos zelf ook best leuk, daar is in ieder geval van alles te doen en je kunt er prima mainstream eten, mochten er mensen meegaan die niet graag te Grieks eten.
Ikzelf vond juist het eten bij wandelingen in de bergen in zo'n mini bergdorpje leuk, gewoon eten wat er is. In de bergen bij Chersonissos is ook een groot waterpretpark.

Ik ben naar SpinaLonga geweest, lepra eiland, met een excursie, naar de stad Irakion/Heraklion (waar ook t vliegveld is) en naar Agio Nikolaos. Allemaal leuk.
Malia is ook leuk en Chania, dat laatste is wel meer aan de andere kant. Die omgeving is rustiger en wat minder toeristisch, aan de andere kant van het eiland, dus niet de kant van Agio, Cherso, Malia.

Ik heb veel met de bus gereisd, heel goedkoop maar het is wel een beetje op de gok. Ik ging gewoon bij een halte staan en mee met de bus, soms rijden ze wat uhm...volgens een geheel eigen schema.

Het is een beetje wat je zoekt, er zijn bv ook heel veel hotel achtige dingen in Cherso zelf met veel waterdingen en fijne faciliteiten voor kinderen, daar zou ik altijd gaan zitten met kinderen. Terwijl voor mij Koutou super was omdat het heel rustig was, en dat dorpje is te schattig voor woorden, maar er is zijn toch restaurantjes en een grappige sportsbar.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Mrt 2017 13:10

Re: Tips Kreta

Wat leuk om te lezen Quizzle, wij gaan begin mei naar Koutouloufari
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 13:13

Re: Tips Kreta

Oooooooo leuk leuk!!!

Wandelen jullie graag? Want je moet daar wel n beetje lopen wil je veel kunnen doen. Of huren jullie n auto?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Mrt 2017 14:33

Re: Tips Kreta

Wij vinden het wel leuk om wat te wandelen en sowieso niet erg om een stukje te moeten lopen. Daarnaast zijn we van plan een scootertje te huren en heel erg weinig te doen, echt even lekker uitrusten
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 15:52

Re: Tips Kreta

Dan wordt het perfect.
Weet je wat ook leuk is? Varen!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Mrt 2017 16:46

Re: Tips Kreta

Ja ik moet even uitzoeken of we met de boot naar Santorini kunnen, ik ben dol op varen en Santorini lijkt me super mooi!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 14 Mrt 2017 21:20

Re: Tips Kreta

Ja je kan zeker met de boot naar Santorini (vanaf Heraklion), maar de tickets waren wel echt heel duur. Al vond ik het wel weer waard uiteindelijk :-)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Mrt 2017 21:41

Re: Tips Kreta

Dragonfly schreef:Ja je kan zeker met de boot naar Santorini (vanaf Heraklion), maar de tickets waren wel echt heel duur. Al vond ik het wel weer waard uiteindelijk :-)


Weet je nog hoe duur ongeveer?
<<

Anoniem278

Bericht 15 Mrt 2017 08:59

Re: Tips Kreta

Met de ferry zijn dit de actuele prijzen:
http://www.ferries.gr/hfd/
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Mrt 2017 10:29

Re: Tips Kreta

Quizzle schreef:Met de ferry zijn dit de actuele prijzen:
http://www.ferries.gr/hfd/


:omg: 140 euro pp voor een retourtje. Ik denk er nog even over na geloof ik.
Bedankt voor de link!
<<

Anoniem273

Bericht 15 Mrt 2017 22:06

Re: Tips Kreta

Ik heb vroeger, 20 jaar geleden alweer, in Rethymnon en een jaar later ook in Koutouloufari gezeten.
Wij gingen met de boot naar Spinalonga, vond ik toen heel tof. We zijn ook op excursie geweest met de 'Popeye boot'. Knossos vond ik ook heel mooi.
<<

Anoniem291

Bericht 20 Mrt 2017 10:36

Re: Tips Kreta

Wij hebben gister geboekt voor eind juni. We zitten in een klein dorpje met huurauto erbij. Wat leuks is moet me nog in verdiepen, we hebben ook kleine van dan 17 maanden.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers