Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Geel

Bericht 01 Mrt 2017 15:17

Re: Weight Watchers

Ik lees nu pas jouw verhaal Alibi, sorry! Ja, iedereen doet het op z'n eigen manier.

Taeda, gaat best goed! Ik was het eerste deel van de week echt ontzettend sacherijnig over die vrouw en hoe ze deed. Want ze zei dat ik eens zonder pakjes en zakjes moest doen en dan een tomatensaus van verse ingrediënten maken. Dus ik zei dat ik dat al deed en dat het probleem bij mij ligt bij de tussendoortjes. Ging ze toch door, dus ik weer zeggen dat het daar bij mij niet aan ligt. Reageerde ze echt verontwaardigd, zo van: nou, als je t zo goed weet, wat doe je hier dan? Dus ik weer: IK SNACK NIET GEZOND. (Oké, ik riep dat niet hard ofzo, maar van binnen wel.) Nou, toen raffelde ze het een beetje af. En in het gezamenlijke gedeelte liet ze zien dat zij altijd een bakje heeft met gezonde snacks die ze altijd mag pakken als ze toevallig eens trek heeft. En wat zat er in dat bakje? Van die repen en snoepjes van de WW! Vorige keer prijsde (prees?) ze ook al die hele tafel met WW-producten aan. Daar zakt m'n broek echt van af hoor, 't is gewoon een ordinaire verkooptruc onder het mom van afvallen. Áls je dan zo'n bakje meeneemt, stop 'm dan vol met komkommers en tomaten, en geen nepvoedsel.

Goed, dat moest ik ff kwijt. Daar was ik dus zo pissig over, dat m'n motivatie ver te zoeken was. Maarrr, zaterdagavond heb ik me herpakt, stopte het met regenen en ging ik weer hardlopen en normaal doen (eten). Vanavond weer wegen en dan is die coach er weer, (volgende week pas m'n eigen coach) dus ik peer 'm meteen weer na het wegen. Hoop dat ik gewoon weer een halve kilo kwijt ben, dan is dat mooi mijn tempo, ha!

Hoeveel wil jij afvallen Taeda? En heb je geen kantine op je werk of een supermarkt in de buurt? Misschien kun je 's avonds voor het slapengaan je lunch vast klaarmaken? Je zou zo'n salad jar kunnen maken. Of soep, die je op je werk opwarmt. Of een broodjes geitenkaas met een klein beetje spek, honing, sla, noten en augurk ofzo.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Mrt 2017 15:22

Re: Weight Watchers

Jemig Geel, van zo'n 'coach' zouden mijn nekharen ook overeind gaan staan! Ik doe WW alleen online, dus heb gelukkig geen ervaring met een coach.
Ik hoop voor je dat je afgevallen bent.

Overigens verkopen ze bij de kruitvat ook WW-koekjes, ik heb ze met framboos-witte chocolade. Erg lekker! Het is natuurlijk geen gezonde snack, maar ik neem het wel af en toe omdat het een kleine portie is (dus weinig punten) en ik dan toch iets lekkers heb.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Mrt 2017 15:46

Re: Weight Watchers

Oh wat irritant zo'n coach! Gelukkig heb je volgende week weer je eigen coach. En inderdaad, die koekjes zijn een vervanger voor ongezonde tussendoortjes af en toe, maar het zijn niet opeens gezonde snacks die altijd mogen.
Kantine is hier niet en supermarkt ook wat verder weg, ik zit momenteel op een afgelegen industrieterrein. Op deze locatie ook geen magnetron, maar er zijn vestigingen die dat wel hebben. Dan kan ik inderdaad wel eens een keer soep meenemen!

Ik wil zo'n 15 kilo kwijt in totaal en het liefste zo veel mogelijk voor half mei in verband met bruiloften. Maar dan moet ik nu nog ruim 8 kilo in tien weken, dat is ambitieus te noemen. Zeker met nog een weekend weg, minimaal drie etentjes en een vakantie tussendoor. Ik vind jouw doel van twee kilo per maand wel mooi, dan ben ik aan het eind van het jaar lichter dan ooit in mijn volwassen leven!

De rosbief en ei/kaas is een goede tip GP! Feta en geitenkaas vind ik wat minder. En jij kan makkelijk een pak van die koekjes eten met megaveel extra punten voor je borstvoeding :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Mrt 2017 09:14

Re: Weight Watchers

Hoe was het wegen Geel?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Geel

Bericht 16 Mrt 2017 13:59

Re: Weight Watchers

Hee Taeda, helemaal je vraag gemist. Het gaat hier erg goed! Vorige keer was ik zes ons kwijt en gisteren 1,5 kilo! Ik kon het bijna niet geloven. Eigenlijk gaat het best makkelijk zelfs. Ik drink zo goed als geen frisdrank, eet na mijn avondeten niks meer en sla tussendoortjes ook over. Moest echt even inkomen, maar nu gaat 't hartstikke lekker. Dat wegen elke week scheelt echt voor mij. En mijn eigen coach is een leuk mens.

Ben me nu een stuk bewuster van wat ik eet. Mijn man herinnert me er ook aan dat ik m'n punten moet invoeren, want ik vergeet het gewoon. En we hebben een afspraak dat hij elke vrijdag iets lekkers voor me meeneemt als verrassing. Tenzij ik op een ander moment wil snaaien. Zaterdag bijv. viert mijn dochter haar verjaardag en dan wil ik gewoon taart eten. Dus dan gaat de vrijdagtraktatie niet door. Maar dan moet ik dus kiezen wanneer ik die ene dag even alles mag eten. Maakt het een stuk makkelijker om de rest van de week gezond te doen. En ik haal gewoon weinig in huis. Want anders ga ik geheid voor de bijl.

Hoe is het met jouw gewicht? Lastig, je werkplek, daar zou ik ook sikkeneurig van worden zeg. En heel de dag chips gaan eten.
<<

Anoniem291

Bericht 19 Mrt 2017 11:56

Re: Weight Watchers

Ik heb me net aangemeld voor weight watchers, ik ga de online cursus doen en hoop dat ik de knop nu echt kan gaan vinden als ik wat meer houvast heb. Na mijn zwangerschap was ik alle kilo's zo kwijt en zelfs iets meer, maar mijn lichaam heeft een goede klap gehad van de zwangerschap waardoor ik niet meer die sport kon doen die ik leuk vond, toen dat besef echt kwam heb ik het laten vieren en zat er zo 5 a 6 kil0 bij. Die wil ik in ieder geval kwijt en het liefst meer dus heb mijn streefgewicht gezet op 65. 13 kilo te gaan dus.

Vanavond ga ik me er eens goed in verdiepen en wat menu's maken voor komende dagen, want ik weet al dat als ik dat niet ga doen het niet gaat lukken. En hier eens bijlezen :)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 19 Mrt 2017 13:15

Re: Weight Watchers

Wat goed Hoochie dat je je hebt aangemeld. Planning is voor mij het halve werk.

Hier gaat wel goed, dit weekend wel flink horeca weekend maar veel bewegen en sporten erbij. Lijkt okay te gaan zo.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Mrt 2017 18:34

Re: Weight Watchers

Wow je gaat hard Geel! Fijn dat het je zo goed afgaat, dat motiveert om door te gaan. Heb je nu weer je leuke coach? Hoe bevallen de avonden? Ik doe alleen online, dat gaat nog steeds prima.

Goed zo Hoochie, succes! Ik ben een slechte planner, als ik het wel zou doen, zou het waarschijnlijk nog beter gaan. Ik laat me nu wel rens verleiden door gemak.

Inmiddels ben ik over de helft met 8 kilo eraf en (minimaal) 6.5kg te gaan. Afgelopen week ben ik twee keer wezen hardlopen en voor komende weken is dat ook mijn doel. Helaas is voor een derde keer het lastig om een vast moment in te plannen ivm zorg voor A. Wanneer het uitkomt, wil ik wel drie keer proberen. Al met al gaat het dus goed!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Mrt 2017 17:59

Re: Weight Watchers

Hoeveel kost het eigenlijk om WW te doen? Zowel online als 'live'. Misschien dat ik dit ooit ook een keer ga doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Mrt 2017 18:01

Re: Weight Watchers

Ik heb een nieuwjaarsaanbieding gedaan voor zes maanden en kwam volgens mij op €15 per maand uit inclusief inschrijven.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem291

Bericht 20 Mrt 2017 18:04

Re: Weight Watchers

Ik heb me gister aangemeld met een actie. 3 maanden voor €14,90 per maand en geen inschrijfkosten, maar deze actie was tot gister.

Ik vind het wel uitzoekwerk hoor om zo te beginnen en ik had honger vandaag :cry:
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 20 Mrt 2017 20:29

Re: Weight Watchers

Ik heb vandaag mijn dagboek ook maar weer ingevuld, ik wil nog steeds die 5 à 7,5 kilo kwijt... :palm:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2017 21:30

Re: Weight Watchers

Bliss, ik heb me vandaag aangemeld via Actie van de Dag, 3 maanden online voor 35 euro!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 21 Mrt 2017 21:44

Re: Weight Watchers

Succes Hoochie!

Pandora, kom op, ga er voor!

Lejow, ook weer succes!

Hier gaat het wel redelijk. Ik ben twee weken geleden gestopt met borstvoeding, dus ik moet weer even een nieuw evenwicht vinden qua eten (ik mag 19punten minder haha).
Komend weekend gaat zwaar worden, donderdag etentje van mijn werk en vrijdag t/m zondag naar een hotel met mijn man&baby. Dat wordt dus alle maaltijden buiten de deur eten. Hopelijk kan veel wandelen en verstandige keuzes het eten dan compenseren.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 22 Mrt 2017 10:14

Re: Weight Watchers

Ondanks een niet hele goede week toch 600 gram afgevallen. De dag goed begonnen met een rondje hardlopen, nu lekker koffie met mijn restantje havermout.
Zitten jullie ook op connect? Ik ben sauvignonblanc :razz:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem291

Bericht 22 Mrt 2017 12:01

Re: Weight Watchers

Succes Lejow, je hebt eerder WW gedaan toch?
Alle beetjes helpen Pandora dus zet hem op.

Ik ben nu 3 dagen bezig en ik kan me goed houden aan mijn SP per dag, ook probeer ik meer te drinken want dat doe ik echt te weinig. De extra weekpunten wil ik bewaren want ik ga zaterdag tapas eten. Ik maak van te voren een menu voor de volgende dag, want anders weet ik nu al dat het niet lukt. Vanmorgen ging ik voor de leuk even op de weegschaal staan en gewoon -2,5 kilo ten opzichte van zondag :wtf: maar zal wel voornamelijk vocht zijn.
<<

Geel

Bericht 22 Mrt 2017 15:47

Re: Weight Watchers

Zo hé Hoochie, dat gaat hard ja. Als je je goed aan de punten houdt, is dat echt zo. Dat helpt echt hè, van tevoren opschrijven wat je gaat eten? Maakt het ook wat makkelijker. En dat drinken is ook een goeie. Vult toch.

Pandora, kijk, alle beetjes helpen!

GP, lastig is dat hè? Ik had dus afgelopen weekend echt een moeilijk weekend. Mijn dochter was jarig en ik had zo veel lekkers gemaakt. Zondag natuurlijk nog restjes én ik was ongesteld, dus had zooooveel trek in chocola en pinda's en alles. En maandag vond ik het moeilijk om er weer in te komen. Dus ik ga er voor vanavond maar vanuit dat ik iets ben aangekomen, dan valt het hopelijk mee. Sinds gisteren wel weer goed opgepakt, punten goed ingevoerd en gezonde maaltijden gegeten. Baal er wel een beetje van.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Mrt 2017 21:52

Re: Weight Watchers

Jep, 3 jaar geleden voor ons trouwen toen 12 kilo afgevallen.. Die er euh... alle 13 weer aanzitten :palm:
Nu dus alleen online, toen ook echt naar de coach.
Maar het moet me nu ook gewoon zo lukken!

Dus BOEM ik kom even het topic binnenvallen :P

Het lukt me goed om me aan mijn punten te houden. Vanmiddag had mijn dochter een ijsje in het ziekenhuis en ik heb zelf gewoon niets gekocht. Dat had ik een week geleden dus wel gewoon gedaan.
Ik merk dat ik bewegen nog erg lastig vind omdat ik erg snel last heb van mijn knieeën, dus probeer nu vooral te fietsen, dan worden mn knieeën niet te veel belast!

wow GP, wat een verschil, 19 punten!!!
Pandora, er af is er af moet je maar denken! Wat goed dat je gelijk bewogen hebt
Hoochie, dat helpt mij inderdaad ook, 's avonds of 's morgens vroeg invullen wat ik ga eten. Laten we hopen dat het richting die 2,5 kilo blijft voor jou deze week!
Geel, die dagen heb je er soms tussen zitten, gewoon lekker genieten van wat je gegeten hebt en het feit dat je iets lekkers gegeten hebt en het nu weer keihard herpakken!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 23 Mrt 2017 22:10

Re: Weight Watchers

Ik ga het vanaf morgen ook weer oppakken. Ik merk dat ik niet lekker in mijn vel zit en dat komt vooral door mijn gewicht. Ik vind niets meer leuk staan en ik voel me gewoon niet prettig meer daardoor. Ik zal morgenochtend wegen en de schade hier neerzetten.

Goed bezig Lejow!
Hoe was het wegen Geel?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Mrt 2017 23:13

Re: Weight Watchers

Ik mis vrij veel voedingsmiddelen in de ww app.. bijv ook repen van zonnatura enz.
Of zoek ik niet goed?

Isabel, succes
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 24 Mrt 2017 12:53

Re: Weight Watchers

Lejow ik heb dat ook. Als ik het product dan scan zie ik het ineens wel staan dus de app kent het product wel.

Weegschaal gaf vanochtend 85,2 aan. Ik ben maar 1,65 lang dus er moet flink wat af. Vanochtend al flink gewandeld en ik zit nu een omelet van één ei en een half bakje champignons te eten. Die laatste heb ik flink gekruid. Lekker op mijn boterham! Ernaast eet ik een salade van tomaat en komkommer met een yoghurt dressing. Heerlijke lunch voor maar 6 punten! Ik eet altijd van die kleine speltboterhammetjes dus kost mij maar 3 punten.

Vanavond had ik al beloofd dat we pannekoeken zullen eten. Ik maak vanmiddag een pastinaak/tomaten soepje voor 0 punten en ik zag dat twee pannekoeken 9 punten is dus dan moet het zo wel lukken. Wel een gepuzzel weer!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Mrt 2017 21:05

Re: Weight Watchers

Wij hadden vanavond ook pannenkoeken, maar ze zijn altijd heel klein en licht, en ik heb wat van mijn week extra's gepikt hiervoor.
Eigenlijk is mijn weegdag maandag, maar heb m naar de vrijdag gezet, want dan weegt een vriendin (die ook aan het afvallen is) zich thuis ook.
Dus nu dus maandag wegen, dan ben ik een weeg bezig, en dan vrijdag weer voor de app.


Lekker hoor Isabel! Die lunch!
Ik neem op mijn werk vaak een bak salade mee, met rucola, 2 gekookte eieren, bietjes, paprika, en augurkjes. Heerlijk (en daarna propvol) voor maar 4 punten!
<<

Anoniem291

Bericht 27 Mrt 2017 16:11

Re: Weight Watchers

Zouden jullie eens willen laten zien wat je per dag eet? Ik zit echt te klooien :palm: ik mag 30 sp per dag en nog 35 weekpunten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 27 Mrt 2017 20:46

Re: Weight Watchers

Hoochie, hierbij mijn lijstje voor vandaag:

Ontbijt:
2 pt - 175 gr magere Franse kwark AH (Almhof is maar 125gr)
0 pt - Banaan

11u:
2 pt - twee Wasa volkoren crackers
1 pt - Rosbief
1 pt - Philadelphia Bieslook
0 pt - Paprika

Lunch:
0 pt - Sla
1 pt - Yofresh dressing
3 pt - Walnoten
1 pt - Gerookte kipfilet

Diner:
3 pt - 150 gr gekookte aardappel
3 pt - Duitse biefstuk AH
3 pt - Bakboter
1 pt - Tomaten ketchup
0 pt - Wortels

Tussendoor:
3 pt - Mini kindermaxi
0 pt - Opkikker
3 pt - vijf tucjes
0 pt - Peer
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Mrt 2017 21:03

Re: Weight Watchers

Vandaag een week bezig, en waar ik zaterdag en gister op 80.5 zat (-0.9) zat ik vanmorgen ineens weer op 81. Nu heb ik mijn weegmoment natuurlijk aangepast naar vrijdag, dus hoefde in de app nog niets te doen..
Net dacht ik: ik check stiekem nog eens, woog ik ineens nog 80.6. Dat is dus 4 ons lichter dan vanmorgen :wtf:

Mijn lijstje voor morgen (30 p)
3 pt: 280 gr optimel vanille yoghurt
3 pt:33 gr havervlokken

4 pt: groentenomelet van 2 eieren
3 pt: cup a soup

4pt: 199 gr gekookte aardappelen
5 pt: 64 gr slavink
1 pt: jus
0 pt: bloemkool

Tussendoor
4 pt: lu time out granen biscuit
0 pt: 2 appels

En dan heb ik nog 3 p over
Nu ziet het aantal grammen er raar uit, maar mijn vorige coach zei altijd: maak je punten goed op, anders eet je te weinig! Dus 175 gr aardappels is misschien 4 pnt, maar 199 ook!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers