Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw schoonmaakstandaard?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Mrt 2017 16:45

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Oh, hier ook geen schoonmaakwonder hoor. Naast dat ik daar echt niet zoveel tijd voor maak, vind ik het ook nog eens onnodig.

Zoals de wc dagelijks schoonmaken. Ik ben alleen. Ik werk de hele week. Als ik drie tot vijf keer per dag naar de wc ga zal ik het veel zijn (weekenden en bezoek even niet meegerekend). Dus mijn wc maak ik ongeveer eens per week schoon. Heel soms een x doordeweeks als ik vrij ben.

Ik heb een kat en daarom stofzuig ik wel een paar keer per week. Straks als de ruiperiode weer begint zal het wel weer dagelijks of 5/6 dagen per week zijn. Om alles een beetje bij te houden.

De woonkamer stoffen doe ik ook ongeveer eens per week. Keuken maak ik elke dag schoon na het koken. De koelkast maak ik vaak schoon als ik op vakantie ga, dus een paar keer per jaar. Alles weer even nalopen, dingen weggooien en alles schoonmaken. De badkamer doe ik ongeveer eens per drie weken denk ik. Wel droog ik mijn docugeplaat bijna elke douchebeurt en droog ik de douchekraan ed regelmatig na het douchen. Dat scheelt veel kalk.
10x per jaar komt de glazenwasser langs (had van mij wel minder gemogen, maar het was dit of niks). Voor beneden niet per se nodig, voor boven vind ik het wel erg fijn, want met mijn ramen lukt het niet om dit zelf te doen. De ramen binnen doe ik een paar keer per jaar.

Mijn huis kan er echt wel blinkender uitzien, maar ik vind het schoon en netjes genoeg zo!
<<

Anoniem185

Bericht 11 Mrt 2017 23:48

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik ben zo smerig... wij hebben geen kinderen maar wel een kat. Ik werk 38 uur en ga een dag in de week naar school, vriend werkt 24 uur en doet een thuisstudie.

Iedere dag ruim ik alle rotzooi die ik tegenkom op, alles moet op zijn/haar plaats liggen.
Stofzuigen doe ik ongeveer 2 keer per week beneden en om de week grondig en ook boven. Om de week dweil ik de tegelvloer en de overloop boven.
Oppervlakken in de kamer worden iedere week afgestoft, tafel na gebruik.
De keuken oppervlakken en fornuis worden iedere dag schoongemaakt, de vaat wordt ook iedere dag gedaan, maar soms slaan we een dag over. Grote schoonmaak eens in een half jaar, dan doe ik alle kasten, koelkast, oven en magnetron etc mee.
Toiletten doet vriend eens per week.
Ik doe de kattenbak indien ik hem ruik, soms na een week, soms na twee dagen.
Strijken doet vriend wanneer het nodig is, hij strijkt alleen zijn eigen kleding en kleding van mij die noodzakelijk is (bijna niks dus). Ik strijk niet.
Bed verschonen duurt bij ons toch soms wel drie weken. Andere momenten al na een week. Ik draai wel meerdere wassen per week en dit opvouwen en opruimen doe ik, vriend vouwt alles verkeerd - niet naar mijn zin - op :laughcry:
Badkamer wordt eens in de 2/3 maanden grondig gedaan, wasbak spoelen we dagelijks na gebruik uit.
Ramen lappen heb ik nog nooit gedaan, we wonen hier nu een jaar. Zodra de tuin af is laat ik de glazenwasser komen en de buitenkant doen en dan doe ik zelf gelijk de binnenkant. Voelt nu nutteloos.
Gordijnen zijn ook nog nooit gewassen, dat wil ik ook binnenkort eens doen.

Ik vind toch mijn huis niet vuil aanvoelen... misschien doet vriend meer dan ik denk.
Laatst gewijzigd door Anoniem185 op 11 Mrt 2017 23:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 11 Mrt 2017 23:51

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik heb in dit huis absoluut geen schoonmaakstandaard. Als het in de fik zou vliegen ben ik er meer mee gered, dan dat ik het schoonhoud. Het is hier niet smerig, maar ik ga niet vier keer in de week de wc doen en ik ben zo gedemotiveerd, dat ik het ook niet zie zitten om wekelijks de badkamer te doen. Als het me irriteert, dan gaat het schoongemaakt worden. Het is geen vereiste. Zo klaar ben ik er dus mee.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Mrt 2017 14:48

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Kira schreef:
Elliot schreef:Sjezus waar halen jullie allemaal de tijd vandaan om zulke lijsten af te werken elke dag? :shock:


Ik ben met mijn rondje over de benedenverdieping hooguit 40 minuutjes bezig. Dan heb ik alles gedaan, vind ik niet echt veel. Stofzuigen kost misschien 10 minuten, hooguit een kwartier.
En ik vind elk klusje niet heel lang duren eigenlijk.

Nou ik vind 40 minuten per dag best veel naast het werk. Ik ga om 7 uur de deur uit en ben rond half 6 thuis. Dan eten koken, eten, vaatwasser inruimen, baby fles geven en op bed leggen en dan is het zo acht uur, half 9. Als ik dan nog moet gaan stofzuigen, stoffen, dweilen en weet ik 't wat.. Nee bedankt. Gelukkig stofzuigt mijn man regelmatig overdag (hij werkt in wisseldiensten) want dat vind ik wel fris met twee katten, maar dingen als dweilen, stoffen, wassen enzo doe ik allemaal in het weekend en dan nog niet alles iedere week. Of nouja, nu met een baby die gemiddeld 5 hydrofielen per dag onder spuugt moet ik wel vaker wassen dan alleen in het weekend.

♥♥
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Mrt 2017 16:34

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik werk op vrijdag niet en poets dan het hele huis. Stofvegen, stofzuigen, twee kleine vloeroppervlaktes dweilen en de badkamer en het gastentoilet poetsen.
De was verdeel ik meestal over de vrijdag en de zaterdag.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Mrt 2017 16:05

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Stofzuigen zo'n twee keer per week, toiletten ook, was doe ik in het weekend en dan verschoon ik gelijk het bed. Stoffen ook wekelijks, maar dat is wel nodig ook. Ben daar overigens ook zo mee klaar.

Verder dagelijks doekje over tafel enzo, ramen zemen doe ik nooit, af en toe een vies handje met glassex en een stukje keukenrol. Mijn moeder doet onze badkamer, vrijwillig. Ik zeg altijd dat het echt niet nodig is en dan kom ik thuis en dan kan je er een operatie in uitvoeren, echt fantastisch.

Vroeger, toen we nog geen kind hadden en fulltime werkten, vouwde ik de was niet eens op, wij leefden van de wasrekjes. Echt erg.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 17 Mrt 2017 17:11

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

SoGood schreef:
Vroeger, toen we nog geen kind hadden en fulltime werkten, vouwde ik de was niet eens op, wij leefden van de wasrekjes. Echt erg.


Wat is daar precies erg aan? Was opvouwen is hartstikke overgewaardeerd! :laughcry:
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2017 17:17

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Haha niks mis mee idd!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Mrt 2017 08:56

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik heb besloten dat we een stofzuigrobot gaan aanschaffen na enthousiaste reacties van mensen om ons heen, kan ik straks ook zeggen dat het huis dagelijks gezogen wordt :angel:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem184

Bericht 18 Mrt 2017 11:22

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Haha, door dit topic moet ik aan een collega denken, ik moet altijd zo om haar lachen als ze vertelt over het huishouden. Ze is net 21, woont sinds kort samen en haar vriend heeft het niet zo op het huishouden. Maar ze vindt dus dat haar huis spik (spic?) en span moet zijn, legt de lat daarin vreselijk hoog, dus zelf doet ze braaf elke dag 'haar' taken in huis (ze heeft een takenverdeling gemaakt waar vriend zich ook aan moet houden). En als het haar te lang duurt voordat vriend begint met zijn taken, zet ze gewoon de stofzuiger of een emmertje sop voor hem klaar en wordt hij aan het werk gezet. En als ik haar moet geloven doet 'ie dat nog braaf ook :laughcry:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Mrt 2017 11:48

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Maple schreef:Haha, door dit topic moet ik aan een collega denken, ik moet altijd zo om haar lachen als ze vertelt over het huishouden. Ze is net 21, woont sinds kort samen en haar vriend heeft het niet zo op het huishouden. Maar ze vindt dus dat haar huis spik (spic?) en span moet zijn, legt de lat daarin vreselijk hoog, dus zelf doet ze braaf elke dag 'haar' taken in huis (ze heeft een takenverdeling gemaakt waar vriend zich ook aan moet houden). En als het haar te lang duurt voordat vriend begint met zijn taken, zet ze gewoon de stofzuiger of een emmertje sop voor hem klaar en wordt hij aan het werk gezet. En als ik haar moet geloven doet 'ie dat nog braaf ook :laughcry:


Maar wat is daar erg aan? Het zou niet mijn manier zijn, maar als dat nou werkt voor hun? Misschien vindt haar vriend deze manier juist wel fijn, vindt hij het huishouden op zich niet leuk (begrijplijk!), maar vindt hij het wel fijn om een duwtje in de rug te krijgen. Dat weet je toch niet? Ik heb ook nooit zin in het huishouden, maar wij doen het meestal samen in het weekend, en dan moet mijn man mij er ook een beetje toe aanzetten/pushen (wel op een andere manier). Vind ik wel fijn, anders begin ik nooit en laat ik hem gewoon alles doen, of blijf ik het uitstellen. Terwijl als we eenmaal bezig zijn het vaak ook zo weer klaar is (en ik weer een week kan luieren :nerd: ).
<<

Anoniem184

Bericht 18 Mrt 2017 12:05

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Maar dan zet jouw vriend ook een emmer water neer en gaat zelf vervolgens weer op de bank zitten? Ik vind het zo betuttelend. De manier hoe ze het vertelt ook, vooral. Ook dat er geen stofje in huis te vinden mag zijn want dan wordt ze gek. We zeggen allemaal ook wel eens gekscherend, wacht maar tot je twee jaar verder bent.
Maar er zijn wel meer dingen die haar vriend van haar moet doen, waardoor het op mij overkomt dat die jongen echt een goedzak is en compleet onder de plak zit. Kennelijk vind 'ie dat oké, is natuurlijk niet erg, maar de manier waarop ze trots dat alles verteld, dat vind ik gewoon bijna grappig.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Mrt 2017 12:19

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Haha nee, gelukkig niet. Maar wij zijn gelukkig ook allebei niet zo smetvrezerig haha, we hebben redelijk dezelfde standaarf. Alleen ik vind het nog stommer om te doen dan mijn man :wink:
Maar wat je er nu bij vertelt vind ik ook niet echt gezellig klinken hoor. Maar dan nog, als het voor hun werkt moeten ze dat lekker zelf weten. Maar ik kan me wel voorstellen dat als ze er vaak op een dergelijke manier over vertelt dat je dit er dan bij gaat denken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Mrt 2017 12:35

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

:palm: wat erg maple. Hier gebeurt het zelfs wel eens dat ik me voorneem om te gaan schoonmaken en dan 3 dagen later denk hee daar staat nog een ongebruikte emmer sop. Voornemen is wel om dat straks beter te doen. Wil m'n huis ook schoonmaakproof inrichten.
2015 💙
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 18 Mrt 2017 13:56

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Minx schreef::palm: wat erg maple. Hier gebeurt het zelfs wel eens dat ik me voorneem om te gaan schoonmaken en dan 3 dagen later denk hee daar staat nog een ongebruikte emmer sop. Voornemen is wel om dat straks beter te doen. Wil m'n huis ook schoonmaakproof inrichten.

lol ik had deze week andersom. de benedenverdieping gedweild en daarna in het zonnetje gaan zitten. kom ik net de emmer met sop nog tegen.
achja er zijn ergere dingen.
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 19 Mrt 2017 10:08

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Mijn schoonmaakstandaard ligt denk ik net iets boven gemiddeld.
Ik zou het wel nog netter/schoner willen in huis, maar het is gewoon niet haalbaar als ik ook nog aan mezelf wil denken en tijd aan de kinderen wil besteden. Tegenwoordig kan ik het wat makkelijker naast me neerleggen, voor buitenstaanders is het iig nog wel netjes en schoon, maar in mijn hoofd zit er altijd nog wel een heel to-do list :palm:
December 2009
juli 2012
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 19 Mrt 2017 11:06

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Mijn schoonmaakster doet alles. Zelfs de wasmachine aanzetten en in de droger stoppen en de week daarop vouwt ze het op. Ook hangt ze schilderijen voor me op. Oh ja en ze wilde binnenkort wel mijn auto uitzuigen.

Ik doe wel de afwas zelf. Maar verder niets geloof ik.

Oh en ik woon alleen.
<<

Anoniem184

Bericht 19 Mrt 2017 11:36

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Het lijkt me zo heerlijk om een schoonmaakster te hebben voor de badkamer en keuken, dat zijn de klusjes die ik echt het vreselijkst vind. Maar R. wil er niet aan en eigenlijk vind ik het zelf ook een beetje onzin, op een flat.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 19 Mrt 2017 12:57

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Mijn ex wilde het ook niet, maar nu vind ik het heerlijk. Ik zou echt niet meer anders willen. Mijn huidige vriend heeft ook een schoonmaakster, zij komt wat minder vaak, maar ik ben blij dat hij ook van deze "luxe" kan genieten.

Ik woon trouwens ook in een appartement.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 19 Mrt 2017 13:27

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

1x in de 2 weken komt er een schoonmaakster, die doet dan het hele huis stoffen, dweilen, stofzuigen, badkamer, keuken, wc's.

Vriend doet 2 of 3 x per week de keuken oppervlakkig 'n doekje. Ik verschoon 1 x per week beddengoed. We hebben n stofzuigbot die onregelmatig aan gaat. Dat was het qua schoonmaken wel n beetje. Ja als er kruimels liggen op tafel of vlekken op de vloer dan doen we daar wel iets mee. Als er bezoek komt doen we de wc nog en als er logees zijn de badkamer.

Ramen lappen beneden doet de werkster eens per jaar.

En verder natuurlijk de was, doe ik vooral op zondag
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron