Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Nyx

Bericht 03 Sep 2013 15:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb dezelfde tip als Harrison. Als jullie willen samenwonen is het wellicht handiger om samen iets anders te zoeken.

Ik woon klein en zou het niet fijn vinden om in dit huis te gaan samenwonen. Van de gedachte alleen al krijg ik de kriebels. Dit is mijn plekje en dit zijn mijn spullen en als er ooit een man komt dan zou ik hem niet in mijn huis toelaten om te wonen. Logeren, ok. Wonen, nee. Willen we samenwonen, dan is het gewoon echt veel handiger om samen iets anders te zoeken.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Sep 2013 16:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

@ tattoo biechtje, gaat het om tattoos op gebruikelijke plekken of bijvoorbeeld ook in het gezicht? Vooral dat laatste lijkt me echt verschrikkelijk. Ik zou zelf me heel onprettig voelen bij verbieden. Omdat ik vind dat ik dat recht niet zou hebben.

@ samenwoon biechtje, is een nieuwe start in een ander huis een optie? Ik kan me voorstellen dat inschikken lastig kan zijn. En misschien zit je dan ook heel erg op elkaars lip.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 16:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Mijn vriend heeft het de laatste tijd soms over samenwonen. Het idee lijkt mij ontzettend fijn en eng tegelijk. Ik woon nu vijf jaar alleen in mijn huis en ben daar ontzettend aan gewend. Afgezien van mijn ouderlijk huis heb ik nog nooit met iemand anders of huisgenoten gewoond. Het lijkt mij zo raar om mijn huis ineens te moeten delen.

Helaas woon ik ook daarnaast heel klein. Als hij hier komt wonen moet ik ruimte maken voor zijn persoonlijke spullen, kleding en dergelijke. Is het raar dat ik dat moeilijk vind? Mijn vriend wil ongetwijfeld een computer in huis (ik gebruik zelf een kleine laptop) en de enige plaats waar een computer zou kunnen is de eettafel, maar dat vind ik niet gezellig staan en onpraktisch met eten.

Hebben jullie of je partner veel aanpassingen in huis gedaan toen jullie gingen samenwonen? Vond je dat moeilijk?

Ik vond her wel lastig. Dat mijn vriend iets van 4 maanden later introk in ons huisje. Want ik had al mijn spullen toen al zo georganiseerd dat het best een gedoe was om alles passend te maken. We hebben immers maar 45m2. Ach inmiddels ruim 2,5 jaar verder en gaat prima.

Afhankelijk van hoe makkelijk jullie iets vinden in jullie regio zou ik liever ervoor kiezen in iets nieuws te gaan wonen. Soms heb je natuurlijk niet veel te willen en kun je Mss beter het huisje inrichten samen opnieuw.
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 16:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Herkenning qua computer. Wij hebben dan geen laptop maar ik vind een computer in huis ook echt niet leuk staan. Hij staat nu op de eettafel (wat ik persoonlijk nog de beste optie vond) en heb alle kasten etc. op de grond gezet en de stekkers weggewerkt. Dan ziet het er al minder erg uit.

Mijn vriend wil perse een computer hebben want hij luisterd graag muziek en dat moet met goede boxen, niet op een laptop. Daarnaast heeft hij nog honderden redenen waarom een laptop niets is.

Voor nu vindt ik het wel prima. Het is ook zijn huis en ik gebruik die computer ook heel veel. Ik probeer die hoek gewoon zo opgeruimd mogelijk te laten zijn en in de toekomst komt er hier gewoon een mooie Apple (dan heeft het oog ook wel he ;) ).
<<

Anoniem23

Bericht 03 Sep 2013 17:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben wel echt heel blij dat mijn vriend een MacBook heeft want ik ga ook echt huilen van een pc. Dus ik voel je!
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 03 Sep 2013 18:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ligt het aan mij dat het account van Anoniem Antwoord het niet doet?
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 03 Sep 2013 21:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Wat zouden jullie doen in deze kwestie?

Man houd van tatoeages en wilt het liefste er een heleboel, jij vind t niet mooi en wil dat hij het hier bij laat (lees hele rug vol, arm vol en grote plaat op de borst) toestemmen als hij er om zeurt of volhouden dat je het echt liever niet witl omdat je het niet mooi vind?


Hier is de situatie net anderom. Ik hou wel van tatoeages en mijn vriend niet. We hebben het er wel eens over gehad en toen gaf mijn vriend aan dat hij het niet mooi vind en zelf ook nooit zou nemen. Nouja, prima. Maar ik vind het wel mooi en daarom doe ik het toch. Dat begrijpt hij ook weer wel.

Ik heb mijn tattoeages zo dat ik ze wel kan bedekken (ook ivm werk zo gekozen) en ze zijn ook best lieflijk. Dus echt een mega big deal is het nu ook weer niet. Ik overleg ook wel met hem wat mooi/niet mooi is en hij zoekt mee naar tattoo artists. Hierdoor accepteert hij het ook beter (en vind ze toch wel heel mooi hierdoor!).

Ik denk dat je wel moet aangeven hoe jij je erover voelt. Ik zou bijvoorbeeld ook niet echt blij zijn met een vriend die skulls/zombies/geloof op zijn huid heeft staan, ondanks dat ik zelf tattoo's heb. Uiteindelijk is het naturlijk zijn keuze, maar ipv zwart-wit, kun je ook grijs denken en samen een mooi ontwerp maken.
<<

Anoniem198

Bericht 03 Sep 2013 21:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Bijna samenwoon biechtje, heel herkenbaar. Mijn vriend is ook bij mij ingetrokken. Hiervoor woonde ik ook al zo'n 5 jaar alleen in mijn huis dus er was weinig plek meer over voor hem. Helaas heb ik 1 kledingkast moeten inleveren. Van 3 naar 2 :( Ook mijn vriend heeft een PC omdat hij vanuit huis werkt wil hij die ook niet weg doen. Het is passen en meten maar als ik alle voors tegen de tegens afweeg ben ik super blij dat we samenwonen. Ik vind het heel gezellig.
Een beetje passen en meten en dan moet het vast lukken!
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 03 Sep 2013 21:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Marientjuh83 schreef:Ligt het aan mij dat het account van Anoniem Antwoord het niet doet?
Er stond een spatie in het ww maar dat hoorde niet. Het is in de 1e post aangepast en je zou nu gewoon in moeten kunnen loggen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2013 01:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Goed, ik wil eens een terugkerend probleem in onze relatie in de groep gooien.

Situatie: man en ik. Man werkt richting de 50 uur per week, sowieso 3 avonden in de week. Voetbalt vrijdagavond en is zondag vervolgens ook bijna de hele dag weg naar de voetbal. Mijn situatie: ik werk 2 dagen op papier, maar heb een eigen bedrijf plus een studie die ik voltijd probeer te doen. Wij hebben samen 3 kinderen. Ik studeer op de momenten dat de kinderen slapen. Dat zijn er niet veel. De tijd die ik voor mezelf heb is dus net zoals bij mijn man erg weinig.

Mijn mening: ik vind dat mijn man of een andere sport moet gaat zoeken, of alleen op vrijdag (trainen) of alleen op zondag (wedstrijd) moet gaan voetballen (dat kan bij die club gewoon). Ik vind namelijk dat er ook tijd moet zijn voor het gezin samen en indirect ook voor ons allebei ontspanning (als je alleen bent met de kinderen ontspan je gewoon veel minder dan met z'n 2en). Man vindt dat hij en training én wedstrijden moet kunnen voetballen. Want hij moet toch iets voor zichzelf kunnen doen.. (Ik heb mijn sport maar weer afgezegd omdat ik er dus geen tijd voor heb omdat hij er vrijwel nooit is).

Is het nou zo raar dat ik dat totaal onrbedelijk vind? Ik gun hem dat plezier ik
in voetballen echt wel, dat is het niet. De weinige tijd dat hij thuis is en dat de kinderen hem zien vind ik gewoon storend. Doordeweeks kan hij er niks aan doen, maar in het weekend wel.

Wat vinden jullie?
<<

Anoniem32

Bericht 04 Sep 2013 07:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Is het niet zo dat wanneer je de wedstrijden mee wilt spelen, je minimaal naar 1 training per week moet komen ?
Want dan word het nog lastig.
Ik snap helemaal je punt en ik zou er ook helemaal niet gelukkig mee zijn. Misschien is het een optie voor je man om wat minder te gaan werken ? Of evt een avond dienst minder ? Geen idee of dat zomaar mogelijk is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2013 07:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nee, hij speelt bij de senioren in een lagere klasse dus dat hoeft niet. Er zijn er zat die het afwisselen. Minder werken is ook geen optie helaas.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 09:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Vind je het jammer dat hij weinig tijd voor het gezin heeft, weinig tijd voor jou heeft of dat jij weinig tijd voor jezelf hebt? Of misschien alle 3?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2013 09:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Ik maak me een beetje zorgen over mijn relatie...
We hebben nu pas 3 maanden, en de laatste tijd doe hij een raar / afstandelijk. Er waren wel wat irritaties van mijn kant, voorbeeld: zaterdag hadden we afgesproken en toen ik bij hem thuis kwam was hij niet enthousiast, de hele dag heeft hij geen stom woord gezegd want hij zat niet lekker in zijn vel. 's avonds ben ik naar huis gegaan en hij zou naar bed gaan, uiteindelijk is ie naar vrienden geweest en moet ik op facebook berichtjes lezen waarin hij gatagt is over hoe gezellig het was. Sjah, dat vond ik knap lullig; de hele dag sacherijnig tegen mij doen maar 's avond met andere mensen wel gezellig kunnen doen.
Sinds dat moment is ie helemaal not on speaking terms met mij en heeft op zijn badoo profiel ook zijn relatie-status verwijderd....
Ik vind m echt heel leuk... maar ik geloof dat ie mij niet leuk meer vind :(


Hier het biechtje die zich zorgen maakte. Het is uit. Hij heeft 3 weken in twijfels gezeten, in die 3 weken heeft hij genoeg kans gehad om zijn twijfels uit te spreken, we hebben het zelfs over samenwonen gehad. Maar goed, uiteindelijk kwam het erop neer dat ik een toevluchtsoord was voor al zijn problemen (geen eigen huis, al 1,5 jaar bij ouders wonen, scheiding) en dat hij volgens eigen zeggen blijkbaar nog niet toe was aan een relatie.
De laatste 1,5 week was was voor hem zijn keus al gemaakt maar ondertussen had ie me nog wel meegenomen met uitjes met z'n kindjes, mijn vraag waarom hij dat de kindjes dat aandeed was zijn antwoord simpel: omdat jij kinderen leuk vind.
Raar.

Voel me knap lullig, dat wel.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Sep 2013 10:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Alibi schreef:Vind je het jammer dat hij weinig tijd voor het gezin heeft, weinig tijd voor jou heeft of dat jij weinig tijd voor jezelf hebt? Of misschien alle 3?


Alledrie. Het stoort me gewoon enorm dat hij blijkbaar liever een dag gaat voetballen dan wat leuks te doen met ons, met zijn gezin, zijn kinderen die hij doordeweeks nauwelijks ziet en veel naar hem vragen. En doordat hij een dag weggaat, komt de zorg van de kinderen weer op mij aan en kan ik dus ook een dag minder relaxen. Hij vindt dat hij recht heeft op ontspanning. Ik snap niet waarom hij dan blijkbaar vindt dat ik dat recht niet heb. Ik zit niet eens meer op een sport, omdat ik er simpelweg geen tijd voor heb. Als ik een avond wilde sporten, een uur tot anderhalf uur maar, dan kon dat vaak niet omdat hij last minute moest overwerken ook al was de afspraak dat hij die avond thuis zou zijn. Op gegeven moment was ik alleen maar donateur van de sportschool, dus toen maar gestopt. Als hij op vrijdagavond gaat trainen of op zondagochtend (dus ook echt ochtend) gaat voetballen, prima. Maar ik snap niet waarom het allebei moet. We hebben er gisteren weer behoorlijk ruzie over gehad. Het komt erop neer dat hij ook dacht dat ik op de dagen dat ik werk (ik werk thuis en bij clienten thuis) echt wel even tijd had voor mezelf. Ik heb hem maar even uit de droom geholpen. Nu heeft hij mokkend gezegd dat hij dan wel 1 keer gaat sporten (dus of vrijdag of zondag). De manier waarop het moet irriteert mij echt enorm.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 11:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Heel erg vervelend zeg! Snap wel goed hoe jij je voelt. Kun je tijd voor jezelf maken zonder dit van hem te vragen? 1x per week oppas aan huis, kinderen een ochtend extra naar het Kdv, zoiets?
Mijn ervaring is dat zolang hij het zelf niet inziet er toch niks veranderen gaat. Dit moet hij zelf gaan inzien en wellicht helpt het dat jij in ieder geval weer goed in je vel komt en het leuk hebt met de kinderen.
<<

Anoniem23

Bericht 04 Sep 2013 14:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

2 teamgenoten van mij hockeyen om de week een wedstrijd (wisselen elkaar af) om zo ook een zondag voor hun gezin te hebben. Dus misschien is dat wat?
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 04 Sep 2013 18:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Met angst en beven vertel ik dit verhaal. Maar ik moet het ergens kwijt niemand weet dit in mijn omgeving. Ik ben bijna 30 en heb nog nooit sex gehad. Ook nooit een relatie gehad wel wat losse scharrels maar verder dan zoenen is het nooit gekomen. In mijn omgeving weten niemand het iedereen denkt dat ik het al eens gedaan heb en ik schaam me dood om hun nog steeds voor te liegen. Naar mate de leeftijd verder gaat des te groter mijn schaamte om nu eens eerlijk en open kaart te spelen naar mensen toe. Maar hoe doe ik dat :cry:

Ik heb geen last van vaginisme of iets dergelijks


Ik heb precies hetzelfde als jij, ik ben niet heel lang geleden 30 geworden en ook ik heb nog nooit een relatie of seks gehad maar ik heb zelfs ook nog nooit gezoend. Ik voel me hier heel erg onzeker over :oops:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 05 Sep 2013 00:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Vervelend dat je je daar onzeker over voelt! Al snap ik het wel. Ik bedoel het niet lullig maar ik vond mijzelf ook al wel vrij laat met mijn eerste zoen toen ik 22 was en dat was met een dronken man die ik niet eens echt leuk vond maar dat was de eerste die mij wilde zoenen en ik was toen vrij wanhopig.. kwam er later ook nog achter dat hij getrouwd is dus niet echt een goede eerste zoenervaring. Sinds mijn 25ste mijn eerste relatie en die is echt opeens ontstaan. Dus wat mensen altijd zeggen van als je het niet verwacht dan komt de leuke jongen voorbij is bij mij wel uitgekomen. Hoop dat jij ook snel een leuke man tegenkomt en je ook kunt genieten van de liefde! En ondertussen niet te onzeker zijn al snap ik wel dat dat makkelijker gezeg dan gedaan is.. Maar de leuke man zal ook bij jou wel voorbij komen!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 05 Sep 2013 11:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik woon al een jaar samen met mijn vriend maar wij hebben sinds de eerste week niet meer bij elkaar geslapen omdat ik heel erg snurk. Afvallen lukt niet en heb morgen eindelijk een afspraak bij de dokter maar toch wil ik weten of iemand tips heeft. Heb alles al geprobeerd, spray, neusstrips, mond afplakken, nietswerkt. Mijn vriend heeft ook al alle oordoppen geprobeerd maar na een uur gaat hij toch apart liggen omdat het niet gaat. Wie helpt? Ik schaam mij er heel erg voor en ga dus ook nooit mee met vriendenweekend.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 05 Sep 2013 11:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Ik woon al een jaar samen met mijn vriend maar wij hebben sinds de eerste week niet meer bij elkaar geslapen omdat ik heel erg snurk. Afvallen lukt niet en heb morgen eindelijk een afspraak bij de dokter maar toch wil ik weten of iemand tips heeft. Heb alles al geprobeerd, spray, neusstrips, mond afplakken, nietswerkt. Mijn vriend heeft ook al alle oordoppen geprobeerd maar na een uur gaat hij toch apart liggen omdat het niet gaat. Wie helpt? Ik schaam mij er heel erg voor en ga dus ook nooit mee met vriendenweekend.


Mond afplakken? Klinkt eng en je snurkt toch door je neus? Als iemand snurkt moet je toch zijn/haar neus dichtknijpen zodat er door de mond wordt geademend?

Ik zag laatst op groupdeal of groupon iets van een armband die tegen snurken is, misschien werkt dat?

Oh en ik snurk ook wel eens, maar ik zou je er niet door laten tegenhouden voor een vriendenweekend. Als ze er last van hebben is dat mooi pech!

Gevonden, hij staat er nog op: http://www.groupdeal.nl/14-95-ipv-39-95 ... 20913.html
<<

Anoniem25

Bericht 05 Sep 2013 11:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vraag me wel af hoe je 'afvallen lukt niet' bedoeld? Heb je geen overgewicht en lukt het daarom niet, of is er een andere reden?
Als het snurken kan komen door overgewicht, zou ik toch proberen een diëtiste te zoeken die je kan begeleiden en zorgen dat je wat afvalt. Lijkt mij een betere manier om het snurken te stoppen dan om je mond af te gaan plakken en dergelijke.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 05 Sep 2013 12:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Mijn vader snurkte op een gegeven moment ook heel erg en die heeft nu een speciale kussen. Met een 'harde' rand.
Nu heeft hij nergens meer last van (en mijn moeder dus ook niet)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9775

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Sep 2013 12:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Je hebt ook van die hele enge systemen, maar ik hoor dat zelfs de meest hardnekkige snurker dan niet meer snukt. Charmant is het misschien niet.. maar niet naast elkaar kunnen liggen is ook niet leuk.
<<

Anoniem162

Bericht 05 Sep 2013 13:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Snurk biechtje. Mijn man gebruikte eerst in drukke/stress periodes van die neusstrips, dat werkte hier best goed. Maar het beste heeft gewerkt afvallen. Nu snurkt hij niet meer (wat een rust zeg na meer dan 10 jaar)
Ik zou een afspraak maken bij de huisarts, misschien kan die je verder helpen. Een vriend van mij snurkt ook vreselijk erg en zijn neus is kennelijk ooit gebroken geweest en is nu binnenin scheef, daardoor krijgt hij praktisch geen lucht door zijn neus en gaat hij erg snurken (hij wist zelf niet dat zijn neus gebroken was geweest), hij wordt binnenkort geopereerd en hopelijk is het dan een stuk beter.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers