Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Etentje. Haalbaar of niet?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2017 20:39

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Oh zo, Wen. Ja dat is natuurlijk ook prima om te zeggen. Maar ik was in eerste instantie meer benieuwd naar de praktische kant en jullie mening daarover.

Oh Claire wat fijn dat je dat zegt. Daar word ik sowieso al nerveus van met plassen, laat staan met kolven. Dat lijkt me helemaal onhandig.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Mrt 2017 20:40

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Claire, er is wel een wc op het eiland, voorbij de bunkers.

Het is zeker een tof concept en Marin, maak je geen zorgen, die kaartjes ben je zo kwijt! Het is behoorlijk populair. Ik zou tegen die vrienden zeggen dat je pas een week van tevoren kunt beslissen en dan de kaartjes verkopen mochten jullie niet gaan. Ik vind het trouwens niet echt een restaurant om je baby/kind mee naartoe te nemen, het is vrij luxe. Zou ook storend zijn voor de andere gasten.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 16 Mrt 2017 20:43

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Marin ik snap het, dan kwam het anders op mij over. Wilde je alleen maar meegeven dat je niet verplicht bent om met allemaal logische beredenaties te komen, je gevoel mag leidend zijn. Niets doen waar je je niet fijn bij voelt!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2017 20:49

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Dat is lief, dank je Wen!

Ja ik denk dat het daar op aan komt Scandic. Fijn ook om van jou je eigen ervaring te lezen en over die bunker te lezen.
Dank jullie voor je adviezen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 16 Mrt 2017 20:53

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Scandic schreef:Claire, er is wel een wc op het eiland, voorbij de bunkers.

Het is zeker een tof concept en Marin, maak je geen zorgen, die kaartjes ben je zo kwijt! Het is behoorlijk populair. Ik zou tegen die vrienden zeggen dat je pas een week van tevoren kunt beslissen en dan de kaartjes verkopen mochten jullie niet gaan. Ik vind het trouwens niet echt een restaurant om je baby/kind mee naartoe te nemen, het is vrij luxe. Zou ook storend zijn voor de andere gasten.

Oh echt? Ik ben 2,5 jaar geleden geweest en toen moest iedereen naar de boot. Misschien was er toen iets mis met de "normale" wc.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mrt 2017 20:53

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Kan je de kaartjes wel echt doorverkopen dan? Ik kan me voorstellen dat dat lukt als je een tafeltje voor twee hebt, maar ik neem aan dat Marin en haar man nu een plekje hebben aan een grotere (vrienden)tafel. Als zij afvallen, komt er niet opeens een tafeltje voor twee vrij, dan kunnen ze dat plekje neem ik aan alleen kwijt aan mensen die ook bij die vrienden aan tafel kunnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 16 Mrt 2017 20:57

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Ik vind het ook wel bijzonder dat die vrienden er gewoon vanuit zijn gegaan dat jullie wel meegaan...

Als de uitnodiging aan mij was gedaan, had ik vriendelijk bedankt. Je weet gewoon nu echt niet hoe het dan gaat (met jou, met de kleine man), ik zou me er dan nu al druk om zitten gaan maken hoe ik het dan zou gaan doen.

Praktisch dus eigenlijk geen bezwaren, gevoelsmatig niets meer dan bezwaren :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mrt 2017 21:08

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Als de kaartjes al gekocht zijn zonder dat jullie hebben toegezegd dat jullie zouden komen dan vind ik het sowieso hun probleem. Dan zou ik echt niet aanbieden om de kaartjes door te verkopen, dat mogen zij dan doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2017 21:10

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Ja dan verkopen zij 't wel aan andere vrienden ofzo denk ik. Dat lijkt me niet zo'n probleem inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Mrt 2017 21:57

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Claire**** schreef:
Scandic schreef:Claire, er is wel een wc op het eiland, voorbij de bunkers.

Het is zeker een tof concept en Marin, maak je geen zorgen, die kaartjes ben je zo kwijt! Het is behoorlijk populair. Ik zou tegen die vrienden zeggen dat je pas een week van tevoren kunt beslissen en dan de kaartjes verkopen mochten jullie niet gaan. Ik vind het trouwens niet echt een restaurant om je baby/kind mee naartoe te nemen, het is vrij luxe. Zou ook storend zijn voor de andere gasten.

Oh echt? Ik ben 2,5 jaar geleden geweest en toen moest iedereen naar de boot. Misschien was er toen iets mis met de "normale" wc.


M'n vriend is er 3 maanden geleden geweest en die vertelde me dit :) Lijkt me ook onhandig op die boot!
<<

Anoniem249

Bericht 16 Mrt 2017 22:07

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Scandic schreef:
Claire**** schreef:
Scandic schreef:Claire, er is wel een wc op het eiland, voorbij de bunkers.

Het is zeker een tof concept en Marin, maak je geen zorgen, die kaartjes ben je zo kwijt! Het is behoorlijk populair. Ik zou tegen die vrienden zeggen dat je pas een week van tevoren kunt beslissen en dan de kaartjes verkopen mochten jullie niet gaan. Ik vind het trouwens niet echt een restaurant om je baby/kind mee naartoe te nemen, het is vrij luxe. Zou ook storend zijn voor de andere gasten.

Oh echt? Ik ben 2,5 jaar geleden geweest en toen moest iedereen naar de boot. Misschien was er toen iets mis met de "normale" wc.


M'n vriend is er 3 maanden geleden geweest en die vertelde me dit :) Lijkt me ook onhandig op die boot!

Met wintereiland is er inderdaad een andere set up dan zomereiland. Misschien heeft dat er ook mee te maken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Mrt 2017 22:38

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Marin schreef:
Susan schreef:Hadden ze jullie expliciet verzocht om zonder kind te komen? Ik vind dat eerlijk gezegd best een raar verzoek aan mensen van wie de baby er dan nog maar net is. Dan kun je je niet echt goed inleven in een vrouw die net bevallen is.


Haha ja. Het zijn ook niet de meest kindvriendelijke vrienden. Heel benieuwd hoe dat zich überhaupt ontwikkelt straks maar we zullen zien.

Als 't gewoon niet kan, dan kan 't niet. Dat zegt m'n man ook, heel simpel, dan doen we 't niet. Maar dat is verrekte lastig in te schatten nu zeg! Ik denk dat het daar gewoon op aan komt, dat het gewoon echt niet te bepalen is. En denk dat ik uiteindelijk gewoon zeg van sorry maar nog even niet.

Kijk dat nachtje weg de week er na (waar ik een topic over ga openen als baby er wel is, dan heb ik namelijk ongetwijfeld kolf advies nodig maar ik was zo slim om te denken dat dat pas te bezien valt als baby er is) vind ik nog heel wat anders. Feitelijk is dat verder en langer weg, maar gevoelsmatig voelt dat veel makkelijker.


Haha met dit gegeven in het achterhoofd, dat verzoek van hen, zou ik echt meteen al hebben gedacht: nee, dikke doei. Ik zou als ik jou was echt helemaal niet gaan wikken en wegen joh. Het is dead simple nu: nee, ik ga niet mee. Ik heb net een kind en ik heb geen idee hoe dat gaat lopen. Later weet ik meer, jullie horen dan weer van me :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 18 Mrt 2017 11:23

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Ik zou aangeven dat je het nu nog niet in kunt schatten en hier pas over na wilt denken als jullie kindje er is. Dan weet je waar je over praat. Dan moeten die vrienden maar alleen gaan of pas gaan boeken als jullie er ook voor in zijn.
Ik zat er met 2 maanden nog niet op te wachten. Ik ben toen wel nadat mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd had uit eten geweest maar dat was maar een kwartier rijden en je kon er gewoon weg. We zijn toen 2,5 uur weg geweest. Lang genoeg! Hoewel ik echt zin had om even wat zonder A te gaan doen en er geen moeite mee had om A thuis te laten. (Schoonzus paste op) maar tijdens het etentje konden we alleen maar over A praten en zat A steeds in mijn hoofd. (Verliefdheids gevoel, geen zorgen)
Een week later zijn we samen uit eten geweest met mijn vrienden groep voor een verjaardaag. Een normaal restaurant. Geen chique bedoeling. Ik heb niet rustig kunnen eten. A was voor haar doen rustig die avond maar toch was ik steeds met haar bezig. Voeden en vermaken. En ik had ook nog eens mijn vriendinnen om mij heen die wel dol zijn op baby's en A graag vast willen houden. Maar een huilende baby in een restaurant is niet relaxed. Het kan allemaal wel een baby meenemen maar je zit toch niet zo rustig als wanneer je alleen bent.

Dit is mijn ervaring. Het is moeilijk inschatten hoe jij erin staat straks maar ik zou voor nu bedanken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Mrt 2017 11:32

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Oh lastig dit. Maar wat een mooi restaurant.
Toen onze zoon 5,5 week oud was hadden wij een dagbruiloft. Ik heb van tevoren ook gezegd dat ik niet zeker wist of ik aanwezig zou zijn (aangezien ik eigenlijk pas 2,5 week ervoor uitgerekend was en natuurlijk ook overtijd zou kunnen lopen). Ik heb dus niet gelijk nee gezegd.
Nouja hij kwam dus eerder, de borstvoeding lukte niet dus wij gaven de fles en hij heeft een prima dag gehad daar.
Flesjes kon ik in alle rust geven. Verschonen ook en verder sliep hij in de reiswieg.

Wel even een kanttekening: onze vrienden wilden heeeel graag dat hij meekwam.

In het geval van bv/kolven en een baby die achterblijft bij je ouders/schoonouders zou ik er ook anders over denken hoor. Maar bij ons liep dus alles anders.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mrt 2017 11:36

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Dank jullie meiden, ook voor jullie eigen ervaringen :) Ik vind het iig fijn om te lezen hoe jullie er in staan en dat soort dingen in het begin deden.

We hebben inderdaad aan ze aangegeven dat het gewoon écht nog niet te beslissen is en dat de kans het grootst is dat we over moeten slaan. Dat begrepen ze ook dus het is verder ook prima. Die kaartjes raken ze wel kwijt.

We hebben overigens wel alvast een uitje voor met z'n tweetjes geboekt (openluchttheater concert) in september, dan is baby ten minste 5 maanden en dat is vlakbij schoonouders en dat durf ik wel aan. Daar heb ik nu iig al heel veel zin in, iets leuks samen op de agenda hebben staan! :cheering:
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Mrt 2017 11:51

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Kijk dat is heerlijk Marin. Wij zijn ook naar het theater geweest toen T zo oud was. Heerlijk was dat.
2016
<<

Anoniem281

Bericht 18 Mrt 2017 12:05

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Wij zijn ook wel 's weggeweest, toen Tobias klein was, maar moet er nu eerlijk gezegd niet aan denken. Is ook niet heel handig, maar ik vind 't zó moeilijk om hem bij opa en oma te laten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Mrt 2017 12:08

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Bazinga schreef:Wij zijn ook wel 's weggeweest, toen Tobias klein was, maar moet er nu eerlijk gezegd niet aan denken. Is ook niet heel handig, maar ik vind 't zó moeilijk om hem bij opa en oma te laten.


Voor een dagje bedoel je? Of ook logeren?
2016
<<

Anoniem281

Bericht 18 Mrt 2017 12:11

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Alles. Ik wil 'm gewoon niet ergens achterlaten. Hij heeft tot nu toe één keer bij opa en oma gelogeerd en ik vond 't 3x niks. Een tweede keer heb ik ook gewoon een etentje kort gehouden en zijn we snel naar huis gegaan om 'm op te halen.

M'n moeder heeft wel 's 's avonds bij ons thuis gezeten, zodat we weg konden. Dat vond ik veel fijner!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Mrt 2017 12:15

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Bazinga schreef:Alles. Ik wil 'm gewoon niet ergens achterlaten. Hij heeft tot nu toe één keer bij opa en oma gelogeerd en ik vond 't 3x niks. Een tweede keer heb ik ook gewoon een etentje kort gehouden en zijn we snel naar huis gegaan om 'm op te halen.

M'n moeder heeft wel 's 's avonds bij ons thuis gezeten, zodat we weg konden. Dat vond ik veel fijner!


Ah oke, overdag heb ik er geen moeite mee.
Overigens heeft T nog maar een paar keer gelogeerd. Dat vind ik wel eventjes lastig maar ik weet dat hij bij mijn schoonouders in zeer goede handen is.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 18 Mrt 2017 17:52

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Ik zou het met die leeftijd ook nog niet doen. Nu Lauren wat ouder is en om 19u op bed ligt en eigenlijk alleen maar slaapt, wel.

Ik vind oppas bij ons thuis ook het fijnst hoor. Als ze dan toch weg moet dan het liefst bij m'n zussen of ouders. Schoonouders niet... Gelukkig hoef ik haar nog niet uit logeren te doen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers