Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

<<

Anoniem204

Bericht 16 Mrt 2017 10:47

Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Vanaf welke temperatuur ? Een winterjas is nu natuurlijk veels te warm maar een zomerjas nog te koud denk ik.

Hoe doen jullie dit ?

Gewoon nieuwsgierig hoor is niet heel belangrijk :-)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Mrt 2017 10:55

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Daar heb ik geen vaststaande temperatuur voor. Het verschilt ook of hij vroeg mee moet op de fiets wat dus kouder is, of dat we 's middags even in de zon weg gaan. Ik wissel overgangsperiode vaak beide jassen af of een body warmer met een spijkerjasje bijvoorbeeld als middenweg.
Voor nu vond ik bij ons de wind echt nog koud en ook in de schaduw nog, dus hier heeft hij alleen nog maar zijn winterjas aan gehad.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Mrt 2017 10:57

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Mijn D.tje lag in de maxi cosi altijd in deze voetenzak van Noppies:
Afbeelding
Nu het warmer wordt is dit pak veel te heet, ik haalde hem er laatst met natte haartjes uit. Hij ligt nu dus in een dik vest, maar een zomerjas lijkt me nu ook wel prima. Hoe oud is jouw kindje? Ik gebruik 's morgens nog een dekentje als het nog wat fris is namelijk, maar als je kindje al loopt gaat dat natuurlijk niet.

♥♥
<<

Anoniem204

Bericht 16 Mrt 2017 10:58

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

En in de middag bij 16/17 graden wat het nu is ?

Ik zie ontzettend veel kindjes zonder jas rond lopen al in de speeltuin voor de deur
<<

Anoniem204

Bericht 16 Mrt 2017 10:59

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

2,5 geweest :-)

Ik gebruik nu nog afwisselend zijn winterjas en tussenjas in de middag maar dat is wel echt warm bij 16/17 graden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mrt 2017 11:01

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Mijn dochter heeft nu een tussenjasje aan, een soort roze bomberjackje met bloemen en vlinders. En ik had mijn zoon zijn gele vissersjas aan willen doen, maar ik was vanmorgen vroeg weg en ik zie de bewuste jas aan de kapstop hangen, dus ik gok dat mijn man hem uit automatisme nog in zijn winterjas in de bus heeft gezet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 16 Mrt 2017 11:05

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Hier heb ik de oudste vanochtend z'n dikke gevoerde vest aan gedaan naar school. Hij gaat vanmiddag bij een vriendje spelen en mogelijk ook buiten. De jas is dan te warm, maar dat vest is dan perfect.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem281

Bericht 16 Mrt 2017 11:06

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Tobias (11 maanden) draagt een fleecevest. Als 't vanmiddag nog warmer wordt, krijgt-ie er een tshirt onder aan i.p.v. lange mouwen.
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mrt 2017 11:09

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Wij zijn deze week overgestapt van de winterjas naar een tussenjas. De winterjas vind ik nu echt te warm.
Gisteren pasten m'n schoonouders even op en toen ik D kwam ophalen zat hij in de tuin te spelen zonder jas aan. Dat vind ik echt nog te koud nu. Het waaide ook erg dus ik heb hem meteen een jas aan gedaan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Mrt 2017 11:10

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Hier hebben beide meiden (3 en 9mnd) nog een winterjas aan. Vond het vanmorgen ook nog best fris. De winterjasjes zijn trouwens niet van die hele dikke donsachtige dingen dus absurd warm zijn ze niet ;)

Met buiten spelen doet de oudste haar jas vanzelf wel uit als het te warm is, en dat is dan oke. Zeker hier in de tuin, daar is het erg beschut.

Ik ben nooit heel snel met dunne jasjes, maar dat is vooral omdat N. de eerste 2 jaar continu snotverkouden en aan het hoesten was. Daarom liever iets langer een warmere jas.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem251

Bericht 16 Mrt 2017 11:12

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Dochter draagt nu meestal haar tussenjas. Man had vanmorgen een trui voor haar gepakt maar die heb ik toch maar omgewisseld voor een longsleeve toen ik zag dat het eind van de middag, als ze op het kdv meestal buitenspeelt, 16/17 graden wordt.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Mrt 2017 11:28

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Mijn kinderen hebben hun winterjas nog aan. Op de fiets vind ik het nog best fris. Als mijn dochter het met buiten spelen warm heeft doet ze haar jas wel los.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Mrt 2017 11:31

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Ik vind het nogal een verschil of je je kind nog in de wagen doet, met eventueel een voetenzak eromheen, of dat je 'm op de fiets hebt, of buitenspelend. Ik heb T nog steeds gewoon winterjas aan, muts op en sjaal om. Ik merk bij hem nooit echt verschil of 'ie het warm of koud heeft, hij heeft het iig nooit echt te warm, dus voorlopig laat ik het lekker zo :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 16 Mrt 2017 11:48

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Nu heeft hij meestal zn gevoerde vest aan.
Ik moet eigenlijk nog ergens een tussenjas zien te vinden.

Komend weekend wordt de temperatuur weer lager dus dan weer gewoon zn winterjas.

Ik vind dat mensen zo snel een zomerjas aanschieten zodra het een paar dagen wat mooier weer is. (Zie ik vooral op mn werk)

Maar zodra de zon weg is of er staat wat vind, is het nof best fris.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 Mrt 2017 12:00

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Ligt een beetje aan de wind ook.
Gistermiddag was het heerlijk in het zonnetje bij ons. Zoon trok gelijk zijn jas en vest uit. Dochter heb ik ook haar winterjas uitgedaan toen ze speelde. In de kinderwagen zit ze stil en doe ik wel haar jas aan.

Voor dochter heb ik inmiddels een zomerjasje en ik hoop dat zoon die van vorig jaar nog past zodat hij die nu eventueel aan kan. Vanmorgen kreeg hij wel zijn winterjas mee naar school, maar heb geen dikke trui aan gedaan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Mrt 2017 22:48

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Ze hebben beide een borgvest aan nu. D zit nog wel met zn voetjes in de voetenzak, hij trekt altijd z'n sokjes uit.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem280

Bericht 16 Mrt 2017 23:24

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Hier hebben ze nog wel hun winterjas aan.
Mag ook wel, om huis hebben we veel wind, met een winterjas is de wind nog koud.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Mrt 2017 00:18

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Hier ook nog een winterjas aan, in de wind vond ik het nog fris. In de tuin was het wel lekker, maar speelde hij direct met zijn gieter waardoor hij zelf ook nat werd. Dan vindt ik zijn waterdichte winterjas toch wel fijn.
Deze jas heeft een binnenvoering die eruit kan, dus dat ga ik doen bij warmer weer.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Mrt 2017 07:37

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

De afgelopen dagen hebben ze allebei een vestje/zomerjas aan gehad. Vandaag het borgvest en de winterjas weer.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Mrt 2017 10:59

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

N. ging de afgelopen dagen nog gewoon in een winterjas naar school. Vind het vooral in de ochtend nog erg fris. Ze mochten 's middags met buitenspelen hun jas uit, daaronder had ze een blouse aan met lange mouwen. De winterjas zal nog wel even blijven. Pas wanneer het 's ochtends niet zo koud meer is, gaat de zomerjas aan.
<<

Brooke

Bericht 17 Mrt 2017 11:33

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Zolang ik het in de ochtend te fris vind blijft de winterjas aan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Mrt 2017 12:40

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Vanochtend weer de winterjas aan, het is een stuk kouder dan gisteren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2017 13:21

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Oudste had van de week een borgvest aan. De jongste heeft nog de "winterjas" aan. Zij is 7 maand.
2014 2016
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Mrt 2017 23:43

Re: Vanaf wanneer gebruiken jullie zomerjas bij de kinderen?

Hier gaan ze nu in hun tussenjas/borgvest.
Winterjassen heb ik vandaag gewassen, ze liggen wel voor het grijpen.
november 2010-januari 2013-november 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira