Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #2

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 08 Mrt 2017 23:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dat ik eindelijk eens een vacature heb gevonden waarbij ik aan de eisen voldoe, maar dat het minstens 1,5 uur reistijd (zonder file, maar áltijd file op dat traject) voor een enkele reis is. Dat ga ik niet trekken icm 40 uur werken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

anoniem213

Bericht 08 Mrt 2017 23:18

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Verhuizen geen optie? Of de trein?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Mrt 2017 06:16

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Met het OV ben ik minstens 2,5 uur onderweg :laughcry:
Verhuizen is voor mij geen optie, omdat die kant van het land me absoluut niet aanspreekt om er te wonen.
Plus, ik woon dan wel érg ver bij mijn directe familie (vader, broertje, schoonzusje en kleine nichtje) en vrienden vandaan. Heb wel enorme behoefte om die zeer regelmatig te zien.

Ben nu ook wel enorm verwend met een baan op 20 minuten rijden van huis en al mijn favoriete mensen binnen een straal van 10 kilometer.

Hopelijk komt er snel weer een leuke vacature iets meer in de buurt voorbij.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 16:21

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal verschrikkelijk van mezelf. Vandaag was het weer de zoveelste grote schoonmaak van het jaar. Ik kan daar echt van genieten op de één of andere manier. Vitrage uitwassen, ramen lappen, muziekje erbij en gaan. Tot ik de schimmel op het kozijn zag. Ik had het niet meer en heb keihard gebruld. Iedereen weet dat ik een hekel heb aan dit huis en ook dat ik niet kan verhuizen en in keiharde wanhoop heb ik alles eruit gejankt. Gelukkig kent mijn vriend mij, want voor ik in huilen uitbarstte heb ik eerst even verschrikkelijk tegen hem gebitcht. Gaat ie me knuffelen, de rotzak. Ja, dan kan ik niet anders dan huilen. Nu alles eruit gejankt is wordt het weer tijd om oplossingen bedenken. Maar soms.... :cry:
<<

Anoniem185

Bericht 13 Mrt 2017 16:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Wat jammer Chava! Het zou fijn zijn als je inderdaad iets in de buurt kunt vinden.
Fedora, dat is inderdaad wel balen :(

Ik baal van het ingewikkelde principe van in België te werken. Ik heb een ingreep bij de kaakchirurg, maar in Nederland kunnen ze geen geldig briefje schrijven voor België ofzo, waardoor ik me dus niet ziek kan melden en de 8 dagen na mijn mini osteotomie gewoon zou moeten komen werken. Kaakchirurg zegt ook dat het niet mogelijk is en dat hij wil dat ik thuis blijf, maar ik kan gewoon niet aan een briefje komen.
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 16:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Bob, ik ging gewoon naar de inloop van een Belgische dorpshuisarts. Briefje en gedaan.
En, jij werkt toch ook in de zorg? Ik heb het ook eens van een arts in mijn eigen ziekenhuis gekregen.

Wat een gedoe hè, in België werken?
<<

Anoniem185

Bericht 13 Mrt 2017 16:34

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik heb het inderdaad ook bij ons in het ziekenhuis geprobeerd voor elkaar te krijgen, maar die schrijven alleen als je de eigen patiënt bent van die dokters... En inderdaad, naar de huisarts kan in België, maar ik heb nog nooit een Belgische huisarts gehad, haha! Sowieso kan die het natuurlijk ook pas op het moment zelf doen, en niet van te voren zoals de kaakchirurg wel al kan bevestigen hoeveel dagen die gaat geven. Dan kan er met de planning rekening gehouden worden dat ik er niet ben. Ik dacht al eventueel een Nederlands briefje te halen en als het niet goed gekeurd wordt dan naar een Belgische huisarts om het gewoon over te laten schrijven.
Je kunt ook het UWV een briefje laten maken, maar dat is gelijk zo'n gedoe.
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 16:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Kan jouw kaakchirurg geen brief schrijven naar een kaakchirurg in jouw werkziekenhuis en daarin uitleggen wat er gaat gebeuren en waarom dat briefje nodig is? Zodat hij een uitzondering kan maken op basis van collegiale medische uitwisseling?
Ik had ook geen Belgische huisarts hè? Ik ging naar een inloopuur wat voor alle internatio's was.
<<

Anoniem185

Bericht 13 Mrt 2017 16:39

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Nouja ik vind dat mijn werk gewoon niet moeilijk moet doen en het Nederlandse briefje moet accepteren :laughcry:
En anders ga ik inderdaad gewoon wel naar zo'n inloopuur en neem ik dat briefje mee daarheen. Ik heb alleen niet zo'n zin om met een grote dikke blauwe bakkes over straat te moeten, dus liefst heb ik het gewoon via mijn eigen kaakchirurg geregeld dat ik het in kan scannen en door kan mailen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 13 Mrt 2017 21:46

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Irritant he Bob! Ik moest het voor mijn opleiding in België ook hebben, als je door ziekte een examen of verplichte les mistte, moest je dus ook een briefje inleveren. Maar voor een simpel griepje ga je hier sowieso niet naar de huisarts, en toen ik de huisarts belde vertelde de assistente mij dat ze ivm privacy ook geen briefje wilden schrijven.
Gelukkig hebben ze het op mijn opleiding na lang aandringen geaccepteerd, omdat ze er inmiddels ook vaker "last" van hadden omdat er steeds meer Nederlandse studenten kwamen.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:01

Bericht 15 Mrt 2017 09:39

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal zo ontzettend van mijn rug dat ik af en toe de neiging heb om keihard te janken. In 2015 en 2016 hernia operaties gehad en nu... 4 maanden na de laatste operatie is er volgens mij gewoon weer een nieuwe hernia. Ben stijf als een plank en flinke pijn in mijn been en rug. Ik haat het! Nu weer op de lijst voor een scan en vanuit daar verder kijken pfff :palm:
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem221

Bericht 15 Mrt 2017 19:33

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik heb sinds een jaar crèmespoeling van Garnier uit Duitsland. Perfect voor mijn haar en altijd 95 cent. Kom ik vandaag weer bij de DM, heeft het merk een metamorfose ondergaan. Natuurlijk ziet het er beter uit, maar eh... Nu kost hij opeens € 2.35 :O. Het is dat hij perfect is voor mijn haar, maar anders ging ik terug naar het eigen merk van Kruidvat.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mrt 2017 19:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Wat kut Fender! Je doet vast ook oefeningen enzo om je rug sterk te houden/krijgen? Wat stom :( Met een kindje lijkt me dat echt onmogelijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Brooke

Bericht 17 Mrt 2017 14:33

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Sjonge wat word ik daar toch niet goed van..instanties die allemaal privé bellen. Heb ik dus net een gemiste oproep. Baal er zo van dat ik niet kan terugbellen. Kan namelijk belangrijk zijn en kan van alles zijn. Zelfs het orthopedagogisch dagcentrum waar dochter heen gaat, belt altijd privé, ook als ze bijv. ziek is of om iets anders. Zo kan ik toch niet terugbellen. Ben dan zo aan het malen en maak me dan druk wie of wat het kan zijn. Kan het nu even niet loslaten. Bah.
<<

Anoniem197

Bericht 17 Mrt 2017 16:06

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik ben zojuist ook gebeld door een prive nummer. Echt een seconde te laat! Vind dat ook echt irritant.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2017 16:24

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Hahaha ik ben zo'n instantie die privé belt. Maar als iemand niet opneemt spreek ik altijd de voicemail inof ik stuur even een e-mail.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Mrt 2017 16:43

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik ben net helemaal naar bijlmer arena gegaan voor een australian homemade winkel (staat op de site). Zit ie er niet meer! :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2017 16:52

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Gha dat is echt kut.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2017 16:52

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Oh dat is stom Whatever. Ik moest wel een klein beetje lachen, sorry.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Mrt 2017 16:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Haha ik baal echt, want we gaan uit eten omdat mijn papa 65 wordt en mijn ouders zijn echt van die hebben alles al, kopen wat ze willen (en kan ik niet betalen) en hoeven geem cadeautjes mensen.. en toen bedca9ik me het goddelijke paasei van australian homemade dat mijn vriend vorig jaar van zijn werk gekregen had. Ideaal gekkigheidje.

En nu heb ik en geen cadeautje en ik ben voor jan lul met blaren naar die kut bijlmer gegaan.

(lach maar vrolijk verder hoor - ik ga strak bij Mos eten :smile: )
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2017 17:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Hoe gaat het trouwens met de puppy van je ouders? Ik noem hem nog steeds Moustache, weet zijn naam niet meer hahaha.
<<

Anoniem278

Bericht 17 Mrt 2017 17:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik weet niet wat Mos is. Ik dacht eerst dat er stond 'ik ga straks mos eten' en dat leek me een rare manier om jezelf in vorm te houden.
En ik dacht ook dat jouw eerdere post een coole conclusie zou hebben zoals 'ik ging naar de homemade winkel die weg was, dus kwam ik uit bij Duurdeduurste en kocht ik een lamp van 2000 euro' en dat er dan achter kwam 'kon ik niks aan doen dat snappen jullie'
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Mrt 2017 17:14

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Serendipity schreef:Hoe gaat het trouwens met de puppy van je ouders? Ik noem hem nog steeds Moustache, weet zijn naam niet meer hahaha.


Moos! (Monet en dan een hele lange Franse officiele fokkersachternaam die ik niet uit mijn hoofd weet). Goed en niet goed! Is een hele blije vrolijke jonge hond van 6 maanden die lekker ruwharig begint te worden met een flinke Moustache, maar kwakkelt een beetje (ongelooflijk, wat een energie moet die stuiterbal hebben als hij gezond was). Al maanden op en af diarree en jeuk. Hypoallergene voeding, mijten behandelingen, nu weer giardia infectie (vorige week echt bloederige diarree, zo zielig - beest verder nergens last van, zo maf).

Dus beetje probleemhondje! Maar heel stout en heel lief en heel gezellig. Was er zo-wo en had leverworst aan mijn kont. Je kan hem nog geen minuut alleen laten want dan vindt hij weer wat om mee te rotzooien/slopen. Een boefje is het!

(waarom is die photobucket app nog steeds kut!)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Mrt 2017 17:15

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Quizzle schreef:Ik weet niet wat Mos is. Ik dacht eerst dat er stond 'ik ga straks mos eten' en dat leek me een rare manier om jezelf in vorm te houden.
En ik dacht ook dat jouw eerdere post een coole conclusie zou hebben zoals 'ik ging naar de homemade winkel die weg was, dus kwam ik uit bij Duurdeduurste en kocht ik een lamp van 2000 euro' en dat er dan achter kwam 'kon ik niks aan doen dat snappen jullie'


Haha, dat had best gekund, maar ik had geen tijd dus ben verder geen woonwinkel in geweest. Zag wel mooie lampen en meubels in etalages. :smile:

Mos is een restaurant hier in Amsterdam waar ik al een tijdje heen wilde. Vriend is er 2x met zijn werk geweest en was erg lovend en afgelopen michelin ronde hebben ze hun eerste ster gekregen.

Zin in!
<<

Anoniem184

Bericht 19 Mrt 2017 16:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dat ik al een aantal weken last van m'n pols heb, maar het eigenlijk zulke vage pijnklachten zijn (aanraking/duwen doet geen pijn, je ziet niets, voelt niets vreemds, alleen tillen/bepaalde bewegingen doen pijn) dat ik het bijna stom vind om ermee naar de huisarts te gaan. Maar ik zie de pijn de komende dagen echt niet minder worden, gebruik m'n polsen natuurlijk flink in m'n werk. Ik moet m'n allergische reactie die ik een paar weken terug op allergiemedicatie had, sowieso nog melden dus wie weet leg ik het dan gelijk wel voor.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers