Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik kan niet meer.

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Mrt 2017 07:30

Re: ik kan niet meer.

Iemand hier droeg de optie al aan dat het misschien aan jouw zwangerschap ligt. Zou dat kunnen? Mijn dochter was al 3 toen ik zwanger raakte maar volledig van slag. Ze heeft echt tijd nodig gehad om het te verwerken. Jouw dochter is een stuk jonger maar misschien toch wel wat van slag.. maar ja... dat weten we natuurlijk niet.. je moet idd wel echt goed aan je rust denken!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 17 Mrt 2017 10:06

Re: ik kan niet meer.

Misschien helpt het om samen te (blijven) slapen? Als mijn jongste wakker wordt blijf ik bij haar liggen tot we opstaan. Doe ik dat niet wordt ze nog een paar keer wakker.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem301

Bericht 17 Mrt 2017 11:22

Re: ik kan niet meer.

Chaos schreef:Misschien helpt het om samen te (blijven) slapen? Als mijn jongste wakker wordt blijf ik bij haar liggen tot we opstaan. Doe ik dat niet wordt ze nog een paar keer wakker.

Lijkt me ook geen fijne 'oplossing'. Het patroon moet moet 'gewoon' doorbroken worden lijkt mij? Ik zou niet eens bij mijn dochter in haar bed (ledikant) passen.
<<

anoniem196

Bericht 17 Mrt 2017 11:32

Re: ik kan niet meer.

Zenna schreef:Iemand hier droeg de optie al aan dat het misschien aan jouw zwangerschap ligt. Zou dat kunnen? Mijn dochter was al 3 toen ik zwanger raakte maar volledig van slag. Ze heeft echt tijd nodig gehad om het te verwerken. Jouw dochter is een stuk jonger maar misschien toch wel wat van slag.. maar ja... dat weten we natuurlijk niet.. je moet idd wel echt goed aan je rust denken!

ik ben nu 11 weken en de afgelopen weken heeft ze prima geslapen. Dus denk niet dat dat het is.
<<

Geel

Bericht 17 Mrt 2017 12:09

Re: ik kan niet meer.

Ikknutsel, het is een beetje mijn stokpaardje en daarom heb ik 't eerst alleen met een linkje gezegd. Maar ik heb ontzettend veel baat bij Stephanie Lampe gehad. Zij heeft boeken geschreven over kinderen en hun slaap en helpt ook online bij vragen (op Wij.nl/wijdeskundigen/stephanie-lampe/). Maarrrr, ze doet ook consulten. Daar zou je gebruik van kunnen maken. Dan hoef je niet hele dagen weg van huis, oppas te regelen etc., maar ga je wel echt aan de slag. Ze staat ook open voor een heleboel dingen, zelfs samen slapen, maar (lang) laten huilen niet. Ze werkt niet alleen met baby's, maar met kinderen tot 4 jaar.

Verder zijn er ook andere slaapcoaches in Nederland die je zouden kunnen helpen, daar kun je even op googelen.

Sterkte en succes!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Mrt 2017 12:09

Re: ik kan niet meer.

Oh ja.. dat zal het dan niet zijn. Hopelijk wordt het gauw beter!
<<

Anoniem278

Bericht 17 Mrt 2017 12:14

Re: ik kan niet meer.

Het is dan ook wel een heel goed stokpaardje Geel! Ik denk dat het een heel goed idee is.
Wat je ook kunt overwegen is eerst eens op gesprek bij een huilpoli, want ben je er al eens geweest op consult? Dus niet meteen die opname als het enige perspectief zien, maar met deskundigen gaan praten over het hoe en wat.
Daarom is het idee van Geel ook zo goed, want Stephanie zal ook in gesprek gaan over het gehele plaatje.
<<

anoniem196

Bericht 17 Mrt 2017 12:21

Re: ik kan niet meer.

Quizzle schreef:Het is dan ook wel een heel goed stokpaardje Geel! Ik denk dat het een heel goed idee is.
Wat je ook kunt overwegen is eerst eens op gesprek bij een huilpoli, want ben je er al eens geweest op consult? Dus niet meteen die opname als het enige perspectief zien, maar met deskundigen gaan praten over het hoe en wat.
Daarom is het idee van Geel ook zo goed, want Stephanie zal ook in gesprek gaan over het gehele plaatje.

Huilpoli? Is dat niet voor huilbaby's?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Mrt 2017 12:24

Re: ik kan niet meer.

Kan je niet nog eens met de arts overleggen en kijken naar andere opties ? Uitleggen waarom die 7 dagen opname nu niet gaan maar dat je wel graag iets anders wilt proberen gezien je zwangerschap.
Lijkt me dat er wel meer opties zijn?
<<

Anoniem278

Bericht 17 Mrt 2017 12:27

Re: ik kan niet meer.

Sorry, ik bedoelde slaappoli. Mijn fout!!!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 17 Mrt 2017 12:40

Re: ik kan niet meer.

Carrie schreef:Lijkt me ook geen fijne 'oplossing'. Het patroon moet moet 'gewoon' doorbroken worden lijkt mij? Ik zou niet eens bij mijn dochter in haar bed (ledikant) passen.


Ze heeft ook zelf een bed, toch? Of een matras.
Oplossingen hoeven niet per se fijn te zijn. Als je je rust maar kunt pakken, zeker als zwangere. Ze geeft aan dat een slaappoli nu niet lukt. Dan zul je dus wat anders moeten proberen en alles lijkt mij fijner dan niet of te weinig slaap. Niet elk kind slaapt zo makkelijk door door het maar te huilen of andere trucjes om het patroon te doorbreken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Geel

Bericht 17 Mrt 2017 15:14

Re: ik kan niet meer.

Tnx Quizzle!
<<

anoniem196

Bericht 27 Mrt 2017 05:26

Re: ik kan niet meer.

Laatste week was slecht. Elke nacht een paar uur wakker, overdag maar een half uurtje willen slapen
Osteopaat vrijdag gebeld, vandaag heeft hij een plekje voor haar.

Alsof ze het gehoord heeft en dacht nee niet naar de osteopaat!
Heeft ze zaterdag op zondag en zondag op maandag doorgeslapen in haar eigen bed. En overdag twee uurtjes geslapen.
Ik snap er niks van? Zou het dan een sprong zijn geweest. Ze kan papa zeggen en aan je vingers lopen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Mrt 2017 06:16

Re: ik kan niet meer.

Wij hebben ook een super slechte week gehad. Net zoals jij beschrijft (zie mijn topic over de 11 maanden sprong).
T heeft zaterdag op zondag EINDELIJK weer doorgeslapen. Zondagochtend trok hij zich ineens op aan de tafel. En daar stond meneer.
Vannacht nog wel 1x wakker maar sliep gelijk verder nadat ik hem goed had gelegd. Ik hoop dat het nu een beetje voorbij is.

Hoop voor jou ook ;)
2016
<<

anoniem196

Bericht 26 Jun 2017 17:39

Re: ik kan niet meer.

Even een up-date.

De afgelopen 2 maanden heeft ze maar 4 slechte nachten gehad. :banaan: :banaan:
We hebben niks veranderd. Dus geen idee waarom het nu wel gaat.
Maar super fijn dat we kunnen slapen voordat de nieuwe slapeloze nachten gaan komen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Jun 2017 17:49

Re: ik kan niet meer.

Wat heerlijk! Elke goede nacht die je nu hebt, heb je maar binnen om wat reserves op te bouwen!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers