Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik kan niet meer.

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Jan 2017 20:01

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Dat is heel fijn!

Ik denk dat ons probleem iets simpeler ligt, maar ik zal het in gedachten houden.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Feb 2017 19:47

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Hoe gaat het nu?
2016
<<

anoniem196

Bericht 03 Feb 2017 21:31

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Een heel stuk beter.
Ze had een paar drama nachten, maar ook haar inentingen gehad dus denk dat het daar door kwam.

Afgelopen 3 nachten waren super. 2 nachten door geslapen in haar eigen bed. En 1 nacht de helft van de nacht bij ons.
Ze sliep de laatste weken al super tussen ons in. Af en toe even wakker en dan sliep ze weer.

Hoop dat dit zo blijft en ze steeds vaker in haar eigen bedje door slaapt.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Feb 2017 21:05

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat fijn Knutsel, ik ga voor jullie duimen!
<<

anoniem196

Bericht 16 Mrt 2017 01:10

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Het ging een paar weken een stuk beter.
Begon de nacht in haar eigen bedje ergens in nacht werd ze wakker en sliep dan vrij snel tussen ons in verder.

Maar inmiddels is het weer drama.
Weer een paar uur per nacht wakker, niet goed weer in slaap kunnen komen.
Of ze slaapt tot 5 uur in haar eigen bed en wil daarna niet meer verder slapen.

Ik heb er geen energie meer voor. Heb mijn nachtrust nu hard nodig. En heb op deze manier echt helemaal geen zin in nog twee kinderen die s'nachts wakker gaan zijn.

Weer naar de Osteopaat?
Of iemand nog de gouden tip?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Mrt 2017 06:30

Re: ik kan niet meer.

Jeetje ikknutsel, wat een drama zeg! En juist nu je zwanger bent kun je er ook nog minder tegen. :hug: ik zou zeggen nog een keer naar de osteopaat, verder geen tips.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 16 Mrt 2017 06:46

Re: ik kan niet meer.

Wat vervelend zeg! Misschien toch een paar nachten laten opnemen op de slaappoli? Al is het maar om een patroon te proberen doorbreken en zelf wat meer slaap te pakken?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 16 Mrt 2017 07:19

Re: ik kan niet meer.

Wat rot zeg ikknutsel. Kan me voorstellen dat je hierdoor opziet tegen de komst van de tweeling. Hopelijk kan je nog eens bij de osteopaat langs. Sterkte!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Mrt 2017 07:39

Re: ik kan niet meer.

Hé nou wat stom dat het nou weer niet goed gaat.
Ik zou denk ik de osteopaat nog een keer proberen. En anders toch de slaappoli overwegen. Jij hebt je rust ook hard nodig! :hug:
2012
2016
2020

Instagram
<<

anoniem196

Bericht 16 Mrt 2017 07:55

Re: ik kan niet meer.

Slaappoli kan niet meer.
Dit kon van de winter toen mijn man rustig was met werken. Nu werkt hij 6 dagen in de week.
Dit is met oppas voor de oudste niet te regelen. Ik ben dan 7 dagen en 4 nachten in het ziekenhuis.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Mrt 2017 08:04

Re: ik kan niet meer.

He wat rot ikknutsel. Ik zou persoonlijk toch proberen oppas te regelen voor de oudste, er moet toch iets te regelen zijn? Ik zou liever één rottige week hebben met oppasgedoe, dan nog maanden zo doorkwakkelen met gebroken nachten.

♥♥
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Mrt 2017 08:53

Re: ik kan niet meer.

Je hebt er niks aan, maar misschien komt t juist nu door de zwangerschap, of dat zij ook iets voelt zeg maar. Maar ja, wat tegen te doen...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 16 Mrt 2017 09:40

Re: ik kan niet meer.

ikknutsel schreef:Slaappoli kan niet meer.
Dit kon van de winter toen mijn man rustig was met werken. Nu werkt hij 6 dagen in de week.
Dit is met oppas voor de oudste niet te regelen. Ik ben dan 7 dagen en 4 nachten in het ziekenhuis.



Daar zal toch wel een oplossing voor de vinden zijn? Als je het uitlegt aan mensen? Logeren bij vriendje/vriendinnetje, opa of oma, of andere familie?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mrt 2017 10:40

Re: ik kan niet meer.

ikknutsel schreef:Slaappoli kan niet meer.
Dit kon van de winter toen mijn man rustig was met werken. Nu werkt hij 6 dagen in de week.
Dit is met oppas voor de oudste niet te regelen. Ik ben dan 7 dagen en 4 nachten in het ziekenhuis.


Zoiets als werk kan toch niet op deze manier voorgaan boven het welzijn van jou, dat van je niet-slapende kindje, of dat van je tweeling? Er moet gewoon iets gebeuren lijkt me...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 16 Mrt 2017 10:46

Re: ik kan niet meer.

Elliot schreef:He wat rot ikknutsel. Ik zou persoonlijk toch proberen oppas te regelen voor de oudste, er moet toch iets te regelen zijn? Ik zou liever één rottige week hebben met oppasgedoe, dan nog maanden zo doorkwakkelen met gebroken nachten.



Mee eens... misschien kan je dochter een paar nachten naar opa/oma/vriendinnetje /tante etc. Of je man ergens toch iets vrij waardoor de oudste op school komt. Want wat je zegt, over een paar maanden is er nog een tweeling bij en dan is het fijn als de oudere kindjes slapen in de nacht.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem211

Bericht 16 Mrt 2017 12:45

Re: ik kan niet meer.

Ik zou terug gaan naar de osteopaat!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 16 Mrt 2017 14:04

Re: ik kan niet meer.

Ik heb helaas ook geen tips voor je.

Wat betreft de slaappoli, het is een enorme investering in tijd, oppas en het zal veel van je gezin vragen. Helemaal aangezien E. ook ontzettend veel behoefte heeft aan rust en regelmaat. Met steeds een oppas is dat een stuk minder. Of het die investering waard is, weet ik ook niet, daar heb je geen garanties voor. Overdag minder laten slapen is ook lastig, ik heb gister gezien hoe ze reageert na zo'n nacht, dan is wakker houden ook geen optie meer.

Zijn er echt geen andere opties? Melatonine? Later naar bed? Slaaptijden aanpassen?

Maar dit weer uitzitten in de hoop dat het beter gaat, lijkt mij ook geen optie. Jij hebt je energie nu hard nodig, een gewone zwangerschap vergt al energie, een tweelingzwangerschap helemaal.

Je zou in elk geval nog een keer terug kunnen naar de osteopaat, baat het niet dan schaadt het niet.

:hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

anoniem196

Bericht 16 Mrt 2017 18:37

Re: ik kan niet meer.

Man kan niet zomaar onder schooltijd werken.
Hij heeft altijd klussen voor een hele dag, en dat is ons inkomen.
Dochter kan niet logeren bij oma of tante. Die werken allebei bijna fulltime en wonen op een half uur rijden. Voor het weekend zou het kunnen.
Ze kan uit school niet elke keer naar vriendinnetjes, ze is na 1 keer spelen al totaal overprikkeld.
Dus als we het zouden doen, dan moet man die week heel weinig werken. En hebben we die maand een flink stuk minder inkomen.

We kijken het nog een paar nachten aan en anders kan ik woensdag bij de osteopaat terecht.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Mrt 2017 19:56

Re: ik kan niet meer.

Gut, wat ontzettend vervelend. Onze zoon is vandaag 10 maanden en heeft nog amper doorgeslapen. Dit kun je op 2 handen tellen.
Die gaat iedere nacht liggen spelen ergens tussen 3 en 5.
Super vermoeiend maar in jouw situatie zou ik dit ook niet aankunnen.

Ik hoop dat de osteopaat jullie verder kan helpen. Dikke knuffel!
2016
<<

Anoniem281

Bericht 16 Mrt 2017 19:58

Re: ik kan niet meer.

Even heel gemeen misschien; je blijft steeds zeggen hoe zwaar het is, je gaat eraan onderdoor enz. enz. Er IS een oplossing; de slaappoli maar je blijft met excuses komen. Heb je al gevraagd aan je familie of goede vrienden of ze mee kunnen denken? Misschien een dagje vrij kunnen nemen zodat je het samen kunt oplossen, allemaal één dag?

Als je echt zo kapot bent, dan zien zij dat toch ook wel en willen ze wel meedenken en helpen of zie ik 't nu verkeerd?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 16 Mrt 2017 20:05

Re: ik kan niet meer.

Ik sluit me wel aan bij Bazinga, het is superheftig volgens mij. Je bent in verwachting van een tweeling dus bent al extra moe, als je dan ook nog eens niet slaapt! Je moet zoals Zora ook al zei ook aan jezelf denken en de ongeboren tweeling.

Nou ja ik hoop dat de osteopaat in ieder geval helpt woensdag!
⁠♡♡♡
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 16 Mrt 2017 20:30

Re: ik kan niet meer.

Bazinga schreef:Even heel gemeen misschien; je blijft steeds zeggen hoe zwaar het is, je gaat eraan onderdoor enz. enz. Er IS een oplossing; de slaappoli maar je blijft met excuses komen. Heb je al gevraagd aan je familie of goede vrienden of ze mee kunnen denken? Misschien een dagje vrij kunnen nemen zodat je het samen kunt oplossen, allemaal één dag?

Als je echt zo kapot bent, dan zien zij dat toch ook wel en willen ze wel meedenken en helpen of zie ik 't nu verkeerd?


Eens.. Daarom zei ik ook al eerder, je kan het toch uitleggen aan vrienden / familie?
En het is dan "even" 1 week waar je doorheen moet, maar het kan wel de oplossing zijn.. En je daarna zóveel meer rust geven! Wat ook je oudste ten goede komt, en jou ook.

En misschien is het dan maar even kiezen uit 2 kwaden.. Een overprikkelde dochter voor een weekje (en wie weet valt dat ook heel goed mee, als er op school mee gedacht wordt, door ouders van vriendinnetjes etc), maar daarna wel veel meer rust, een kind dat beter slaapt, een meer uitgeruste moeder etc, of hiermee doorgaan en er helemaal aan onder door gaan, ten koste van ál je kinderen.. Even heel bot gezegd.

En wie weet is er een optie om korter de slaappoli te doen? Je kan altijd toch nog eens overleggen met een arts? Wie weet kan het ook in 4 of 5 dagen ipv 7.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 16 Mrt 2017 20:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem197

Bericht 16 Mrt 2017 20:30

Re: ik kan niet meer.

Wat lijkt mij jouw situatie moeilijk. Het leek zo goed te gaan.

Even meedenken.
Heb je geen lieve buurvrouw die kan helpen?
Hopelijk vinden jullie snel een oplossing!
<<

anoniem196

Bericht 17 Mrt 2017 05:42

Re: ik kan niet meer.

Ze was om 12 uur wakker en sliep tussen ons in meteen verder. En slaapt nog :love:
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 17 Mrt 2017 06:57

Re: ik kan niet meer.

Fijn dat ze vannacht beter sliep. Onze middelste slaapt tussen ons in ook vrijwel altijd meteen verder.

Verder sluit ik me aan bij bazinga. Naasten zullen vast willen helpen als ze kunnen en wat je kan betreft. Dan toch een maand minder inkomsten als je daarmee misschien wel dit probleem aan kunt pakken. En het is geen garantie dat de slaappoli iets kan doen maar n.a.v. wat jij schrijft zou ik iedere optie aangrijpen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria