Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weten jullie het al?

<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2017 08:38

Re: Weten jullie het al?

Ik lach me dood om die PVV stemmers op Facebook. Dit klopt niet, alles is nep, want iedereen die je hoort zou PVV stemmen.

LOL.
Je groepje matties van 10 man is niet genoeg dude. :laughcry:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Mrt 2017 08:42

Re: Weten jullie het al?

Groenlinks komt er echt niet in het kabinet. Klaver is veel te veel een gladjanus en zit er voor mijn gevoel meer voor zichzelf.

VVD en Groenlinks verschillen zo ongeveer dag en nacht met elkaar qua standpunten dus dat gaat echt niet gebeuren en werken gelukkig. Het zal VVD, CDA, D66 en CU en SGP of zoiets gaan worden verwacht ik.
<<

Anoniem249

Bericht 16 Mrt 2017 08:44

Re: Weten jullie het al?

Hele trotse Amsterdammer hier! GroenLinks wint in de gemeente met D66 als tweede.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mrt 2017 08:49

Re: Weten jullie het al?

Fred schreef:Groenlinks komt er echt niet in het kabinet. Klaver is veel te veel een gladjanus en zit er voor mijn gevoel meer voor zichzelf.

VVD en Groenlinks verschillen zo ongeveer dag en nacht met elkaar qua standpunten dus dat gaat echt niet gebeuren en werken gelukkig. Het zal VVD, CDA, D66 en CU en SGP of zoiets gaan worden verwacht ik.


Nou dat denk ik absoluut niet. Wel denk ik dat hij natuurlijk erg hard en fel en veel linkser campagne gevoerd heeft dan GL vroeger was, ze zijn niet meer de GL van vroeger zeg met Halsema (wat ook mede de groei heeft veroorzaakt natuurlijk) en dat daardoor samenwerking met VVD lastiger zal zijn qua compromissen en concessies die er gesloten/gedaan moeten worden. Het zal er ook vanaf hangen hoe hij zich opstelt in die onderhandelingen denk ik. Wil hij concessies doen en meeregeren of gaat hij het op scherp spelen "dan wil ik een coalitie over links zonder vvd" en het risico lopen dat de vvd inderdaad voor CU/SGP gaat (zou ik qua ethische standpunten bijzonder jammer vinden, van mij mag vvd best wat aan het milieu gaan denken en zou het ideaal zijn als gl meeregeert en er een beetje en middenweg gevonden kan worden). Er is voor GL na deze groei ook wel wat te zeggen voor geen concessies doen, hoog spelen en nog een paar jaar oppositie voeren. Coalitie vormen en meeregeren is ook niet altijd het enige/hoogste doel voor een partij helaas.
<<

Anoniem184

Bericht 16 Mrt 2017 08:53

Re: Weten jullie het al?

Hoi Fred, wat heb jij eigenlijk gestemd? VVD, denk ik uit je reactie op te maken? Jammer dat je zo hoog van de toren blaast over andere partijen. Ik heb GroenLinks gestemd en niks op met de VVD maar ik zei toevallig gisteravond nog tegen m'n vriend dat ik er best mee kan leven dat Rutte het nog eens vier jaar mag proberen, hij heeft het in mijn ogen best goed gedaan. Ik hoop oprecht dat er geen coalitie met de PVV komt maar verder gun ik elke partij wel het licht in de ogen en heeft het voor mij geen zin om me zo negatief uit te laten over andere partijen. Er is nu eenmaal gestemd en zo hebben we allemaal gekozen.
Kun je ook onderbouwen waarom je Jesse Klaver een gladjanus vindt?
<<

Anoniem201

Bericht 16 Mrt 2017 08:56

Re: Weten jullie het al?

Quizzle schreef:Weet je waar ik me wel echt voor schaam? In de stad waar ik woon is het VVD 21% en PVV 20% van alle stemmen. Niet onverwacht maar wel echt vreselijk. :palm:

Hier idem bijna heel limburg stemt op de pvv?!?
Idd was dat te verwachten maar ik vind het echt erg. Zoals die groenlinkser zei aan tafel, Limburgers zijn bang voor het onbekende. En ik geloof dat oprecht. Daar maakt die pipo van een Wilders fijn gebruik van.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Mrt 2017 08:57

Re: Weten jullie het al?

Ik vind de uitslag best verontrustend moet ik zeggen. Ik ben blij dat GL zo gegroeid is en ik sluit mij aan bij Whatever. Al hoop ik wel dat ze mee gaan regeren.
Maar ik vind het verontrustend dat een partij als DENK gewoon in de kamer komt, en dat de PVV toch zoveel aanhangers heeft. In mijn gemeente is het ook de grootste partij (ook Limburg).

En ook eens met Maple. Vind de post van Fred een beetje nietszeggend eigenlijk.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mrt 2017 09:06

Re: Weten jullie het al?

Hoor net dat VVD doorstijgt naar 33 zetels. Nu zou VVD/CDA/D66/CU ook een nipte (76) meerderheid hebben. Zou voor mij acceptabel zijn, CU kwam erg hoog uit voor mij qua standpunten maar liever heb ik qua ethische standpunten niet twee christelijke partijen in de coalitie. Ik zou nog steeds liever GL erbij hebben dan. Maar ik denk wel dat GL zich moet beseffen dat VVD veruit de grootste is en (ook, eigenlijk meer/betere + eerste initiatief tot formatie) meerdere coalitiemogelijkheden heeft en ik weet niet of Jesse Klaver erg van het concessies doen is. Is ook moeilijk natuurlijk, je ziet wat er met de PvdA gebeurd is....

Either way zal het wel weer een lang proces worden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Mrt 2017 09:10

Re: Weten jullie het al?

Ik vind een coalitie van VVD/CDA/D66/CU heel acceptabel. Ik ben blij dat de VVD de grootste partij is geworden en dat (hoogstwaarschijnlijk) Rutte nog 4 jaar onze premier blijft. Hij bevestigde vanmorgen nog op de radio dat het absoluut geen optie is dat hij een coalitie vormt met de PVV, dat vind ik wel geruststellend. Hij was daar ook echt onwijs stellig over, dat het (en ik quote) "no way" gaat gebeuren. Daar moeten we dan maar op vertrouwen. :)

♥♥
<<

Anoniem187

Bericht 16 Mrt 2017 09:10

Re: Weten jullie het al?

In mijn gemeente is er het meest gestemd op de PVV. Ieder z'n keuze maar begrijpen doe ik het niet.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mrt 2017 09:13

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:Ik vind een coalitie van VVD/CDA/D66/CU heel acceptabel. Ik ben blij dat de VVD de grootste partij is geworden en dat (hoogstwaarschijnlijk) Rutte nog 4 jaar onze premier blijft. Hij bevestigde vanmorgen nog op de radio dat het absoluut geen optie is dat hij een coalitie vormt met de PVV, dat vind ik wel geruststellend. Hij was daar ook echt onwijs stellig over, dat het (en ik quote) "no way" gaat gebeuren. Daar moeten we dan maar op vertrouwen. :)


Ik geloof ook echt wel dat hij dat niet van plan is. Wilders kun je niet serieus nemen. Hij zit er gewoon echt niet op te wachten dat zijn coalitie weer klapt als Wilders de benen neemt. Heeeeeeeel misschien staat het onderaan zijn lijstje als last resort boven een coalitie over links zonder VVD, maar dat hoop ik niet... dat zou ik echt zwak vinden.
Laatst gewijzigd door Whatever op 16 Mrt 2017 09:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mrt 2017 09:15

Re: Weten jullie het al?

Cotton schreef:Ik lach me dood om die PVV stemmers op Facebook. Dit klopt niet, alles is nep, want iedereen die je hoort zou PVV stemmen.

LOL.
Je groepje matties van 10 man is niet genoeg dude. :laughcry:


Haha hier heb ik ook wel lol om gehad idd. Hoeveel "doorgestoken kaart!"-opmerkingen ik wel niet op facebook langs zie komen bij actualiteiten berichten. Ik heb het idee dat de verkiezingen heel goed kloppen met wat ik mensen in mijn omgeving heb horen overwegen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 16 Mrt 2017 09:27

Re: Weten jullie het al?

Als ze allemaal gestemd hebben zoals hieronder dan snap ik het wel dat ze boos zij :lol:

Afbeelding



Bij ons is de uitslag vrijwel gelijk aan de landelijke uitslag.
Laatst gewijzigd door Raven op 16 Mrt 2017 09:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Mrt 2017 09:28

Re: Weten jullie het al?

Dit keer geen VVD gestemd maar CDA. In alle kleinere gemeentes hier in de regio (noord-brabant) zijn dat ongeveer de grootste twee partijen geworden. In de steden is het een ander verhaal. CDA doet het hier goed vanwege de boeren want als het aan partijen zoals GL ligt komen er nog meer maatregelen waardoor een boer aan zoveel milieurichtlijnen moet voldoen dat ze nauwelijks meer hun bedrijf kunnen uitvoeren vanwege al die regels en dure investeringen voor het milieu.

Tevens speelt hier nog een verkeerskwestie mee waar iemand uit de omgeving die op de lijst staat zich hard voor wil maken in Den Haag. Gezien Den Haag voornamelijk een kijk op de randstad heeft en nauwelijks voor provincies ben ik dit keer terug gegaan naar het CDA. Die komen meer voor belangen in provincies op en zitten in het midden qua politieke spectrum.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mrt 2017 09:32

Re: Weten jullie het al?

Raven schreef:Als ze allemaal gestemd hebben zoals hieronder dan snap ik het wel dat ze boos zij :lol:

Afbeelding


Bij ons is de uitslag vrijwel gelijk aan de landelijke uitslag.

Hahaha die is nep toch? Moet welllll... :palm: Wel grappig. :smile:

Net als die vrouw die langskwam op facebook en op een vrouw halverwege de lijst wilde stemmen en Floor was een man... :smile:
<<

Anoniem187

Bericht 16 Mrt 2017 09:34

Re: Weten jullie het al?

PVV heeft hier wel maar nipt gewonnen zie ik nu. PVV heeft 19,9% van de stemmen, de VVD 19,4%.

Wat is dat toch met Limburgers & Wilders?! Wordt wakker mensen!
<<

Anoniem278

Bericht 16 Mrt 2017 09:39

Re: Weten jullie het al?

Wilders komt uit Venlo. Dus veel mensen vinden dat nog best een 'ding'.

In de gemeente waar ik woon is er met vlagen veel overlast, PVV grijpt daar handig op in. We hebben ook een nazimars gehad indertijd en er is regelmatig veel gedoe rondom groepjes jongeren.

Ik hoop dat GroenLinks in de regering komt maar ik verwacht het niet echt.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 16 Mrt 2017 10:08

Re: Weten jullie het al?

Ik hoop wel dat die nep is Whatever.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 16 Mrt 2017 10:16

Re: Weten jullie het al?

Ik ben blij met hoe Nijmegen gestemd heeft. GroenLinks de grootste (20.1%) en D66 er vlak achter (19.5%). Vervolgens komen VVD (14.3), SP (11,2), PVV (9,6), CDA (6,6) en PVDA (6,3). PvdD zit er nog vlak achter trouwens.

Weinig PVV'ers (gelukkig) en milieuvriendelijk volk haha.
<<

Anoniem193

Bericht 16 Mrt 2017 10:25

Re: Weten jullie het al?

In onze gemeente is het wel anders verdeeld dan de rest van NL
CDA 19,2% (2012 12,7%)
CU 13,9% (2012 14,8%)
VVD 13,6% (2012 17,9%)
PVV 11,2% (2012 7,2%)
SGP 10,8% (2012 10,9%)

PvdA is bij ons 15,8% verloren.

En waar ik eigenlijk wel trots op ben is dat er 86,5% opkomst was!
<<

Anoniem184

Bericht 16 Mrt 2017 10:28

Re: Weten jullie het al?

Serendipity schreef:PVV heeft hier wel maar nipt gewonnen zie ik nu. PVV heeft 19,9% van de stemmen, de VVD 19,4%.

Wat is dat toch met Limburgers & Wilders?! Wordt wakker mensen!

Bekijk het positief, 80,1% kan wel nadenken.
Edit: ik vrees trouwens dat exlief van mij daar in jouw woonplaats tot die 19,9% behoort :palm: Man wat hebben we daar vroeger nog discussies om gehad.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Mrt 2017 10:37

Re: Weten jullie het al?

Een goede vriendin van mij heeft ook PVV gestemd, dat vind ik best lastig. Maar ze heeft er haar redenen voor en dat heb ik gewoon te respecteren. En ergens snap ik haar ook wel, alleen we schieten met Wilders echt niets op.

En idd Maple, 80,1% heeft hier gelukkig wat anders gestemd dan de PVV. Maar ik blijf het bizar veel vinden, 19,1% voor de PVV.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 16 Mrt 2017 10:43

Re: Weten jullie het al?

Hier de volgende uitslag, tussen de haakjes was 2012:

VVD: 16,4% (19,5%)
PVV: 15,6% (10,3%)
D66: 13,4% (8,4%)
CDA: 12,1% (7,9%)
SP: 11,5% (11,6%)
GL: 9,2% (2,1%)
PvdA: 6,3% (31%)

Van oorsprong is dit echt een PvdA bolwerk en zoals wel verwacht is deze flink gekelderd. En de grote hoeveelheid PVV stemmers was ook wel te verwachten. Er zijn hier veel lageropgeleiden en als je kijkt naar de stemmers van de PVV is het grote gedeelte daarvan toch lageropgeleiden.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2017 10:48

Re: Weten jullie het al?

CDA is hier de grootste met 22,3%, daarachter al vlot de VVD met 21,8% en op 3 de PVV met 10,9%.

Vind het altijd wel bijzonder dat de gemeentes met de minste buitenlanders, de PVV op een hoge plek staat. :laughcry:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mrt 2017 10:59

Re: Weten jullie het al?

Cotton schreef:CDA is hier de grootste met 22,3%, daarachter al vlot de VVD met 21,8% en op 3 de PVV met 10,9%.

Vind het altijd wel bijzonder dat de gemeentes met de minste buitenlanders, de PVV op een hoge plek staat. :laughcry:


Ik vind het hier in Amsterdam dan wel weer leuk (of eigenlijk niet) dat PVV en Denk ongeveer even groot zijn. In Nieuw West was Denk zelfs de grootste (ook niet verrassend als je naar inwoners kijkt).

Gelukkig in general hele goede uitslagen, 123 GL-D66-VVD (dan pvda en dan Denk 7,5% en PVV 7%).
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers