Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat in de schuur

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 15 Mrt 2017 18:27

Re: Kat in de schuur

Strafbaar omdat ze nooit naar de da gaan???
D. 💙14-01-2019💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Mrt 2017 18:45

Re: Kat in de schuur

caribbeanlover schreef:
Kees schreef:Je doet nu eenmaal weinig aan katten die buiten komen, die hebben een volledig eigen leven waar je totaal geen grip op hebt. Die mensen kunnen er ws ook niks aan doen.


Dat weet je helemaal niet. Wie weet gaan ze nooit naar de DA, dan zijn ze nog strafbaar ook!


Ow shit, ik heb m'n katten al 10jr en ben nog nooit met ze naar de dierenarts geweest.
Wat is daar strafbaar aan?
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2017 18:47

Re: Kat in de schuur

Whaha wat is daar in hemelsnaam strafbaar aan? Onze poes gaat ook nooit naar de DA.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Mrt 2017 18:54

Re: Kat in de schuur

Shit.. wij ook niet.. Nou ben ik bang :O
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Mrt 2017 19:00

Re: Kat in de schuur

Ze zijn inmiddels op een dusdanige leeftijd dat ik er maar 1x mee naar de dierenarts ga en dat is voor een spuitje.
30-04-2017
<<

Anoniem184

Bericht 15 Mrt 2017 19:31

Re: Kat in de schuur

Ik ben een halfjaar terug voor het eerst sinds tien jaar met mijn kat naar de dierenarts geweest, ben niet op mijn vinges getikt door de dierenarts, dus dat het strafbaar is zal wel meevallen.
<<

Anoniem198

Bericht 15 Mrt 2017 20:13

Re: Kat in de schuur

Hahaha wat een bijzondere wending krijgt dit topic.
Als de kat te dik was moest ik dan gaan zeggen dat de kat te dik was?
Zijn baasje woont bij mij in de buurt en wie dat precies is weet ik niet en hoef ik ook niet te weten.
<<

Anoniem244

Bericht 15 Mrt 2017 20:18

Re: Kat in de schuur

Een kat mishandelen of doden is al niet strafbaar... dus niet naar een dierenarts gaan lijkt mij ook niet strafbaar
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 15 Mrt 2017 20:20

Re: Kat in de schuur

juist een goed teken toch? met een gezonde kat hoef je immers niet naar de dierenarts.
ik kwam voorheen regelmatig bij de dierenarts. ik ben blij dat ik de dierenarts nu al een tijd niet heb gezien want dat betekend dat alles goed gaat :)

of de kat werkelijk te mager is is ook maar de vraag. de meeste katten zijn aan de zware kant waardoor katten die op normaal gewicht zitten al snel mager worden genoemd.
Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 16 Mrt 2017 11:14

Re: Kat in de schuur

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar gaan jullie dan ook niet voor inentingen tegen kattenziekte en/of niesziekte naar de dierenarts. Dat is voor mij (gelukkig!) de enige reden dat ik wel regelmatig naar de dierenarts ga.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2017 11:15

Re: Kat in de schuur

Dragonfly schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar gaan jullie dan ook niet voor inentingen tegen kattenziekte en/of niesziekte naar de dierenarts. Dat is voor mij (gelukkig!) de enige reden dat ik wel regelmatig naar de dierenarts ga.

Nope.
<<

Anoniem184

Bericht 16 Mrt 2017 11:17

Re: Kat in de schuur

Nee, mijn katten komen ook niet buiten dus ik vind dat dan een beetje onzin (en ja, ik weet dat er een kleine kans bestaat dat ik het virus zelf mee zou kunnen nemen om ze zo te besmetten).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2017 11:30

Re: Kat in de schuur

Nope, ik ook niet.
Daarnaast heeft de jongste kat sowieso de niesziekte, meegekregen als kitten, omdat iemand het nodig vond om hem en zijn zusjes in een vuilniszak bij t vuil te dumpen. Het enige wat daar tegen helpt is zijn leven lang antibiotica, nou daar knapt ook niemand van op.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 16 Mrt 2017 11:57

Re: Kat in de schuur

Kattenziekte enting wel maar dat is maar eens in de 3jaar.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mrt 2017 12:38

Re: Kat in de schuur

Kees schreef:
caribbeanlover schreef:
Kees schreef:Je doet nu eenmaal weinig aan katten die buiten komen, die hebben een volledig eigen leven waar je totaal geen grip op hebt. Die mensen kunnen er ws ook niks aan doen.


Dat weet je helemaal niet. Wie weet gaan ze nooit naar de DA, dan zijn ze nog strafbaar ook!


Ow shit, ik heb m'n katten al 10jr en ben nog nooit met ze naar de dierenarts geweest.
Wat is daar strafbaar aan?


Het is sowieso slim om ze 1 per jaar te laten checken. Als je om je dieren geeft, dan doe je dat gewoon. Sowieso als ze iets krijgen, ineens omvallen oid dan ben je verplicht om naar een DA te gaan. Helaas valt dat niet te controleren. Door een dier te nemen ben jij er verantwoordelijk voor. Als jij zelf wat hebt ga je toch ook naar de huisarts?! Nou dan!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2017 12:38

Re: Kat in de schuur

caribbeanlover schreef:
Kees schreef:
caribbeanlover schreef:
Dat weet je helemaal niet. Wie weet gaan ze nooit naar de DA, dan zijn ze nog strafbaar ook!


Ow shit, ik heb m'n katten al 10jr en ben nog nooit met ze naar de dierenarts geweest.
Wat is daar strafbaar aan?


Het is sowieso slim om ze 1 per jaar te laten checken. Als je om je dieren geeft, dan doe je dat gewoon. Sowieso als ze iets krijgen, ineens omvallen oid dan ben je verplicht om naar een DA te gaan. Helaas valt dat niet te controleren. Door een dier te nemen ben jij er verantwoordelijk voor. Als jij zelf wat hebt ga je toch ook naar de huisarts?! Nou dan!

Als je zelf niks hebt ga je toch ook niet naar de huisarts?! Nou dan!
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mrt 2017 12:39

Re: Kat in de schuur

Radler schreef:Een kat mishandelen of doden is al niet strafbaar... dus niet naar een dierenarts gaan lijkt mij ook niet strafbaar



Jawel, als je huisdier wat mankeert wel. Ik heb verschillende instanties daarvoor gebeld omdat ik het niet zeker wist en nu dus wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mrt 2017 12:41

Re: Kat in de schuur

Cotton doe niet zo bijdehand zeg! Ik zeg toch als je wat hebt!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2017 12:44

Re: Kat in de schuur

Denk je dat hier mensen zijn die niet naar de DA gaan met hun huisdier als ze iets mankeren dan?
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 16 Mrt 2017 12:45

Re: Kat in de schuur

Iedereen hierboven zegt toch dat de kat niets mankeert, dus waarom zou je dan naar de dierenarts moeten. Als mens ga je toch ook niet voor een jaarlijkse check naar de dokter?
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 16 Mrt 2017 12:46

Re: Kat in de schuur

caribbeanlover schreef:Cotton doe niet zo bijdehand zeg! Ik zeg toch als je wat hebt!

Dan gaat je vergelijking niet echt op he!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Mrt 2017 13:04

Re: Kat in de schuur

Wen schreef:
caribbeanlover schreef:Cotton doe niet zo bijdehand zeg! Ik zeg toch als je wat hebt!

Dan gaat je vergelijking niet echt op he!


Als ze niks mankeren ga ik niet met ze naar de dierenarts net zoals dat wanneer ik niks mankeer ik ook niet naar de huisarts ga. Ook niet voor een jaarlijkse check. Mn katten zouden dan eerder sterven aan stress van het reizen als aan iets anders. Dus als ik om ze geef dan doe ik dat niet.
30-04-2017
<<

Anoniem244

Bericht 16 Mrt 2017 13:11

Re: Kat in de schuur

Oke dat kan cbl... google zei wat anders en ook veel berichten van mensen die dierenleed hadden aangegeven maar dat er niks tegen gedaan kon worden.
Maar goed niey naar de dierenarts gaan met een gezond dier valt natuurlijk niet onder dierenleed :-)

Ik ging wel elk jaar naar de dierenarts voor inentingen en check up... eigenlijk nooit over nagedacht om dat niet te doen :-) maar ieders eigen keuze...
Ik ga trouwens ook niet altijd naar de dokter als mij iets mankeert... alleen bij erge noodzaak maar anders nee :-)
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 16 Mrt 2017 16:39

Re: Kat in de schuur

Een kat kan beter te mager zijn dan te dik, maar inenten en ontwormen is wel erg belangrijk. Katten kunnen ook mager worden als ze wormen hebben of ziek zijn, daar merk je soms weinig van tot het te laat is. Ik laat mijn binnenkat wel elk jaar inenten, maar dat moet sowieso, omdat we nooit weten wat zwerfkittens allemaal bij zich dragen (een tijd terug parvo, helaas).

Katten kunnen niet tegen lactose, dus van melk krijgen ze vaak diarree en voelen ze zich beroerd. Er is wel kattenmelk, maar dat is te vergelijken met dat wij drie hamburgers achter elkaar eten, dus dat kun je ze ook beter niet geven.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Mrt 2017 16:47

Re: Kat in de schuur

Radler schreef:Oke dat kan cbl... google zei wat anders en ook veel berichten van mensen die dierenleed hadden aangegeven maar dat er niks tegen gedaan kon worden.
Maar goed niey naar de dierenarts gaan met een gezond dier valt natuurlijk niet onder dierenleed :-)

Ik ging wel elk jaar naar de dierenarts voor inentingen en check up... eigenlijk nooit over nagedacht om dat niet te doen :-) maar ieders eigen keuze...
Ik ga trouwens ook niet altijd naar de dokter als mij iets mankeert... alleen bij erge noodzaak maar anders nee :-)


Ik heb het niet zozeer over dierenleed, maar er zijn nog altijd mensen dat als hun hond ofzo mank loopt oid dat ze niet gaan. Als je dier nooit iets heeft is een jaarlijkse check up gewoon fijn en zo kunnen ze dingen ontdekken die de eigenaar niet zou kunnen zien. Zo kan een dier kanker hebben, maar zich verder goed gedraagt eet ed.
Zo kan je er op tijd bij zijn en valt het dier wellicht nog op te lappen met een operatie, medicatie ed.
Stel iemand heeft een kat die altijd gezond is geweest, niet heel oud en valt ineens neer daar kan dus uitkomen dat die al een hele tijd iets onder de leden had. Of je huisdier nooit wat gehad valt ineens dood neer en je laat het onderzoeken en er komt uit dat die altijd al iets in zich had waardoor die ineens overleden is. Dan is zo'n jaarlijkse check up echt niet een slecht idee omdat daar veel mee ontdekt kan worden en je op die manier er vaak op tijd bij kan zijn.
Onze hond gaat elk jaar voor de cocktail om ziektes te voorkomen, maar ja niks is 100% gegarandeerd. Bovendien heeft ze dit nodig anders mag ze niet naar het dierenhotel, maar ging ze niet dan lieten wij dat ook doen. Ze krijgt sowieso elke maand een vlooienpipet en word regelmatig ontwormd.
Als onze vorige hond ook maar iets had, dan gingen we al. Deze heeft afgezien van haar losse tanden nog niks gehad. Binnenkort moeten we weer voor de cocktail en we laten dan gelijk haar nakijken.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers