Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat in de schuur

<<

Anoniem198

Bericht 01 Mrt 2017 13:35

Kat in de schuur

Net wilde ik wat uit de schuur pakken en hoorde wat ritselen.
Eerst dacht ik aan een muis maar het bleek een kat.
Geen idee hoe lang die er gezeten heeft.
De kat is mager en draagt geen bandje.

Heb zelf helemaal niks met katten maar heb m toch maar een bakje melk gegeven.
Dat was heel snel op.
Nu loopt ie heen en weer door onze tuin.
Moet ik nu de dierenambulance bellen of wachten tot ie weggaat?
Laatst gewijzigd door Anoniem198 op 01 Mrt 2017 13:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Mrt 2017 13:37

Re: Kat in de schuur

Ik zou, als die nog lang blijft in jullie tuin, de dierenambulance bellen. Misschien is die gechipt.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem301

Bericht 01 Mrt 2017 13:38

Re: Kat in de schuur

Zeker niet wachten tot-ie weggaat maar meteen de dierenambulance bellen! En geef hem alsjeblieft nog wat water.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 01 Mrt 2017 13:59

Re: Kat in de schuur

Gerrem! Ik zou ook de dierenambulance bellen en een bakje water geven. Ook brokjes, maar die zul je als kat-loze niet hebben haha.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 01 Mrt 2017 14:06

Re: Kat in de schuur

Geen melk geven. Ze vinden het verschrikkelijk lekker, maar het is niet goed voor ze.

Je kunt ook nog even op Amivedi kijken of de kat vermist is, maar dierenambulance zou ik sowieso bellen.
<<

Anoniem198

Bericht 01 Mrt 2017 14:58

Re: Kat in de schuur

Dierenambulance gebeld en die gaven idd de tip van Amivedi ga ik zo even op kijken.
En idd geen melk geven. Heb nu een bakje water neer gezet maar daar moest ie niets van hebben.
Als hij morgen nog steeds hier rond loopt dan bellen en dan nemen ze hem mee.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Mrt 2017 15:01

Re: Kat in de schuur

Peinture schreef:Gerrem!

Say what? :nerd:


Goed dat je gebeld hebt Victoria! Hopelijk kun je de kat snel met zijn of haar baasje verenigen :)

♥♥
<<

Anoniem185

Bericht 01 Mrt 2017 17:32

Re: Kat in de schuur

Eventueel iets van kip, knakworst of paté wat je in huis hebt geven? En inderdaad water! Maar zie dat je dat al gedaan hebt.
Hopelijk komt hij snel weer bij zijn baasje terecht, die zullen hem wel missen!
<<

Anoniem198

Bericht 02 Mrt 2017 14:32

Re: Kat in de schuur

Ik heb de kat niet meer gezien dus ik hoop dat hij weer terug is gegaan naar z'n baasje.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Mrt 2017 14:35

Re: Kat in de schuur

Elliot schreef:
Peinture schreef:Gerrem!

Say what? :nerd:


Ze is buitenlands, 't is Limburgs voor 'arme' of 'zielig' of zo.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 02 Mrt 2017 14:36

Re: Kat in de schuur

Bob schreef:Eventueel iets van kip, knakworst of paté wat je in huis hebt geven? En inderdaad water! Maar zie dat je dat al gedaan hebt.
Hopelijk komt hij snel weer bij zijn baasje terecht, die zullen hem wel missen!


Katten mogen geen varkensvlees! Kip kan idd wel, rundvlees ook.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Mrt 2017 14:37

Re: Kat in de schuur

Wat kan er dan gebeuren? Want mijn katten zijn dol op ham en bacon :nerd: En krijgen dit ook. Niet aan de lopende band, uiteraard..
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 02 Mrt 2017 14:45

Re: Kat in de schuur

Er kan een virus in zitten die zeer gevaarlijk is voor katten. Google het maar eens.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 02 Mrt 2017 18:12

Re: Kat in de schuur

ziekte van Aujeszky. Nederland is op het moment vrij van deze ziekte. Helaas is dat nog niet overal in de wereld het geval dus beter geen varkensvlees aan andere dieren voeren.
Het is een virus waarvan varkens de belangrijkste gastheer zijn. Voor mensen compleet ongevaarlijk maar het is levensgevaarlijk(dodelijk) voor katten, honden en veel andere zoogdieren.

Het virus kan niet tegen verhitting dus dingen als knakworst en paté zijn niet gevaarlijk. Ook niet bepaald gezond voor een kat maar dat is een ander verhaal.
Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 03 Mrt 2017 13:19

Re: Kat in de schuur

Bazinga schreef:
Elliot schreef:
Peinture schreef:Gerrem!

Say what? :nerd:


Ze is buitenlands, 't is Limburgs voor 'arme' of 'zielig' of zo.


Buitenlands? :smile: Ben blij dat Maastricht bij NL hoort! :)
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2017 21:47

Re: Kat in de schuur

Victoria schreef:Dierenambulance gebeld en die gaven idd de tip van Amivedi ga ik zo even op kijken.
En idd geen melk geven. Heb nu een bakje water neer gezet maar daar moest ie niets van hebben.
Als hij morgen nog steeds hier rond loopt dan bellen en dan nemen ze hem mee.


Snap niet waarom je zou wachten tot morgen. Ze konden het dier toch direct meenemen?
<<

Anoniem244

Bericht 14 Mrt 2017 22:05

Re: Kat in de schuur

caribbeanlover schreef:
Victoria schreef:Dierenambulance gebeld en die gaven idd de tip van Amivedi ga ik zo even op kijken.
En idd geen melk geven. Heb nu een bakje water neer gezet maar daar moest ie niets van hebben.
Als hij morgen nog steeds hier rond loopt dan bellen en dan nemen ze hem mee.


Snap niet waarom je zou wachten tot morgen. Ze konden het dier toch direct meenemen?

Dierenambulance neemt niet zomaar meer een dier mee, als het niet gewond / verzwakt etc is
En het morgen opnieuw bellen was volgens mij advies van de dierenambulance en niet iets vanuit haarzelf
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mrt 2017 22:26

Re: Kat in de schuur

En sowieso, een kat kan vaak de weg naar huis nog wel vinden. Als ze katten snel meenemen is de kans groot dat ze het dier onterecht meenemen.

Anders was die van ons al 10x daar geweest haha.
<<

Anoniem184

Bericht 15 Mrt 2017 05:07

Re: Kat in de schuur

caribbeanlover schreef:
Victoria schreef:Dierenambulance gebeld en die gaven idd de tip van Amivedi ga ik zo even op kijken.
En idd geen melk geven. Heb nu een bakje water neer gezet maar daar moest ie niets van hebben.
Als hij morgen nog steeds hier rond loopt dan bellen en dan nemen ze hem mee.


Snap niet waarom je zou wachten tot morgen. Ze konden het dier toch direct meenemen?

Omdat dat de werkwijze van de dierenambu is. Althans, hier wel. Hier krijgen katten in zulk soort gevallen een bandje om waarop staat dat de eigenaar verzocht wordt contact met de dierenambance op te nemen. Wordt dit niet gedaan dan wordt de kat een dag (of twee/drie, misschien verschilt dat ook per gemeente) later meegenomen. Honden zouden wel direct meegenomen worden maar katten zijn wat dat betreft anders he. En rondzwervende hond zonder baasje is vreemd, daar kun je direct al vanuit gaan dat dat niet klopt.
<<

Anoniem198

Bericht 15 Mrt 2017 07:02

Re: Kat in de schuur

Ik snap ook dat de dierenambulance niet meteen komt en het even wil afwachten.

Meteen maar even een update
De kat zit weer regelmatig in onze tuin. Heb wat navraag gedaan bij buren en de kat blijkt van iemand in de buurt.
Zit ook regelmatig bij andere buren in de tuin.
Het is dus maar goed dat de dierenambulance hem niet mee heeft genomen.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Mrt 2017 10:31

Re: Kat in de schuur

Is het niet een idee om eens te gaan praten met die eigenaren ook omdat het arme dier zo mager is? Dat is niet oke hoor.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Mrt 2017 14:00

Re: Kat in de schuur

Dat weet je niet cbl. Mijn 2 katten zijn ook maar iele magere beestjes maar er staan de hele dag door brokken ze krijgen 2x per dag een snoepje en komen niet buiten. Ze zijn best oké dus.
30-04-2017
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Mrt 2017 14:12

Re: Kat in de schuur

Vragen staat vrij toch ook aan die mensen dus.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Mrt 2017 16:17

Re: Kat in de schuur

Je doet nu eenmaal weinig aan katten die buiten komen, die hebben een volledig eigen leven waar je totaal geen grip op hebt. Die mensen kunnen er ws ook niks aan doen.
30-04-2017
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Mrt 2017 17:57

Re: Kat in de schuur

Kees schreef:Je doet nu eenmaal weinig aan katten die buiten komen, die hebben een volledig eigen leven waar je totaal geen grip op hebt. Die mensen kunnen er ws ook niks aan doen.


Dat weet je helemaal niet. Wie weet gaan ze nooit naar de DA, dan zijn ze nog strafbaar ook!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers