Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 14 Mrt 2017 10:39

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Bij mijn bhv cursus van een paar weken geleden zeiden ze dat vanaf dat je ze goed op schoot kunt nemen. Dus dan denk ik anderhalf of twee?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Mrt 2017 12:37

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Ja dat dacht ik dus ook idd. Maar toch, de meeste ervaringsverhalen spreken daar niet van he, maar iedereen slaat op de rug...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 14 Mrt 2017 13:23

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Mijn oudste is verschillende keren van de trap gevallen. Hadden een steile trap. Gelukkig is dat altijd goed afgelopen.

Mijn jongste houdt van klimmen. Ze kon net lopen en klom elke keer weer op iets zoals het muurtje van de open haard. Dit keer dus ook. Op het moment dat ik haar eraf wil halen, klapt ze naar voren met haar mond op de punt van onze tv kast. Ze begon gelijk te huilen en wilde haar troosten. Heel haar mond was bebloedt en ik zag ineens haar tand liggen. Gelukkig was mijn man thuis, want ik raakte in paniek en heeft haar bij zich genomen zodat ik weer rustig kon worden. Daarna mochten we gelukkig gelijk doorrijden naar de tandarts. Tand is in zijn geheel eruit gekomen gelukkig.

Mijn dochters waren in de achtertuin aan het spelen. De oudste op haar skeelers en de jongste met haar fiets. Wij zaten in de woonkamer en ineens hoor ik gerinkel. Ik ben nog nooit zo snel naar buiten gerend. Maar mijn oudste dochter was door het raam van de schuurdeur gevallen en was flink overstuur. Haar beide armen zaten onder de snijwonden, waarvan 2 diepe wonden en onder haar oksel was een flap weg. Mijn man heeft haar wonden schoongemaakt en verbonden. Ik moest mijn jongste kalmeren, want ze had alles gezien en had een klein snijwondje. Daarna ben ik met de oudste naar de ha gegaan om haar wonden te laten controleren. Helaas kon er niets gehecht worden waardoor ze nu flinke littekens heeft. Het litteken onder haar oksel is niet mooi geheeld. Achteraf hoorde ik van mijn dochters dat ze per ongeluk een botsing hadden en dat de oudste haar evenwicht verloor en met 2 handen zichzelf op wilde vangen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 14 Mrt 2017 16:11

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Elliot schreef:Oh help, ik krijg nu al de kriebels bij deze verhalen en het idee dat mijn zoon ook ooit gaat vallen en misschien ook wel ongelukjes krijgt. Brr, ik geloof niet dat mijn moederhartje dat aankan :laughcry:


Inderdaad, waarom open ik dit topic :palm:
december 2016
juli 2019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 14 Mrt 2017 17:15

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Geen ongeluk, maar ik schrok me er wel een.

Vorige week huilde J. En hij bleef er in hangen. Ik pakte hem op en dat maakte geen verschil. Op een gegeven moment werd hij helemaal blauw om zijn mond. Toen zo ineens sloot hij zijn ogen, werd stil en toen hing hij slap in mijn armen. Ik ben snel naar buiten gelopen en heb de buurman geroepen die bij ons in de tuin bezig was, man was net 2 minuten ervoor weggegaan. Waarschijnlijk door dat ik riep kwam J. ook weer bij. Maar men ik heb nog lang na staan trillen.
Ik weet nu trouwens dat meer kindjes hier (wel eens) last van hebben en dat het in principe geen kwaad kan.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Mrt 2017 18:29

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Zora schreef:Ja dat dacht ik dus ook idd. Maar toch, de meeste ervaringsverhalen spreken daar niet van he, maar iedereen slaat op de rug...


Op de knie leggen en op de rug slaan is eigenlijk het meest effectieve bij kindjes tot een jaar of 3 hoorde ik laatst.
Heb zelf toen wel nog de heimlich geprobeerd uit pure paniek, maar dat deed helemaal niks.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 14 Mrt 2017 19:18

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Kajaka eng is dat he! Zoiets heeft Naomi ook alleen heet het iets anders, reflex anoxic seizure. Het effect is hetzelfde :') mocht het nog een keer gebeuren, blaas in het gezichtje. Meestal reageren ze daarop door naar adem te willen happen en komen ze uit dat breath holding. Rest van jullie verhalen krijg ik ook de bibbers van, met Elena hebben we gelukkig niks meegemaakt maar met Naomi wel, wel "gelukkig" alleen dat wegvallen als ze zich erg zeer doet. Het ziet er erg naar uit vind ik, helaas was ik op alle keren behalve de laatste na ook alleen met haar. Toen zei ik ook tegen m'n man, snap je nu waarom ik hoopte dat je het nooit zou zien. Hij was ook echt geschrokken.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Mrt 2017 19:32

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Ik heb de basis van kinderbhv gehad en daar leerden we dat het bij kindjes t/m kledingmaat 74 zeg maar, je ze nog op je arm moet leggen en op de rug moet kloppen. Dan tot 2, 2.5 jaar laat je ze staan, leunend tegen je been en geef je 5 'klappen' tussen de schouderbladen. Als 't niet werkt, neem je 't kind op schoot en voer je met je vuist met duim naar je toe zeg maar de heimlich uit.

Als ze nog een slagje groter zijn, dan hurk je, laat je het kind met de rug tegen je knie staan en voer je op dezelfde manier de heimlich uit. Maar wel met 'kleine' vuist, dus niet met je vingers tegen de buik, maar alleen je duim, dus je hand iets gedraaid dan bij de volwassenen heimlich.

Oké totaal niet duidelijk volgens mij, maar ik deed een poging :')

Ontopic; 11 maanden en weinig engs mee gemaakt hier, gelukkig! Ja, z'n opname toen-ie 6 dagen oud was, natuurlijk. Dat was echt ruk, maar vond ik niet EHBO-EHBO zeg maar. Verder had-ie paar weken geleden friggin' veel bloed aan z'n hand! Had-ie z'n duim ergens aan open gehaald. 't Bloedde als een malle, maar 't viel uiteindelijk heel erg mee. Bleef verrassend rustig, vond ik zelf! :)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 14 Mrt 2017 19:47

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Van die stik verhalen wordt ik helemaal naar. Hopelijk hoef ik dat nooit mee te maken.

Hier wel twee keer op de hap gezeten laat in de avond en snachts.

De eerste keer was E. een week of 8 denk ik. Ik was borstvoeding aan het geven en toen sprong de kat op zijn hoofd in haar gekke uurtje. Hij huilen dus ik probeer hem te troosten. Toen hij weer stil was wilde ik weer verder gaan met bv en toen begon hij weer te krijsen. Maar alleen als ik hem aan de borst legde waar hij toen ook aan lag.
We hebben toen toch de hap gebeld en mochten gelijk langs komen. Uiteindelijk was alles goed.


De tweede keer is een dikke maand geleden ongeveer. Hij had koorts en werd snachts wakker dus ik gaf hem de borst en voelde hem trekken met zijn hoofd. Dus ik doe het licht aan en zie hem een soort van stuiptrekkingen hebben. Ik riep mijn vriend en die heeft toen de hap gebeld terwijl ik zijn slaapzak uittrok, zodat het minder warm zou zijn voor hem.
Hij was gelukkig wel bij, maar ik vond het doodeng.
Toen mochten we ook gelijk komen. En wat het geweest is weten we niet. De arts had geen verklaring en vond het wel verstandig om hem bij ons op de kamer te laten slapen. En gelijk weer te bellen als hij raar ging doen.
Het is nooit meer gebeurd gelukkig.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem280

Bericht 14 Mrt 2017 20:20

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Kajaka88 schreef:Geen ongeluk, maar ik schrok me er wel een.

Vorige week huilde J. En hij bleef er in hangen. Ik pakte hem op en dat maakte geen verschil. Op een gegeven moment werd hij helemaal blauw om zijn mond. Toen zo ineens sloot hij zijn ogen, werd stil en toen hing hij slap in mijn armen. Ik ben snel naar buiten gelopen en heb de buurman geroepen die bij ons in de tuin bezig was, man was net 2 minuten ervoor weggegaan. Waarschijnlijk door dat ik riep kwam J. ook weer bij. Maar men ik heb nog lang na staan trillen.
Ik weet nu trouwens dat meer kindjes hier (wel eens) last van hebben en dat het in principe geen kwaad kan.


Breath holding spell noemen ze dat idd.
Hier doen ze dat ook beide, puur om dan hun zin te willen krijgen.
Hier werkt in het gezicht blazen niet. Ze komen vanzelf weer bij wanneer de aanval over is.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 14 Mrt 2017 21:27

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Klopt inderdaad ja. Blazen had ik geprobeerd, maar hielp niet. Ik ken het ook deels wel van onze oudste, alleen die is er nog nooit bij weggevallen. Die neemt als ware vaak nog net weer op tijd een ademteug.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 14 Mrt 2017 21:27

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Nee klopt indd caramba, dat werkt volgens mij ook niet altijd bij breath holding spells. Wat Naomi heeft helpt het gelukkig wel, heb haar een paar keer wel voldoende bij kunnen krijgen zodat ze niet "uit viel". Laatste tijd gaat het goed alleen bij erge vermoeidheid en dan vallen gaat het mis, dat was een paar weken geleden ook.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Mrt 2017 21:34

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Sam schreef:
Zora schreef:Ja dat dacht ik dus ook idd. Maar toch, de meeste ervaringsverhalen spreken daar niet van he, maar iedereen slaat op de rug...


Op de knie leggen en op de rug slaan is eigenlijk het meest effectieve bij kindjes tot een jaar of 3 hoorde ik laatst.
Heb zelf toen wel nog de heimlich geprobeerd uit pure paniek, maar dat deed helemaal niks.


Pff afschuwelijk :S maar dan op de knie leggen... bedoel je met hun buikje over je bovenbeen? Ik overanalyseer het vast te veel... maar toch.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers