Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mrt 2017 19:27

Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Geloof jij in toevallige gebeurtenissen?
Bijvoorbeeld dat jij een keuze maakt en vervolgens iets positiefs gebeurt waardoor je het idee hebt dat het jou keuze bevestigd?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mrt 2017 19:28

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Afgelopen donderdag heb ik de keuze gemaakt om definitief te stoppen met mijn relatie.
Vervolgens bel ik mijn moeder op en die had post voor mij open gemaakt dat ik vandaag mocht komen kijken voor een huur appartementen.
Nu ben ik ook nog eens de hoogste geplaatste aanwezige persoon en natuurlijk wil ik hem. Zo kan ik weer beginnen met het opnieuw opbouwen van mijn leven.

Een vriendin later aan de telefoon, alsof het zo had moeten zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mrt 2017 19:29

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ja, ik geloof in toevallige gebeurtenissen. Toeval bestaat.
Onze hersenen zijn gewend te zoeken naar patronen. Daarom denken we al snel dat losstaande dingen met elkaar in verband staan en maken we daar een verhaal van.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Mrt 2017 19:32

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Wat goed SO! Leuk appartement? Weer terug naar N?

Ik geloof wel in toeval maar soms lijkt het idd wel of dingen gewoon zo moeten zijn en dat vind ik ook een fijne gedachte.
30-04-2017
<<

anoniem196

Bericht 13 Mrt 2017 19:45

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik denk wel dat toeval bestaat.

Mijn vader is om 15:07 overleden.
We hadden een foto gekozen voor op de rouwkaart. En een paar weken erna kijk ik nog eens naar de kaart. Staat er 307 op zijn shirt. Dit is niet echt toeval, maar vond het wel speciaal.

Het getal van mijn ouders was 16. We gingen de urn begraven op hun trouwdag. Plekje uitgezocht, bleek het plekje nummer 16 te zijn. (Hij is ook op de 16e overleden)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mrt 2017 19:52

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Kees schreef:Wat goed SO! Leuk appartement? Weer terug naar N?


Lever een hoop in t.o.v. Waar ik eerst zat. Maar ja, het is iets en ik kan weer verder.
Ga ook weer terug naar N inderdaad. Miste het stadje wel behoorlijk. Plus als het doorgaat dan ga ik op loopafstand wonen van twee vriendinnen. Ook wel een stukje fijner.
Laatst gewijzigd door Silly-One op 13 Mrt 2017 19:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2017 19:54

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Caulfield schreef:Ja, ik geloof in toevallige gebeurtenissen. Toeval bestaat.
Onze hersenen zijn gewend te zoeken naar patronen. Daarom denken we al snel dat losstaande dingen met elkaar in verband staan en maken we daar een verhaal van.


Dit.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mrt 2017 19:56

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

ikknutsel wat bijzonder zulke toevalligheden. Dit zijn echt de dingen die ik bedoel. Nummer 16 krijgen terwijl die datum gekoppeld is aan je vader.
Laatst gewijzigd door Silly-One op 13 Mrt 2017 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 19:57

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Caulfield schreef:Ja, ik geloof in toevallige gebeurtenissen. Toeval bestaat.
Onze hersenen zijn gewend te zoeken naar patronen. Daarom denken we al snel dat losstaande dingen met elkaar in verband staan en maken we daar een verhaal van.


Dit denk ik ook. Maar ook wel omdat ik dat andere absoluut niet wil geloven.

S-O: gefeliciteerd met je nieuwe woning! Je verdient het echt om wat goede dingen op je bordje te krijgen.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Mrt 2017 20:59

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Wat fijn Silly-one!

Ik geloof ook in toeval.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Mrt 2017 22:37

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Marin schreef:
Caulfield schreef:Ja, ik geloof in toevallige gebeurtenissen. Toeval bestaat.
Onze hersenen zijn gewend te zoeken naar patronen. Daarom denken we al snel dat losstaande dingen met elkaar in verband staan en maken we daar een verhaal van.
Dit.
Inderdaad.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 13 Mrt 2017 23:01

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik had in januari moeten bevallen, jullie weten helaas verliep het anders. Eind januari had ik een positieve zwangerschap test vast. Voelt als een cadeautje van hem...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 14 Mrt 2017 08:36

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Onze oudste is geboren op 20 juli 2010 02.10, mijn man zijn grootvader, waarnaar hij tevens vernoemd is, is jaren geleden overleden op 20 juli 02.10......
Toen wij, en onze families, daar achterkwamen kregen we wel even kippenvel.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

ChiQ

Bericht 14 Mrt 2017 08:51

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat wat Caufield zegt waar is, toch kan ik niet verklaren waarom er op 17 februari 2016 één foto in mijn telefoon is van een hele felle licht precies op het tijdstip dat mijn moeder overleed. Ik sliep.. dus ik was totaal niet met mijn telefoon in de weer. Ik kan er ook niets uithalen.
<<

Anoniem192

Bericht 14 Mrt 2017 10:12

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik vind sommige dingen wel echt twijfelachtig of het 'gewoon' toeval is.
<<

anoniem203

Bericht 14 Mrt 2017 10:18

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Lonely Goatherd schreef:
Marin schreef:
Caulfield schreef:Ja, ik geloof in toevallige gebeurtenissen. Toeval bestaat.
Onze hersenen zijn gewend te zoeken naar patronen. Daarom denken we al snel dat losstaande dingen met elkaar in verband staan en maken we daar een verhaal van.
Dit.
Inderdaad.

Ook dit. Mensen zoeken vaak troost in dingen en dan kunnen er dingen opvallen. En idd heel toevallig zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2017 10:24

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik geloof niet dat alles maar toevallig is. Maar mijn tante en nicht zien ook dingen, dus dat versterkt mijn beeld wel daarin.

Mijn nicht 'ziet' zelfs dat vrouwen zwanger zijn, soms voor dat ze het zelf weten.

Ik ben nooit op zoek geweest naar troost of 'een teken' ofzo, maar er is teveel gebeurt om te zeggen dat het alleen maar toeval is.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 14 Mrt 2017 12:47

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik schrijf toeval vooral toe aan dingen die negatief gebeuren.

Ik ben al bang dat iets niet lukt - een situatie doet zich voor en is voor mij negatief - mijn reactie is dan 'zie je wel!'. Dit is het lot. Ik kan het niet.

Bij toeval in positieve zin denk ik meestal 'hehe, ik heb ook eens geluk' hahahahaha. Nu klink ik wel heel erg deprimerend. Sorry.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 14 Mrt 2017 13:52

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Frankie dat klinkt als een self-fulfilling prophecy.

Ik denk dat zeker toeval bestaat maar ik denk ook dat het niet altijd aan toeval is te wijten.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Mrt 2017 14:06

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik dacht laatst aan een specifieke ex. Ik kwam hem daarna afgelopen zaterdag tegen. Ik weet niet wat ik destijds had, maar ik geloof dat ik stront in mijn ogen had. Het eerste wat ik dacht: Wat ben ik blij dat ik allang een nieuw nummer heb. (Hij kende mijn oude nummer uit zijn hoofd)

Het is meestal zo dat ik aan iets of iemand denk en het/iemand vervolgens tegenkom.

Edit: Ik geloof gewoon in toeval. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen.
<<

Anoniem201

Bericht 14 Mrt 2017 14:28

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik geloof niet dat zomaar alles toeval is. Ik ben oprecht ervan overtuigd dat sommige dingen echt wel zo gestuurd worden door hen die zich tussen hemel en aarde bevinden.
De nuchtere mens onder ons heeft er wel altijd een verklaring voor en dat is ook prima. De ander voelt dat er meer is en ook dat is helemaal prima.

Ik voel en zie en hoor dat er meer is en geloof dus niet zomaar in toeval. Het ligt ook wel een beetje aan de situatie.

Nu ik een nieuwe baan heb denk ik aan het proces vooraf. Noem het toeval? Ik denk dat dit geen toeval was.
Ik had namelijk gesolliciteerd op de flexpool en neurologie. Maar mijn hart ligt echt heel erg bij oncologie. Tijdens deze hele sollicitatie liep het volledig anders dan het had moeten lopen. Maar voordat ik er erg in had, zat ik in gesprek met de afdeling oncologie en daar ben ik aangenomen. Mijn droom, mijn wens die werkelijkheid werd. Wie had dat gedacht?

Toeval? Of is het mijn lieve oma daar boven die mij het allerbeste gunt? Mij maakt het niks uit maar trots ben ik wel :-D
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 14 Mrt 2017 14:53

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik at een cracker met Wilmersburger veganistische kaas. Daarna opende ik mijn mailbox en zag ik een mail van het bedrijf dat ik een entreekaartje voor VeggieWorld had gewonnen :P
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 14 Mrt 2017 14:56

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Briggy schreef:Ik at een cracker met Wilmersburger veganistische kaas. Daarna opende ik mijn mailbox en zag ik een mail van het bedrijf dat ik een entreekaartje voor VeggieWorld had gewonnen :P


Je hebt me overtuigd. Ik neem mijn woorden terug: toeval bestaat niet. Alles in ons leven wordt gestuurd door onzichtbare magische krachten.
<<

Anoniem278

Bericht 14 Mrt 2017 14:59

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Caulfield schreef:
Briggy schreef:Ik at een cracker met Wilmersburger veganistische kaas. Daarna opende ik mijn mailbox en zag ik een mail van het bedrijf dat ik een entreekaartje voor VeggieWorld had gewonnen :P


Je hebt me overtuigd. Ik neem mijn woorden terug: toeval bestaat niet. Alles in ons leven wordt gestuurd door onzichtbare magische krachten.


Ik zit echt hardop te lachen hier. :smile:
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Mrt 2017 17:18

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Fedora schreef:Ik dacht laatst aan een specifieke ex. Ik kwam hem daarna afgelopen zaterdag tegen. Ik weet niet wat ik destijds had, maar ik geloof dat ik stront in mijn ogen had. Het eerste wat ik dacht: Wat ben ik blij dat ik allang een nieuw nummer heb. (Hij kende mijn oude nummer uit zijn hoofd)

Het is meestal zo dat ik aan iets of iemand denk en het/iemand vervolgens tegenkom.

Edit: Ik geloof gewoon in toeval. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen.



Had ik paar jaar geleden bij mn nichtje en die spreek ik vrijwel nooit. Ik dacht toevallig aan haar, en toen belde ze mij haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers