Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weten jullie het al?

<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 20:21

Re: Weten jullie het al?

Maar waarom doe je het dan zo af? Alsof je hiermee iedereen wegwuift, zo van 'laat mij maar want reageren op mij is toch verspilde moeite'. Terwijl je tegelijk hier zélf om reacties vraagt.
Ik begrijp je regelmatig gewoon niet, alles is steeds zo ingewikkeld en ambivalent.

Wil je je vriend nog iets meegeven, lees dan die punten, oa van mijn link maar op hun site staat nog meer. En als je dat 'meer' leest dan heb je je argumenten.
Laat hem zien dat er ook andere partijen zijn met een goed sociaal stelsel waarvoor je geen 'eigen volk eerst' mentaliteit hoeft te hebben. Want natuurlijk heeft iedereen eigen stemrecht, maar ik kan me best voorstellen dat jij er moeite mee hebt als je vriend op een dergelijke partij zou stemmen.

Zie je, ik neem je serieus, nog steeds, zelfs al zet jij jezelf steeds neer als een soort recalcitrante puber.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Mrt 2017 20:22

Re: Weten jullie het al?

Je bent heus niet dom Fedora. Maar je vindt het niet slim van je vent dat hij iets wil stemmen omdat z'n vrienden het zeggen, en tegelijkertijd wil je argumenten van het yesforum om hem te kunnen weerhouden. Dat is eigenlijk hetzelfde als hoe hij het aanpakt, toch?
Echt goed kunnen kiezen voor iets, of tegen iets, dat moet vanuit je eigen interesse komen. Niet omdat een ander dat zegt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 20:59

Re: Weten jullie het al?

Nog even voor de dames die op een vrouw willen stemmen. Dit zouden strategisch de beste vrouwen zijn om op te stemmen:

VVD (23 – 27 zetels): Plaats 30: Chantal Nijkerken-de-Haan
PVV (21 – 25 zetels): Plaats 27: Daniëlle de Winter
PvdA (11 – 13 zetels): Plaats 12: Joke de Kock of Plaats 14: Marith Volp
SP (14 – 16 zetels): Plaats 23: Sun Yoon van Dijk-van-Leeuwen
CDA (18 – 20): Plaats 20: Lenny Geluk-Poortvliet of plaats 21: Hilde Palland
D66 (17 – 19 zetels): Plaats 18: Antje Diertens of plaats 20: Monica den Boer
CU (5-7 zetels): Plaats 6: Stieneke van der Graaf of plaats 10: Joëlle Gooijer-Medema
GroenLinks (15-17 zetels): Plaats 19: Isabelle Diks
PvdD (4 – 6 zetels): Plaats 5: Femke Merel Arissen, plaats 6: Eva van Esch of
plaats 7: Christine Teunissen
50PLUS (4 – 6 zetels): Plaats 8: Wilma Schrover
DENK (0 – 2 zetels): Plaats 4: Gladys Albitrouw
VNL ( 0 – 1 zetel): Plaats 4: Tanya Hoogwerf
FvD (0 – 2 zetels): Plaats 3: Susan Teunissen
<<

anoniem213

Bericht 13 Mrt 2017 21:00

Re: Weten jullie het al?

Hé, ik had Isabelle Diks ook al bedacht, haha. Ik heb haar ook al opgezocht om te analyseren of ik haar wel geschikt vind. Mijn vriend en ik zijn in onderhandeling gegaan. Hij stemt D66 en ik GL. Kan ik vanavond ook gewoon weer rustig slapen.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 21:01

Re: Weten jullie het al?

We hebben zojuist samen de stemwijzer gedaan en ik heb me niet bemoeid met de antwoorden. Ook al kwamen PVDA en VVD beter uit de stemmen, mijn vriend stemt komende woensdag SP. :hulde:

Edit: En dan niet op Roemer.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 21:03

Re: Weten jullie het al?

Urban Naked schreef:Je bent heus niet dom Fedora. Maar je vindt het niet slim van je vent dat hij iets wil stemmen omdat z'n vrienden het zeggen, en tegelijkertijd wil je argumenten van het yesforum om hem te kunnen weerhouden. Dat is eigenlijk hetzelfde als hoe hij het aanpakt, toch?
Echt goed kunnen kiezen voor iets, of tegen iets, dat moet vanuit je eigen interesse komen. Niet omdat een ander dat zegt.

Mijn vriend wil niets horen van de partij die ik aanhang. En ik heb me niet genoeg ingelezen om een partij, die beter is voor hem, voor te stellen. Dus vandaar even hulp.
<<

Anoniem184

Bericht 13 Mrt 2017 21:06

Re: Weten jullie het al?

Maar hij heeft toch evenveel recht om niets te willen horen van de partij die jij aandraagt, als dat jij recht hebt om zijn keuze niets te vinden? Ik zou hem lekker gewoon z'n gang laten gaan, hooguit je vraagtekens plaatsen bij z'n manier hoe hij tot die keuze is gekomen maar verder... zijn stem, zijn keuze.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 21:19

Re: Weten jullie het al?

Maple schreef:Maar hij heeft toch evenveel recht om niets te willen horen van de partij die jij aandraagt, als dat jij recht hebt om zijn keuze niets te vinden? Ik zou hem lekker gewoon z'n gang laten gaan, hooguit je vraagtekens plaatsen bij z'n manier hoe hij tot die keuze is gekomen maar verder... zijn stem, zijn keuze.


Ow, we zijn er nu ook uit. Hij stemt hetzelfde als mijn hele familie en ik stem iets anders. En gelukkig geen PVV of FVD. Laatste weet ik niet of het goed of fout is, maar blij toe dat hij een bepaalde keuze heeft gemaakt die ik niet heel erg slecht vind.

Officieel hoort hij qua uitkomst VVD te stemmen, maar dat gaat absoluut niet qua gedachtegang. Dus het wordt gewoon SP. Goed genoeg, geen Wilders.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 13 Mrt 2017 21:31

Re: Weten jullie het al?

Claire**** schreef:Nog even voor de dames die op een vrouw willen stemmen. Dit zouden strategisch de beste vrouwen zijn om op te stemmen:

VVD (23 – 27 zetels): Plaats 30: Chantal Nijkerken-de-Haan
PVV (21 – 25 zetels): Plaats 27: Daniëlle de Winter
PvdA (11 – 13 zetels): Plaats 12: Joke de Kock of Plaats 14: Marith Volp
SP (14 – 16 zetels): Plaats 23: Sun Yoon van Dijk-van-Leeuwen
CDA (18 – 20): Plaats 20: Lenny Geluk-Poortvliet of plaats 21: Hilde Palland
D66 (17 – 19 zetels): Plaats 18: Antje Diertens of plaats 20: Monica den Boer
CU (5-7 zetels): Plaats 6: Stieneke van der Graaf of plaats 10: Joëlle Gooijer-Medema
GroenLinks (15-17 zetels): Plaats 19: Isabelle Diks
PvdD (4 – 6 zetels): Plaats 5: Femke Merel Arissen, plaats 6: Eva van Esch of
plaats 7: Christine Teunissen
50PLUS (4 – 6 zetels): Plaats 8: Wilma Schrover
DENK (0 – 2 zetels): Plaats 4: Gladys Albitrouw
VNL ( 0 – 1 zetel): Plaats 4: Tanya Hoogwerf
FvD (0 – 2 zetels): Plaats 3: Susan Teunissen


Thanks :)

Ik heb mij niet zo met de peilingen bezig gehouden, want ik vind dat het overal in de media alleen nog maar daarover gaat en het elkaar weer beinvloed, maar men! Is dit nu de verwachting? Aangezien de meeste niet met de pvv willen reageren, zal het dus met deze uitslag een coalitie van 5 !!! partijen worden. Kan me niet voorstellen dat dat lang goed gaat.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 21:47

Re: Weten jullie het al?

Dat is op basis van de peiling van 9 maart.
<<

Anoniem192

Bericht 14 Mrt 2017 10:30

Re: Weten jullie het al?

Oké hier ben ik dan Geel ;)

Als ik de stem/kieswijzer invul kom ik op CDA / PVDA / VVD...
<<

Geel

Bericht 14 Mrt 2017 10:36

Re: Weten jullie het al?

Hm, da's wel heel verschillend haha. Heb je van die programma's de samenvattingen gelezen?

Kort en grof gezegd:

VVD = geld, banen, geld, banen, zelfbeschikking, liberalisme, weinig overheid, veel vrijheid voor alle groepen.

CDA = tradities, gezinnen, conservatief, meer overheid dan de VVD, vrijzinnig christelijk, rentmeesterschap maar niet te veel.

PvdA = veel overheid, banen voor middenklasse, meer belasting voor rijken, beter voor milieu dan die andere twee, zorg, ouderen, allemaal samenwerken en lief doen tegen iedereen.
<<

Anoniem192

Bericht 14 Mrt 2017 10:41

Re: Weten jullie het al?

Ja, ik ben nu de samenvattingen aan het lezen. VVD valt voor mij een beetje af. CDA trekt me nog steeds wel aan als ik de verhalen lees, al vind ik het iets te 'lief' allemaal denk ik, al sta ik wel achter veel dingen die zij benoemen ook op hun eigen website als ik het lees. PvdA is het ook net niet helemaal, het mag van mij juist wel wat strenger allemaal.
<<

Anoniem192

Bericht 14 Mrt 2017 10:45

Re: Weten jullie het al?

Nu ik verder lees neig ik denk ik naar CDA of D66, en dan hebben ze beide weer top punten, en stomme punten.
<<

Anoniem249

Bericht 14 Mrt 2017 10:52

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:Hm, da's wel heel verschillend haha. Heb je van die programma's de samenvattingen gelezen?

Kort en grof gezegd:

VVD = geld, banen, geld, banen, zelfbeschikking, liberalisme, weinig overheid, veel vrijheid voor alle groepen.

CDA = tradities, gezinnen, conservatief, meer overheid dan de VVD, vrijzinnig christelijk, rentmeesterschap maar niet te veel.

PvdA = veel overheid, banen voor middenklasse, meer belasting voor rijken, beter voor milieu dan die andere twee, zorg, ouderen, allemaal samenwerken en lief doen tegen iedereen.

Haha deze samenvatting is goud.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 14 Mrt 2017 12:43

Re: Weten jullie het al?

Pffff.... ik vind het maar moeilijk hoor, ik ben zo niet politiek aangelegd en heb er echt de ballen verstand van. Maar ik vind het wel belangrijk om te stemmen en ik ben er nu meer dan ooit mee bezig. Als ik de stemwijzers doe, staan bij mij steeds SP, Groenlinks en PVDD bovenaan. Ok, eigenlijk de 50plus, maar die reken ik even niet mee ;) Ik kan niet goed een keus maken, omdat ik niet goed kan onderbouwen. Laat ik het zo zeggen, ik weet wel mijn antwoorden op de stellingen, maar ik weet de gevolgen vaak niet zo goed en ik wil wel verstandig kiezen. Ik verdiep me nog maar eens verder.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem192

Bericht 14 Mrt 2017 14:47

Re: Weten jullie het al?

Ik ben eruit, denk ik.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 14 Mrt 2017 14:52

Re: Weten jullie het al?

Ik stem op partij voor de dieren. In mijn ogen de beste keuze voor mens, dier en milieu.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2017 10:09

Re: Weten jullie het al?

Voor de mensen die vandaag nog steeds wat zweven:

https://degladiool.nl/stemwijzer/
<<

Anoniem197

Bericht 15 Mrt 2017 11:45

Re: Weten jullie het al?

Ik ben vanmorgen al geweest. Jullie ook?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Mrt 2017 11:47

Re: Weten jullie het al?

DdL schreef:Ik ben vanmorgen al geweest. Jullie ook?


Mijn man is geweest voor mij. Maar ik heb idd gestemd al. Tot nu toe hoge opkomst hoorde ik op 't journaal!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Mrt 2017 11:49

Re: Weten jullie het al?

Ik ga vanavond. Ik was om 8 uur op mijn werk (om 7 uur van huis vertrokken) en toen waren de stemlokalen nog niet open.

♥♥
<<

Patsy

Bericht 15 Mrt 2017 11:50

Re: Weten jullie het al?

DdL schreef:Ik ben vanmorgen al geweest. Jullie ook?


Yep, ik moest om 8:50 bij het consultatiebureau zijn en het stembureau zat ernaast. Ik ben heel benieuwd (en een klein beetje angstig) wat de uitslag gaat zijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Mrt 2017 11:50

Re: Weten jullie het al?

Waar ben je bang voor Katrien?

♥♥
<<

Patsy

Bericht 15 Mrt 2017 11:51

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:Waar ben je bang voor Katrien?


Dat PVV de grootste partij gaat worden.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers