Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weten jullie het al?

<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2017 15:45

Re: Weten jullie het al?

Huh, je zei toch net dat je het niet kon visualiseren welke gevolgen het zou hebben? Wat je nu zegt, is dat je weet hoe erg het ervoor staat, maar dat je het niet belangrijk genoeg vindt. In elk geval niet belangrijk genoeg voor jouw leven nu.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2017 15:49

Re: Weten jullie het al?

Ik vind het lastig om een realistische voorstelling te maken van de toekomst waarin onze kinderen gaan leven ja. Maar ik zei ook al eerder dat dit thema niet de leidende factor in mijn keuze is.

Maar nu voel ik me onderhand een beetje in het nauw gedreven, terwijl jij gewoon vroeg waarom VVD stemmers zoals Elliot en ik toch kiezen voor deze partij ondanks dat ze weinig voor milieu en klimaat doen. Daar heb ik antwoord op gegeven toch?
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2017 15:53

Re: Weten jullie het al?

Ik heb nog wel één vraagje over het klimaat. Ik weet dat het een serieus probleem is hoor, en wil ook absoluut niet ontkennen dat dit door o.a. CO2-uitstoot en dergelijke komt, maar het is anderzijds toch ook zo dat het klimaat van nature verandert? Ik doel dan even op ijstijden etc. Hoe verhoudt die natuurlijke verandering zich ten opzichte van de verandering die veroorzaakt wordt door ons mensen? Kan iemand mij dat in Jip en Janneketaal uitleggen of mij een linkje sturen waar ik dat kan lezen?

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 15:58

Re: Weten jullie het al?

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... erandering


En, de docu 'an inconvenient truth' is nog steeds een mooie om te zien hoe wij allemaal verantwoordelijkheid zouden moeten nemen.
<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2017 16:02

Re: Weten jullie het al?

Jawel Marin, maar ik begreep jouw antwoord niet, dus vroeg ik door. En ik begrijp je keuze inderdaad niet, maar dat heb je met politiek hehe.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 16:08

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:Jawel Marin, maar ik begreep jouw antwoord niet, dus vroeg ik door. En ik begrijp je keuze inderdaad niet, maar dat heb je met politiek hehe.

Ik zou ook nooit in de politiek kunnen werken. Je bent het nooit met elkaar eens. Lijkt me vreselijk.
<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2017 16:14

Re: Weten jullie het al?

Nou, da's niet waar hoor, dat zie je vooral in verkiezingstijd. Maar veel moties worden in samenwerking met andere partijen gevormd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2017 16:16

Re: Weten jullie het al?

Quizzle schreef:https://www.nemokennislink.nl/publicaties/klimaatverandering


En, de docu 'an inconvenient truth' is nog steeds een mooie om te zien hoe wij allemaal verantwoordelijkheid zouden moeten nemen.

Thanks! Ik heb het artikel nog niet helemaal gelezen maar ik vind het wel grappig dat je die docu noemt, terwijl in de link die je geeft staat dat 'ie niet helemaal te vertrouwen is omdat Al Gore vooral feitjes en rapporten heeft gebruikt die hem goed uitkomen, en dat het dus geheel niet objectief is.

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 16:21

Re: Weten jullie het al?

@ Elliot,

O absoluut, daarom gaf ik ook eerst de link omdat die veel meer gebaseerd is op feiten, en op álle feiten en niet alleen het uit alle macht bewijzen zoeken van de menselijke invloed op klimaatverandering. Echter, in de grond is wat Al Gore wilde bewerkstelligen gewoon wel heel legitiem, je kunt niet ontkennen hoe groot de invloed van de mens is.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 19:19

Re: Weten jullie het al?

Mijn vriend wil Forum voor Democratie stemmen. Iemand nog wat punten wat ik naar zijn kop kan smijten. Geen zin om er al te veel werk op te doen. :P
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mrt 2017 19:27

Re: Weten jullie het al?

Fedora schreef:Mijn vriend wil Forum voor Democratie stemmen. Iemand nog wat punten wat ik naar zijn kop kan smijten. Geen zin om er al te veel werk op te doen. :P


Waarom wil je niet dat hij er op stemt?
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 19:41

Re: Weten jullie het al?

Caulfield schreef:
Fedora schreef:Mijn vriend wil Forum voor Democratie stemmen. Iemand nog wat punten wat ik naar zijn kop kan smijten. Geen zin om er al te veel werk op te doen. :P


Waarom wil je niet dat hij er op stemt?



Omdat hij daar niet thuis is met zijn situatie. Niet bij de PVV, niet bij de PVD. Niet bij GL, PVDA, SP. En niet bij VVD. Ik weet niet waar hij op moet stemmen, maar ik vind wel dat hij zijn stem moet uitbrengen op dat wat hem in de toekomst kan helpen.
<<

Anoniem184

Bericht 13 Mrt 2017 19:45

Re: Weten jullie het al?

Als dat nou zijn keuze is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Mrt 2017 19:45

Re: Weten jullie het al?

Wat zijn zijn argumenten om vóór te stemmen dan?
#teammaple🍁
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 19:48

Re: Weten jullie het al?

Urban Naked schreef:Wat zijn zijn argumenten om vóór te stemmen dan?


Omdat zijn vrienden het zeggen. :omg:
<<

Anoniem184

Bericht 13 Mrt 2017 19:53

Re: Weten jullie het al?

Laat hem dan maar eens gewoon een stemwijzer doen.
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 19:54

Re: Weten jullie het al?

Maar als jouw vriend puur naar zijn eigen belang kijkt (en kennelijk niet kiest voor lands belang en weinig moeite heeft met exclusie van allerlei groepen) dan is de FvD toch n prima keuze?
Hij is ernstig ziek zeg jij altijd, en de punten rondom gezondheidszorg zullen wel in zijn straatje passen:
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/zorg

De enige manier om hem te overtuigen dat het wellicht niet de meest intelligente keuze is, is dat deze partij waarschijnlijk niet in de regering zal komen en dat zo een kleine partij qua oppositie weinig invloed kan uitoefenen.
<<

Anoniem210

Bericht 13 Mrt 2017 20:00

Re: Weten jullie het al?

Fedora schreef:
Urban Naked schreef:Wat zijn zijn argumenten om vóór te stemmen dan?


Omdat zijn vrienden het zeggen. :omg:


Heeft je vriend zich wel een beetje verdiept in de verschillende partijen en diens programma's?
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 20:02

Re: Weten jullie het al?

Lennox schreef:
Fedora schreef:
Urban Naked schreef:Wat zijn zijn argumenten om vóór te stemmen dan?


Omdat zijn vrienden het zeggen. :omg:


Heeft je vriend zich wel een beetje verdiept in de verschillende partijen en diens programma's?


Ja, via mij. Maar hij steunt mijn mening niet. En ook al steun ik zijn mening niet, ik zeg hem niet waarop hij moet stemmen. Maar als hij slim is, dan gaat hij in ieder geval een beetje met mij mee.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 20:08

Re: Weten jullie het al?

Nu reageer ik wel een beetje dom, natuurlijk. Niemand moet naar mij luisteren, want ik ben zelf een beetje (heul erg) dom. ;)
<<

Anoniem210

Bericht 13 Mrt 2017 20:11

Re: Weten jullie het al?

Waarom noem je jezelf heel erg dom? Daar doe je jezelf erg mee te kort.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mrt 2017 20:11

Re: Weten jullie het al?

Fedora schreef:
Urban Naked schreef:Wat zijn zijn argumenten om vóór te stemmen dan?


Omdat zijn vrienden het zeggen. :omg:


Ik denk dat iemand die op zo'n manier een keuze maakt, niet overtuigd raakt door inhoudelijke argumenten.
<<

Anoniem278

Bericht 13 Mrt 2017 20:12

Re: Weten jullie het al?

Lennox schreef:Waarom noem je jezelf heel erg dom? Daar doe je jezelf erg mee te kort.

Ik neem aan om een dergelijke reactie te krijgen?
<<

Anoniem210

Bericht 13 Mrt 2017 20:12

Re: Weten jullie het al?

Quizzle schreef:
Lennox schreef:Waarom noem je jezelf heel erg dom? Daar doe je jezelf erg mee te kort.

Ik neem aan om een dergelijke reactie te krijgen?


Ook dan zou ze zichzelf erg te kort doen. Zonde!
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 20:13

Re: Weten jullie het al?

Quizzle schreef:
Lennox schreef:Waarom noem je jezelf heel erg dom? Daar doe je jezelf erg mee te kort.

Ik neem aan om een dergelijke reactie te krijgen?


Nee, zeker niet. Ik voel me wat dom, omdat ik niet goed weet hoe ik moet reageren. En als ik reageer, dan voelt het niet goed.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers