Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weten jullie het al?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mrt 2017 14:34

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:Artikel van De Correspondent gelezen. Ik ben wel oprecht benieuwd, Elliot en Marin, waarom jullie VVD stemmen als je ziet dat die partij zo weinig doet voor klimaat en milieu. Vinden jullie dat thema niet belangrijk genoeg? Of vinden jullie andere thema's belangrijker?



Ik had dat inderdaad wel wat meer willen zien, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet de grootste milieuactivist ben. Het heeft niet mijn hoogste prioriteit als thema, ik vind economie, infrastructuur en onderwijs belangrijker en daarin kom ik altijd uit zo'n beetje tussen de VVD & D66. Referenda is dan weer een punt waarop ik het met D66 niet eens ben, en ik vind het gat tussen D66 en VVD momenteel vrij groot, dus zodoende.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 14:37

Re: Weten jullie het al?

Ik verbaas me eigenlijk een beetje over het referendum punt van D66. Heb t idee dat veel mensen daarop afhaken bij D66.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mrt 2017 14:41

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:Artikel van De Correspondent gelezen. Ik ben wel oprecht benieuwd, Elliot en Marin, waarom jullie VVD stemmen als je ziet dat die partij zo weinig doet voor klimaat en milieu. Vinden jullie dat thema niet belangrijk genoeg? Of vinden jullie andere thema's belangrijker?

Ik ben (vanuit enorm egoïstisch standpunt gezien) enorm tegen de kilometerheffing, dus partijen die dit invoeren vallen voor mij eigenlijk al een beetje af. Als ik het partijprogramma van de VVD goed heb begrepen scharen zij zich achter de visie die de EU heeft op het terugdringen van de CO2-uitstoot. Want, Nederland is maar een klein land en hoewel alle beetjes helpen, heeft het niet heel veel effect wereldwijd als wij alleen bepaalde maatregelen nemen. Beter is het om dit gezamenlijk te doen, en om daar dus afspraken over te maken met de hele EU of liever nog met alle landen. Ik kan me hier wel in vinden.

♥♥
<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2017 14:42

Re: Weten jullie het al?

Marin schreef:Ik had dat inderdaad wel wat meer willen zien, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet de grootste milieuactivist ben. Het heeft niet mijn hoogste prioriteit als thema, ik vind economie, infrastructuur en onderwijs belangrijker en daarin kom ik altijd uit zo'n beetje tussen de VVD & D66. Referenda is dan weer een punt waarop ik het met D66 niet eens ben, en ik vind het gat tussen D66 en VVD momenteel vrij groot, dus zodoende.
Nee, ik ben ook geen activist hoor, haha. Maar ik wil wel graag daarin door de overheid gestimuleerd worden of dat de overheid daarin het voortouw neemt. Vind je het referendum dan erger dan een slecht klimaat? Ik kan 't zo slecht verantwoorden naar m'n kind toe om hierin niet progressief te stemmen, merk ik. Anders had ik misschien nog wel CDA overwogen.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 14:44

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:
Geel schreef:Artikel van De Correspondent gelezen. Ik ben wel oprecht benieuwd, Elliot en Marin, waarom jullie VVD stemmen als je ziet dat die partij zo weinig doet voor klimaat en milieu. Vinden jullie dat thema niet belangrijk genoeg? Of vinden jullie andere thema's belangrijker?

Ik ben (vanuit enorm egoïstisch standpunt gezien) enorm tegen de kilometerheffing, dus partijen die dit invoeren vallen voor mij eigenlijk al een beetje af. Als ik het partijprogramma van de VVD goed heb begrepen scharen zij zich achter de visie die de EU heeft op het terugdringen van de CO2-uitstoot. Want, Nederland is maar een klein land en hoewel alle beetjes helpen, heeft het niet heel veel effect wereldwijd als wij alleen bepaalde maatregelen nemen. Beter is het om dit gezamenlijk te doen, en om daar dus afspraken over te maken met de hele EU of liever nog met alle landen. Ik kan me hier wel in vinden.

Ik snap dat je vanuit je eigen egoistische standpunt stemt, doe ik uiteindelijk ook! Snap dus ook goed dat je daarom op VVD stemt, alleen vind ik het argument klein land niet opgaan. We zijn een klein landje, maar ontzettend dicht bevolkt! Er staan dagelijks zulke dikke files met ontzettend veel uitstoot.
<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2017 14:45

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:Ik ben (vanuit enorm egoïstisch standpunt gezien) enorm tegen de kilometerheffing, dus partijen die dit invoeren vallen voor mij eigenlijk al een beetje af. Als ik het partijprogramma van de VVD goed heb begrepen scharen zij zich achter de visie die de EU heeft op het terugdringen van de CO2-uitstoot. Want, Nederland is maar een klein land en hoewel alle beetjes helpen, heeft het niet heel veel effect wereldwijd als wij alleen bepaalde maatregelen nemen. Beter is het om dit gezamenlijk te doen, en om daar dus afspraken over te maken met de hele EU of liever nog met alle landen. Ik kan me hier wel in vinden.
Ja, maar dat vind ik dus raar. In alles wil de VVD een voortrekkersrol hebben, potentieel talent hierheen halen, etc., maar hierin moet het ineens gezamenlijk. Tuurlijk moet dat, maar er zijn zat landen die al vooruitstrevender zijn dan wij, in wiens kielzog we dan toch meekunnen? We kunnen toch ook juist als voorbeeld dienen? En als iedereen naar elkaar blijft kijken, gebeurt er toch nooit wat? Dat begrijp ik dus niet goed. Ook niet van de andere niet-vooruitstrevende partijen op dit punt hoor, snap de SGP hierin bv. totáál niet, zeker gezien hun visie op de schepping.
<<

Anoniem250

Bericht 13 Mrt 2017 14:46

Re: Weten jullie het al?

Omdat Geel het zegt, ga ik het ook zeggen. Ook al klinkt het op en top MOEDER. Maar bij mij heeft milieu en klimaat hoge prioriteit en vooral omdat ik mijn kinderen een 'betere' wereld gun. Er moet op dat gebied echt iets veranderen. En eigenlijk is D66 dan nog een zwakke stem. Daarom heb ik lang getwijfeld of GroenLinks of Partij van de Dieren niet mijn stem krijgt.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 14:49

Re: Weten jullie het al?

Uiteindelijk hoef je t natuurlijk niet overal mee eens te zijn. Ik stem GroenLinks, alhoewel dat als ondernemen en huizen eigenaar niet heel slim is voor mezelf. Ik snap dat het geld wat we allemaal aan goede dingen uit willen geven ergens vandaan moet komen. Ben dan ook voor hogere belastingen etc. Maar ik ga er wel vanuit dat hoe GroenLinks het nu insteekt nooit de waarheid gaat worden. Door welke coalitie dan ook worden ze afgeremd en zal het allemaal zo'n vaart niet lopen. Maar ik ben wel VOOR deze wellicht wat hoog gegreen aanpak, omdat ik denk dat dit het beste is voor het land. Uiteindelijk moet je altijd compromissen sluiten.

Wellicht is dat wat VVD stemmers ook doen mbt milieu.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mrt 2017 14:51

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:
Elliot schreef:Ik ben (vanuit enorm egoïstisch standpunt gezien) enorm tegen de kilometerheffing, dus partijen die dit invoeren vallen voor mij eigenlijk al een beetje af. Als ik het partijprogramma van de VVD goed heb begrepen scharen zij zich achter de visie die de EU heeft op het terugdringen van de CO2-uitstoot. Want, Nederland is maar een klein land en hoewel alle beetjes helpen, heeft het niet heel veel effect wereldwijd als wij alleen bepaalde maatregelen nemen. Beter is het om dit gezamenlijk te doen, en om daar dus afspraken over te maken met de hele EU of liever nog met alle landen. Ik kan me hier wel in vinden.
Ja, maar dat vind ik dus raar. In alles wil de VVD een voortrekkersrol hebben, potentieel talent hierheen halen, etc., maar hierin moet het ineens gezamenlijk. Tuurlijk moet dat, maar er zijn zat landen die al vooruitstrevender zijn dan wij, in wiens kielzog we dan toch meekunnen? We kunnen toch ook juist als voorbeeld dienen? En als iedereen naar elkaar blijft kijken, gebeurt er toch nooit wat? Dat begrijp ik dus niet goed. Ook niet van de andere niet-vooruitstrevende partijen op dit punt hoor, snap de SGP hierin bv. totáál niet, zeker gezien hun visie op de schepping.

Ik snap jouw punt ook goed hoor, en het is denk ik ook een beetje gemakzucht van me. Ik heb me er niet enorm in verdiept en vind het geloof ik ook niet heel belangrijk, maar dat zou ik wel moeten vinden natuurlijk. Dat de VVD hierin die voortrekkersrol niet wil hebben vind ik dus niet heel erg. Het is niet zo dat ze, zoals Trump bijvoorbeeld, ontkennen dat er problemen zijn en dat die steeds erger worden, dat zou voor mij wel echt een dealbreker zijn.

♥♥
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 13 Mrt 2017 15:07

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:
Geel schreef:
Elliot schreef:Ik ben (vanuit enorm egoïstisch standpunt gezien) enorm tegen de kilometerheffing, dus partijen die dit invoeren vallen voor mij eigenlijk al een beetje af. Als ik het partijprogramma van de VVD goed heb begrepen scharen zij zich achter de visie die de EU heeft op het terugdringen van de CO2-uitstoot. Want, Nederland is maar een klein land en hoewel alle beetjes helpen, heeft het niet heel veel effect wereldwijd als wij alleen bepaalde maatregelen nemen. Beter is het om dit gezamenlijk te doen, en om daar dus afspraken over te maken met de hele EU of liever nog met alle landen. Ik kan me hier wel in vinden.
Ja, maar dat vind ik dus raar. In alles wil de VVD een voortrekkersrol hebben, potentieel talent hierheen halen, etc., maar hierin moet het ineens gezamenlijk. Tuurlijk moet dat, maar er zijn zat landen die al vooruitstrevender zijn dan wij, in wiens kielzog we dan toch meekunnen? We kunnen toch ook juist als voorbeeld dienen? En als iedereen naar elkaar blijft kijken, gebeurt er toch nooit wat? Dat begrijp ik dus niet goed. Ook niet van de andere niet-vooruitstrevende partijen op dit punt hoor, snap de SGP hierin bv. totáál niet, zeker gezien hun visie op de schepping.

Ik snap jouw punt ook goed hoor, en het is denk ik ook een beetje gemakzucht van me. Ik heb me er niet enorm in verdiept en vind het geloof ik ook niet heel belangrijk, maar dat zou ik wel moeten vinden natuurlijk. Dat de VVD hierin die voortrekkersrol niet wil hebben vind ik dus niet heel erg. Het is niet zo dat ze, zoals Trump bijvoorbeeld, ontkennen dat er problemen zijn en dat die steeds erger worden, dat zou voor mij wel echt een dealbreker zijn.



Heb je dit dan weleens gelezen, Elliot?

http://nos.nl/artikel/2160655-vvd-schra ... ramma.html
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mrt 2017 15:09

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:
Marin schreef:Ik had dat inderdaad wel wat meer willen zien, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet de grootste milieuactivist ben. Het heeft niet mijn hoogste prioriteit als thema, ik vind economie, infrastructuur en onderwijs belangrijker en daarin kom ik altijd uit zo'n beetje tussen de VVD & D66. Referenda is dan weer een punt waarop ik het met D66 niet eens ben, en ik vind het gat tussen D66 en VVD momenteel vrij groot, dus zodoende.
Nee, ik ben ook geen activist hoor, haha. Maar ik wil wel graag daarin door de overheid gestimuleerd worden of dat de overheid daarin het voortouw neemt. Vind je het referendum dan erger dan een slecht klimaat? Ik kan 't zo slecht verantwoorden naar m'n kind toe om hierin niet progressief te stemmen, merk ik. Anders had ik misschien nog wel CDA overwogen.


Referendum punt is niet het enige voor mij waarom ik nu niet voor D66 kies, maar speelt wel mee. Of het harder weegt tegenover milieu vind ik lastig te zeggen, an sich niet. Maar ik vind sowieso qua meeste standpunten geen aansluiting bij de linksere partijen. VVD sluit uiteindelijk toch het beste bij mij aan. Maar ik vind het dit keer lastig hoor, dat wel echt. Zeker met de PVV kwestie er nog bij, wat voor mij toch ook meespeelt om VVD te stemmen. (Wat ik snap dat mensen dat echt niet moeten doen als strategische stem als ze normaliter GL stemmen bijvoorbeeld, zie eerdere blogs etc, maar voor zo iemand als ik die tussen D66 en VVD twijfelt vind ik het wel een redelijke keuze).

Over die toekomst van je kind vind ik inderdaad wel een lastig punt. Ik heb dat dit keer wel meegenomen maar dan kijkend naar groei en economie en onderwijs.
Let's discover the world together.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 13 Mrt 2017 15:12

Re: Weten jullie het al?

On-topic: ik stem op GroenLinks, met name vanwege hun visie op klimaat en milieu en omdat ik van huis uit toch behoorlijk 'links' ben opgevoed. Het zou mooi zijn als iedereen enorm goed voor zichzelf kon zorgen, maar in de praktijk zijn er altijd mensen die dat, om wat voor reden dan ook, niet kunnen. Voor mij voelt het dan ook sociaal om links te stemmen, al is dat in onze situatie vast niet de meest gunstige keuze. Maar ik denk dan maar zo: als het met mij een keer heel slecht gaat, zou ik ook blij zijn als er anderen zijn die zich over mij en mijn situatie ontfermen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mrt 2017 15:16

Re: Weten jullie het al?

Moederkoekje schreef:
Elliot schreef:Het is niet zo dat ze, zoals Trump bijvoorbeeld, ontkennen dat er problemen zijn en dat die steeds erger worden, dat zou voor mij wel echt een dealbreker zijn.



Heb je dit dan weleens gelezen, Elliot?

http://nos.nl/artikel/2160655-vvd-schra ... ramma.html
[/quote]
Ik vind dat soort artikelen altijd zulke stemmingmakerij. Ik kan daar niet zoveel mee. Er is nu toch een duidelijk punt over het klimaat opgenomen in hun verkiezingsprogramma? Als je flink gaat graven zal er bij iedere partij wel iets boven water komen.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mrt 2017 15:20

Re: Weten jullie het al?

Claire**** schreef:
Elliot schreef:
Geel schreef:Artikel van De Correspondent gelezen. Ik ben wel oprecht benieuwd, Elliot en Marin, waarom jullie VVD stemmen als je ziet dat die partij zo weinig doet voor klimaat en milieu. Vinden jullie dat thema niet belangrijk genoeg? Of vinden jullie andere thema's belangrijker?

Ik ben (vanuit enorm egoïstisch standpunt gezien) enorm tegen de kilometerheffing, dus partijen die dit invoeren vallen voor mij eigenlijk al een beetje af. Als ik het partijprogramma van de VVD goed heb begrepen scharen zij zich achter de visie die de EU heeft op het terugdringen van de CO2-uitstoot. Want, Nederland is maar een klein land en hoewel alle beetjes helpen, heeft het niet heel veel effect wereldwijd als wij alleen bepaalde maatregelen nemen. Beter is het om dit gezamenlijk te doen, en om daar dus afspraken over te maken met de hele EU of liever nog met alle landen. Ik kan me hier wel in vinden.

Ik snap dat je vanuit je eigen egoistische standpunt stemt, doe ik uiteindelijk ook! Snap dus ook goed dat je daarom op VVD stemt, alleen vind ik het argument klein land niet opgaan. We zijn een klein landje, maar ontzettend dicht bevolkt! Er staan dagelijks zulke dikke files met ontzettend veel uitstoot.

Ja dat ben ik met je eens, maar dan nog, zelfs als in heel Nederland autorijden verboden wordt geloof ik niet dat je het klimaatprobleem oplost. De NL'se uitstoot is daarvoor gewoon een te klein percentage van het totaal.

♥♥
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 15:23

Re: Weten jullie het al?

Oplost niet, maar wel verbetert. Een betere wereld...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mrt 2017 15:24

Re: Weten jullie het al?

Ja eens, daarom zeg ik ook dat alle beetjes helpen :)

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mrt 2017 16:14

Re: Weten jullie het al?

Juist als je economie belangrijk vindt, kun je niet om duurzaamheid heen. Die twee gaan hand in hand. Een sterke economie is duurzaam. Een niet-duurzame economie is niet sterk. Het is geen 1990 meer.
<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2017 16:19

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:Ik snap jouw punt ook goed hoor, en het is denk ik ook een beetje gemakzucht van me. Ik heb me er niet enorm in verdiept en vind het geloof ik ook niet heel belangrijk, maar dat zou ik wel moeten vinden natuurlijk.
Dikgedrukt: ja, natuurlijk! Je bent een intelligente vrouw met een mening, heuj.

Eens met Caulfield.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mrt 2017 16:23

Re: Weten jullie het al?

Caulfield schreef:Juist als je economie belangrijk vindt, kun je niet om duurzaamheid heen. Die twee gaan hand in hand. Een sterke economie is duurzaam. Een niet-duurzame economie is niet sterk. Het is geen 1990 meer.


Maar wat Elliot ook al zei, heeft de VVD wel een aantal punten hierover. Wel merk ik dat ik het vaak lastig vind om concreet een mening over milieu te vormen. Op grootschalig niveau vind ik zeker dat er wat moet veranderen, maar als ik naar mezelf kijk en realistisch naar de wereld om mijzelf heen, weet ik dat het geen hoge prioriteit heeft. Dat vind ik ook best lastig eigenlijk maar is wel mijn realiteit. Wel goed om daar kritisch naar te blijven kijken hoor.
En daarnaast blijft het lastig om een partij te vinden waarin je je helemaal kan vinden. Dat bestaat bijna niet volgens mij. Voor mij in elk geval niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 16:26

Re: Weten jullie het al?

Marin schreef:
Caulfield schreef:Juist als je economie belangrijk vindt, kun je niet om duurzaamheid heen. Die twee gaan hand in hand. Een sterke economie is duurzaam. Een niet-duurzame economie is niet sterk. Het is geen 1990 meer.


Maar wat Elliot ook al zei, heeft de VVD wel een aantal punten hierover. Wel merk ik dat ik het vaak lastig vind om concreet een mening over milieu te vormen. Op grootschalig niveau vind ik zeker dat er wat moet veranderen, maar als ik naar mezelf kijk en realistisch naar de wereld om mijzelf heen, weet ik dat het geen hoge prioriteit heeft. Dat vind ik ook best lastig eigenlijk maar is wel mijn realiteit. Wel goed om daar kritisch naar te blijven kijken hoor.
En daarnaast blijft het lastig om een partij te vinden waarin je je helemaal kan vinden. Dat bestaat bijna niet volgens mij. Voor mij in elk geval niet.

Maar het zou JUIST een prioriteit moeten hebben, ook in je eigen wereld. Ik heb geen kinderen en geen kinderwens, maar jij krijgt binnenkort een kleintje. We maken de natuur kapot en die krijg je niet meer terug. Het heeft wellicht geen gigantische gevolgen voor ons dagelijks leven, maar wel voor die van je zoon en zijn kinderen.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 13 Mrt 2017 16:26

Re: Weten jullie het al?

Feit is dat Nederland momenteel wel zo'n beetje het slechtste rapport van de hele EU heeft als het gaat om het terugdringen van de CO2 uitstoot. En dat ook Nederland ondertekenaar is van het klimaatakkoord van Parijs. En dat de enige partijen die een programma hebben die de Parijs doelstellingen gaan halen ChristenUnie, D66 en Groenlinks zijn.
(En ik vermoed ook PvdD maar dat kon ik online niet terugvinden). Alle andere partijen doen dus te weinig.

Over de doelstellingen van de klimaatconferentie van Parijs is wereldwijd concensus onder klimaatwetenschappers. Dit is echt wat minimaal nodig is om de opwarming van de aarde en de desastreuze gevolgen die dat (nu al!) heeft binnen de perken te houden.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen dit niet het belangrijkste thema van de verkiezingen vinden en daarop ook hun stem baseren.

Ik stem overigens, na zoals eigenlijk elke verkiezingen twijfelen tussen D66 en Groenlinks, op Groenlinks.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mrt 2017 16:29

Re: Weten jullie het al?

Claire**** schreef:
Marin schreef:
Caulfield schreef:Juist als je economie belangrijk vindt, kun je niet om duurzaamheid heen. Die twee gaan hand in hand. Een sterke economie is duurzaam. Een niet-duurzame economie is niet sterk. Het is geen 1990 meer.


Maar wat Elliot ook al zei, heeft de VVD wel een aantal punten hierover. Wel merk ik dat ik het vaak lastig vind om concreet een mening over milieu te vormen. Op grootschalig niveau vind ik zeker dat er wat moet veranderen, maar als ik naar mezelf kijk en realistisch naar de wereld om mijzelf heen, weet ik dat het geen hoge prioriteit heeft. Dat vind ik ook best lastig eigenlijk maar is wel mijn realiteit. Wel goed om daar kritisch naar te blijven kijken hoor.
En daarnaast blijft het lastig om een partij te vinden waarin je je helemaal kan vinden. Dat bestaat bijna niet volgens mij. Voor mij in elk geval niet.

Maar het zou JUIST een prioriteit moeten hebben, ook in je eigen wereld. Ik heb geen kinderen en geen kinderwens, maar jij krijgt binnenkort een kleintje. We maken de natuur kapot en die krijg je niet meer terug. Het heeft wellicht geen gigantische gevolgen voor ons dagelijks leven, maar wel voor die van je zoon en zijn kinderen.


Klopt, maar als je terugleest zie je dat ik daar best moeite mee heb dat te visualiseren / concretiseren voor de/zijn toekomst. Natuurlijk is het een (zeer) belangrijk punt. Maar voor mij niet hetgene waarop ik een partij gekozen heb.
Let's discover the world together.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 13 Mrt 2017 16:36

Re: Weten jullie het al?

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/ ... erandering

Ik moest even zoeken maar onze commandant der strijdkrachten heeft er dus iets zinnigs over gezegd vind ik. Zie link hierboven.
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2017 16:38

Re: Weten jullie het al?

Ik snap wel dat je het lastig vindt om te visualiseren. Het heeft op dit moment nog geen gevolgen voor jullie. Maar er zijn toch genoeg docu's te vinden waarin je dat heel goed kunt zien? Je hebt momenteel een leuk optrekje, prima inkomen en twee auto's voor de deur. Maar er zijn hittegolven op de polen, eeuwenoud ijs smelt, de zeespiegel stijgt - en dat is geen grapje. Als we niets doen, hebben jullie straks hard gewerkt en de economie gesteund voor niks, want dan staat jullie huis onder water. Letterlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mrt 2017 16:42

Re: Weten jullie het al?

Oh ja dat snap ik, Geel, ik ben natuurlijk ook niet dom en ook niet ignorant. Maar het beinvloed mijn keuze in dit geval niet. Ik ga niet op een andere partij hierom stemmen terwijl de punten waar ik het met de VVD wél mee eens ben ook zwaar voor mij tellen. That's all.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers