Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


diplomatieke rel NL TR

<<

Anoniem336

Bericht 11 Mrt 2017 21:46

diplomatieke rel NL TR

Wat is jullie gedachte bij de diplomatieke rel die momenteel gaande is? Terecht dat de sprekers geweerd worden?
<<

Anoniem221

Bericht 11 Mrt 2017 21:50

Re: diplomatieke rel NL TR

Waar het precies overgaat weet ik niet. Wel dat 'wij' niet willen dat er een minister per vliegtuig overkomt en deze het op zich heeft genomen om nu per auto naar Nederland te komen. We schijnen daarnaast, volgens Erdogan, Nazi's en facisten zijn. En als je met die woorden gaat smijten, dan ben ik blij dat ik in het noorden woon en van alles bitter weinig meekrijg en ben ik de aandacht voor het probleem ook kwijt.
<<

Anoniem244

Bericht 11 Mrt 2017 22:18

Re: diplomatieke rel NL TR

Fedora, in het noorden heb je toch ook nieuws op tv?
<<

Anoniem316

Bericht 11 Mrt 2017 22:19

Re: diplomatieke rel NL TR

Wij wel maar die kant van de provincie loopt over het algemeen wat achter :wink:
<<

Anoniem331

Bericht 11 Mrt 2017 22:19

Re: diplomatieke rel NL TR

Ik heb hier in het noorden wel nieuws ja. En toch heb ik ook geen flauw idee wat er aan de hand is.
<<

Anoniem221

Bericht 11 Mrt 2017 22:21

Re: diplomatieke rel NL TR

Radler schreef:Fedora, in het noorden heb je toch ook nieuws op tv?


Ja, en ik heb het ook daadwerkelijk meegekregen. Maar of het me ook interesseert? Nee.
<<

Anoniem221

Bericht 11 Mrt 2017 22:22

Re: diplomatieke rel NL TR

Dee schreef:Wij wel maar die kant van de provincie loopt over het algemeen wat achter :wink:



Valt mee hoor. Wij wonen meer richting Zwolle dan de mensen in de rest van de provincie. Dus dit is weer een sneer waar ik helemaal niets mee kan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Mrt 2017 22:26

Re: diplomatieke rel NL TR

Waar je woont heeft er toch niks mee te maken? Of komen ze het je thuis uit leggen als je in Den Haag woont?

Ik vind dat Nederland goed heeft gehandeld, ondanks de consequenties. Ik vind het wel heel naar voelen, ik vond het een leuk vakantieland en daardoor voelt het heel dichtbij.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem184

Bericht 11 Mrt 2017 22:31

Re: diplomatieke rel NL TR

Ik heb er wel iets van meegekregen vandaag (pushmeldingen op m'n telefoon, verder niet gelezen en net na WIDM een heel knullig kort extra nieuwsuitzendinkje bij de NOS) maar ik moet zeggen dat het nog niet echt m'n interesse gewekt had. Ik vind er dus nog niet zoveel van.
<<

Anoniem244

Bericht 11 Mrt 2017 22:43

Re: diplomatieke rel NL TR

Spencer schreef:Waar je woont heeft er toch niks mee te maken? Of komen ze het je thuis uit leggen als je in Den Haag woont?
.


Dat is ook wat ik er mee bedoelde idd...
Het ligt er niet aan waar je woont maar of het je interesse heeft / of je er iets over gehoord / gelezen / gezien heb etc.

Ik vind ook dat Nl goed gehandeld heeft, maar vind het ook wel een beetje spannend wat voor gevolg dit zal hebben.
Vind Erdogan een heel naar en eng mannetje
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mrt 2017 23:38

Re: diplomatieke rel NL TR

Ik vind de daadkracht van Nederland heel goed. Maar tegelijk vind ik het ook spannend en geen fijn idee dat zo'n 'dictator' nu met z'n gevolg sancties gaat uitvoeren...
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mrt 2017 00:07

Re: diplomatieke rel NL TR

Fedora schreef:
Radler schreef:Fedora, in het noorden heb je toch ook nieuws op tv?


Ja, en ik heb het ook daadwerkelijk meegekregen. Maar of het me ook interesseert? Nee.


Waarom zeg je dat dan niet gelijk in plaats van allerlei niet relevante informatie erbij te vermelden? Dan moet je het ook niet gek vinden als mensen juist daarop (al dan niet serieus) gaan inhaken.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mrt 2017 00:14

Re: diplomatieke rel NL TR

Ik woon vlakbij waar het nu gebeurt en hoor de hele avond al weer heli's cirkelen. Ik vind het best bedreigend dat een land dat zo dichtbij is en voelt, zo ver kan gaan in repressie. En het geeft maar weer eens aan dat we onze ogen niet kunnen sluiten voor wat er in andere landen gebeurt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Mrt 2017 00:21

Re: diplomatieke rel NL TR

Ik snap er niks van, en de kranten zijn vrij onduidelijk. Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat er aan de hand is?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mrt 2017 00:26

Re: diplomatieke rel NL TR

Marsy31 schreef:Ik snap er niks van, en de kranten zijn vrij onduidelijk. Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat er aan de hand is?


Turkije heeft binnenkort een referendum over een wetswijziging waardoor Erdogan nog meer macht kan krijgen. De Turkse regering wil hier (en in Duitsland ook overigens) campagne voeren om stemmen te winnen onder mensen met de Turkse nationaliteit. Nederland wil dit niet toestaan.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 12 Mrt 2017 00:28

Re: diplomatieke rel NL TR

Belachelijk die vrouwelijke minister op twitter. Doet net of haar eigen land het paradijs op aarde is. Ze moet eerst maar eens naar de mensenrechten in haar eigen land kijken, voordat ze Nederland gaat zwart maken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 12 Mrt 2017 02:06

Re: diplomatieke rel NL TR

Mizz_S schreef:
Marsy31 schreef:Ik snap er niks van, en de kranten zijn vrij onduidelijk. Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat er aan de hand is?


Turkije heeft binnenkort een referendum over een wetswijziging waardoor Erdogan nog meer macht kan krijgen. De Turkse regering wil hier (en in Duitsland ook overigens) campagne voeren om stemmen te winnen onder mensen met de Turkse nationaliteit. Nederland wil dit niet toestaan.


Ik begrijp dat het nog iets ingewikkelder is. Nederland was in gesprek met Turkije om te kijken hoe ze een toespraak vorm konden geven, maar omdat er oproepen (weet niet wat voor oproepen) op Facebook werden gedaan werd er ingeschat at het te veel gevolgen voor de publieke orde en veiligheid kon hebben. Vervolgens is Turkije gaan dreigen met consequenties en hebben ze daarom het vliegtuig geweigerd. Een andere minister is vervolgens toch met de auto naar Rotterdam gekomen om een toespraak te houden en dit is door de politie tegengehouden.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Mrt 2017 02:19

Re: diplomatieke rel NL TR

Jeetje wat een gedoe. Thanks voor uitleggen, had ik inderdaad niet begrepen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 12 Mrt 2017 06:49

Re: diplomatieke rel NL TR

Nazaten ban de nazi's zijn we, haha. Die Erdogan is net zo helder van geest als Trump volgens mij. Flink roepen maar niet weten waar de klepel hangt.

Wel vraag ik me af of het wegsturen van de president uiteindelijk geen averechts effect heeft. Dit wordt in Turkije natuurlijk als keiharde propaganda gebruikt wn diegenen die nog twijfelden over het referendum zien dit misschien wel als genoeg reden om toch maar voor te stemmen. Denk ik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mrt 2017 09:53

Re: diplomatieke rel NL TR

Jorja schreef:
Mizz_S schreef:
Marsy31 schreef:Ik snap er niks van, en de kranten zijn vrij onduidelijk. Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat er aan de hand is?


Turkije heeft binnenkort een referendum over een wetswijziging waardoor Erdogan nog meer macht kan krijgen. De Turkse regering wil hier (en in Duitsland ook overigens) campagne voeren om stemmen te winnen onder mensen met de Turkse nationaliteit. Nederland wil dit niet toestaan.


Ik begrijp dat het nog iets ingewikkelder is. Nederland was in gesprek met Turkije om te kijken hoe ze een toespraak vorm konden geven, maar omdat er oproepen (weet niet wat voor oproepen) op Facebook werden gedaan werd er ingeschat at het te veel gevolgen voor de publieke orde en veiligheid kon hebben. Vervolgens is Turkije gaan dreigen met consequenties en hebben ze daarom het vliegtuig geweigerd. Een andere minister is vervolgens toch met de auto naar Rotterdam gekomen om een toespraak te houden en dit is door de politie tegengehouden.


Ja, klopt, maar Marsy vroeg om een simpele uitleg, dus ik dacht ik houd het kort. :wink:

Overigens vind ik het goed dat de sprekers geweerd zijn. Ik zou Erdogan eerder willen vergelijken met Poetin dan met Trump, ook iemand die door slinkse wetswijzigingen steeds meer macht naar zich toe probeert te trekken. Wat mij betreft een soort dictator in de dop, die nu nog democratisch gekozen aan de macht is (al heb ik persoonlijk wel mijn bedenkingen bij de eerlijkheid van de verkiezingen daar), maar waarschijnlijk niet van plan is snel weg te gaan. Ik vind echter niet dat wij daar als Nederland aan mee hoeven te werken. Ik zie het beleid van Erdogan als een serieuze bedreiging voor de democratie en mensenrechten in Turkije. Sterker nog, de mensenrechten worden al aan de lopende band geschonden. Het enige wat ik jammer vind, is dat deze hele rel wel gebruikt kan worden door Erdogan in zijn anti Europese propaganda.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Mrt 2017 10:10

Re: diplomatieke rel NL TR

Eens met Mizz-s.

Ik vind het ook raar om iemand hier uit Turkije hier te laten spreken voor een referendum om Erdogan meer macht te geven. Terwijl hij wetten wilt gaan invoeren, zoals de doodstraf. Hiermee kan hij nooit meer bij de Europese komen dus vind ik ook dat hij hier dan ook geen stemmen moet komen vragen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 12 Mrt 2017 11:10

Re: diplomatieke rel NL TR

In een democratisch land dictatuur propageren... Bijzonder dat de demonstranten die dictatuur ondersteunen boos worden omdat de gang van zaken niet democratisch zou zijn. Wat is de verwachting van een demonstratie in Turkije dan?
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mrt 2017 11:28

Re: diplomatieke rel NL TR

Ik begrijp niet waarom Turkse mensen in Nederland nog stemrecht hebben in Turkije. Waarom is dat zo?
<<

Anoniem249

Bericht 12 Mrt 2017 11:31

Re: diplomatieke rel NL TR

Omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. Marsy woont in Australie maar heeft ook gewoon stemrecht in Nederland.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mrt 2017 11:34

Re: diplomatieke rel NL TR

Ja, maar waarom moet dat mogelijk zijn? Dat vind ik vaag. Het voelt verkeerd. Zelf vanaf een afstandje je vaderland in een bepaalde richting sturen, even negatief gezien.

Edit: dit heb ik raar geformuleerd. Ik bedoel dit i.c.m. stemrecht in Nederland. Dus een dubbel stemrecht.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 12 Mrt 2017 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers