Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw schoonmaakstandaard?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2017 10:13

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Susan schreef:
Fauve schreef:Interesseert mij ook geen biet dat jij niet stofzuigt maar alleen de schoonmaakster dat doet eens in 2 weken.
Als de zon naar binnenschijnt zul je zien hoe vies dat wel niet is. Anyway... fijn dat jij zo kunt leven, maar ik houd dus van een vloer die spic en span is zonder grijze stofdraden, haren, kruimels enz op de grond. Het moet gewoon hygienisch zijn.


Zo, met je verkeerde been uit bed gestapt, meid? :palm:



Ik denk dat dr huis er vies uit zag met dit lekkere zonnetje :sunny:
Weet je wel hoeveel stof je dan ziet, Susan?
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Mrt 2017 10:16

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Marin schreef:
Susan schreef:
Fauve schreef:Interesseert mij ook geen biet dat jij niet stofzuigt maar alleen de schoonmaakster dat doet eens in 2 weken.
Als de zon naar binnenschijnt zul je zien hoe vies dat wel niet is. Anyway... fijn dat jij zo kunt leven, maar ik houd dus van een vloer die spic en span is zonder grijze stofdraden, haren, kruimels enz op de grond. Het moet gewoon hygienisch zijn.


Zo, met je verkeerde been uit bed gestapt, meid? :palm:



Ik denk dat dr huis er vies uit zag met dit lekkere zonnetje :sunny:
Weet je wel hoeveel stof je dan ziet, Susan?


En dat terwijl ze gisteravond nog heeft gestofzuigd. De frustratie!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 10 Mrt 2017 10:29

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Op dagen dat we thuis zijn stofzuig ik wel elke dag. We hebben 2 katten en met een dochter die veel op de vloer speelt vind ik dat wel fijn. Helemaal toen ze nog kroop. Dweilen doen we 2/3 keer in de week. Heb zo'n stoomding, ben je met 5 minuten klaar. Wat een fantastisch apparaat zeg.

Wc elke dag. De ramen zijn al maaaaanden niet gedaan.
<<

Anoniem184

Bericht 10 Mrt 2017 10:31

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik ben echt een bar slechte huisvrouw, ik heb totaal geen schema en loop voor mijn gevoel altijd achter de feiten aan. Niet dat het hier onhygiënisch vies is, dat zeker niet. Maar het is hier wel altijd gewoon rommelig.
Stofzuigen doe ik trouwens wel elke dag, we hebben twee katten waarvan er eentje ontzettend verhaart en als we dat niet dagelijks doen dan is er niet meer tegenop te zuigen. Daarnaast heb ik een kattenallergie dus ik moet wel, en ik vind dierenharen echt zo vies, die kom je dan overal tegen. Had ik geen katten gehad dan hadden we het hier prima gered met eens in de week of zelfs twee weken stofzuigen zonder dat het er vies/stoffig uit zou zien. Het valt me sowieso heel erg mee hoe weinig stof we hier in huis hebben. Afstoffen hoeft hier maar heel weinig (zelfs als ik wél een ideale huisvrouw zou zijn :nerd: ).
<<

Anoniem184

Bericht 10 Mrt 2017 10:34

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Oh, en mijn vriend neemt af en toe professionele glazenwasspullen van z'n werk mee en dan zeemt hij onze ramen en die van de buurvrouw. Doet hij eens in de twee, drie maanden ofzo. Daarin ligt zijn standaard dan weer wel enorm hoog, maarja hij kijkt dan ook met glazenwassersogen naar de ramen en vindt al snel iets niet meer kunnen :)
Laatst gewijzigd door Anoniem184 op 10 Mrt 2017 10:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mrt 2017 10:38

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Hier komt trouwens elke vier weken ofzo een glazenwasser! Vind dat abnormaal vaak, maar heeft m'n vriend zo geregeld. In mijn huis is niet één keer een glazenwasser geweest in zes jaar tijd haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2017 10:40

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Maple schreef:en dan zwemt hij onze ramen en die van de buurvrouw.


Hahaha ik zie nu jouw vriend voor me in een Speedo sexy dansend tegen de ruit aan van je buurvrouw. :smile:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 10 Mrt 2017 10:43

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Marin schreef:
Maple schreef:en dan zwemt hij onze ramen en die van de buurvrouw.


Hahaha ik zie nu jouw vriend voor me in een Speedo sexy dansend tegen de ruit aan van je buurvrouw. :smile:

Mijn vriend heeft in Amerika serieus gezwommen in een Minionsbermuda hahaha! Maar nee, niet in Nederland. En niet tijdens het ramen zemen. De buurvrouw zal wel denken :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2017 10:44

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Hahaha maar op vakantie mag dat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2017 10:44

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Hahahahaha! Ik wil ook wel een glazenwasser eigenlijk. Het is m'n vriend z`n taak, maar die doet het te weinig. Al moet ik ook zeggen dat er zo buitenaf op de wind en nu helemaal dat het een bouwput is er binnen 2 uren weer zand en vies op de ramen zit :(
<<

Anoniem184

Bericht 10 Mrt 2017 10:47

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Vriend is over een paar weken veel in Friesland, wil hem wel langs sturen? :)
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2017 10:59

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Maple schreef:Vriend is over een paar weken veel in Friesland, wil hem wel langs sturen? :)

Yes pwease! :banaan:
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2017 10:59

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Het is vandaag trouwens wel prachtig weer om even de ramen te lappen!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Mrt 2017 11:03

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Haha, mijn man zei toevallig gisteren, moeten we misschien dit weekend eens de ramen lappen, ze zijn behoorlijk vies, dat viel ineens op door de lichtval. Dus wie weet worden ze hier ook wel gedaan dit weekend. Zou fijn zijn, dan kunnen we er weer een paar jaar tegen. :razz:
<<

Anoniem192

Bericht 10 Mrt 2017 11:26

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Bliss schreef:Hier komt trouwens elke vier weken ofzo een glazenwasser! Vind dat abnormaal vaak, maar heeft m'n vriend zo geregeld. In mijn huis is niet één keer een glazenwasser geweest in zes jaar tijd haha.


Bij ons komt hij ook elke 4/5 weken voor de volledige voorkant! :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Mrt 2017 11:36

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Teun schreef:Ik ben ook een zeer slechte huisvrouw! Gelukkig heb ik een man die het allemaal nét wat meer kan schelen, maar het beste zou zijn als we een schoonmaker zouden inzetten. Ik denk dat we dat ook maar serieus moeten gaan overwegen.

Toilet: 1x per week grondig, verder een doekje en wat chloor erdoor als het nodig is
Badkamer: Te weinig. Ik denk dat we 1x per maand grondig poetsen.
Stofzuigen: 1 a 2 keer per week, soms een extra keer zeer plaatselijk als mijn dreumes bijvoorbeeld ergens cracottes heeft proberen te eten.
Keuken en tafel: na gebruik een doekje. Ik denk dat ik de koelkast 3x per jaar goed schoonmaak.
Stoffen: 1x per twee weken
Was: Dat hou ik wel goed bij. Dat vind ik ook geen vervelend klusje.
Dweilen: Ook te weinig. 1x per maand/twee maanden denk ik.



Ongeveer dit....
En we hebben geen schoonmaakster.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Mrt 2017 12:20

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik ben ook verschrikkelijk slecht in het huishouden. Tegenwoordig moet ik voor m'n werk veel schoonmaken, ik moest een keer dweilen en ik kon me echt niet heugen wanneer ik dat voor het laatst gedaan had, zal wel een paar jaar geweest zijn haha.
M'n keuken probeer ik wel netjes en schoon te houden. Stofzuigen doe ik ook nooit. M'n ex deed (of doet) eigenlijk heel veel van die dingen. Ik deed de was en opruimen enzo. Het is geen vreselijke bende bij ons.
Als ik binnenkort een eigen huis heb zal ik echt even moeten wennen om alles zelf te doen...
<<

Anoniem316

Bericht 10 Mrt 2017 13:12

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Onze ramenwasser is al een poosje niet geweest bedenk ik me net. Ff mailen!
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 10 Mrt 2017 13:26

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

.
Laatst gewijzigd door Believe op 01 Mei 2017 12:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 10 Mrt 2017 17:20

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik Netflix liever 40 minuten dan dat ik in die tijd schoonmaak haha. Gelukkig zijn wij beide niet heel veel thuis en hebben we geen huisdieren of kinderen. Als we kinderen hebben komt er hier sowieso een schoonmaakster om het extra fris te krijgen en de grote taken te doen.

Verder heb ik geen schema. Eens in de drie weken of eens per maand krijg ik eens een opruimwoede en dan poets ik gelijk alles. Daar ben ik dan wel 2 of 3 uur mee bezig. ik ben ook gewoon sloom. De wc probeer ik wel wat vaker te doen, maar doordeweeks eigenlijk nooit. Ik gooi wel eens bleek ofzo in de pot maar echt met een emmer sop de boel lopen soppen, neuh.

Elliot's ding met douchen doe ik trouwens ook wel eens. Een kalkspray mee in de douche en een spons en dan tijdens het douchen schoonmaken haha.

De keuken schoonhouden ben ik beter in. Als ik de afwasmachine in en uitruim dan maak ik de keuken ook grond schoon (om de dag/twee dagen ongeveer).

Wassen doe ik wel trouw maar dat vind ik op een of andere manier niet echt bij het huishouden horen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 10 Mrt 2017 20:54

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Nou ik biecht op dat ik laatst een dweil heb gekocht omdat hij baby kruipt (en enorm kwijlt).
Dat deed ik dus nooit.

Verder stofzuig ik 1 x per week goed en als we thuis zijn dagelijks onder de eettafel en in de keuken.
Toilet 2 x per week en extra als het vies is.

Verder heb ik wel altijd het aanrecht schoon en de afwas weg.
2016
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 11 Mrt 2017 13:00

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Hier wordt ieder dag beneden gestofzuigd , boven 1 keer in de week. Iedere week wordt er beneden gedweild soms vaker en boven om de week. Wij lopen trouwens zelf nooit met schoenen in huis. Elke dag de wc met de een doekje en 1 keer per week goed. Badkamer wordt 1 keer in de week uitgedaan, wel wordt en na douchen of bad gebruik met zo' spray ingespoten afgespoeld en uitgedroogd . Aanrecht en gasfornuis wordt na het koken schoongemaakt. Tafels worden iedere dag schoongemaakt. Ook 1 keer per week wordt alles goed afgestoft/gezeemd. En dan afwisselend plinten of boven op de kasten. Ramen worden verschillend gezeemd .
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Mrt 2017 14:33

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik ben echt een verschrikkelijke huisvrouw, ik wil straks ook zo mij mogelijk prullen want die vangen alleen maar stof.
Stofzuigen doe ik wel meerdere keren per dag, want J zit niet altijd even netjes aan tafel. De keuken is bij mij in huis wel altijd netjes. Ik vind het ook echt heerlijk dat ik straks ruimte (en aansluiting) heb voor een vaatwasser. De meeste huurwoningen hier hebben dat niet.
Mocht ik weer een baan vinden dan wil ik wel graag 1x per 2 wkn een hulp hebben. Echt voor de grote klussen. Die tijd die ik daar voor kwijt ben besteed ik liever aan J.
2015 💙
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 11 Mrt 2017 16:20

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Claire**** schreef:Sommige hebben bijna een halve baan erbij met al dat schoonmaken. Bij mij komt de schoonmaakster. Ik doe zelf niks, ja de afwasmachine in en uitruimen en de was (ook maar 1x per week). Haal na het koken wel een doekje over het aanrecht maar daar houdt t wel op hoor.


Ik ook hoor! Ik doe hetzelfde als wat jij doet.
Oké als we een verjaardag hebben of visite of er blijven mensen slapen halen we wel altijd een extra doekje door/over de wc en stofzuigen/dweilen we extra ( aak is dit bezoek met kleinere kinderen of hond)
Wij werken allebei fulltime en (stief)dochter is hier alleen do middag/vr ochtend en om het weekend.
In de weekenden zijn we ook vaak weg
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 11 Mrt 2017 16:24

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Glazenwasser komt hier iedere maand de buitenkant doen, voor en achter beneden en op de 1e verdieping.
Binnen moet ik zelf doen, misschien doe ik dat morgen wel weer even (moet eerst eens 28 rapporten maken..)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers