Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

anoniem203

Bericht 08 Mrt 2017 20:10

Re: Afvaltopic 2017

Thanks dames!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Mrt 2017 20:12

Re: Afvaltopic 2017

Lady, hoeveel uur sport je per week en hoe vaak is het met trainer?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mrt 2017 20:20

Re: Afvaltopic 2017

Taeda schreef:Lady, hoeveel uur sport je per week en hoe vaak is het met trainer?


Ik sport gemiddeld drie tot vier keer per week: drie keer drie kwartier krachttraining en een keer een half uur tot drie kwartier hardlopen. Een van die drie keren krachttraining is met mijn personal trainer en dan is het een half uur.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Mrt 2017 20:28

Re: Afvaltopic 2017

Bliss schreef:Daar vind ik helaas echt helemaal geen hol aan, dus dat zie ik mezelf niet snel doen. Dan doe ik liever een sport die ik wat leuker vind, dan blijf ik ook langer gemotiveerd. Ik doe wel wat krachtapparaten, maar ga niet met gewichten in de weer voorlopig.


Ik vond er ook nooit wat aan, maar ik doe het nu thuis via de app van Jillian Michaels, dan heb je elke dag een ander programma. Ik zet dan de muziek van de app uit en op de achtergrond zet ik iets op wat ik leuk vind om naar te luisteren. Het zijn veel krachtoefeningen (squat, lunge, opdrukken, crunches, et cetera) afgewisseld met cardio, ik gebruik er dumbells, een medicine ball (verzwaarde bal) en een balance ball bij, maar als je die niet hebt kan je dat uitzetten en dan krijg je die oefeningen niet. Ik doe het elke doordeweekse dag een half uur en ik merk echt dat het heel goed werkt. Naar de sportschool gaan vind ik echt vreselijk, maar hier heb ik zelfs wel plezier in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mrt 2017 20:53

Re: Afvaltopic 2017

Susan schreef:
Bliss schreef:Daar vind ik helaas echt helemaal geen hol aan, dus dat zie ik mezelf niet snel doen. Dan doe ik liever een sport die ik wat leuker vind, dan blijf ik ook langer gemotiveerd. Ik doe wel wat krachtapparaten, maar ga niet met gewichten in de weer voorlopig.


Ik vond er ook nooit wat aan, maar ik doe het nu thuis via de app van Jillian Michaels, dan heb je elke dag een ander programma. Ik zet dan de muziek van de app uit en op de achtergrond zet ik iets op wat ik leuk vind om naar te luisteren. Het zijn veel krachtoefeningen (squat, lunge, opdrukken, crunches, et cetera) afgewisseld met cardio, ik gebruik er dumbells, een medicine ball (verzwaarde bal) en een balance ball bij, maar als je die niet hebt kan je dat uitzetten en dan krijg je die oefeningen niet. Ik doe het elke doordeweekse dag een half uur en ik merk echt dat het heel goed werkt. Naar de sportschool gaan vind ik echt vreselijk, maar hier heb ik zelfs wel plezier in.

Goed bezig zeg!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Mrt 2017 22:19

Re: Afvaltopic 2017

Lady schreef:Goed bezig zeg!


Ja jij ook zo te lezen. Het is trouwens iets minder dan een half uur, elk circuit is ongever 6-7 minuten en ik doe er vier.

Ik zoek alleen nog naar iets kleins wat ik kan eten voor het sporten. Ik eet 's morgens yoghurt, granola en vers fruit maar dat eet ik liever daarna. Daarvoor wil ik iets kleins. Ik neem nu meestal een appel een uur voor ik ga sporten, maar ik wil eigenlijk iets met wat meer eiwitten en zo min mogelijk vet. Misschien een volkorencrackertje met rookvlees of kipfilet of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem221

Bericht 09 Mrt 2017 22:24

Re: Afvaltopic 2017

Ik heb even een snelle vraag. Ik ben eigenlijk van plan om bijna elke dag naar de sportschool te gaan. Maar nu lees ik overal dat er minstens een dag rust tussen moet zitten. Hoe pak ik dat aan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Mrt 2017 22:26

Re: Afvaltopic 2017

Om de dag is beter inderdaad, zeker als je krachttraining doet. Je spieren hebben tijd nodig om te herstellen. Dit kun je helpen door veel eiwitten te eten. Iedere dag sporten maakt de kans op blessures groter.

Ik geef nogmaals de tip Krachttraining voor vrouwen, op FB. Ik haal daar zoveel nuttige informatie, tips, recepten en oefeningen vandaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem221

Bericht 09 Mrt 2017 23:10

Re: Afvaltopic 2017

Ja, die heb ik na jouw tip gisteren al geliked. :) Kan ik wel de ene dag cardio en de andere dag krachttraining doen of moet ik gewoon helemaal rust houden?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Mrt 2017 07:04

Re: Afvaltopic 2017

Fedora schreef:Ja, die heb ik na jouw tip gisteren al geliked. :) Kan ik wel de ene dag cardio en de andere dag krachttraining doen of moet ik gewoon helemaal rust houden?


Dat zou tussenoplossing kunnen zijn ja. Maar het beste is om er een dag tussen te laten. Het moet ook op langere termijn leuk blijven hè, als je nu dagelijks gaat sporten heb je kans dat je er over een paar weken of maanden al helemaal klaar mee bent. Ik herken je onrust trouwens, maar zie dat als iets positiefs.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Mrt 2017 09:36

Re: Afvaltopic 2017

Fedora, ik heb het idee dat jij nogal snel geneigd bent door te slaan in dingen, dus ik zou het rustig opbouwen en er idd een dag tussen laten. Niks overhaasten, dat werkt alleen maar averechts.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem221

Bericht 10 Mrt 2017 10:08

Re: Afvaltopic 2017

Bliss, zonder het negatief over te laten komen. Maar ik moet 'doorslaan' om doelen te bereiken om te komen waar ik wil zijn. En dat is op dit moment niet afvallen, maar wel om fit te worden. Fit worden d.m.v. sport en gezonde voeding. Ik kan meer aan als ik 'doorsla' in dat wat ik aan het doen ben. En dat kan voor de buitenwereld overkomen als daadwerkelijk doorslaan.

Zoals ik in mijn eigen topic al zeg ben ik gelukkiger dan ooit en als ik dan op fb lees dat iemand die ik ken, van slechts vier jaar ouder, een zwaar hartinfarct heeft gehad, dan kijk in naar mijn levensstijl en bedenk me dat ik dat ook kan zijn over vier jaar. En dat wil ik natuurlijk niet. Want dit geluk dat ik voel met alles wat ik heb wil ik nog minstens 30 jaar blijven voelen/beleven.

Ik zoek dan ook de balans tussen veel en goed sporten. Ik lees heel veel sites over krachttraining en vraag tips van o.a. lady om het gezond en goed te houden. Ook de sportinstructeur. Hij zegt dat de balans voeding/sport 70/30% is. Dus ik heb mijn voedingspatroon ook onder de loep genomen en probeer, nu al, beter te eten.

Nogmaals, ik ben me ervan bewust dat het overkomt als doorslaan. Maar ik ben gewoon heel erg gemotiveerd. En vandaag sla ik even een training over. Ik kom om van de spierpijn en daarnaast moet ik me voorbereiden op mijn sollicitatiegesprek van vanmiddag. Even net zo positief worden over sporten als over de functie. Moet lukken. :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Mrt 2017 11:06

Re: Afvaltopic 2017

Het is in elk geval knap dat je zo gemotiveerd bent! Daar kan ik nog wat van leren :laughcry:. Ik zit nu wel in m'n sportkleren, want het is zulk lekker weer dat ik m'n skates uit het vet heb getrokken en zo eens even de fietspaden hier in mijn dorp ga uitproberen!

Succes met je gesprek vanmiddag!
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Mrt 2017 11:36

Re: Afvaltopic 2017

JE kan beter in het begin het om de dag opbouwen. Je lichaam kan niet van nul naar 100 in één maand. Dan gaat het protesteren en heb je kans op blessures en zit je weer over twee maanden met je kont op de bank. Dus om de dag is een goed begin: en doe dan een half uur cardio en een half uur kracht. Dan heb je een prima verdeling en doe je niks te snel of te overhaast.

En doelen bereik je ook niet op een ochtend, of met een maand keihard werken. Het is een lang proces en je moet ook een lange adem hebben. Dus ga gezond en verstandig met je lichaam om en dan zal je zien dat het het beste werkt.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Mrt 2017 11:46

Re: Afvaltopic 2017

Ava wat ben jij goed bezig zeg! Die 10 kilo voor de zomer ga je echt halen als je zo doorgaat. Hoe gaat het nu? Kun je de draad weer oppakken na die euforische 5 kilo? :)

Bliss dit mooie weer zet wel meteen aan tot sporten en bewegen he. Lekker dat je er even op uit gaat!

Fedora je bent goed gemotiveerd inderdaad maar probeer rustig te starten. Je gaat nu van niets naar volle bak. Dat is niet goed voor je lichaam én je gaat het op die manier ook nooit volhouden. Maar wel knap van je dat je er zo voor gaat!

Met mij gaat het wel oke. Ik blijf onder in de 70 kilo steken, het gewicht waar ik al jaren op zat totdat ik een half jaar geleden opeens 3 a 4 kilo aankwam. En ik vind het gewicht ook wel acceptabel alleen m'n buik moet echt minder worden nog. Ik kan de draad nog niet oppakken qua sporten. Zo zwak! De knop moet gewoon weer even om bij mij.
Daar komt bij dat ik vanaf volgende week weer hormonen ga spuiten en de vorige keer voelde ik me daar lichamelijk niet zo top bij, dus ook wat dat betreft is het goed om buiten lekker bezig te gaan. Ik kan de energie dan goed gebruiken!
Dus mijn doel is om morgen met het mooie weer te gaan hardlopen. Als ik maar eenmaal weer ben begonnen dan zet ik wel door.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Mrt 2017 13:15

Re: Afvaltopic 2017

Ja heerlijk vind ik dat, lekker buiten in de zon. Heb net 7,5 km geskatet. Lekkere fietspaden hier joh! Dat is het voordeel van een dorp (en dan woon ik ook nog in het nieuwbouwgedeelte). Fietspad begint hier direct voor de deur!

Als het morgen weer zulk weer is, ga ik 20 km fietsen. Ik wil namelijk even naar de stad en dat doe ik dan gewoon op de fiets. Laatst ook gedaan, lekker in de zon.

Veel beweging gehad deze week! Had dinsdag ook al een uur gelopen en de overige dagen nog veel van en naar het station gelopen hier en in A'dam. En maandag trampolinefitness gedaan. Goede week voor mij qua bewegen, alleen m'n gewicht blijft steeds nagenoeg hetzelfde. Dat motiveert niet bepaald helaas!
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem203

Bericht 10 Mrt 2017 21:46

Re: Afvaltopic 2017

Dankje Olijfje. Ja ik hoop het. Als die andere 5 kilo er net zo snel en goed af gaan als de eerste ga ik dit zeker volhouden en mijn doel bereiken! Maar de eerste kilo's zijn natuurlijkst het snelst dus ik heb het wel in mijn achterhoofd zitten dat dit dan ook langer gaat duren dan 9 weken. Maar dat geeft niks. Als ik het maar vol houd :) Ik had mezelf wat lekkers beloofd als ik 5 kilo was afgevallen maar ik heb er nu ineens geen behoefte aan. Maar ik heb mezelf wel beloofd om het te nemen als ik er wèl trek in krijg maar dan wel pas over een week. Aankomende week heb ik namelijk vakantie en zaterdag èn donderdag ga ik uit eten. Ik zal dan overdag ook iets minder bewegen dus ik moet aankomende week wel een beetje opletten.

Olijfje hopelijk gaat de knop snel weer om. Als ik zelf een dip heb (net als vorige week) ga ik in mijn onderbroek voor de spiegel staan. Nou dan wordt ik echt weer even met beide voeten op de grond gezet en weet ik waarvoor ik het ook alweer doe :laughcry: Ik hoop voor je dat je het door gaat zetten het hardlopen. Zal je toch een fijn gevoel geven. En succes met de hormoonspuiten!

Bliss jij bent ook goed bezig. Vooral met bewegen als ik het zo lees. Knap!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 10 Mrt 2017 21:55

Re: Afvaltopic 2017

Fijn om te lezen dat het bij een aantal zo goed gaat.

Een collega vroeg vandaag aan me of ik afgevallen was, leuk is dat zeg!

Deze week gaat het ook weer goed. Regelmaat van werk scheelt echt een heleboel. Zondag ga ik zwemmen met mijn dochter, hopelijk kan ik dan zelf ook wat baantjes trekken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

anoniem203

Bericht 10 Mrt 2017 22:19

Re: Afvaltopic 2017

Wat leuk zo'n vraag MrsMath! Geeft je toch een goed gevoel :D
<<

Anoniem221

Bericht 11 Mrt 2017 21:47

Re: Afvaltopic 2017

We zijn nu twee dagen niet geweest en ik merk dat ik zin heb om morgenmiddag gewoon weer te gaan sporten. Ik vind krachttraining ook gewoon heel erg leuk. De dag voelt op de één of andere manier niet af als ik niet even naar de sportschool ga. Maar goed, echt ontzettend veel spierpijn. Dus ik moest wel even rust nemen. :)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Mrt 2017 22:31

Re: Afvaltopic 2017

Fedora schreef:We zijn nu twee dagen niet geweest en ik merk dat ik zin heb om morgenmiddag gewoon weer te gaan sporten. Ik vind krachttraining ook gewoon heel erg leuk. De dag voelt op de één of andere manier niet af als ik niet even naar de sportschool ga. Maar goed, echt ontzettend veel spierpijn. Dus ik moest wel even rust nemen. :)


Leuk te lezen en heel herkenbaar. Krachttraining werkt verslavend. Spierpijn ook trouwens :) .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem221

Bericht 11 Mrt 2017 22:36

Re: Afvaltopic 2017

Lady schreef:
Fedora schreef:We zijn nu twee dagen niet geweest en ik merk dat ik zin heb om morgenmiddag gewoon weer te gaan sporten. Ik vind krachttraining ook gewoon heel erg leuk. De dag voelt op de één of andere manier niet af als ik niet even naar de sportschool ga. Maar goed, echt ontzettend veel spierpijn. Dus ik moest wel even rust nemen. :)


Leuk te lezen en heel herkenbaar. Krachttraining werkt verslavend. Spierpijn ook trouwens :) .


De laatste verslaving hoop ik nog over te nemen. Op dit moment krijg ik mijn kleren amper aan of uit. En dat is niet leuk. Maar ik bedenk mezelf continu dat mijn lichaam aan het herstellen is en dat het goed is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Mrt 2017 13:55

Re: Afvaltopic 2017

Lady schreef:
Fedora schreef:We zijn nu twee dagen niet geweest en ik merk dat ik zin heb om morgenmiddag gewoon weer te gaan sporten. Ik vind krachttraining ook gewoon heel erg leuk. De dag voelt op de één of andere manier niet af als ik niet even naar de sportschool ga. Maar goed, echt ontzettend veel spierpijn. Dus ik moest wel even rust nemen. :)


Leuk te lezen en heel herkenbaar. Krachttraining werkt verslavend. Spierpijn ook trouwens :) .


Echt een kick inderdaad als je merkt dat het werkt. Ik heb gisteren nieuwe dumbells gekocht, ik ga van 1 kilo naar 2 kilo per dumbell. Ben benieuwd hoe het daar morgen gaat. Ik kijk er ook echt naar uit, dat had ik vroeger niet met sport.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem221

Bericht 12 Mrt 2017 18:50

Re: Afvaltopic 2017

We zijn vanavond naar de sportschool gegaan. Getraind van 17.15u tot 18.15u. Heerlijk de hele sportschool voor onszelf. Ik merkte vanavond dat ik heel erg aan het zoeken was. Ik heb alles afgelopen, maar heb het idee dat ik het niet goed/voldoende heb gedaan. Toch maar even wat meer inlezen. Het kan er ook gewoon aan liggen dat het zondag is en ik er sowieso niet helemaal bij ben. Maar goed, het uurtje zit er weer op. :)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Mrt 2017 18:57

Re: Afvaltopic 2017

Fedora: heb je geen schema gekregen? Lijkt me als je dat goed volgt het prima is. Mij lijkt het trouwens niet verkeerd om (bijna) elke dag te gaan, als je maar niet elke dag keihard traint met zware gewichten. Maar lijkt me niet dat je dat al beginner doet. Elke dag crosstrainer of de loopband (cardio) is denk ik alleen maar goed om af te vallen. Zo beweeg je en verbrandt je calorieën. Je kunt natuurlijk ook gewoon buiten een flink stuk gaan wandelen.
Susan: goed bezig!

Ik was vrijdag en gisteren ziek maar vanochtend ging het weer goed dus gaan sporten. Ik heb het wel iets rustiger aan gedaan (geen burpees of op een box springen) omdat ik wat minder energie/kracht had. Heb nu in totaal 5 krachtoefeningen gedaan, en dan per oefening 3x een herhaling van 15. En dan vooraf opgewarmd met crosstrainer en afgesloten met de berg oplopen op de loopband. Was weer fijn! Zomer lijkt al in zicht hé met zo'n heerlijke dag als vandaag.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers