Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

<20
5
6%
21
5
6%
22
7
9%
23
8
10%
24
10
13%
25
9
11%
26
6
8%
27
9
11%
28
7
9%
29
4
5%
30
6
8%
31
2
3%
32
0
Geen stemmen
33
1
1%
34
1
1%
35
0
Geen stemmen
36
0
Geen stemmen
37
0
Geen stemmen
38
0
Geen stemmen
39
0
Geen stemmen
>40
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 80
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Mrt 2017 10:56

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Ik was 18 met mijn toenmalige vriend (Vader van mijn oudste). Dat was een appartement midden in de stad.

Maar voorlopig zie ik mijzelf niet opnieuw weer kopen. Niet in mijn eentje in elk geval. Dan zou ik in elk geval een eengezinswoning willen en om te kopen gaat dat de komende jaren denk ik niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 10 Mrt 2017 11:16

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Mizz_S schreef:k vind het best wel bizar om te lezen dat bijna iedereen zo jong al een koophuis had hier. Dat herken ik dus echt totaal niet uit mijn omgeving, zoals ik ook in mijn eerdere post zei. Ik bedoel, toen mijn man en ik rond de 22/23 waren studeerden we gewoon nog. En daarna hadden we echt niet gelijk een topbaan waarmee je makkelijk een huis kunt kopen (of eigenlijk vooral het feit dat je niet meteen een vast contract hebt). En dat geldt ook voor heel veel mensen uit mijn omgeving. De meeste vrienden van ons begonnen pas op/rond hun 30e aan een koophuis, of hebben er nog steeds geen, net als wij. De enige twee die 'vroeg' een koophuis hadden waren twee vriendinnen (maar die waren toen ook al rond de 28), maar voor beide geldt dat hun partner zo'n 5 jaar ouder is.
In ons geval is het op dit moment trouwens wel een bewuste keuze om te huren, we zouden nu ook makkelijk kunnen kopen, maar wilden dat de afgelopen tijd niet omdat we zijn verhuisd naar een totaal andere regio. Maar op termijn willen we er wel naar gaan kijken.

Mijn man is een paar jaar ouder, jong begonnen met werken en had dus al een aantal jaren werkervaring. In mijn eentje had ik nog geen woning kunnen kopen ( ook niet als alles destijds volgens plan was gegaan, jong afgestudeerd zonder ziekte enzo) net afgestudeerd met amper werkervaring ben je voor de bank simpelweg niet interessant.

In mijn omgeving verschilt het heel erg. Mensen die begin 20 een huis kopen maar ook die nog jaren thuis blijven wonen. Mensen die eerst gaan huren en mensen die direct kopen.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 10 Mrt 2017 11:25

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Mizz_S schreef:Ja, ik snap het op zich ook wel Cotton. Maar in mijn omgeving is dat dus heel anders. Maar daarom zou ik wel verwachten dat de verdeling hier op het forum anders zou zijn. Maar ik zie in dit topic bijna alleen maar mensen reageren die (heel) jong waren, dus dat verbaast me gewoon.


Ik was dus 18 en was net begonnen met m'n HBO opleiding. Maar met m'n bijbaantje kon ik ook een hypotheek nemen. Niet dat het heel slim was, maar het kon dus wel.
Overigens ben ik het wel met je eens hoor. In mijn omgeving heeft ook bijna iedereen pas later z'n eerste huis gekocht. Sommige nog steeds niet. Die vinden huren prima.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 10 Mrt 2017 12:16

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

.
Laatst gewijzigd door Believe op 01 Mei 2017 11:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 10 Mrt 2017 12:24

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Wij hebben nog steeds geen koophuis.

Het ligt denk ik ook heel erg aan waar je woont. Hier zijn fatsoenlijke huizen onbetaalbaar voor de meeste starters. In dorpen en bepaalde delen van het land liggen de huizenprijzen een stuk lager. Van wat wij aan hypotheek zouden kunnen krijgen, hebben we in dorpen en bepaalde delen van NL best een leuk huis. Maar hier in de omgeving koop je er nog geen eens een studio voor.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Mrt 2017 12:45

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Ik was 27. We hebben eerst gehuurd maar m'n man had al wel lang en breed een vast contract dus in theorie hadden we een paar jaar eerder ook al kunnen kopen.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mrt 2017 14:03

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Ik was 21 toen mijn man (toen vriend, en hij was 23 destijds) en ik ons eerste huis kochten.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mrt 2017 14:06

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Ik studeerde nog toen we ons huis kochten, maar had wel een spaarrekening. Deels erfenis van mijn vader, deels zelf gespaard. En ik had een vast contract bij mijn werk. Wel maar voor 12 uur, maar her verdiende goed en mijn man werkte al wel fulltime toen.

♥♥
<<

Anoniem211

Bericht 10 Mrt 2017 15:04

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Mizz_S schreef:k vind het best wel bizar om te lezen dat bijna iedereen zo jong al een koophuis had hier. Dat herken ik dus echt totaal niet uit mijn omgeving, zoals ik ook in mijn eerdere post zei. Ik bedoel, toen mijn man en ik rond de 22/23 waren studeerden we gewoon nog. En daarna hadden we echt niet gelijk een topbaan waarmee je makkelijk een huis kunt kopen (of eigenlijk vooral het feit dat je niet meteen een vast contract hebt). En dat geldt ook voor heel veel mensen uit mijn omgeving. De meeste vrienden van ons begonnen pas op/rond hun 30e aan een koophuis, of hebben er nog steeds geen, net als wij. De enige twee die 'vroeg' een koophuis hadden waren twee vriendinnen (maar die waren toen ook al rond de 28), maar voor beide geldt dat hun partner zo'n 5 jaar ouder is.
In ons geval is het op dit moment trouwens wel een bewuste keuze om te huren, we zouden nu ook makkelijk kunnen kopen, maar wilden dat de afgelopen tijd niet omdat we zijn verhuisd naar een totaal andere regio. Maar op termijn willen we er wel naar gaan kijken.


Heeft het ook niet met de tijd te maken? Ik heb in 2012 samen met mijn ex mijn huidige huis gekocht. Maar wat we toen nog konden krijgen voor een hypotheek en wat mijn vriend en ik nu kunnen krijgen, dat is echt vele malen minder. Terwijl ons inkomen in vergelijking met wat ik met mijn ex had in 2012 juist is gestegen. Tegenwoordig zijn de eisen hoog en voor veel mensen is het nauwelijks mogelijk een hypotheek te krijgen. Rond 2008/2009 was dat echt heel anders hoor.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Mrt 2017 16:44

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Marilyn schreef:
Mizz_S schreef:k vind het best wel bizar om te lezen dat bijna iedereen zo jong al een koophuis had hier. Dat herken ik dus echt totaal niet uit mijn omgeving, zoals ik ook in mijn eerdere post zei. Ik bedoel, toen mijn man en ik rond de 22/23 waren studeerden we gewoon nog. En daarna hadden we echt niet gelijk een topbaan waarmee je makkelijk een huis kunt kopen (of eigenlijk vooral het feit dat je niet meteen een vast contract hebt). En dat geldt ook voor heel veel mensen uit mijn omgeving. De meeste vrienden van ons begonnen pas op/rond hun 30e aan een koophuis, of hebben er nog steeds geen, net als wij. De enige twee die 'vroeg' een koophuis hadden waren twee vriendinnen (maar die waren toen ook al rond de 28), maar voor beide geldt dat hun partner zo'n 5 jaar ouder is.
In ons geval is het op dit moment trouwens wel een bewuste keuze om te huren, we zouden nu ook makkelijk kunnen kopen, maar wilden dat de afgelopen tijd niet omdat we zijn verhuisd naar een totaal andere regio. Maar op termijn willen we er wel naar gaan kijken.


Heeft het ook niet met de tijd te maken? Ik heb in 2012 samen met mijn ex mijn huidige huis gekocht. Maar wat we toen nog konden krijgen voor een hypotheek en wat mijn vriend en ik nu kunnen krijgen, dat is echt vele malen minder. Terwijl ons inkomen in vergelijking met wat ik met mijn ex had in 2012 juist is gestegen. Tegenwoordig zijn de eisen hoog en voor veel mensen is het nauwelijks mogelijk een hypotheek te krijgen. Rond 2008/2009 was dat echt heel anders hoor.


Tuurlijk was het vroeger anders qua regelgeving etc., maar dat heeft er volgens mij weinig mee te maken. Ik ben gewoon verbaasd dat ik in mijn omgeving gewoon wat heel anders terugzie dan hier. Ik ken oprecht niemand in mijn omgeving die voor zijn/haar 25e al een huis gekocht heeft. En die mensen zijn net als ik nu allemaal 30+ (en waren in 2009 dus ook allemaal rond de 25). Het verbaast me dus gewoon dat ik hier echt iets totaal anders zie dan in mijn omgeving. Maar dat heb ik hier wel vaker, net als de leeftijd waarop mensen hun eerste kind krijgen/kregen, waar Marin naar ook al naar verwees.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mrt 2017 17:12

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Ik heb per ongeluk op 24 gestemd, maar ik was 23 toen ik (alleen) mijn eerste huis kocht.
<<

Anoniem211

Bericht 10 Mrt 2017 17:36

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Dan zal je waarschijnlijk in dat kringetje van mensen zitten ;).
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 10 Mrt 2017 17:42

Re: Hoe oud was jij toen je jouw eerste woning kocht?

Marilyn schreef:Heeft het ook niet met de tijd te maken? Ik heb in 2012 samen met mijn ex mijn huidige huis gekocht. Maar wat we toen nog konden krijgen voor een hypotheek en wat mijn vriend en ik nu kunnen krijgen, dat is echt vele malen minder. Terwijl ons inkomen in vergelijking met wat ik met mijn ex had in 2012 juist is gestegen. Tegenwoordig zijn de eisen hoog en voor veel mensen is het nauwelijks mogelijk een hypotheek te krijgen. Rond 2008/2009 was dat echt heel anders hoor.


wij hebben het huis gekocht met de nieuwe regels dus bij ons gaat dit niet op.
maar we wonen wel in het noorden waar een huis een stuk goedkoper is dan in de randstad. dat is vast iets dat meespeelt.
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Mrt 2017 17:56

Re: Hoe oud was jij toen je je eerste woning kocht?

Dora schreef:**
We kunnen op zijn vroegst over 5 jaar pas een hypotheek krijgen. Dan ben ik 38/39


Hier ook zo, vraag me alleen af of het dan nog echt meerwaarde heeft gezien de leeftijd.
We zien dan wel hoe het voelt /is.
30-04-2017
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers