Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw schoonmaakstandaard?

<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2017 13:03

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Fauve schreef:Ik vraag me oprecht af hoe de vloeren eruit zien bij mensen die niet vaak stofzuigen. En helemaal bij mensen die kleine kinderen hebben. Ligt er dan niet onwijs veel stof/kruimels/troepjes op de grond? Ik kan daar echt niet tegen. Dan krijg je toch stofnesten?


Wij hebben geen kinderen, maar stofnesten? Als je eens per maand stofzuigt krijg je misschien stofnesten. Na een week heb je echt geen stofnesten hoor zonder huisdieren.

Ik stofzuig eens per week 'omdat het hoort' en omdat ik dan soms een verdwaalde haar van mezelf zie, maar zou gerust om de week kunnen stofzuigen en dan ziet de vloer er nog steeds brandschoon uit. Kruimels hebben we sowieso nooit op de vloer.
<<

Anoniem249

Bericht 09 Mrt 2017 13:09

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Hier ook geen stofnesten of kruimels. Aan t einde van de week zie ik soms wat kattenharen, want ja we hebben zelfs een kat! Het ziet er altijd wel gewoon schoon uit. Wellicht helpt het dat we 3 hoog wonen, dus weinig rommel van buiten, geen schoenen binnen dragen en geen kinderen hebben.
<<

Anoniem249

Bericht 09 Mrt 2017 13:10

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Fauve hoe doe je dat op een werkdag als je 's avonds ook nog afspraken hebt? Maakt je man dan die hele lijst schoon?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Mrt 2017 13:14

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Sjezus waar halen jullie allemaal de tijd vandaan om zulke lijsten af te werken elke dag? :shock:

♥♥
<<

Geel

Bericht 09 Mrt 2017 13:17

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Nou inderdaad. Ik ben op een gewone thuisdag vooral bezig met de was, koken, eten geven, entertainen, spelen, douchen, beetje opruimen etc. De tijd en ruimte vinden voor schoonmaken vind ik dan echt lastig. Het lukt me trouwens steeds beter om dat gewoon met Maria (erbij) te doen. Ze kan er nu gewoon gezellig bij zitten en een beetje rondscharrelen met speelgoed. Daardoor heb ik van de week gewoon ramen voor en achter gezeemd, hoera!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 09 Mrt 2017 13:25

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Als ik dit topic lees denk ik alleen maar, ik moet nodig schoonmaken!!!
Maar ik heb er zo weinig tijd voor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mrt 2017 13:33

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Beneden stofzuigen doe ik wel een paar keer per dag, ik word er kriegelig van als er kruimels liggen en mijn zoon kruimelt heel veel. Opruimen doe ik ook een paar keer per dag en ik zorg iedere dag dat de wasmand (zo goed als, soms op een paar dingetjes na) leeg is en dat alle was droog is. Strijken ook bijna elke dag. Het aanrecht doe ik iedere dag, de keukenvloer een paar keer per week. Boven stofzuigen ongeveer eens in de week. De wc beneden een paar keer per week, de wc boven niet zo vaak want die wordt vrijwel niet gebruikt. De badkamer ongeveer eens in de week. Af en toe hou ik grote opruim/schoonmaakdag, dan ruim ik heel grondig op en boen de hele vloer beneden.

Er zijn nettere huizen, ik haal niet de standaard van mijn moeder. Maar er zijn zeker ook viezere huizen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2017 14:26

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Fauve schreef:Ik vraag me oprecht af hoe de vloeren eruit zien bij mensen die niet vaak stofzuigen. En helemaal bij mensen die kleine kinderen hebben. Ligt er dan niet onwijs veel stof/kruimels/troepjes op de grond? Ik kan daar echt niet tegen. Dan krijg je toch stofnesten?




Ja nou en? Je gaat toch niet dood aan een stofnest? Misschien ligt dat aan mijn desinteresse maar ik kan me daar echt niet druk om maken. Dan maakt de schoonmaakster het op een gegeven moment wel schoon. Of als het echt te erg wordt, dan pak ik het gewoon op met een doekje en gooi ik het weg. Of mocht er tussen die twee weken dat de schoonmaakster komt bezoek langskomen dan zuig ik een deel van het huis.

Misschien dat het straks anders is met een kruipend of lopend kind en natuurlijk zal het dan veel viezer in huis worden (hallo plak limonade op de vloer). En dat het wat meer nodig is om het netjes te houden. Maar ik denk dat ik dan nog steeds geen zin heb om de hele dag achter de kruimels aan te lopen. Ik ben Klein Duimpje niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2017 14:32

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Claire**** schreef:Hier ook geen stofnesten of kruimels. Aan t einde van de week zie ik soms wat kattenharen, want ja we hebben zelfs een kat! Het ziet er altijd wel gewoon schoon uit. Wellicht helpt het dat we 3 hoog wonen, dus weinig rommel van buiten, geen schoenen binnen dragen en geen kinderen hebben.

Wij dragen ook absoluut geen schoenen binnen. Als er bezoek is geweest die schoenen aan hebben dan vind ik het ook altijd zo smerig, bah. Moet er niet aan denken om binnen schoenen aan te houden.

Vroeger bij m`n ouders wel trouwens, altijd schoenen aan. Maar toen hoefde ik ook niet de dweilen haha. Nu vind ik het niet eens meer lekker zitten.
<<

Anoniem245

Bericht 09 Mrt 2017 15:24

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Elliot schreef:Sjezus waar halen jullie allemaal de tijd vandaan om zulke lijsten af te werken elke dag? :shock:


Ik ben met mijn rondje over de benedenverdieping hooguit 40 minuutjes bezig. Dan heb ik alles gedaan, vind ik niet echt veel. Stofzuigen kost misschien 10 minuten, hooguit een kwartier.
En ik vind elk klusje niet heel lang duren eigenlijk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2017 15:50

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Marin schreef:Maar ik denk dat ik dan nog steeds geen zin heb om de hele dag achter de kruimels aan te lopen. Ik ben Klein Duimpje niet.


:good:
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Mrt 2017 15:54

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Kira schreef:
Elliot schreef:Sjezus waar halen jullie allemaal de tijd vandaan om zulke lijsten af te werken elke dag? :shock:


Ik ben met mijn rondje over de benedenverdieping hooguit 40 minuutjes bezig. Dan heb ik alles gedaan, vind ik niet echt veel. Stofzuigen kost misschien 10 minuten, hooguit een kwartier.
En ik vind elk klusje niet heel lang duren eigenlijk.


Ik zit nu dan thuis en merk dat ik ook wel meer in het huishouden doe (maar nog steeds geen dagelijkse schoonmaakrondjes, gewoon opruimen/schoonmaken achter je kont de keuken/tafel etc.). Maar als ik normaal tussen 7 en half8 de deur uit ga en tegen 7 weer thuis kom dan vind ik het al hartstikke goed van mezelf als ik na het boodschappen doen (doe ik paar x per week, geen auto, geen weekboodschappen) en koken en eten ook nog de keuken netjes achterlaat. En dan is het vaak al wel een uur of 21 geweest dan en wil ik ook nog even op mijn kont zitten (sterker nog, vaak moet ik ook nog wel eens wat doen) voor ik weer naar bed ga.

Dingen als stoffen, stofzuigen, badkamer etc zijn dan echt voor het weekend hoor. Een wasje draaien misschien nog net als ik iets nodig heb.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 09 Mrt 2017 16:04

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Tot voor kort hadden we een schoonmaakster die 3,5 uur per week schoonmaakte. Ze deed alleen dingen niet echt grondig, overal een lapje overheen, dus hebben we besloten het vooralsnog even zelf te doen. Nu zijn we in het weekend ongeveer 1,5 uur pp kwijt en rouleren de klussen een beetje. Vriend duikt de badkamer in voor grondige kalkverwijdering (beetje achterstallig omdat de schoonmaakster er weinig aandacht aan besteedde) en ik doe de benedenverdieping.
Stofnesten hebben we weinig last van omdat de roomba een rondje doet elke dag. De bank en trap moeten wel altijd gezogen worden, ook omdat we 3 katten hebben.

Mijn standaard is brandschoon, maar energie en tijd brengen die een stuk omlaag.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Mrt 2017 17:28

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik heb dus naar aanleiding van dit topic schoongemaakt haha. Niet zo uitgebreid als anderen allemaal doen hoor(je zou onze boekenkast eens moeten zien...).
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 09 Mrt 2017 22:47

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Marin schreef:
Fauve schreef:Ik vraag me oprecht af hoe de vloeren eruit zien bij mensen die niet vaak stofzuigen. En helemaal bij mensen die kleine kinderen hebben. Ligt er dan niet onwijs veel stof/kruimels/troepjes op de grond? Ik kan daar echt niet tegen. Dan krijg je toch stofnesten?




Ja nou en? Je gaat toch niet dood aan een stofnest? Misschien ligt dat aan mijn desinteresse maar ik kan me daar echt niet druk om maken. Dan maakt de schoonmaakster het op een gegeven moment wel schoon. Of als het echt te erg wordt, dan pak ik het gewoon op met een doekje en gooi ik het weg. Of mocht er tussen die twee weken dat de schoonmaakster komt bezoek langskomen dan zuig ik een deel van het huis.

Misschien dat het straks anders is met een kruipend of lopend kind en natuurlijk zal het dan veel viezer in huis worden (hallo plak limonade op de vloer). En dat het wat meer nodig is om het netjes te houden. Maar ik denk dat ik dan nog steeds geen zin heb om de hele dag achter de kruimels aan te lopen. Ik ben Klein Duimpje niet.



Interesseert mij ook geen biet dat jij niet stofzuigt maar alleen de schoonmaakster dat doet eens in 2 weken.
Als de zon naar binnenschijnt zul je zien hoe vies dat wel niet is. Anyway... fijn dat jij zo kunt leven, maar ik houd dus van een vloer die spic en span is zonder grijze stofdraden, haren, kruimels enz op de grond. Het moet gewoon hygienisch zijn.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem331

Bericht 09 Mrt 2017 23:02

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik maak schoon wanneer ik schoon maak, zin heb en tijd heb, en anders sla ik gerust eens over. Normaal gesproken dan. Tegenwoordig is poetsen een uitlaatklep en maak ik gerust 3x per week de badkamer schoon.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2017 23:12

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Fauve schreef:
Marin schreef:
Fauve schreef:Ik vraag me oprecht af hoe de vloeren eruit zien bij mensen die niet vaak stofzuigen. En helemaal bij mensen die kleine kinderen hebben. Ligt er dan niet onwijs veel stof/kruimels/troepjes op de grond? Ik kan daar echt niet tegen. Dan krijg je toch stofnesten?




Ja nou en? Je gaat toch niet dood aan een stofnest? Misschien ligt dat aan mijn desinteresse maar ik kan me daar echt niet druk om maken. Dan maakt de schoonmaakster het op een gegeven moment wel schoon. Of als het echt te erg wordt, dan pak ik het gewoon op met een doekje en gooi ik het weg. Of mocht er tussen die twee weken dat de schoonmaakster komt bezoek langskomen dan zuig ik een deel van het huis.

Misschien dat het straks anders is met een kruipend of lopend kind en natuurlijk zal het dan veel viezer in huis worden (hallo plak limonade op de vloer). En dat het wat meer nodig is om het netjes te houden. Maar ik denk dat ik dan nog steeds geen zin heb om de hele dag achter de kruimels aan te lopen. Ik ben Klein Duimpje niet.



Interesseert mij ook geen biet dat jij niet stofzuigt maar alleen de schoonmaakster dat doet eens in 2 weken.
Als de zon naar binnenschijnt zul je zien hoe vies dat wel niet is. Anyway... fijn dat jij zo kunt leven, maar ik houd dus van een vloer die spic en span is zonder grijze stofdraden, haren, kruimels enz op de grond. Het moet gewoon hygienisch zijn.


Tja jij vraagt je af hoe de vloeren er bij mensen er uit zien die niet dagelijks stofzuigen. Nou zo dus.
Let's discover the world together.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 09 Mrt 2017 23:46

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Spic en span is ook niet altijd goed. Smerig hoeft ook niet maar een beetje de teugels laten vieren is wel goed voor je weerstand vind ik. Ook voor kinderen. Je lichaam moet mijn inzien wel eens een bacterie her en der binnen krijgen om weerstand op te bouwen. Wij zijn net als de meesten hier. Maken schoon wanneer dat nodig is. En de wc enz 1x per week. Wassen houden we bij en de keuken schoon na koken enz. Maar er ligt wel eens een stofnest hoor, vooral onder een kastje of de bank ofzo. En die ligt er dan best een paar dagen later nog tot ik me irriteer en hem opraap haha. Maar vies is het hier niet.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Mrt 2017 05:57

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

De kat had de speelmuis onder de bank gespeeld en toen ik die pakte vond ik een zonnebril die niet eens van ons is :nerd:
Oh, en er lag nog een berg motivatie om onder de bank te zuigen voor de baby er is :laughcry:
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mrt 2017 07:00

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik word ook doodzenuwachtig van dit soort topics en dan voel ik me altijd een hele slechte huisvrouw.

Oh en Marin, ik had ook de illusie dat ik veel meer ging schoonmaken als de baby er eenmaal was. Ok, ieeeeetsjes meer misschien maar in werkelijkheid is je schoonmaakactie nog onbevredigender dan voorheen dus soms zul je ook denken LAAT OOK MAAR :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ChiQ

Bericht 10 Mrt 2017 07:04

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik stofzuig elke dag. Precies om wat Fauve zegt. Nee ik zou niet met mezelf kunnen leven als mijn kleuter met stofwolken opgroeit. Ik geef wel toe, toen ik niet werkte was het hier veel opgeruimder en schoner, dan wachtte ik echt niet op de schoonmaakster, maar ik doe wel echt de toiletten élke dag, mijn kleuter zit echt met zijn handjes op de bril als hij moet, mijn keuken élke dag en stofzuigen en de wasbak boven ook en vanzelfsprekend ook de dingen die ik zie tussendoor. Fijner vind ik dat. En dan vrijdag komt mijn reddende engel.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Mrt 2017 08:20

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Er wordt eens per week grondig gezogen en gedweild, zowel boven als beneden en dan wordt de wc en badkamer ook grondig gedaan. Ik stofzuig soms elke dag, soms om de hoek, ligt eraan hoe moe ik ben :nerd:

Verder ruimen we elke dag op, anders leven we tussen 't speelgoed en de keuken maak ik elke dag schoon met een doekje, net als de wc.

Het kan schoner, het kan netter, maar ik ben moeder, werk 30 uur per week en heb een sociaal leven. Dan maar een stofwolkje op z'n tijd en een kattenhaar hier en daar, met zo'n instelling leef k een stuk lekkerder :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Mrt 2017 08:58

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Met 1-2x stofzuigen liggen er hier geen hele stofwolken hoor. En mijn zoon speelt gewoon op de grond. Voor de ergste kruimels, pak ik ook nog weleens de kruimeldief.
L2014 & H2017
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2017 09:03

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

mzcharlotte schreef:Met 1-2x stofzuigen liggen er hier geen hele stofwolken hoor. En mijn zoon speelt gewoon op de grond. Voor de ergste kruimels, pak ik ook nog weleens de kruimeldief.

Bij ons schijnt de zon ook altijd naar binnen, helemaal met de openslaande deuren nu, maar na een week zie je echt geen stof liggen. En ik draag ook vaak witte of lichte sokken en die blijven ook schoon en fris (dat is bij andere mensen in huis soms wel anders, bah).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Mrt 2017 09:09

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Fauve schreef:Interesseert mij ook geen biet dat jij niet stofzuigt maar alleen de schoonmaakster dat doet eens in 2 weken.
Als de zon naar binnenschijnt zul je zien hoe vies dat wel niet is. Anyway... fijn dat jij zo kunt leven, maar ik houd dus van een vloer die spic en span is zonder grijze stofdraden, haren, kruimels enz op de grond. Het moet gewoon hygienisch zijn.


Zo, met je verkeerde been uit bed gestapt, meid? :palm:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers