Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vloeren (fototopic)

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Mrt 2017 21:11

Vloeren (fototopic)

Hebben jullie ook een foto van je vloer? Ik vind het qua stalen soms zo lastig in te schatten.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mrt 2017 00:04

Re: Vloeren (fototopic)

Dit is onze vloer. Grijs achtig


Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2017 09:23

Re: Vloeren (fototopic)

Ja hoor, al betwijfel ik of je echt wat aan onze vloeren hebt of dat het goed te zien is op foto's.

Dit is de originele houten vloer, zit op de gehele eerste en tweede verdieping.
Afbeelding

Helaas trekt er op sommige plekken hars door heen. Daar is niets aan te doen, niet tegenop te schilderen of lakken. Karakter noemen we het maar. Dit is in de babykamer en hebben we over de grootste vlekken maar een kleed gelegd. Maar in onze slaapkamer en de gang is de vloer net zo.

Dit is de hal, met zwart hoogpolig tapijt. Niet het meest handige, had het zelf niet uitgekozen, maar wel lekker zacht. Wel erg kwetsbaar voor stof.
Afbeelding

En in de woonkamer ligt marmer. Had ik ook nooit zelf uitgekozen, maar ja, je gaat ook geen marmeren vloer er uit slopen en er laminaat voor terug leggen. Ik vind het wel echt heel mooi, maar het is wel echt heel koel, ook letterlijk. We hebben daar sinds kort ook een kleed bij, zie tweede foto.

Afbeelding

Afbeelding


Hoop dat je ondanks dat het geen laminaat oid is, toch wat er aan hebt. Vloerkleed zou ik dus zelf niet zo snel kiezen, maar is wel lekker zacht. Houten vloeren vind ik verreweg het mooist.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Mrt 2017 10:03

Re: Vloeren (fototopic)

Wij hebben een gietvloer.
De kleur is lastig om goed op de foto te krijgen. De kleur is RAL7038, lichtgrijs met een groene ondertoon, waardoor het wel een warme kleur grijs is.
Op sommige plekken zie je wat witte vegen, maar dat valt minder op dan op de foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


In ons oude huis hadden we lamelparket. Canadees Esdoorn.
Super mooi ook. Dit zou ik zo weer kiezen, maar dan niet olieën maar mat lakken (olie is erg onhandig met kleine kinderen)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 09 Mrt 2017 10:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2017 10:05

Re: Vloeren (fototopic)

Dat vind ik ook wel heel tof Ooh La La! Is het ook niet heel koud?
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Mrt 2017 10:09

Re: Vloeren (fototopic)

Ja het is wel koud ja.

Idee was om er vloerverwarming onder te leggen maar om dat te doen zouden we 5 weken kwijt zijn (er moest een nieuwe cementvloer gestort worden dan) en we hadden maar 6 weken tussen sleutel en verhuizen én een flinke lijst met belangrijkere klussen. Dus jammer genoeg hebben we moeten besluiten de vloerverwarming niet te doen :thumbdown: Balen we beide nog steeds heel erg van.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2017 10:12

Re: Vloeren (fototopic)

Oh ja dat is wel balen inderdaad. Dat was heel lekker geweest denk ik. Wij hebben 't ook niet onder de marmeren vloer. Zouden we ook wel willen. Maar ja, dan ga je die oude vloer openbreken en krijg je het toch niet meer zoals het was. Dan kan je net zo goed direct iets anders neerleggen wat sowieso warmer is. Dus wij slaan ook even de vloerverwarming over.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Mrt 2017 10:16

Re: Vloeren (fototopic)

Precies. Zonde!

Het was voor ons denk ik vooral een kwestie van wennen. Eerst hadden we een houten vloer in een appartement op 1 hoog. Daar is de vloer sowieso een stuk minder koud.
Toen het zo koud was heb ik voor J gewoon een heel groot dik kleed op de grond gelegd zodat ze wel kon spelen. Verder doen dikke sokken wonderen ;)
In de zomer lijkt het me dan juist wel weer lekker, dat de vloer dan wat koeler is.

Qua schoonmaken vind ik de gietvloer wel echt een verademing. :thumbup:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 09 Mrt 2017 11:17

Re: Vloeren (fototopic)

Wij hebben een grindvloer. Het grind is iets grover dan zandkorrels. Afgewerkt met een matte epoxylaag. Het ligt door ons hele woning incl. de trappen.
Afbeelding
05-05-2005 01-05-2011
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Mrt 2017 11:45

Re: Vloeren (fototopic)

Lastig he, Minx! Waar twijfel je tussen?

In ons nieuwe huis lag al een heel mooi parket van eikenhout. Maar het was een beetje gelig geworden en moest sowieso opnieuw geschuurd en behandeld worden omdat er flinke slijtplekken op zaten. We vonden het ook heel lastig om een afwerking te kiezen. Ik wilde het licht, maar met veel whitewash werd het al snel zo onnatuurlijk. We hebben uiteindelijk voor een olie met een lichte whitewash gekozen. Het blijft iets te geel naar mijn smaak maar uiteindelijk ben ik wel heel tevreden over het resultaat!

Afbeelding

Afbeelding
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Mrt 2017 11:47

Re: Vloeren (fototopic)

Ik vind jullie gietvloer trouwens ook echt prachtig Ooh La La, en de grindvloer van Theeleut ook.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Mrt 2017 14:25

Re: Vloeren (fototopic)

Niet mijn vloer, maar qua tegel nagenoeg hetzelfde alleen zijn hier de naden donker. Met vloerverwarming want dat is heerlijk. Scheelt ook ruimte aan de muren waar je dan mooi een kast etc tegen aan kunt zetten.

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Mrt 2017 14:39

Re: Vloeren (fototopic)

Teun schreef:Ik vind jullie gietvloer trouwens ook echt prachtig Ooh La La, en de grindvloer van Theeleut ook.


Dank je! Jouw vloer is ook mooi. Ben benieuwd hoe je het geoliede vindt over een tijdje. Ik vond het op een gegeven moment heel irritant met een peuter en eten en drinken dat op de vloer valt. Nou hadden wij ook wel een hele lichte houtsoort, dus viel alles sowieso al snel op...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Mrt 2017 20:29

Re: Vloeren (fototopic)

Ik twijfel met name over de grijsachtige tinten. Ik vind de koele kleuren wat mooier. Die stomme vloer gaat echt veruit de grootste kostenpost worden met inrichten straks.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Mrt 2017 21:23

Re: Vloeren (fototopic)

Ooh La La! schreef:
Teun schreef:Ik vind jullie gietvloer trouwens ook echt prachtig Ooh La La, en de grindvloer van Theeleut ook.


Dank je! Jouw vloer is ook mooi. Ben benieuwd hoe je het geoliede vindt over een tijdje. Ik vond het op een gegeven moment heel irritant met een peuter en eten en drinken dat op de vloer valt. Nou hadden wij ook wel een hele lichte houtsoort, dus viel alles sowieso al snel op...



Wat bedoel je hiermee? Ik denk dat ik dezelfde irrritatie heb met onze 2 je geleden gerenoveerde vloer haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mrt 2017 15:08

Re: Vloeren (fototopic)

Wauw Teun prachtige vloer!
Wij hebben nu laminaat. Heel simpel, gewoon van de Kwantim. Willows heet het geloof ik. Was 7,50 euro per m2. We willen binnen nu en 5 jaar het hele huis verbouwen en dan komt er een nieuwe vloer in.

Hier nog een foto:
Afbeelding

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Mrt 2017 15:27

Re: Vloeren (fototopic)

Zora schreef:
Ooh La La! schreef:
Teun schreef:Ik vind jullie gietvloer trouwens ook echt prachtig Ooh La La, en de grindvloer van Theeleut ook.


Dank je! Jouw vloer is ook mooi. Ben benieuwd hoe je het geoliede vindt over een tijdje. Ik vond het op een gegeven moment heel irritant met een peuter en eten en drinken dat op de vloer valt. Nou hadden wij ook wel een hele lichte houtsoort, dus viel alles sowieso al snel op...



Wat bedoel je hiermee? Ik denk dat ik dezelfde irrritatie heb met onze 2 je geleden gerenoveerde vloer haha.


Doordat de vloer geolied was trok vuil en omgevallen drinken bijvoorbeeld toch best snel in de vloer. Met dweilen kreeg ik het in ieder geval nooit echt zo schoon als dat ik zou willen. Ik was daardoor ook altijd super a-relaxt als N. met eten of drinken knoeide. Terwijl nu, met de gietvloer, ik het allemaal wel prima vind :ja:
Mochten we in de toekomst weer een (lichte) houten vloer krijgen, dan zou ik er in ieder geval niet meer voor kiezen om 'm in de olie te zetten, maar (mat) af te lakken zodat er echt een waterdichte beschermlaag op zit.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Mrt 2017 21:46

Re: Vloeren (fototopic)

Ohhh een gietvloer lijkt me wat dat betreft ook echt walhalla. Maar oh, dat erin trekken herken ik eigenlijk minder. Wij hebben alleen erg sterk dat als je een beetje boent, de kleur toch wat fletser/matter wordt. Rond de eettafel is het jammer enige helemaal wat wit uitgeslagen door het vele afnemen. Puhh.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2017 21:54

Re: Vloeren (fototopic)

Dit is onze vloer

Afbeelding

We hebben de kat meegenomen als kleur idee en dit kwam eruit.

Grapje. Het is een grijzig laminaat van Quickstep.

Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 10 Mrt 2017 22:21

Re: Vloeren (fototopic)

Haha Cotton ik dacht echt even 3 tellen dat je dat serieus gedaan had :laughcry:

Dit is de onze. Ws gaat de vloer er over 2-3 jaar weer uit ivm een aanbouw en dan willen beneden alles hetzelfde qua vloer. Dan gaan we voor een lichtere kleur. Deze vinden we achteraf gezien toch iets te donker. Wij hebben een pvc vloer in een soort laminaat look.

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Mrt 2017 23:28

Re: Vloeren (fototopic)

Zora schreef:Ohhh een gietvloer lijkt me wat dat betreft ook echt walhalla. Maar oh, dat erin trekken herken ik eigenlijk minder. Wij hebben alleen erg sterk dat als je een beetje boent, de kleur toch wat fletser/matter wordt. Rond de eettafel is het jammer enige helemaal wat wit uitgeslagen door het vele afnemen. Puhh.


Dat het matter werd hadden wij ook ja. Een gietvloer is echt een verademing. De houten vloer moest echt geboend worden voordat het schoon voelde. Nu vlieg ik er met de dweil over en het is schoon. Heel chill!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mrt 2017 23:30

Re: Vloeren (fototopic)

Haha cotton dat is ook een idee natuurlijk, krijg ik een mooie zwarte vloer met wat witte vlekjes.

Mooi dat grijzige!
2015 💙

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron