Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Feb 2017 15:01

Re: Healthy en fit in 2017

Nou ja, als je het nu zo kon oplossen is dat natuurlijk heel erg fijn! Heb je verder veel klachten van je zwangerschap?
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2017 15:23

Re: Healthy en fit in 2017

Nee gelukkig niet. Nouja zere borsten en doodmoe zo nu en dan (en soms wat lastig naar de WC) maar verder voel ik me prima. Duimen dat het zo blijft!
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2017 15:38

Re: Healthy en fit in 2017

Cotton schreef:Daar ga ik wel vanuit haha. Appelstroop dieet :P

In groene groenten zit ijzer en je zou ook floradix kunnen nemen. Is een stroopachtige substantie.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2017 15:39

Re: Healthy en fit in 2017

Carrie schreef:
Cotton schreef:Daar ga ik wel vanuit haha. Appelstroop dieet :P

In groene groenten zit ijzer en je zou ook floradix kunnen nemen. Is een stroopachtige substantie.

Ja ik eet ook veel groene groentes nu. Ik ben eigenlijk niet meer duizelig, dus heel blij mee!

Als ik wel weer duizelig word moet ik ook even bloed prikken bij de VK.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Feb 2017 15:40

Re: Healthy en fit in 2017

Nou moet ik denken aan die viral momenteel van Bol.com. Daar had een mevrouw Floradix bestelt, maar kreeg een vibrator :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2017 15:41

Re: Healthy en fit in 2017

Caro schreef:Nou moet ik denken aan die viral momenteel van Bol.com. Daar had een mevrouw Floradix bestelt, maar kreeg een vibrator :smile:

Floradick!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 28 Feb 2017 16:50

Re: Healthy en fit in 2017

Ik ben niet echt een actieve schrijver maaaaar.. ik heb me ingeschreven bij de sportschool hier op m'n werk waar ik onbeperkt lessen kan nemen en ze hebben een zoutwater zwembad :)

Zondagavond naar de eerste les gegaan, super zwaar. Toen gister de hele dag geskied dus was redelijk op aan het einde van de dag. Vanochtend om 5 uur opgestaan om voor m'n werk naar een groepsles te gaan en over 2 uurtjes ga ik weer voor ongeveer 3/4 uur skien. Voelt goed om lekker bezig te zijn. Zodra m'n huid opknapt duik ik 's avonds na m'n werk misschien wel even snel het zwembad in voor een paar baantjes. Ben nu van plan om 4 dagen in de week voor m'n werk naar een groepsles te gaan.
<<

Anoniem202

Bericht 28 Feb 2017 21:55

Re: Healthy en fit in 2017

Toffe foto's, Lady!
En ik weet niet meer wie het vroeg van de sporttop, maar zo'n top in die kleur heb ik van de H&m vandaan. Misschien scheelt het in prijs :)

Feline, wat goed dat je zo vroeg gaat opstaan en voor je werk gaat sporten! Ik denk daar ook weleens over, maar heb het nog nooit gedaan haha!

Hier loopt 't wel lekker eigenlijk. Paaldans nog steeds 2 keer per week, soms 3 keer, en doe 2 workouts per week thuis van ongeveer 3 kwartier tot een uur. Zeker bij het paaldansen merk ik vooruitgang en dat vind ik heel tof.
Eten gaat de ene keer beter dan de andere keer. Ik denk dat ik nog steeds te weinig eet voor de hoeveelheid die ik sport maar ik vind het moeilijk om dat op te hogen.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 01 Mrt 2017 12:31

Re: Healthy en fit in 2017

Gave fotoshoot Lady!

's Ochtends eerder opstaan om te sporten kan ik ook echt niet. Ik heb het wel eens geprobeerd maar mijn lichaam is dan nog niet wakker genoeg dus ik kom dan echt niet vooruit. Dus knap hoor Feline!

Hier gaat het een beetje op en af. Sporten gaat op zich wel lekker maar ik grijp toch nog te vaak naar slechter eten en ongezonde snacks. Afgelopen weekend trok ik een jurkje uit de kast waarvan ik verwachtte dat die me niet (meer) zou passen qua omvang maar hij zat toch nog perfect! Dus ik ben het afgelopen jaar toch minder aangekomen dan verwacht gelukkig. Over 6 weken doe ik mee aan een paaldanswedstrijd dus dat is de komende tijd wel even een extra motivatie om overal nog beter op te letten zodat ik dan in mijn blote buik op het podium durf :ja:
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem185

Bericht 01 Mrt 2017 12:34

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb evaluatie gehad bij de sportschool!
In 5 weken tijd:
Vetpercentage van 30.3 naar 29.2
Gewicht van 61.8 naar 59.4
BMI van 23.3 naar 22.4

Happy!

#plemp
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 01 Mrt 2017 15:51

Re: Healthy en fit in 2017

Wat knap zeg Bob!! Heel goed! Hopelijk zie ik ook snel resultaat!

Toos en Phoebe, grappig dat jullie beiden paaldansen! Super goede work out gok ik zo! Ik zou dit vroege opstaan ook niet kunnen als ik mezelf moest motiveren in de sportschool maar ik ga nu naar groepslessen dus de muziek gaat aan en de instructeur ramt je er wel doorheen haha. Ben vanochtend weer gegaan alleen kon ik echt niet planken want m'n buikspieren deden zo veel pijn.

Het is vandaag Winesday dus ik ga wat wijntjes drinken met vriendinnen in de kroeg vanavond.. heb wel gezegd dat ik niet te veel wil drinken en dat is me tot nu toe al 2 keer gelukt tijdens het stappen.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Mrt 2017 11:53

Re: Healthy en fit in 2017

Jeeh super goed bezig Feline! Echt knap dat je zo vroeg kunt opstaan om te gaan sporten.

En Bob en Phoebe, echt chill als je resultaten gaat zien aan je lijf of je conditie of oefening.

Ik ben ook weer aan het sporten. Ben vorige week dinsdag lid geworden van een bootcampclub hier in de buurt. Ze hebben echt heel erg veel soorten bootcamps. Heb nu de Urban 2x gedaan (met touwen en kettlebells enzo) en 2x een basis bootcamp.

Vanmorgen ook geweest en ik was samen met een andere meid de enige. Hadden we een prive les. Ik ben kapot haha. Morgen om 10.00 uur ga ik weer, maar dan samen met een vriendin.

In het weekend hebben ze ook boksbootcamps. Ik moet even van die binnenhandschoentjes kopen en dan ga ik me daar ook eens voor inschrijven.

Deze week ben ik dan in totaal 3x geweest. Ben echt trots op mezelf (en net dus in de regen!) Whiehoe haha. Mijn gewicht zakt ook als een gek naar beneden. Eindelijk! Ik weet niet of het aan mijn leeftijd ligt maar het gaat echt moeilijker dan 5 jaar geleden haha.

Qua eten gaat het eigenlijk ook wel prima. Ben niet heel streng voor mezelf maar stel wel duidelijke grenzen. Ik eet 3x per dag behoorlijk wat (kwark, bananen, havermout, kiwi/brood met eieren, tomaat, avocado en m'n avondmaatlijd) en als tussendoortje pak ik dan iets van een rijstwafels met pindakaas of speculoos (daar maar 1tje van haha) of pak nog een bakje Skyr met vanille (die is lekker!). 's Avonds pak ik dan 3 of 4x in de week wat te snoepen (ipv elke avond).

Als het zo blijft werken ben ik weer dolgelukkig haha. Zo voel ik me in ieder geval wel op het moment.
<<

Anoniem222

Bericht 02 Mrt 2017 12:48

Re: Healthy en fit in 2017

Wat goed bezig Feline en Frankie! Sporten in de regen, probs.

Hier gaat het eigenlijk ook best wel oke! Ik heb echt een week mega ongezond gegeten en veel wijn gedronken, van alles te vieren etc. Maar deze week gaat het weer top. Qua bewegen kan het nog wel wat beter. Doe nu 1x in de week yoga, fiets regelmatig en loop zo veel mogelijk 8 verdiepingen trappen op mijn werk, maar ik moet nog iets er bij gaan doen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Mrt 2017 15:55

Re: Healthy en fit in 2017

Goed bezig Frankie! Bootcamp lijkt mij ook ontzettend tof maar dat lukt me niet met m'n been helaas. Ik heb gister wijnavond overgeslagen. Ik was om 21u al klaar met werken en m'n vriendinnen moesten nog tot 23u. Had geen zin om nog 2 uur wakker te blijven en het scheelt me geld en calorien haha. Heb vanochtend wel het sporten even over geslagen aangezien m'n lichaam behoorlijk pijn doet. Morgenvroeg ga ik weer en dan denk ik zondagmiddag aangezien we een pizza/filmavond hebben dus kan wel wat beweging gebruiken dan :)

Morgenavond is de vaste stapavond hier. Vorige week heb ik alleen maar water gedronken maar dat vond ik echt ongelooflijk saai en ongemakkelijk aangezien al m'n vrienden redelijk dronken waren. Mag van mezelf 2 drankjes morgenavond.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Mrt 2017 17:43

Re: Healthy en fit in 2017

Feline, wat ben je goed bezig! Leuk ook dat je echt vriendinnen hebt daar, je hebt het daar goed of niet?

Frankie, wat ben jij ook goed bezig. Heerlijk hè, hoeveel energie je krijgt van sporten? Ik voel me mentaal ook zoveel beter. Qua eten doe je het ook goed. Lang leve krachttraining, dan heb je de calorieën wel nodig.

Qua sporten en spieren ga ik top. Zonet vijf kilometer hardgelopen in 28:38! Qua eten snaai ik teveel momenteel. Ik laat het nu even gaan en vanaf volgende week ofzo ga ik weer beter opletten en minder snaaien.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 03 Mrt 2017 18:11

Re: Healthy en fit in 2017

Ja, die meiden zijn echt zo leuk! Je zou onze groepsgesprekken moet lezen. Ik heb het hier wel naar m'n zin maar een beetje haat/liefde verhouding. Ben hier overduidelijk de oudste en daar heb ik soms moeite mee. Ben een beetje jaloers op alle 22/23 jarigen hier die gewoon nog 5 jaar door kunnen feesten zonder zich schuldig te voelen :) Plus ik heb gewoon geen plan voor de toekomst en dat is vrijheid maar ook best eng.
Jij gaat ook lekker zeg! Echt heel knap dat je 5km binnen 30 minuten weet te lopen!

Ik ben vanochtend weer naar een groepsles gegaan. Had gisterochtend overgeslagen omdat m'n spieren even rust nodig hadden. Vanochtend nog steeds heel veel moeite met buikspieren aangezien die echt nog veel pijn doen. Gister nog wel een uur met de hond gewandeld om toch iets van beweging te krijgen.
Enige wat ik echt moet verbeteren is food prep. Ik ben soms zo ongelooflijk lui en daardoor neem ik slechte tussendoortjes wat zonde is.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Mrt 2017 16:03

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb in totaal maar 1 fles wijn op verdeeld over 3 dagen :)

Zondagavond wel zelfgemaakte pizza gegeten maar met heel veel groente! Gisterochtend had ik een 3 uur durende prive skile, super zwaar aan m'n benen aangezien er een halve meter verse sneeuw lag en ik daar doorheen moest ploegen. Veel geleerd en zelfs een zwarte piste gedaan dus instructeur was heel trots! Ga denk ik nog een priveles boeken want ik ben nog lang niet waar ik wil zijn.
Daarna geluncht met een BLT en nog even geskied met vrienden. 's Avonds buiten in de hot tub gezeten en curry gekookt met z'n allen.

Vanochtend weer om 5 uur opgestaan voor een groepsles. De instructeur zei dat mijn balans al enorm verbeterd is, en dat na een week! Heel leuk om te horen!

Vanmiddag komt een vriend uit Nieuw Zeeland aan. Zoveel zin om hem weer te zien na 3 jaar! Gaan samen inkopen doen voor hem (snowboard spullen) en dan morgen weer een dag skien! Oh, vanavond wel op stap maar ga proberen het bij 1 biertje te houden (alhoewel we naar de karaoke bar gaan haha).

Het voelt een beetje als m'n dagboek! Iemand nog iets te delen?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Mrt 2017 08:20

Re: Healthy en fit in 2017

Maar wel een heel leuk dagboek Feline :ja:

Ik heb hier niks te melden, hier gaat het gewoon niet goed. Na mijn wintersportvakantie kan ik er gewoon niet weer goed in komen. Ik heb al bijna 4 weken niet hard gelopen en doe verder ook weinig aan beweging.
We hebben een spannende week achter de rug en komend weekend gaan we met vrienden een nachtje naar Ameland, daarna moet ik echt weer gezonder gaan leven want ik voel me :cry:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mrt 2017 08:48

Re: Healthy en fit in 2017

Hebben jullie dat ook, dat als je veel bent afgevallen en je hebt dus een veel slanker en strakker lichaam dan eerst, je jezelf nog niet echt als slank ziet als je naar jezelf kijkt? Dat je zelfbeeld een beetje achterloopt bij de lichamelijke verandering of zo?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Mrt 2017 08:51

Re: Healthy en fit in 2017

Pandora misschien kun je een lange wandeling gaan maken op Ameland?

Feline en Lady, wat zijn jullie lekker actief bezig zeg. Goed!
Hier gaat het mwah. Ik kan nog steeds niet hardlopen ondanks twee sessies bij de fysio. Knie blijft pijn doen na 1,5 km rennen.
Ik zit dus weer aan de 30dayshredjes. 2 per week. Niet echt veel maar daarnaast loop ik veel zodat ik dan maar qua stappen m'n beweging haal.
Voeding gaat goed, ik snoep doordeweeks niet meer en chips doe ik alleen in het weekend.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Mrt 2017 08:54

Re: Healthy en fit in 2017

Susan schreef:Hebben jullie dat ook, dat als je veel bent afgevallen en je hebt dus een veel slanker en strakker lichaam dan eerst, je jezelf nog niet echt als slank ziet als je naar jezelf kijkt? Dat je zelfbeeld een beetje achterloopt bij de lichamelijke verandering of zo?
Ik denk dat dat idd zo is en dan ook nog gecombineerd met dat je jezelf sowieso al dikker ziet dan dat anderen je zien. Nou vind ik trouwens een lichaam dat is afgevallen niet persé mooier als het niet ook strakker is. Bij mezelf zie ik dat heel duidelijk. Niet dat ik zoveel ben afgevallen maar als ik niet sport/spieren train dan is m'n lijf echt een slap zooitje qua looks, niet mooi!
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mrt 2017 08:59

Re: Healthy en fit in 2017

Ik ben ook strakker geworden, ik train heel veel. Als ik aan mijn been voel dan voel ik ook een harder, slanker been, dat wel. Maar als ik in de badkamer voor de spiegel sta zie ik nog steeds geen slank iemand.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 09 Mrt 2017 09:43

Re: Healthy en fit in 2017

Susan schreef:Hebben jullie dat ook, dat als je veel bent afgevallen en je hebt dus een veel slanker en strakker lichaam dan eerst, je jezelf nog niet echt als slank ziet als je naar jezelf kijkt? Dat je zelfbeeld een beetje achterloopt bij de lichamelijke verandering of zo?


Heel herkenbaar, heb daar ook eens een topic over geopend. Ik heb het vooral als ik in spiegels kijk, waar ik ook in keek toen ik zwaarder was. Als ik in spiegels kijk waarin ik mijzelf niet eerder gezien heb, dan zie ik wel hoe ik nu ben.
Wel nog dikker dan hoe ik echt ben. Op foto's die anderen van mij maken herken ik mijzelf soms niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mrt 2017 10:28

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb je topic gevonden. Wow, jij bent echt veel afgevallen, knap hoor. Ik kan me voorstellen dat het dan helemaal wennen is aan je nieuwe spiegelbeeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Mrt 2017 12:05

Re: Healthy en fit in 2017

Gisteren een nieuwe sportieve uitdaging aan gegaan. Een schema met 10 verschillende (kracht)oefeningen achter elkaar wat afloopt van 100x naar 10x, de 1e oefening doe je 100x, 2e 90x, 3e 80x totdat je er 10 hebt gedaan. De laatste oefening doe je 10x, dit waren burpees. Dit schema gaat dan op tijd, ik had het vooral zwaar met de sit ups, helemaal van liggend naar zittend omhoog en dan 90x, dit koste me het meeste tijd. Dat wordt oefenen dus! Ik vond het wel heel leuk!

Met eten blijf ik moeite houden met balans. Zo irritant.ik begin steeds goed maar verpest het dan in de avond. Ik drink ook veel te weinig.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers