Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw schoonmaakstandaard?

<<

anoniem213

Bericht 08 Mrt 2017 23:12

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Chava schreef:Ik voel me een heel beroerde huisvrouw, als ik jullie schema's zo lees.

Ik ook als ik dat lees, maar ik vind het zelf helemaal prima zoals wij het doen.

Ik poets wekelijks alles en probeer de was bij te houden. Met alles bedoel ik nadrukkelijk niet de binnenkant van kastjes en ook geen deuren. Keuken haal ik een doekje overheen na gebruik, over tafels ook en de wc haal ik wel nog zo ongeveer dagelijks een hygiënisch doekje overheen. Stofzuigen doe ik heel soms nog een keer per week, maar meestal niet. Dweilen van keuken en badkamer wel wekelijks, maar de rest om de week. En ik vind dat dus al vet goed en schoon. Wij werken wel allebei fulltime en hebben geen kinderen, dus misschien dat ik het daarom nu prima vind. Dat verandert misschien als die situatie wijzigt.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 08 Mrt 2017 23:43

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik voel me nu ook echt een slechte huisvrouw. Het maakt denk ik wel echt een verschil of je kinderen hebt. Ik vind het hier eigenlijk altijd heel schoon maar ik poets niet zo vaak. Wij poetsen de badkamer, keuken en toilet 1x per week. Afstoffen en stofzuigen ook 1x per week. Dweilen doe ik maar 1x per maand denk ik en ramen wassen als het nodig is. Toilet maak ik soms vaker schoon als het nodig is en stofzuigen ook maar meestal ligt er gewoon niet veel op de vloer. Gasfornuis en aanrecht maak ik wel iedere dag schoon trouwens maar dat is ook echt nodig na het koken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Mrt 2017 23:45

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik doe heel weinig. Eens per twee weken komt de schoonmaker die de vloeren stofzuigt en dweilt, de keuken, badkamer en wc schoonmaakt, een doekje over de spullen/kasten haalt en dan nog een ander klusje.
En verder doe ik de was.

Stofzuigen doe ik NOOIT. Heel af en toe veeg ik een deel van de woonkamer.
Ik heb vorige week de ramen in de woonkamer schoongemaakt en toen voelde ik me een superhuisvrouw.
Ik neem de eettafel af met een doekje en het aanrechtblad.

M'n man is beter dan ik, die stofzuigt nog wel eens en doet de badkamer en wc tussendoor nog eens.
#teammaple🍁
<<

-Ali-

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 Dec 2016 12:46

Bericht 08 Mrt 2017 23:50

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Mijn man werkt 36 uur en is een halve dag thuis. Ik werk 25 uur onregelmatig en ga wekelijks 8 uur naar school. We hebben 2 jonge kinderen ( die nooit zonder knoeien eten en drinken haha) en een kleine hond ( die veel verhaard ). Het huishouden wordt door beiden gedaan.

Dagelijks:
-doekje over de bril en wc eend in de pot (2x per week het hele toilet Incl. tegeltjes) .
-Paar keer per dag de tafels en aanrecht af doen met vochtige doek en alles reiniger spray.
- 1 of 2 keer per dag swifferen (hondenhaar).
- 1 keer stofzuigen
- De was bijhouden.
- Doekje over deen wasbak in de badkamer.

Wekelijks:

- 2x per week alle meubels met een sopje af doen, toilet grondig poetsen, keuken (buitenkant) poetsen, magnetron/fornuis goed poetsen, vensterbanken af doen, stofzuigen en dweilen.

-1 per week de bovenverdieping; alle bedden verschonen, stoffen en stofzuigen. Dweilen doen we boven zelden ( 1 x per kwartaal ofzo haha).

Maandelijks:

-de badkamer helemaal poetsen ( Daar hebben wij beiden zo'n hekel aan...)

- opgespaarde strijk strijken.
- Alles aan de kant of omhoog ( stoelen, bank, kastjes etc.) Tijdens het poetsen.

Ongeveer 3 a 4x per jaar:

-Ramen binnenkant wassen, boven en beneden.
- Buitenkant ramen worden 4x per jaar door de ramenwasser gedaan.
- binnenkant keukenkastjes poetsen

Ongeveer 2 x per jaar:

-Gordijnen woonkamer wassen
Laatst gewijzigd door -Ali- op 09 Mrt 2017 00:05, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Mrt 2017 23:56

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik heb een baby die zelf eet en dus vier keer per dag zooi maakt en hij en z'n broer spelen op dezelfde vloer. Dan moet je wel schoonmaken.

En ik hou zo van de geur van groene zeep. Ik poets zodat ik dat ruik. Heerlijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 09 Mrt 2017 00:37

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik heb 3 kinderen en ben inderdaad de hele week thuis maar ook toen ik 2 jaar geleden nog gewoon 32uur per week werkte (met toen 2 kinderen) deed ik hetzelfde. Ik sta vroeg op en doe dat wat geen geluid maakt voordat de kinderen wakker worden of soms als hij vader ze naar bed brengt en alles is zo schoon dat het slechts een paar minuten tijd kost.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem286

Bericht 09 Mrt 2017 10:00

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

mzcharlotte schreef:Ik dacht dat ik een normale standaard had, maar in vergelijking met anderen voel ik me eigenlijk best wel een sloddervos. We stofzuigen 1-2x per week, om de week halen we een stofdoek door het huis, andere weken een vochtige doek. Tafels nemen we wel altijd goed af. Wc's 1x per week (afwisselend schrob of doekje). Ik houd er wel van als het is opgeruimd, dus daar ben ik veel mee bezig. Ik werk 4 dagen, mijn man 5.


Precies dit! Koelkast schiet er bij in, nu weer eens gedaan (n.a.v. het lezen van dit topic gisteren) en dat was denk ik alweer wat maandjes terug. Wc's soms ook wel 2x per week, ligt een beetje aan mijn werkrooster.
Het keukenblad etc trouwens wel elke dag, gewoon na het inruimen van de vaatwasser na het eten. Er liggen toch wel altijd kruimels e.d. van het koken.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 09 Mrt 2017 10:04

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Mijn schoonmaakster komt om de week en doet dan echt alles. Zelf doe ik de week er tussen ook eenmaal het hele huishouden. Toilet doe ik 2x per week, aanrecht dagelijks, stofzuigen beneden oom dagelijks of om de dag
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2017 10:05

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of mijn standaard verandert straks met een baby in huis en zelf meer tijd thuis. Ik denk wel dat het er voor zorgt dat het wat sneller bijgehouden wordt, maar ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ik halve dagen sta schoon te maken elke dag. Ik heb ook totaal geen nesteldrang nu, ja cocoongedrag, maar geen schoonmaakdrang.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Mrt 2017 10:06

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Nou, wij doen veel minder dan de meesten hier, maar ik voel me geen slechte huisvrouw hoor. Ik voel me geloof ik sowieso geen huisvrouw, haha. Ik heb echt een grondige hekel aan het huishouden, en mijn man doet sowieso meer. Maar we vinden het allebei wel belangrijk dat het netjes is dus we houden het wel bij. Wij doen 1 keer per week (samen) het hele huishouden, dat wil zeggen stoffen, stofzuigen, badkamer, toilet, keuken. De toiletten doe ik meestal tussendoor nog wel een keer als het nodig is. Heel soms, maar dan moet het wel echt vies zijn, stofzuigen we tussendoor de benedenverdieping. Na het koken halen we wel altijd een doekje over het aanrecht en fornuis, en doen we (of eigenlijk mijn man) de afwas. Ramen zemen heeft mijn moeder gedaan toen we hier ruim anderhalf jaar geleden kwamen wonen, daarna is het niet meer gedaan. We nemen het ons wel eens voor, maar het komt er nooit van. De was doe ik altijd, dat is het enige klusje dat ik 'leuk' vind. Dat houd ik gewoon bij, ik was wanneer het nodig is, dus de ene week draai ik meer wassen dan een andere week. Wat ook wel scheelt, is dat het bij ons altijd opgeruimd is in huis, we maken nooit echt rommel en ruimen dingen meteen weer op. Uiteraard liggen er wel eens spullen, maar geen grote bende of zo. Dus het oogt dan al sneller netjes.
Voor ons is dit meer dan genoeg. We vinden het allebei prima zo en omdat we het goed bijhouden is het nooit echt vies, en kost het niet al te veel tijd. Als ik dan lees dat anderen veel meer doen vind ik mezelf dus ook geen slechte huisvrouw, want het is hier altijd netjes. Ik vraag me hooguit af waar anderen de tijd, en met name zin, vandaan halen om elke dag uitgebreid te staan poetsen.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2017 10:24

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Het is bij ons altijd opgeruimd, netjes en schoon.
Ik werk tussen de 40 en 50 uren per week en m`n vriend werkt tussen de 50 en 60 uren per week. We zijn dus alleen `s avonds thuis en in het weekend ben ik meestal grotendeels alleen.

Iedere dag:
Opruimen, vaatwasser in en uitpakken, `s ochtends doekje over het aanrecht en `s avonds de keuken schoonmaken met spray, kookplaatreiniger en dat soort ongein. Ook de tegels, muur en afzuigkap krijgt dan een doekje. De eettafel krijgt ook iedere dag een doekje eroverheen. Ik doe ook bijna iedere dag iets van was (wassen, drogen, opvouwen).
Wekelijks: Stofzuigen boven en beneden, meubels afnemen, planten water geven, WC schrobben (tussendoor wel eens een doekje). Gras maaien (voorjaar-najaar).
Om de week: Bed verschonen, doekje over de nachtkastjes etc.
Weinig: Koelkast uitsoppen, ramen lappen, dweilen (we hebben nog niet eens weer een dweil gekocht nadat de oude wegging vorig jaar na de verbouwing), badkamer uitgebreid (wel wekelijks de wasbak).

Ik ga echt niet dagelijks stofzuigen, zeker niet meerdere keren per dag. Als er kruimeltjes liggen pak ik de kruimeldief wel of het veger en blik.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 09 Mrt 2017 10:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Mrt 2017 10:33

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

mzcharlotte schreef:Ik dacht dat ik een normale standaard had, maar in vergelijking met anderen voel ik me eigenlijk best wel een sloddervos. We stofzuigen 1-2x per week, om de week halen we een stofdoek door het huis, andere weken een vochtige doek. Tafels nemen we wel altijd goed af. Wc's 1x per week (afwisselend schrob of doekje). Ik houd er wel van als het is opgeruimd, dus daar ben ik veel mee bezig. Ik werk 4 dagen, mijn man 5.


Dacht ik ook.. Wij doen hetzelfde als jullie.
Ik werk 5 dagen per week 6-8 uur per dag, mijn man werkt 4 dagen 10 uur.
<<

Anoniem245

Bericht 09 Mrt 2017 10:42

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Stofzuigen doe ik bijna dagelijks, heb twee honden en een kat. Dweilen zo'n 4x per week.
Toilet beneden ook zo'n 4x per week. Evenals alles afstoffen op de benedenverdieping.
Met dat rondje ben ik in totaal zo'n 45 minuten bezig. Vind ik echt niet lang.

Keuken is 's avonds ook gewoon schoon, even een doekje erover etc. Afwas blijft bijna nooit staan.
Bovenverdieping stofzuig en dweil ik 1 a 2 keer per week. Badkamer doe ik te weinig, heb ik echt een hekel aan. Denk eens in de twee weken (als ik het bijhoud, anders als het echt niet meer kan).
De was hou ik gewoon bij, was zo'n twee keer per week. De bedden worden eens in de 1,5 week verschoond ongeveer. En de ramen was ik echt nooit. Denk twee keer per jaar.

Ik ben zo'n 30 uur per week van huis door mijn werk, en heb zelf niet zo'n hele hoge standaard vind ik. Ik merk wel dat ik fijner thuis kom in een opgeruimd en schoon huis.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mrt 2017 10:46

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Wow ik lees echt vol verbazing hoe vaak sommigen hier stofzuigen en dweilen etc. :shock:
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Mrt 2017 10:57

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Mijn schoonmaakstandaard is niet zo hoog geloof ik als ik dit allemaal lees.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Mrt 2017 11:15

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik ben ook een zeer slechte huisvrouw! Gelukkig heb ik een man die het allemaal nét wat meer kan schelen, maar het beste zou zijn als we een schoonmaker zouden inzetten. Ik denk dat we dat ook maar serieus moeten gaan overwegen.

Toilet: 1x per week grondig, verder een doekje en wat chloor erdoor als het nodig is
Badkamer: Te weinig. Ik denk dat we 1x per maand grondig poetsen.
Stofzuigen: 1 a 2 keer per week, soms een extra keer zeer plaatselijk als mijn dreumes bijvoorbeeld ergens cracottes heeft proberen te eten.
Keuken en tafel: na gebruik een doekje. Ik denk dat ik de koelkast 3x per jaar goed schoonmaak.
Stoffen: 1x per twee weken
Was: Dat hou ik wel goed bij. Dat vind ik ook geen vervelend klusje.
Dweilen: Ook te weinig. 1x per maand/twee maanden denk ik.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Mrt 2017 11:23

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Mijn standaard was vroeger best hoog. Toen kregen we een kind en bleef het min of meer hetzelfde. Nu met 2 kinderen is mijn standaard heel wat verminderd en daar heb ik zelf soms ook wel moeite mee. Maar ik heb er gewoon echt amper tijd voor. Man en ik sporten allebei 3 keer per week, als we thuiskomen van werk is het al minimaal 17u30 (als ik geen late dienst heb). Dan koken, eten en afwassen en het is zo 19u30. Dan gaan we 3x per week sporten, zoon heeft 1 avond zwemles en ik zit in de oudervereniging waar ik ook geregeld een avond voor weg ben. Onze weekend staan vaak vol met sociale verplichtingen/ afspraken. En zo blijft er amper tijd over.

Anyway, wat we wel proberen:
- 2x per week grondig stofzuigen (en elke dag even rond de tafel als we gegeten hebben)
- 2x per week de toiletten
- 1x per week (maar eigenlijk is het sinds ik weer aan het werk ben eerder 1x per 2 weken) boven poetsen.
- 1x per week (maar zelfde als hierboven) beneden poetsen.
- dagelijks afwas/keuken.
- de was houd ik ook goed bij overigens.

En verder zien we wel. Het is echt geen zooitje bij ons maar zo kraaknet zoals het voorheen altijd was, dat lukt ons niet meer.
2012 & 2016
<<

Geel

Bericht 09 Mrt 2017 11:24

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Sommige dingen doe ik extreem netjes en sommige dingen zit echt wéken tussen. Daar schaam ik me wel een beetje voor, dus ik ga ook niet zeggen wat dat dan is.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Mrt 2017 11:31

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ah je moet je niet schamen Geel! Als ik de lijstjes van anderen vergelijk met de mijne dan zou het bij ons ook vrij goor moeten zijn, maar ik vind ons huis echt niet vies hoor.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem249

Bericht 09 Mrt 2017 11:44

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Sommige hebben bijna een halve baan erbij met al dat schoonmaken. Bij mij komt de schoonmaakster. Ik doe zelf niks, ja de afwasmachine in en uitruimen en de was (ook maar 1x per week). Haal na het koken wel een doekje over het aanrecht maar daar houdt t wel op hoor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2017 11:52

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Welnee joh Geel, niet schamen.
Het is ook maar net waar je zelf tegen kan. De een wordt al zenuwachtig van een paar kruimels op de tafel, de ander nog lang niet. Het zal heus schoon genoeg zijn bij je thuis.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Mrt 2017 12:09

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ook niet zo hoog denk ik, al zijn wij maar met zijn tweetjes en hebben wij geen huisdieren. Dus als het hier 'vies' is kan er stof op de grond liggen of wat kruimeltjes. Ik heb weleens een tijdje heel braaf wekelijks heel het huishouden gedaan, dat voelde wel fijn (want dan was alles netjes en als je het wekelijks bijhoudt is het ook zo weer netjes) maar dat lukt me gewoon niet om vol te houden (kost zoveel tijd van je weekend!). Wij hebben wel eens heel drukke weekenden vol afspraken en dan kan ik gewoon geen halve dag aan het huishouden besteden. Naast onze afspraken wil ik die namelijk ook gebruiken om te relaxen of dingen te doen die IK leuk vind.
Mensen die hier op visite komen vinden het hier trouwens altijd heel netjes gelukkig dus dan zal het best meevallen :).
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Mrt 2017 12:22

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik ben niet heel schoon haha, ik moet bijvoorbeeld al maanden de binnenkant van de keuken poetsen maar niemand ziet dat dus nog steeds niet gedaan :palm: Toch krijg ik vaak complimentjes dat het hier zo schoon is :smile:
Ik doe de wc twee keer per week, stofzuigen en afstoffen 2-3 keer per week, keuken altijd 's avonds na het koken, dweilen een keer per maand, beddengoed iedere week, badkamer een keer per twee weken.
Eerst had ik een schoonmaakrooster, maar nu ik parttime werk doe ik het meeste en gaat het prima zo.
<<

Anoniem192

Bericht 09 Mrt 2017 13:26

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Bed -- 1x per week
Afstoffen/alles afnemen -- 2x per week
Stofzuigen + dweilen -- 2/3x per week
Wc -- om de dag, als we meer thuis zijn zoals nu dagelijks.
Wastafel / bad / douche -- 2x per week
Badkamer / douche volledig -- eens per 2 weken
Keuken -- fornuis + aanrecht dagelijks, rest 1x per week
Was -- doe we gewoon wanneer nodig is, 2/3x per week
Droger -- hetzelfde als de was
Vaatwasser -- om de dag, ruimen wel dagelijks alles in of uit.

Maar soms als we heel druk zijn is het minder, of als ik een opruim bui heb is het vaker!

Grote dingen zoals volledig badkamer uitsoppen met alle tegels, gordijnen, ramen doet mijn vriend haha.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Mrt 2017 13:55

Re: Wat is jouw schoonmaakstandaard?

Ik vraag me oprecht af hoe de vloeren eruit zien bij mensen die niet vaak stofzuigen. En helemaal bij mensen die kleine kinderen hebben. Ligt er dan niet onwijs veel stof/kruimels/troepjes op de grond? Ik kan daar echt niet tegen. Dan krijg je toch stofnesten?

Mijn schoonmaakstandaard:
- elke dag minimaal 1 was. Als er genoeg ligt voor 1 was tenminste. Ook vouwen en in de kasten leggen.

- elke dag stofzuigen. Soms 2x. Kleine kinderen knoeien veel en laten een spoor van kruimels en vlekken achter.

- elke avond dweilen

- elke dag 2 wc's schoonmaken met Glorix en wc-eend. Ik wil dat mijn kinderen geen vieze toiletpotten aanraken

- boven stofzuigen 1x per week

- de badkamer elke week: de douche en tegels, de glazen deur, het bad, de verwarming, de wastafel en de spiegel.

- de vaatwasser elke avond aanzetten en 's ochtends leeghalen

- elke dag de vensterbanken en alle aanrechtbladen afnemen. Dit geldt ook voor de hoogglans witte keukenkastjes en tv-meubel.

- tv elke dag schoonmaken. Het beeldscherm.

- salontafel en eettafel elke dag schoonmaken meerdere keren.

- de trappen zuig ik elke week

- de ramen worden gelapt door een glazenwasser elke 8 weken. De binnenkant doe ik zelf bijna nooit. Oeps...

- de slaapkamers 1x per week stoffen als ik er ook aan het stofzuigen ben

- de grote houten jaloezieën beneden 1x per maand afnemen.

- de deuren en deurklinken elke week schoonmaken. En de plinten.

Donderdag en vrijdag zijn mijn schoonmaakdagen. Ik kan niet tegen viezigheid, kruimels, stof en vlekken.
Als ik 1 dag niet stofzuig is het beneden een zooi.
04-2014
10-2015
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers