Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weten jullie het al?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mrt 2017 14:34

Re: Weten jullie het al?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de hele 'Halbe Zijlstra cosmetische ingrepen-affaire' niet gevolgd heb hoor, maar ik dacht dat hij had gezegd dat vluchtelingen een sobere opvang moeten krijgen, en het niet de bedoeling is dat ze allerlei cosmetische ingrepen vergoed krijgen. Tja, het is een rare woordkeuze, maar hij zegt m.i. niet dat ze dat nu wel krijgen. Of hij dat wilde impliceren weet ik niet, maar dat zal wel dat hele politieke spelletje zijn dat ik niet goed begrijp.

Ik snap wat je wilt zeggen hoor, maar ik heb er een andere mening over denk ik. Oost-Groningers die elkaar uitschelden voor homo en in de bijstand zitten en zwart bijklussen, die ook nog eens een hekel aan Nederland hebben, kunnen natuurlijk ook emigreren als ze dat willen (binnen de EU dan). Of mag dat niet als je in de bijstand zit?

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2017 14:49

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:Ik snap wat je wilt zeggen hoor, maar ik heb er een andere mening over denk ik. Oost-Groningers die elkaar uitschelden voor homo en in de bijstand zitten en zwart bijklussen, die ook nog eens een hekel aan Nederland hebben, kunnen natuurlijk ook emigreren als ze dat willen (binnen de EU dan). Of mag dat niet als je in de bijstand zit?


Iedereen kan weg (geen idee of dat mag in de bijstand) maar tegen deze groep zegt men niet dat ze op moeten pleuren, dat is mijn punt.
<<

Zero

Bericht 08 Mrt 2017 14:53

Re: Weten jullie het al?

Ik ga GroenLinks stemmen. Ik kan me wel vinden in de ideeën van Jesse Klaver en vind dat hij dit ook op een heldere manier brengt. Tijdens het Carré debat vond ik zijn stelling over de verdwijnende Nederlandse cultuur ook heel goed en herkenbaar. Dat was voor mij wel echt het doorslaggevende moment, want ik had nog enige twijfel om op D66 te stemmen.
Ik ben me ook meer zorgen gaan maken over het milieu en ben blij als ik een stem kan uitbrengen die tegen de idiote plannen van Trump in kunnen gaan. Niks bezuinigen op klimaat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mrt 2017 15:00

Re: Weten jullie het al?

Caulfield schreef:
Elliot schreef:Ik snap wat je wilt zeggen hoor, maar ik heb er een andere mening over denk ik. Oost-Groningers die elkaar uitschelden voor homo en in de bijstand zitten en zwart bijklussen, die ook nog eens een hekel aan Nederland hebben, kunnen natuurlijk ook emigreren als ze dat willen (binnen de EU dan). Of mag dat niet als je in de bijstand zit?


Iedereen kan weg (geen idee of dat mag in de bijstand) maar tegen deze groep zegt men niet dat ze op moeten pleuren, dat is mijn punt.

Ja dat begrijp ik, dat dat jouw punt is, maar zoals ik de brief van Rutte lees zegt hij dat dus juist wel ook tegen die groep. Maar goed, misschien lees ik het verkeerd of wil ik dat gewoon graag lezen, kan ook :)

♥♥
<<

Anoniem197

Bericht 08 Mrt 2017 15:00

Re: Weten jullie het al?

Hier eindelijk de beslissing genomen voor cda al ben ik er nog niet volledig van overtuigd. Maar dit keer weet ik het echt niet.

Cotton je weet toch wel dat je beter blanco of ongeldig kunt stemmen dan niet he? Misschien dat ik dat ga doen. Ik weet het nog niet dus :wink:
<<

Anoniem284

Bericht 08 Mrt 2017 15:02

Re: Weten jullie het al?

DdL schreef:Hier eindelijk de beslissing genomen voor cda al ben ik er nog niet volledig van overtuigd. Maar dit keer weet ik het echt niet.

Cotton je weet toch wel dat je beter blanco of ongeldig kunt stemmen dan niet he? Misschien dat ik dat ga doen. Ik weet het nog niet dus :wink:


Waarom is dat ook alweer? Ik hoor mensen dat vaker zeggen, maar ken de theorie erachter niet.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mrt 2017 15:07

Re: Weten jullie het al?

DdL schreef:
Cotton je weet toch wel dat je beter blanco of ongeldig kunt stemmen dan niet he? Misschien dat ik dat ga doen. Ik weet het nog niet dus :wink:

Ja ik weet het. Gevoelsmatig is dat ook zo nietszeggend. Ik heb wel ooit blanco gestemd, toen wist ik het ook al niet.
<<

Brooke

Bericht 08 Mrt 2017 15:10

Re: Weten jullie het al?

Denk dat ik PvdA ga stemmen. Het is niet zo dat ik daar altijd op stem, maar dit keer kan ik me daar toch het meest in vinden. Veel programma's doorgenomen en kom toch uit op deze partij, al zeggen verschillende testen wat anders.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mrt 2017 15:12

Re: Weten jullie het al?

Ik dacht dus dat dat dan meetelde voor de uitslag, maar dat is niet zo. Volgens mij is het echt hetzelfde als niet stemmen, behalve dan dat je wel meetelt voor het opkomstpercentage.

♥♥
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2017 16:26

Re: Weten jullie het al?

Ik vond trouwens Asscher die Buma "een grote bek" vond hebben ook niet netjes. Ook niet des Asschers trouwens.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 08 Mrt 2017 16:46

Re: Weten jullie het al?

Ik heb nog geen idee. Ik heb me ingelezen maar er is geen partij die al mijn standpunten vertegenwoordigt. Ook weet ik niet wat er in praktijk terecht gaat komen van hun uitspraken. Dat vind ik erg lastig in te schatten.
<<

Potverdikkie

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 08 Mrt 2017 16:40

Bericht 08 Mrt 2017 16:48

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:Ik vond trouwens Asscher die Buma "een grote bek" vond hebben ook niet netjes. Ook niet des Asschers trouwens.


Ik word van al die gasten misselijk. Nu allemaal mooie praatjes, dat is gewoon volksverlakkerij. Ga zeker wel stemmen en wordt zeker geen PVDA of D66 die leven op een grote roze wolk. Dan zou je ook verwachten geen SP maar die zijn al een stuk realistischer.
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2017 17:15

Re: Weten jullie het al?

Tja, het zijn net mensen hè.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 08 Mrt 2017 18:19

Re: Weten jullie het al?

Pff ik vind het ook echt lastig dit keer. Ik denk dat het D66 wordt.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem243

Bericht 08 Mrt 2017 20:30

Re: Weten jullie het al?

Ik ben er ook nog niet uit. Neig heel erg naar Groen Links maar ben niet 100% overtuigd. Ik ga ook nog een debat terugkijken en wat meer programma's lezen.

Ik las nog een goede tip, op de site partijgedrag.nl kun je zien waar partijen tot nu voor of tegen hebben gestemd. Ze kunnen natuurlijk van alles roepen in de campagne maar hun daden uit het verleden zeggen misschien meer...
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 08 Mrt 2017 20:42

Re: Weten jullie het al?

Iemand zei wat over het idealistische van GroenLinks. Dat heb ik ook.

GroenLinks vind ik mooi enthousiast, brengt het goed, maar terugkijkend op een debat viel het mij tegen dat het plan alleen door kan aan als alles doorgaat. Als een ding niet door kan gaan, kan niets door gaan.
Vraag mij af hoe realistisch het is, dat de rest van het kabinet met al je plannen instemt.
<<

Anoniem237

Bericht 08 Mrt 2017 20:43

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:Ik dacht dus dat dat dan meetelde voor de uitslag, maar dat is niet zo. Volgens mij is het echt hetzelfde als niet stemmen, behalve dan dat je wel meetelt voor het opkomstpercentage.

En ik dacht dat dat was om te voorkomen dat je stem automatisch naar de meerderheid gaat. :P
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Mrt 2017 20:47

Re: Weten jullie het al?

Van wat ik weet, gaat je stem niet 'ergens' heen, maar zorgt het er wel voor dat je meer stemmen nodig hebt om een zetel in de kamer te krijgen. Het zou dan minder makkelijk worden voor de mini-partijen om deel te nemen aan de tweede kamer.
L2014 & H2017
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mrt 2017 21:22

Re: Weten jullie het al?

Wij gaan VVD stemmen. De standpunten van de VVD komen het dichst bij van wat wij zelf vinden. Vond het ook maar lastig. Had de stemwijzer ingevuld en daar kwam dus CDA, VVD en PvdA uit. Dat is ook knap :palm:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mrt 2017 21:36

Re: Weten jullie het al?

mzcharlotte schreef:Van wat ik weet, gaat je stem niet 'ergens' heen, maar zorgt het er wel voor dat je meer stemmen nodig hebt om een zetel in de kamer te krijgen. Het zou dan minder makkelijk worden voor de mini-partijen om deel te nemen aan de tweede kamer.



Nee dit dacht ik dus ook maar dat is niet zo. Blanco stemmen tellen alleen mee voor het opkomstpercentage, verder niet.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mrt 2017 21:38

Re: Weten jullie het al?

Dee schreef:Wij gaan VVD stemmen. De standpunten van de VVD komen het dichst bij van wat wij zelf vinden. Vond het ook maar lastig. Had de stemwijzer ingevuld en daar kwam dus CDA, VVD en PvdA uit. Dat is ook knap :palm:



Hoezo heb je het over "wij"? Beslissen je man en jij niet onafhankelijk van elkaar waar jullie op willen stemmen?

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mrt 2017 21:51

Re: Weten jullie het al?

Jawel maar we stemmen beiden VVD :wink:
<<

Anoniem280

Bericht 08 Mrt 2017 22:18

Re: Weten jullie het al?

Ik ga wel stemmen, maar zal blanco worden.
Ik weet echt niet op wie ik moet stemmen, vandaar blanco.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 09 Mrt 2017 02:10

Re: Weten jullie het al?

Ik stem Partij voor de Dieren
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 09 Mrt 2017 06:24

Re: Weten jullie het al?

Wolfinschaapskleren schreef:Iemand zei wat over het idealistische van GroenLinks. Dat heb ik ook.

GroenLinks vind ik mooi enthousiast, brengt het goed, maar terugkijkend op een debat viel het mij tegen dat het plan alleen door kan aan als alles doorgaat. Als een ding niet door kan gaan, kan niets door gaan.
Vraag mij af hoe realistisch het is, dat de rest van het kabinet met al je plannen instemt.


Ja dat kan wel. Er zijn meerdere plannen bedacht.
10-08-2017 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers