Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


campings Oostenrijk/Frankrijk

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Sep 2016 15:41

campings Oostenrijk/Frankrijk

Wij zijn alvast op zoek naar een camping voor volgend jaar. We twijfelen nu tussen Frankrijk en Oostenrijk
We gaan met 4 volwassenen met ieder allemaal eisen

- meer of strand in de buurt
- bergen
- niet zuid frankrijk ivm afstand
- leuke dingen te doen in de omgeving

wie is er dit jaar of eerder eens bij een leuke camping geweest
Afbeelding
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 06 Sep 2016 17:19

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Dan denk ik dat je ook niet in het zuiden van Oostenrijk moet gaan zitten. Is ook heel wat kilometers rijden.
Qua afstand goed te doen en mooie omgeving: Zuid Duitsland. Camping 'Via Claudia' is een aanrader in dat gebied.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Sep 2016 17:30

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Wij hebben in Oostenrijk een keer op camping Woferlgut (In Bruck an der Grossglockner) gezeten. Mooie camping, meer en bergen bij Zell am See.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 07 Sep 2016 00:09

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Camping Aufenfeld in Aschau im Zillertal komen wij al jaren
<<

Anoniem193

Bericht 07 Sep 2016 09:37

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Döbriach in Oostenrijk vind ik heel erg mooi! Het is een dorp aan een meer. In het dorp is alles zo goed als vlak, de campings etc. Maar direct buiten het dorp heb je gelijk hele hoge bergen en in de omgeving is ontzettend veel te doen.
Er zijn meerdere campings. Burgstaller is de grootste maar je moet de straat over voor het meer, Brenner is kleinder maar ligt direct aan het meer. De rest ken ik niet.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 13 Sep 2016 13:26

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

En de Franse alpen? Niet super ver rijden en erg mooi. En zitten vaak bij strandjes.
<<

Anoniem275

Bericht 26 Feb 2017 21:21

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Wij willen van de zomer kamperen in Oostenrijk, waarschijnlijk in Tirol.
We hadden camping Hell gezien iets ten oosten van Innsbruck, maar die is in het hoogseizoen zo'n €40 per nacht (correctie €60!), dus we kijken even rond of we meer leuke opties zien.

Zijn er nog meer meiden met tips?
We gaan met onze zoons van (dan) 4 en 6, dus speeltuintjes e.d. op de camping zijn wel een pré.
Laatst gewijzigd door Anoniem275 op 28 Feb 2017 09:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 26 Feb 2017 22:03

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Check dan ook Zuid Duitsland, Bubble! En misschien kan je zoeken op boerencampings (zitten er veel in de regio die je zoekt). Vaak leuk vertier voor (jonge) kinderen en niet zo duur.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem275

Bericht 01 Mrt 2017 23:33

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Nog bedankt voor de tip Fientje! :)
Inmiddels hebben we een boerderijcamping geboekt in Karinthië, heb er al helemaal zin in :yes:
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 04 Mrt 2017 16:06

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Bubble, Karinthië is wel een behoorlijk stukje uit de richting, hihi! Maar wel heel gaaf. Zo'n mooie omgeving! In welk plaatsje zitten jullie? Kom al sinds mijn prille jeugd in Karinthië.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem275

Bericht 05 Mrt 2017 21:02

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

We zitten iets ten noord-oosten van Lienz, dus wel tegen Tirol aan.
Omdat we bij aankomst de tent nog op moeten zetten, willen we in twee keer rijden, zodat het allemaal wat relaxter is..
Toen hebben we besloten dat we ook wel wat verder Oostenrijk in konden gaan.

Als je nog tips hebt daar in de buurt :)
We hebben nu de Mölltaler Gletsjer en een zwembad in Oberdrauburg op de planning staan.
Willen sowieso wat wandelen, evt nog naar een kloof of de Ossiachersee of zo (is dan wel 1.5u rijden, maar mijn man had daar ook een rodelbaan gezien)
Verder nog maar kijken wat we doen, beetje rustig aan.. ;)
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 06 Mrt 2017 22:13

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Oh, mooi gebied, zeg! Heel erg leuk, Bubble!

Mölltaler gletsjer is fantastisch. Neem plastic zakken mee om op te glijden in de sneeuw. Super leuk namelijk!

Ossiacher See is fantastisch mooi, er zit daar ook een prachtige kabelbaan naar boven. De Gerlitzen op. Daarvandaan kan je naar beneden wandelen, tussen de koeien door. Echt een heel mooie wandeling. Vanaf bovenop de berg springen in de zomer paraglyders (Hoe schrijf je dat eigenlijk?) naar beneden, super leuk om bij te gaan zitten en te kijken.
Voor beide bergen geldt natuurlijk wel dat het mooi weer 'moet' zijn, dan is het uitzicht het mooist natuurlijk.

Mocht je meer van dat soort dingen (ook zwembaden) willen gaan doen, dan raad ik je aan een Karnten Card aan te schaffen. Is even een investering, maar wel de moeite waard, aangezien je daar heel veel attracties mee kan bezoeken en je het geld er zo uit hebt als je een paar kabelbanen doet. Die zijn namelijk schreeuwend duur.

Aanraders op die kaart zijn: Minimundus (soort Madorudam), rondvaart over 1 van de meren of een bezoek aan het kasteel in Villach (met adelaarshow).
Wellicht zijn bovenstaande dingen niet meer allemaal op de kaart te doen, want het is voor mij inmiddels 6 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was.

Mocht je nog meer tips willen of vragen hebben, let me know!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem275

Bericht 07 Mrt 2017 23:19

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Bedankt voor de tips! :D Nu krijg ik er nog meer zin in!

Fientje schreef:Ossiacher See is fantastisch mooi, er zit daar ook een prachtige kabelbaan naar boven. De Gerlitzen op. Daarvandaan kan je naar beneden wandelen, tussen de koeien door. Echt een heel mooie wandeling. Vanaf bovenop de berg springen in de zomer paraglyders (Hoe schrijf je dat eigenlijk?) naar beneden, super leuk om bij te gaan zitten en te kijken.


Wauw, dat klinkt echt super! Dat zou ik heel graag willen doen.
Heb je enig idee hoe ver het dan lopen is? Onze jongste is dan 4.. Scheelt wel dat het berg af is..

edit:
Eventueel kan de jongste nog even in de drager trouwens, maar lengte zou ik wel graag weten :)
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 08 Mrt 2017 18:25

Re: campings Oostenrijk/Frankrijk

Poeh, de lengte weet ik niet precies, wel weet ik dat de berg in twee delen verdeelt is door stoeltjesliften. Het eerste deel is met een gondel, het tweede deel met een stoeltjeslift boven de bomengrens. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om 1 deel net de kabelbaan naar beneden te gaan en het andere deel te lopen (of net andersom). Als ik je dan toch iets zou aan mogen raden, zou ik het laatste deel lopen, dan loop je tussen de koeien door en dat is mega tof natuurlijk!

Let me know als je meer wil weten!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers