Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inkomen naar rato verdelen

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Mrt 2017 15:21

Re: Inkomen naar rato verdelen

Wij zijn nog wel zoekende naar een nieuwe financiële balans. Nu ik weer aan het werk ben, gaat dochter naar de opvang en is dat ineens een extra kostenpost. Daar hebben we natuurlijk rekening mee gehouden en bovendien hebben we afgelopen maanden veel babyspullen gekocht. En de belastingdienst is enorm traag met het verwerken van onze aanvraag voor kinderopvangtoeslag, dus het is nu allemaal even lastig. Voorlopig hebben we besloten allebei evenveel in te leggen op de gezamenlijke rekening. Ik verdien meer, maar ik betaal nog een studieschuld af en betaal nog aardig wat reiskosten, dus zo is ons inkomen ongeveer gelijk. Ik hoop eigenlijk ook dat we uiteindelijk naar één grote hoop gaan, maar mijn vriend is daar nog niet aan toe ;)
december 2016
juli 2019
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 08 Mrt 2017 15:35

Re: Inkomen naar rato verdelen

Caulfield schreef:
Ella schreef:Ik snap eigenlijk niet als je een gezin hebt (kinderen) waarom je dan alles nog gescheiden wil houden. De vrouw gaat in de meeste gevallen minder werken, lijkt me zo gedoe om alles dan gescheiden te houden


Valt wel mee hoor. Rekeningen samenvoegen en salarissen op een ander nummer laten storten is ook 'gedoe'. En of het nou de man of de vrouw is die minder gaat werken (of helemaal niet, minder werken is geen vereiste met kinderen) maakt in dat opzicht ook geen verschil.
Mij maakt het niets uit hoe anderen het regelen. Maar als jij je dit afvraagt wil ik wel vertellen waarom wij onze rekeningen gescheiden houden terwijl we kinderen hebben. We doen dat omdat we allebei ons eigen geld verdienen en onze eigen interesses hebben waaraan we dat geld vervolgens uitgeven. Ik wil met mijn vriend geen gesprekken hebben over voetbalkaartjes, vliegtickets, schoenen en flessen wijn - althans niet over de prijskaartjes die daaraan hangen. Hij heeft daar ook geen behoefte aan. We dragen allebei verantwoordelijkheid voor vaste lasten als de hypotheek, kinderopvang et cetera, daar voldoen we allebei aan, en met de rest heeft de ander niet zoveel te maken. Dat werkt voor ons goed.


Thanx voor je uitleg, prima natuurlijk als het voor jullie wel werkt. Vraag me alleen af waarom als je alles op 1 hoop zou leggen gesprekken zou moeten voeren over wat je waaraan uitgeeft. Wellicht komt dat ook wel omdat wij dat dus nooit doen. Misschien andere wel, maar ik kan me er dus niks bij voorstellen. En het zou wel meespelen dat wij bijvoorbeeld geen vakanties alleen boeken die honderden euro's zou kosten, dan zou het misschien wel andere koek zijn
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2017 16:10

Re: Inkomen naar rato verdelen

Ella schreef:
Caulfield schreef:
Ella schreef:Ik snap eigenlijk niet als je een gezin hebt (kinderen) waarom je dan alles nog gescheiden wil houden. De vrouw gaat in de meeste gevallen minder werken, lijkt me zo gedoe om alles dan gescheiden te houden


Valt wel mee hoor. Rekeningen samenvoegen en salarissen op een ander nummer laten storten is ook 'gedoe'. En of het nou de man of de vrouw is die minder gaat werken (of helemaal niet, minder werken is geen vereiste met kinderen) maakt in dat opzicht ook geen verschil.
Mij maakt het niets uit hoe anderen het regelen. Maar als jij je dit afvraagt wil ik wel vertellen waarom wij onze rekeningen gescheiden houden terwijl we kinderen hebben. We doen dat omdat we allebei ons eigen geld verdienen en onze eigen interesses hebben waaraan we dat geld vervolgens uitgeven. Ik wil met mijn vriend geen gesprekken hebben over voetbalkaartjes, vliegtickets, schoenen en flessen wijn - althans niet over de prijskaartjes die daaraan hangen. Hij heeft daar ook geen behoefte aan. We dragen allebei verantwoordelijkheid voor vaste lasten als de hypotheek, kinderopvang et cetera, daar voldoen we allebei aan, en met de rest heeft de ander niet zoveel te maken. Dat werkt voor ons goed.


Thanx voor je uitleg, prima natuurlijk als het voor jullie wel werkt. Vraag me alleen af waarom als je alles op 1 hoop zou leggen gesprekken zou moeten voeren over wat je waaraan uitgeeft. Wellicht komt dat ook wel omdat wij dat dus nooit doen. Misschien andere wel, maar ik kan me er dus niks bij voorstellen. En het zou wel meespelen dat wij bijvoorbeeld geen vakanties alleen boeken die honderden euro's zou kosten, dan zou het misschien wel andere koek zijn


Nouja precies, dat laatste bijvoorbeeld gebeurt hier wel, en ook andere dingen en hogere bedragen. Wij doen behoorlijk veel alleen of met anderen, los van elkaar in ieder geval.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Mrt 2017 09:58

Re: Inkomen naar rato verdelen

Nou, toen mijn man en ik gingen samenwonen hadden we ook niet eerder op onszelf gewoond. Ik hoefde thuis ook echt helemaal niets te doen, hooguit af en toe de tafel dekken en afruimen, verder deed mijn moeder werkelijk alles (niet omdat ik lui was, maar mijn moeder wilde het gewoon zelf doen). Mijn man hoefde ook nooit wat te doen geloof ik. Maar toen we gingen samenwonen is het gewoon goedgekomen hoor. Dus ik vind dat altijd maar een raar argument. Je kunt toch gewoon logisch nadenken, dan snap je toch wel dat dingen in huis gedaan moeten worden. En het schoonmaken zelf is ook geen hogere wiskunde. Dat de ene persoon iets vaker gedaan wil hebben vind ik daar inderdaad weinig mee te maken hebben, maar daar hebben we het andere topic al voor. :wink:
<<

Anoniem198

Bericht 09 Mrt 2017 10:31

Re: Inkomen naar rato verdelen

Ik ben blij te lezen dat wij niet de enige zijn die zoeken naar de juiste balans.
We zijn er nog niet uit maar praten er wel meer over. Binnenkort gaan erwat dingen wijzigen in ons inkomen dus vanaf dan willen we gaan kijken hoe we het het beste kunnen aanpakken.

Om de redenen die Claufield al noemt zou ik niet alles op de grote hoop willen gooien.
Maar ik begrijp dat dit voor veel stellen wel goed werkt.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2017 10:36

Re: Inkomen naar rato verdelen

Caulfield schreef:
Nouja precies, dat laatste bijvoorbeeld gebeurt hier wel, en ook andere dingen en hogere bedragen. Wij doen behoorlijk veel alleen of met anderen, los van elkaar in ieder geval.

Dat hebben wij ook. Dat beetje 'eigen geld' vinden wij heel fijn.
<<

Anoniem249

Bericht 09 Mrt 2017 11:30

Re: Inkomen naar rato verdelen

Cotton schreef:
Caulfield schreef:
Nouja precies, dat laatste bijvoorbeeld gebeurt hier wel, en ook andere dingen en hogere bedragen. Wij doen behoorlijk veel alleen of met anderen, los van elkaar in ieder geval.

Dat hebben wij ook. Dat beetje 'eigen geld' vinden wij heel fijn.
Eens. Zo koopt mijn vriend zonder blikken of blozen een apparaat enkele duizenden euro's, "leek hem me wel een leuk ding". En gaat vervolgens twee weken met vrienden op vakantie naar Amerika. Helemaal prima, maar ben blij dat ik dan dus niet op m'n centen hoef te letten vervolgens.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Mrt 2017 18:34

Re: Inkomen naar rato verdelen

En toen ik zoiets zei aan het begin van het topic vonden ze dat maar raar.. haha.

Maar of een man op zichzelf gewoond heeft of niet maakt hier heel weinig uit. Mijn man lijkt het opeens allemaal verleerd te zijn.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 09 Mrt 2017 19:00

Re: Inkomen naar rato verdelen

Wij doen het ook naar rato, werkt perfect. Wat overblijft, blijft op eigen rekening staan en is mijn/zijn geld. Ik zou het niet anders willen.

O en mobiel, zorgverzekering, ov etc gaat dus van de privérekening
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers