Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weten jullie het al?

<<

Anoniem222

Bericht 07 Mrt 2017 23:00

Re: Weten jullie het al?

Ik ga D66 stemmen. Dat wat Suzan zegt over Rutte, heb ik ook.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Mrt 2017 23:07

Re: Weten jullie het al?

Ik heb al gestemd :)
Heb de stemwijzer gedaan en wat eromheen gelezen. Ik wilde graag m'n stem geven zodat ALS Wilders aan de macht komt, ik in elk geval het gevoel heb dat ik een tegenstem heb gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Mrt 2017 07:44

Re: Weten jullie het al?

#teammaple🍁
<<

Anoniem245

Bericht 08 Mrt 2017 08:55

Re: Weten jullie het al?

Urban Naked schreef:http://jelmerdeboer.nl/heel-vaak-het-woord-stemmen/

<3


Heel erg leuk inderdaad, maar echt onrealistisch. Maar zoals mijn vriend zegt, politiek draait ook om idealisme dus daar kan ik hem dan wel gelijk in geven. Maar ik zie alle veebedrijven en stallen nog niet zo snel sluiten om alle varkentjes lekker te kunnen laten wroeten. Zou natuurlijk super zijn als dat kon begrijp me niet verkeerd, maar dat is toch niet realistisch?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Mrt 2017 09:06

Re: Weten jullie het al?

Los van hoe realistisch het is vind ik het uitgangspunt heel erg ok en heel erg nodig. En ik vind ook dat er te weinig gedaan wordt op het gebied van duurzaamheid en uitputting van de aarde. Dus ik vind het goed om daar focus op te leggen. Natuurlijk zal niet 100% van de mensheid over twee jaar een plantaardige biefstuk eten, dat is niet realistisch nee. Maar beseffen hoe we de aarde uitputten en daar wat aan veranderen, daar ben ik wel erg voor. Dat vind ik ook wél realistisch eerlijk gezegd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mrt 2017 09:21

Re: Weten jullie het al?

Mooi stuk UN. Precies zo voel ik het ook. Ondanks dat ik van boerenkomaf ben en het ontzettend te doen heb met de boeren, die in deze tijd eigenlijk geen boer meer kunnen zijn. Ze worden in een hoekje geduwd door alle regels. Je kunt geen boer meer zijn. Als je diervriendelijk wilt boeren, heb je bijna geen inkomsten door alle mega-investeringen die je moet ondergaan.
Maar goed. De aarde gaat er aan. Dus we zullen wel moeten. Ik heb het vreselijk machteloze gevoel dat de halve (waarschijnlijk helaas meer dan dat) wereldbevolking de ernst zwaar onderschat. Ik ben er echt bang van, om eerlijk te zijn. Dus ik stem waarschijnlijk GL en ik ga me nog even verder inlezen op de partij van de dieren.
<<

Patsy

Bericht 08 Mrt 2017 09:25

Re: Weten jullie het al?

Het stuk wat June aandraagt, over strategisch stemmen, zet me wel aan het denken.

Leuk om hier een column van Jelmer tegen te komen! PvdD wordt het echter niet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Mrt 2017 09:37

Re: Weten jullie het al?

Ik neig naar D'66 maar weet het nog steeds niet zeker.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Mrt 2017 09:40

Re: Weten jullie het al?

Monte schreef:Ik ben het met heel veel eens van het CDA, dus dat wordt mijn keuze.
De partijen waar ik echt nooit op zou stemmen (naast PvdD, Denk en 50+) zijn GL en D66.

Wij mij betref mag er een kabinet met minimaal VVD en CDA komen en wie dan de MP levert maakt mij niet uit. Buma vind ik echt een leuke man, maar Rutte vind ik ook echt premier waardig.


Dit is ongeveer ook mijn denkwijze. Twijfel gehad tussen de VVD en CDA, maar CDA sluit eigenlijk beter op mijn voorkeur aan en strategisch stemmen doe ik niet meer aan dus gaat het die partij worden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Mrt 2017 09:54

Re: Weten jullie het al?

June schreef:
Teun schreef:Ik twijfel tussen D66 en GroenLinks. Ik ben tegen referenda waar D66 in veel gevallen wel voor is. Ook ben ik tegen het afschaffen van het eigen risico waar GroenLinks dan weer voor is. Ik weet het echt niet! Ik moet me nog maar eens goed verdiepen in de andere verschillen tussen deze partijen.

Oh echt precies dit! Ik wil anderzijds ook niet zoals D66 eigen risico zo hoog houden en ook nog eigen bijdrage op medicijnen verhogen. Ik wil iets normaals, maar geen partij met Doe. Normaal. als slogan. Ik wil een eigen partij.

De slogan van de VVD is Normaal. Doen., misschien is dat iets waar je wel iets mee kunt? :angel:

♥♥
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 08 Mrt 2017 10:14

Re: Weten jullie het al?

Urban Naked schreef:http://jelmerdeboer.nl/heel-vaak-het-woord-stemmen/

<3
Geen idee wie Jelmer de Boer is, maar heel erg mee eens!
<<

Anoniem186

Bericht 08 Mrt 2017 10:18

Re: Weten jullie het al?

Ik twijfel nog... Ik vind het erg lastig. Bedankt voor het stuk over strategisch stemmen. Want ook daar lag mijn twijfel. Aan de ene kant wil ik gewoon stemmen op datgeen wat het best bij me past. Maar wat als het niet geheel reeel is? En in mijn geval zou ik dus stemmen op een kleine partij. Wat heeft dat voor zin? Vragen die me allemaal erg bezig houden.
Strategisch stemmen was een optie, maar voelt voor mij ook wel als een verlies aan mezelf, aan m'n eigen gevoel.
Qua standpunten kom ik het meest overeen met de Piratenpartij.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Mrt 2017 10:21

Re: Weten jullie het al?

Ik heb gisteren de stemwijzer gedaan en daar kwam PvdA uit.
Ik weet nog niet of ik dat ook ga stemmen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 08 Mrt 2017 10:29

Re: Weten jullie het al?

Ik twijfel tussen SP en D66
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Mrt 2017 10:58

Re: Weten jullie het al?

Wat ik trouwens ook echt niet snap: Ik had tot nu toe alleen de stemwijzer gedaan en daar kwam voor 75% VVD uit. Ik heb zojuist het kieskompas gedaan en daar sta ik zo'n beetje op de middenstip met als enige overeenkomst de ChristenUnie. Dat is toch gek? Ik heb toch echt nog steeds dezelfde mening over zaken.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mrt 2017 11:11

Re: Weten jullie het al?

Bij mij was de uitslag ook compleet anders, Elliot. En ook echt hele andere partijen dan ik normaal stem. Maar dat voelt niet goed, ik wil niet op een kleine partij stemmen die ik niet goed ken. Daar heb ik weinig vertrouwen in. Ik wil graag Rutte als premier houden.
Let's discover the world together.
<<

anoniem213

Bericht 08 Mrt 2017 11:17

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:
June schreef:
Teun schreef:Ik twijfel tussen D66 en GroenLinks. Ik ben tegen referenda waar D66 in veel gevallen wel voor is. Ook ben ik tegen het afschaffen van het eigen risico waar GroenLinks dan weer voor is. Ik weet het echt niet! Ik moet me nog maar eens goed verdiepen in de andere verschillen tussen deze partijen.

Oh echt precies dit! Ik wil anderzijds ook niet zoals D66 eigen risico zo hoog houden en ook nog eigen bijdrage op medicijnen verhogen. Ik wil iets normaals, maar geen partij met Doe. Normaal. als slogan. Ik wil een eigen partij.

De slogan van de VVD is Normaal. Doen., misschien is dat iets waar je wel iets mee kunt? :angel:

Nee :laughcry:.
<<

Anoniem210

Bericht 08 Mrt 2017 11:52

Re: Weten jullie het al?

Ik kon vannacht niet slapen dus toch nog maar een keer de samenvattingen door gelezen en ik denk dat ik er uit ben.
Het word D66.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2017 12:17

Re: Weten jullie het al?

June schreef:
Elliot schreef:
June schreef:Oh echt precies dit! Ik wil anderzijds ook niet zoals D66 eigen risico zo hoog houden en ook nog eigen bijdrage op medicijnen verhogen. Ik wil iets normaals, maar geen partij met Doe. Normaal. als slogan. Ik wil een eigen partij.

De slogan van de VVD is Normaal. Doen., misschien is dat iets waar je wel iets mee kunt? :angel:

Nee :laughcry:.


Taalkundig een ramp, maar inhoudelijk nog erger. Kennelijk gelden voor mensen wiens opa hier niet vandaan kwam, andere regels dan voor lelieblanke Janssens en van Dijks. Dat is waar de VDD voor staat inmiddels: populistische nonsens die de onderbuikgevoelens van mensen die het niet chic vinden om op de PVV te stemmen moeten aanwakkeren. Ik was de afgelopen jaren niet eens zo ontevreden met Mark Rutte, maar sinds deze campagne kan ik hem niet meer serieus nemen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Mrt 2017 12:22

Re: Weten jullie het al?

Caulfield, waar baseer jij die mening op? Ik krijg dat gevoel helemaal niet bij het programma van de VVD namelijk.

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Mrt 2017 12:33

Re: Weten jullie het al?

Normaal doen is echt m'n stopwoord (zin?) dus wat dat betreft passen Mark en ik prima bij elkaar.

Ik weet het nog steeds niet, heb vanalles gelezen, carre debat gekeken en geprobeerd het er met collega's over te hebben (maar het merendeel stemt PVV want al het geld gaat naar buitenlanders. Niet echt een mening waar ik veel aan heb..)

Ik ben het op veel punten eens met GroenLinks. Maar kinderbijslag inkomensafhankelijk vind ik dan weer echt niet goed, sowieso de toeslagen vind ik dat anders verdeeld moeten worden. Het verschil tussen wat je overhoudt als je een bijstandsuitkering ontvangt en wat je overhoudt als je fulltime tegen minimum loon werkt vindt ik te groot.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2017 13:02

Re: Weten jullie het al?

Elliot schreef:Caulfield, waar baseer jij die mening op? Ik krijg dat gevoel helemaal niet bij het programma van de VVD namelijk.


Op een aantal dingen en uitspraken die de afgelopen tijd naar voren zijn gekomen. Wat voorbeelden:
- de welbekende brief van Mark
- zijn zeer welbespraakte 'pleur op'
- Halbe Zijlstra die opzettelijk liegt over gratis cosmetische chirurgie voor asielzoekers.

De eerste twee zijn voorbeelden over het willen handhaven van impliciete regels die niet voor iedereen in gelijke mate gelden en daarmee onderscheid maken tussen burgers. Het laatste is het expliciet stemmen wegjatten bij de PVV door 'alternative facts' in het leven te roepen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Mrt 2017 15:05

Re: Weten jullie het al?

Volgens mij zijn die woorden van Rutte niet gericht aan mensen met een buitenlandse achtergrond, maar meer algemeen aan alle mensen die zich niet kunnen verenigen met de normen en waarden zoals ze hier in Nederland gelden. De 'pleur op' was natuurlijk wel naar aanleiding van Nederlanders met een Turkse achtergrond die mensen lastigvielen tijdens protesten na de mislukte coup in Turkije, maar ik vat het niet op zoals jij dat doet, Caulfield. Het is toch te bizar voor woorden dat Nederlanders, die toevallig een Turkse achtergrond hebben, zich zo gedragen? Zich zo uitlaten over het land waar zij zijn geboren? Ik vind het mooi om je achtergrond te erkennen en dus, wanneer je Turkse of Arabische of Surinaamse of wat voor roots dan ook hebt, deze roots te respecteren. Ik vind ook écht oprecht dat iedereen moet kunnen doen en laten wat hij wil, binnen de grenzen van de normale omgangsnormen. En deze mensen gedroegen zich niet normaal. Daar mag dan toch gewoon iets van gezegd worden? Volgens mij zegt Rutte gewoon dat iedereen welkom is, maar dat ze hier niet moeten blijven als ze het zo oneens zijn met de hier geldende normen en waarden. Dat geldt voor iedereen, niet alleen voor mensen met een buitenlandse achtergrond.
Zo lees ik zijn brief dus ook.

Halbe Zijlstra vind ik gewoon slecht in het kiezen van zijn woorden. Net als toen met dat Zwarte Piet gedoe, dat sloeg ook echt nergens op. Maar het is ook wel echt een politiek spelletje om hem te blijven pakken op woorden, en om nou te zeggen dat hij opzettelijk liegt.. Volgens mij heeft hij nooit letterlijk gezegd: Vluchtelingen komen naar Nederland voor ooglidcorrecties.

♥♥
<<

Anoniem284

Bericht 08 Mrt 2017 15:20

Re: Weten jullie het al?

Ik twijfel tussen PvdA en D66. Beide programma's al meerdere keren doorgenomen, maar kom er niet uit. Ik volg nu de actualiteitenprogramma's waar Asscher en Pechtold komen op de voet, hopelijk helpt dat me wat. Moeilijk!
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2017 15:27

Re: Weten jullie het al?

Hij heeft wel gesuggereerd dat asielzoekers hier cosmetische ingrepen vergoed krijgen, en heeft hier later excuses voor moeten aanbieden. ik geloof er geen barst van dat hij dat niet opzettelijk zou doen. Hoe kun je nu per ongeluk zeggen dat mensen hierheen komen voor een borstvergroting? Dat is gewoon laag, daarvoor hof je iemand niet op woorden te pakken, maar gewoon te luisteren naar wat hij zegt.

Wat betreft Rutte en zijn normen en waarden en 'normaal doen', zou je inderdaad kunnen denken dat het gericht is aan iedereen, en in zekere zin is het dat natuurlijk ook. Maar juist door het aan dat 'pleur op', te koppelen, open je de deur voor ongelijkheid. Want wat zijn die normen en waarden waar 'we' ons met z'n allen zo graag aan willen houden? Is dat acceptatie van LBGT, werken voor je geld en belasting afdragen? Er zijn hele dorpen in Oost-Groningen (en andere regio's) waar men massaal in de uitkering zit, bijklust en mannen elkaar uitschelden voor 'homo'. Moeten die ook oppleuren? Nee, want ze kunnen nergens heen. Tegen wie zeggen we dan wel dat ze weg moeten?
En als Mark Rutte het normaal vindt om zo de deur open te laten voor ongelijkheid, zijn zijn normen en waarden dus niet de mijne.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers