Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inkomen naar rato verdelen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Mrt 2017 09:41

Re: Inkomen naar rato verdelen

Alibi schreef:Sorry dames.. het was sarcasme.


Oh haha :nopompom:

Maar duidelijk nu :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2017 10:14

Re: Inkomen naar rato verdelen

Fred schreef:
@ Cotton... Je haalt er van alles bij wat niet relevant is.

Sorry Fred, ik vind het wel relevant.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Mrt 2017 12:36

Re: Inkomen naar rato verdelen

Cotton schreef:
Fred schreef:
@ Cotton... Je haalt er van alles bij wat niet relevant is.

Sorry Fred, ik vind het wel relevant.


Heb ik over boodschappen (zie je reactie op pagina 1 op mijn reactie)? Nee, dus je haalt er wel wat bij wat niet relevant is.

De dagelijkse boodschappen gaan natuurlijk van de gezamenlijke rekening.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2017 12:41

Re: Inkomen naar rato verdelen

Fred schreef:
Cotton schreef:
Fred schreef:
@ Cotton... Je haalt er van alles bij wat niet relevant is.

Sorry Fred, ik vind het wel relevant.


Heb ik over boodschappen (zie je reactie op pagina 1 op mijn reactie)? Nee, dus je haalt er wel wat bij wat niet relevant is.

De dagelijkse boodschappen gaan natuurlijk van de gezamenlijke rekening.

Nee je hebt het erover dat de een misschien een duurdere zorgverzekering wil dan de ander. Ik reageer daarop met mijn voorbeeld over boodschappen, of dat dan ook zo moet want ik vind het apart om dat soort dingen op de weegschaal te leggen. Dat jij dat niet relevant vindt zal mij een worst wezen, of een zorg zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Mrt 2017 12:43

Re: Inkomen naar rato verdelen

Kreeft schreef:Wij hebben (gelukkig) alles op een grote hoop. In het begin van onze relatie niet, logisch ook. Maar we zijn inmiddels 8 jaar samen, en sinds 2 jaar doen we het zo. Brengt voor ons in ieder geval heel veel rust. We geven beide ook niet veel geld uit aan aparte dingen. Kleding ligt redelijk gelijk, ik ga regelmatig met een vriendin lunchen of uit eten. Maar vriend heeft elke zaterdag zijn voetbal. Één ding waar enige ergernis over is, is dat mijn vriend rookt(e!). Sinds 2 weken is hij gestopt, en hoop zó dat hij dat volhoudt. Op de 1 ste plaats natuurlijk voor zijn gezondheid. Maar het scheelt ons maandelijks ook heel veel geld!


Dit, gewoon 1 grote hoop en als we iets groters willen kopen overleggen we even met elkaar.
1 minpunt, mijn man rookt nog wel :palm:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2017 12:44

Re: Inkomen naar rato verdelen

Cotton schreef:zal mij een worst wezen
Beter betaal je hem zelf dan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2017 12:47

Re: Inkomen naar rato verdelen

Urban Naked schreef:
Cotton schreef:zal mij een worst wezen
Beter betaal je hem zelf dan.

de zorg ook? :nerd:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2017 12:54

Re: Inkomen naar rato verdelen

Nee die doet Fred.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2017 16:22

Re: Inkomen naar rato verdelen

Ik snap het naar rato nooit goed, maar Caulfield heeft het heel helder en duidelijk uitgelegd dat zelfs ik het snap, dank!

Dat gezegd hebbende, het lijkt me echt het eerlijkst alles op 1 hoop en ieder evenveel zakgeld. Ja tog.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Mrt 2017 16:44

Re: Inkomen naar rato verdelen

Carrie schreef:Ik snap het naar rato nooit goed, maar Caulfield heeft het heel helder en duidelijk uitgelegd dat zelfs ik het snap, dank!

Dat gezegd hebbende, het lijkt me echt het eerlijkst alles op 1 hoop en ieder evenveel zakgeld. Ja tog.


Niet per se toch, als je geen kinderen hebt (ik vind eerlijk gezegd uberhaupt naar rato en beetje gek als je een gezin hebt en je dus dermate grote levensdoelen samen nastreeft, dan mogen de financiën inmiddels ook wel op een hoop) en de een werkt kneiterhard (meer dan) fulltime en de ander maar 3 dagen, dan vind ik best dat de een daar meer van over mag houden.
<<

Anoniem251

Bericht 03 Mrt 2017 16:48

Re: Inkomen naar rato verdelen

Carrie schreef:Ik snap het naar rato nooit goed, maar Caulfield heeft het heel helder en duidelijk uitgelegd dat zelfs ik het snap, dank!

Dat gezegd hebbende, het lijkt me echt het eerlijkst alles op 1 hoop en ieder evenveel zakgeld. Ja tog.


Ja zo doen wij het wel. Beide salarissen worden op de gezamenlijke rekening gestort en we maken iedere maand een bedrag over naar onze eigen rekeningen voor onszelf. Sparen ook alleen gezamenlijk.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2017 17:03

Re: Inkomen naar rato verdelen

Whatever schreef:
Carrie schreef:Ik snap het naar rato nooit goed, maar Caulfield heeft het heel helder en duidelijk uitgelegd dat zelfs ik het snap, dank!

Dat gezegd hebbende, het lijkt me echt het eerlijkst alles op 1 hoop en ieder evenveel zakgeld. Ja tog.


Niet per se toch, als je geen kinderen hebt (ik vind eerlijk gezegd uberhaupt naar rato en beetje gek als je een gezin hebt en je dus dermate grote levensdoelen samen nastreeft, dan mogen de financiën inmiddels ook wel op een hoop) en de een werkt kneiterhard (meer dan) fulltime en de ander maar 3 dagen, dan vind ik best dat de een daar meer van over mag houden.

Hm ja deels eens. Als de één 3 dagen werkt, gewoon omdat-ie dat graag wil en geld verder niet zo belangrijk vindt, dan vind ik naar rato wel eerlijk. Maar als de één 3 dagen werkt omdat diegene gewoon niet meer aan kan, of in mindere gezondheid is dan vind ik naar rato weer niet eerlijk als je samenwoont.
<<

Anoniem316

Bericht 03 Mrt 2017 17:29

Re: Inkomen naar rato verdelen

Maar hoe doe je dat dan als diegene die het minst werkt, het meest verdient? :wink:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2017 17:36

Re: Inkomen naar rato verdelen

Whatever schreef:
Carrie schreef:Ik snap het naar rato nooit goed, maar Caulfield heeft het heel helder en duidelijk uitgelegd dat zelfs ik het snap, dank!

Dat gezegd hebbende, het lijkt me echt het eerlijkst alles op 1 hoop en ieder evenveel zakgeld. Ja tog.


Niet per se toch, als je geen kinderen hebt (ik vind eerlijk gezegd uberhaupt naar rato en beetje gek als je een gezin hebt en je dus dermate grote levensdoelen samen nastreeft, dan mogen de financiën inmiddels ook wel op een hoop) en de een werkt kneiterhard (meer dan) fulltime en de ander maar 3 dagen, dan vind ik best dat de een daar meer van over mag houden.
Nou als er kleine kinderen zijn en 1 van de ouders blijft (deels) thuis om voor die kinderen te zorgen dan vind ik niet dat diegene minder recht op het geld heeft. Je kiest er toch als stel samen voor hoe je de verzorging van je kind wilt, dus als je kiest voor minder of niet naar de opvang brengen en dus meer zelf zorgen, dan lijkt me dat net zo goed 'werk', aangezien je samen het gezin regelt.
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Mrt 2017 17:40

Re: Inkomen naar rato verdelen

Volgens mij zeg ik toch juist als er geen kinderen zijn UN. :wink:

Als er wel kinderen zijn en het gaat nog naar rato (wat ik een beetje vreemd vind dus - wel kinderen delen maar geen financiën?), dan vind ik inderdaad ook dat thuis bij de kinderen zijn net zo goed telt, helemaal omdat je er opvang mee uitspaart.
Laatst gewijzigd door Whatever op 03 Mrt 2017 17:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2017 17:41

Re: Inkomen naar rato verdelen

Dee schreef:Maar hoe doe je dat dan als diegene die het minst werkt, het meest verdient? :wink:

Ja, er even vanuit gaande dat degene die het minst werkt ook het minst verdient.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2017 17:45

Re: Inkomen naar rato verdelen

Whatever schreef:Volgens mij zeg ik toch juist als er geen kinderen zijn UN. :wink:

Als er wel kinderen zijn en het gaat nog naar rato (wat ik een beetje vreemd vind dus - wel kinderen delen maar geen financiën?), dan vind ik inderdaad ook dat thuis bij de kinderen zijn net zo goed telt, helemaal omdat je er opvang mee uitspaart.
Pfff ik las met m'n neus idd. Excuus!
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Mrt 2017 23:04

Re: Inkomen naar rato verdelen

Ik had het er toevallig vandaag over met mijn zusje. Die heeft alles op een hoop en dan beiden een bedrag 'eigen geld'.

Met mijn man had ik wel op een gegeven moment een gezamenlijke rekening maar daar ging bijna niets vanaf en er stond ook vaak helemaal geen geld op. Oftewel, we hadden het bar slecht geregeld. Het maakte niet zo veel uit, we regelden het gewoon zo dat degene die geld had betaalde. Meestal was het een puinhoop, maar mijn man stak liever zijn kop in het zand dus met enige regelmaat kwam ik onbetaalde rekeningen tegen. Die gezamenlijke rekening was er alleen omdat ik dat wilde, maar hij werkte er dus niet echt aan mee. Niet doelbewust overigens, maar hij vond het gewoon te ingewikkeld.

Dat heb ik nu gelukkig beter geregeld. J. is gelukkig wat dat betreft gewoon een stuk beter met financiën. Wij hebben het nu zo geregeld dat we beiden naar rato bijdragen aan de gezamenlijke rekening. Ik houd dus een stuk minder over dan mijn vriend. Als het geld op de gezamenlijke rekening op is dan stort hij meestal iets bij, ik ook af en toe.
Het klopt alleen niet helemaal hoe het geregeld is want op dit moment kan ik steeds sparen en hij niet.
Ik betaal wegenbelasting van mijn auto, mijn telefoonrekening en mijn ziektekostenverzekering. Is een beetje zo omdat het gewoon al zo was. Hij betaald ook zijn eigen ziektekosten en auto. Maar in de praktijk komt het er op neer dat we de meeste dingen toch wel van de gezamenlijke rekening doen.
We gaan het er maar eens over hebben om het toch anders te doen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 07 Mrt 2017 23:29

Re: Inkomen naar rato verdelen

Hier eigenlijk alles op de zogenaamde hoop. We betalen alleen de hypotheek naar rato.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Mrt 2017 23:41

Re: Inkomen naar rato verdelen

Hier ook gewoon alles op één hoop, wel zo makkelijk. Ik vind het ook altijd een beetje gek, gezinnen met kinderen die toch alles naar rato verdelen. Eigenlijk eens met Whatever.
2012 & 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Mrt 2017 08:48

Re: Inkomen naar rato verdelen

Hier ook naar rato. We hebben uitgerekend wat de vaste lasten zijn (huis, boodschappen, en wat extra's) en dat naar rato verdeeld wat we op de gezamenlijke rekening storten. En de rest is voor onszelf. In mijn geval betekent dat ook dat ik gewoon alles voor mijn dochter betaal.
Nu ik zwanger ben zullen we die kosten ook gaan verdelen.
Vriend heeft wel altijd gezegd dat hij wel wil dat ik ook kan sparen, dus mocht t krap worden gaat hij meer betalen. Dit doen we nu vanaf januari.
Ik denk dat naarmate je langer bij elkaar bent je dit ook wat losser gaat laten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 08 Mrt 2017 09:02

Re: Inkomen naar rato verdelen

Hier alles op 1 grote hoop. We hadden eerst alles gescheiden, maar toen zoon er was toch maar samen op 1 hoop want ik had in de praktijk niks meer en hij kon nog sparen .
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 08 Mrt 2017 09:47

Re: Inkomen naar rato verdelen

Hier alles op 1 hoop gedaan toen wij samen gingen wonen. Net zo makkelijk
<<

Anoniem284

Bericht 08 Mrt 2017 11:51

Re: Inkomen naar rato verdelen

We hebben allebei een eigen rekening waar het salaris op binnenkomt en waar persoonlijke vaste lasten vanaf gaan. Daarnaast een gezamenlijke rekening waar de gezamenlijke vaste lasten afgaan. We storten daar allebei geld op. Verder hebben we een gezamenlijke spaarrekening, daar gaat al het spaargeld heen (individueel sparen we niet). Doordat we zo goed als hetzelfde verdienen en onze persoonlijke vaste lasten bijna gelijk zijn, dragen we evenveel bij. Het enige verschil is dat ik iets meer spaar, maar dat is mijn eigen keuze. We sparen nu bijvoorbeeld onder andere voor een nieuwe auto, maar die auto gebruik ik dagelijks dus ik vind het ook niet erg (buiten dat het mijn eigen keuze is) daar iets meer voor te sparen . Mijn vriend heeft een lease-auto.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Mrt 2017 12:07

Re: Inkomen naar rato verdelen

Whatever schreef:
Carrie schreef:Ik snap het naar rato nooit goed, maar Caulfield heeft het heel helder en duidelijk uitgelegd dat zelfs ik het snap, dank!

Dat gezegd hebbende, het lijkt me echt het eerlijkst alles op 1 hoop en ieder evenveel zakgeld. Ja tog.


Niet per se toch, als je geen kinderen hebt (ik vind eerlijk gezegd uberhaupt naar rato en beetje gek als je een gezin hebt en je dus dermate grote levensdoelen samen nastreeft, dan mogen de financiën inmiddels ook wel op een hoop) en de een werkt kneiterhard (meer dan) fulltime en de ander maar 3 dagen, dan vind ik best dat de een daar meer van over mag houden.


Op zich eens, maar dan vind ik het weer niet eerlijk als de persoon die drie dagen werkt wel het hele huishouden moet doen terwijl die ander na werktijd op de bank kan gaan zitten. Inkomen naar rato verdelen, dan ook het huishouden naar rato verdelen, dus dan heeft de persoon die fulltime werkt daar ook gewoon een aandeel in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers