Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

anoniem203

Bericht 06 Mrt 2017 20:13

Re: Afvaltopic 2017

Ahw wat een lieve reactie Lot! En bedankt voor de tips :)

Ik hoop dat ik deze week niet blijf hangen. Heb vanochtend toch nog even snel op de weegschaal gestaan en er was nog niks af. Vandaag ben ik iig weer goed bezig geweest. Morgen nog een wat strenger dagje + 's avonds nog een uurtje zwemmen en dan hoop ik woensdag toch iets terug te zien op de weegschaal. Al heb ik mijn twijfels ook mede doordat mijn menstruatie eraan zit te komen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 07 Mrt 2017 19:04

Re: Afvaltopic 2017

Ik lees hier vaak mee en oa Ava echt knap dat jij zo doorzet..ga zo door. ik houdt het max 4 weken vol en dan val ik weer terug in mijn oude patroon van chocolade en koekjes eten.
Jij neemt ook 1x per dag een shake toch? Waar is dat van?
En dat zwemmen, doe je dat alleen? Ik beweeg helemaal niet en dat zou ik ook wel kunnen gaan doen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2017 19:28

Re: Afvaltopic 2017

Ava, je bent goed bezig! Ik heb me hier weer even afzijdig gehouden en dat was natuurlijk niet voor niks :palm:. Echter, ik ga over een paar weken naar Londen en dan wil ik twee nieuwe broeken mee die nu nog superstrak zitten. Het zou dus mooi zijn als die dan net iets lekkerder zitten. Daarnaast heb ik vorige week een vakantie geboekt, van half tot eind juni, en ik wil dan minstens in de zomerkleren van vorig jaar passen (en dus een kilo of drie/vier afvallen), maar liever nog in de zomerkleren van twee jaar geleden (en dus een kilo of zeven afvallen). Ik durf echter nergens meer op te hopen, want het mislukt steeds en kennelijk ben ik niet voldoende gemotiveerd. In elk geval heb ik gisteravond gesport en vanmiddag een uur gelopen buiten. Vrijdag ga ik weer sporten en verder probeer ik weer regelmatig te hoepelen thuis, ga ik zo ook even doen voor de tv.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem221

Bericht 07 Mrt 2017 19:40

Re: Afvaltopic 2017

We hebben vandaag de sleutel van de sportschool gehaald. Of een sleutel? Ze werken met een tag-systeem. Duidelijke uitleg gekregen en de nadruk werd gelegd op het feit dat ze alles kunnen zien als ze dat willen en dus het verzoek om het netjes te houden. Lijkt me niet meer dan een fatsoensnorm. Vriend moet nog een trainingsschema krijgen, maar morgen gaan we voor het eerst starten met sporten. Vriend gaf aan dat als we ons vervelen, we dan geen rondje gaan lopen in het centrum, maar naar de sportschool gaan. Vind ik een goed streven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2017 19:45

Re: Afvaltopic 2017

Lekker bezig, Fedora!

Ik baal een beetje van mijn sportschool. Ik was daar lid geworden vanwege het grote aanbod aan leuke groepslessen, maar de ene na de andere les die ik leuk vond stopt vanwege te weinig animo. Beetje jammer! Misschien dat ik over een tijdje sowieso wel even stop daar, want ik wil meer buiten gaan sporten met goed weer (skaten, fietsen, tennissen etc.).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem221

Bericht 07 Mrt 2017 19:55

Re: Afvaltopic 2017

De sportschool die wij hebben gekozen is maar enkele uren per week bemand en ze hebben maar twee uur groepsles per dag. De spinning die ik wil gaan volgen zal wel vol zitten, maar ik ben er nog niet geweest, dus ik weet het nu nog niet. Maar spinning is ook altijd het enige geweest wat ik leuk vond. Heb in het verleden weleens steps gedaan. Maar ik ben niet motorisch en voor ik het 'dansje' uit mijn hoofd kende, startten zij alweer met een nieuwe ronde. Zo frustrerend.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2017 19:58

Re: Afvaltopic 2017

Ik heb ook een tijd fanatiek gestept en was er ook goed in, maar m'n knieën zijn er helemaal van naar de klote gegaan. Ze kraken bij elke traptree die ik op loop, beetje jammer :laughcry:. Ik houd van dansgerelateerde lessen, die vind ik gewoon het leukst. Spinning lijkt me dan weer helemaal niks! Wordt bij ons ook niet gegeven geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem221

Bericht 07 Mrt 2017 20:03

Re: Afvaltopic 2017

Bliss schreef:Ik heb ook een tijd fanatiek gestept en was er ook goed in, maar m'n knieën zijn er helemaal van naar de klote gegaan. Ze kraken bij elke traptree die ik op loop, beetje jammer :laughcry:. Ik houd van dansgerelateerde lessen, die vind ik gewoon het leukst. Spinning lijkt me dan weer helemaal niks! Wordt bij ons ook niet gegeven geloof ik.


Spinning is ook eigenlijk niets aan. Maar het is de enige sport waar ik van zweet en me niet stoor aan het feit dat ik er niets van bank. Ik vond steps heel leuk en vooral als ik het eindelijk na vier weken onder de knie had, maar baalde er gewoon altijd stevig van dat ik niet met de groep kon meekomen. Bij spinning is het niet erg om niet mee te kunnen komen, wat maakt dat ik dat dan ook graag weer wil doen. :P

Wel k dat je knieën ervan naar de kloten zijn gegaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2017 20:47

Re: Afvaltopic 2017

Ik zie nu dat ik 'klote' typte, maar het moest idd 'kloten' zijn! :D

Zwemmen vind ik ook wel leuk, dus misschien dat ik ook weer eens baantjes ga trekken. Er schijnt hier vlakbij een zwembad te worden geopend dit jaar met een 50-meterbad, dat lijkt me wel wat!
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mrt 2017 21:19

Re: Afvaltopic 2017

Tip: de sport waardoor je echt snel afvalt en strakker wordt is krachttraining. Niet op die fitnessapparaten maar echt trainen met kettlebells, barbells, lunges, squatten, trx, etc. Laat je begeleiden door een medewerker en dan zul je zien dat het heel verslavend werkt. Mede omdat je snel resultaat ziet en spieren krijgt.
Op YouTube, Krachttraining voor Vrouwen (fb) vind je veel voorbeelden, uitleg en oefeningen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem221

Bericht 07 Mrt 2017 21:24

Re: Afvaltopic 2017

Lady schreef:Tip: de sport waardoor je echt snel afvalt en strakker wordt is krachttraining. Niet op die fitnessapparaten maar echt trainen met kettlebells, barbells, lunges, squatten, trx, etc. Laat je begeleiden door een medewerker en dan zul je zien dat het heel verslavend werkt. Mede omdat je snel resultaat ziet en spieren krijgt.
Op YouTube, Krachttraining voor Vrouwen (fb) vind je veel voorbeelden, uitleg en oefeningen.


Ik zag ze al liggen en moest even aan jou denken en daarna dacht ik: Daar heb ik toch echt hulp bij nodig, want geen idee wat ik ermee moet.

Bliss: Zwemmen is voor mij geen hobby. Ik bedoel, ik ben nergens goed in. Heb A & B en heb ooit C overwogen, maar ik ben net zo'n zinkend schip in het water. Wel heb ik de belofte liggen dat ik deze zomer vaker meega zwemmen. Vriend is een echte waterrat en met mijn figuur, zoals ie nu nog is, zie ik mezelf niet voor de lol aan het strand/in het zwembad liggen.
<<

anoniem203

Bericht 07 Mrt 2017 22:05

Re: Afvaltopic 2017

Annemie schreef:Ik lees hier vaak mee en oa Ava echt knap dat jij zo doorzet..ga zo door. ik houdt het max 4 weken vol en dan val ik weer terug in mijn oude patroon van chocolade en koekjes eten.
Jij neemt ook 1x per dag een shake toch? Waar is dat van?
En dat zwemmen, doe je dat alleen? Ik beweeg helemaal niet en dat zou ik ook wel kunnen gaan doen.


Bliss en Annemie dankje wat lief! Ik gebruik de shakes van Atkins. Ik wilde graag een merk die ik gewoon bij een aantal winkels kan kopen en niet afhankelijk ben van een webshop waar vaak nog verzendkosten overheen gaat. Ik sla ze in als ze in de aanbieding zijn. Laatst waren ze 1+1 en nu 2e halve prijs bij de Trekpleister. Atkins is rijk aan eiwitten en laag in suikers en koolhydraten. De shakes van WeightCare bevatten bijna 9x zoveel suiker als die van Atkins en zit bijna gelijk qua calorieën.

Ik ga meestal zwemmen met een vriendin en soms ook gewoon alleen. Ik ben dan echt een uur lang baantjes aan het zwemmen. Klinkt lang maar de tijd vliegt. Vooral als mijn vriendin erbij is want we kletsen wat af :wink: Met zwemmen gebruik je bijna al je spieren in je lichaam en je verliest ongeveer (ligt eraan hoe stevig je zwemt) zo'n 500 calorieën per uur. Dus het is wel je moeite.

Morgenochtend heb ik weer mijn weegmoment. Ik ben benieuwd of er weer iets af is!
<<

anoniem203

Bericht 07 Mrt 2017 22:08

Re: Afvaltopic 2017

Fedora schreef:
Lady schreef:Tip: de sport waardoor je echt snel afvalt en strakker wordt is krachttraining. Niet op die fitnessapparaten maar echt trainen met kettlebells, barbells, lunges, squatten, trx, etc. Laat je begeleiden door een medewerker en dan zul je zien dat het heel verslavend werkt. Mede omdat je snel resultaat ziet en spieren krijgt.
Op YouTube, Krachttraining voor Vrouwen (fb) vind je veel voorbeelden, uitleg en oefeningen.


Ik zag ze al liggen en moest even aan jou denken en daarna dacht ik: Daar heb ik toch echt hulp bij nodig, want geen idee wat ik ermee moet.

Bliss: Zwemmen is voor mij geen hobby. Ik bedoel, ik ben nergens goed in. Heb A & B en heb ooit C overwogen, maar ik ben net zo'n zinkend schip in het water. Wel heb ik de belofte liggen dat ik deze zomer vaker meega zwemmen. Vriend is een echte waterrat en met mijn figuur, zoals ie nu nog is, zie ik mezelf niet voor de lol aan het strand/in het zwembad liggen.


Hoezo geen hobby. Het is een sport hoor :wink: En het hoeft geen schoonheidswedstrijd te zijn. Gewoon zwemmen en gaan met die banaan.
<<

Anoniem221

Bericht 07 Mrt 2017 22:14

Re: Afvaltopic 2017

Ava, ik ben bang om te verzuipen. Zolang ik mijn voeten maar op de bodem kan zetten is het goed. Maar verder? Toen ik vorig jaar in Aquamundo zat ben ik met knikkende knieën van de glijbaan gegaan. Ik kan wel zwemmen, maar ben veul te langzaam en daardoor ga ik eerder kopje onder dan anderen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2017 22:53

Re: Afvaltopic 2017

Haha Ava, ik vind kletsende mensen in het zwembad altijd rete-irritant :D. Ik slalom daar dan tussendoor, maar liever zwem ik vlak naast de baan voor snellere zwemmers of zelfs erin als het rustig is. Niet dat ik zo snel ben, maar ik kom dan minder mensen tegen. Ik tel altijd banen en doe er meestal vijftig, dan vind ik het mooi geweest. Ben dan zo'n veertig minuten bezig geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem203

Bericht 07 Mrt 2017 23:03

Re: Afvaltopic 2017

Haha gelukkig zijn er heel veel kletsende mensen en zijn wij niet de enige in het zwembad :D Maar het is er in de avond altijd best wel druk en iedereen is aan het slalommen. Eigenlijk best jammer want heel druk is ook niet echt fijn.
<<

anoniem203

Bericht 08 Mrt 2017 09:11

Re: Afvaltopic 2017

[tr]
ForumnaamLengteStartgewicht StreefgewichtHuidig gewichtAfgevallen
Briggy1,7878,5 7076,22,3
Fedora1,6377.4 5869.97.5
Rose.1,78104,6 75-80103,61,0
Maddie1,7287,3 7884,62,7
Duchess1,7084,9 7081,23,7
Merlin1,7283,9 6876,27,7
Scandic1,8583,5 8083,50,0
Bliss1,8396,7<9095,21,5
Olijfje1,7474 6870.73.3
Isabel_1,6584,2 79,984,20,0
Silly-one1,7286 7584,51,5
Jada1,7788,8 79,988,80,0
Parel1,7687,1 7784,82,3
Lejow1,7078,2 6578,20,0
MrsMath1,7280,5 6974,16,4
Sayhtia1,6794,2 6980,513,7
Ava1,6180 6574,95,1


Het is me gelukt! :cheering: :cheering: :cheering:
Ik wilde voor mijn zoontje zijn verjaardag 5 kilo kwijt zijn. Dinsdag is hij jarig en ik zit nu op -5,1 kilo.
Ik ben T R O T S op mezelf!
<<

anoniem203

Bericht 08 Mrt 2017 09:14

Re: Afvaltopic 2017

Mijn volgende doel is nog 5 kilo eraf voordat de zomervakantie begint. Ik hoop dat dit mij ook gaat lukken!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mrt 2017 09:26

Re: Afvaltopic 2017

Goedzo Ava. Super!!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Mrt 2017 10:36

Re: Afvaltopic 2017

Wauw Ava wat Zal dat een fijn gevoel geven! Wat goed!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem198

Bericht 08 Mrt 2017 11:13

Re: Afvaltopic 2017

Wat onwijs goed Ava!! Weer extra motivatie.
<<

Anoniem221

Bericht 08 Mrt 2017 16:30

Re: Afvaltopic 2017

Vandaag zijn we voor het eerst naar de sportschool gegaan. Het was lekker rustig. We waren met zijn drieën en later bleven vriend en ik alleen over. Cardio heb ik niet zoveel mee en snap nu ook waarom ik het nooit kon volhouden. Krachttraining is daarentegen wel erg leuk om te doen. Ik ben absoluut gemotiveerd om dit vol te houden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Mrt 2017 17:15

Re: Afvaltopic 2017

Lady schreef:Tip: de sport waardoor je echt snel afvalt en strakker wordt is krachttraining. Niet op die fitnessapparaten maar echt trainen met kettlebells, barbells, lunges, squatten, trx, etc. Laat je begeleiden door een medewerker en dan zul je zien dat het heel verslavend werkt. Mede omdat je snel resultaat ziet en spieren krijgt.
Op YouTube, Krachttraining voor Vrouwen (fb) vind je veel voorbeelden, uitleg en oefeningen.


Daar vind ik helaas echt helemaal geen hol aan, dus dat zie ik mezelf niet snel doen. Dan doe ik liever een sport die ik wat leuker vind, dan blijf ik ook langer gemotiveerd. Ik doe wel wat krachtapparaten, maar ga niet met gewichten in de weer voorlopig.
❤ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Mrt 2017 17:29

Re: Afvaltopic 2017

Eens met Lady. Gelukkig kan ik hier 5 keer per week naar een groepsles met alleen maar dit soort oefeningen met gewichten. Ik ben nu 4/5 keer geweest en de instructeur was echt verbaasd over hoeveel ik al vooruit ben gegaan qua balans. Ik voel me ook echt al een stukje sterker! De start is wellicht even moeilijk maar zodra je de verbetering in je lichaam merkt gaat het inderdaad verslavend werken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mrt 2017 20:09

Re: Afvaltopic 2017

En nu weer eens met jou Feline :).

Fedora, wat leuk dat je zo gemotiveerd bent. Keep going!

Ava, knap van je hoor! Op naar de tien!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers