Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste verjaardag eigen kind

<<

Anoniem257

Bericht 06 Mrt 2017 20:33

Eerste verjaardag eigen kind

Hoe hebben jullie de 1e verjaardag gevierd? En wat voor cadeau hebben jullie gegeven?

Over 2 maand is mijn zoontje alweer jarig, ik ben dus beetje aan het oriënteren hoe ik het wil doen. Ik wil namelijk iets leuks doen, misschien thema versiering oid. Ook krijg ik al de vraag wat een leuk cadeau zou zijn voor hem. Ik vind het allemaal maar lastig dus ik kan alle tips gebruiken
<<

Anoniem281

Bericht 06 Mrt 2017 20:56

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Jaaa! Volgende maand is Tobias ook jarig en ik heb al zoveel plannen :D Ik twijfel tussen taarten van de Hema gewoon of mooie cupcakes ergens kopen met een mooie toef erop. Hij krijgt iig wel een meptaartje, of-ie nou mept of niet :smile:

Ik ga mooie ballonnen kopen, van die grotere zeg maar en blauwe slingers. Hier in de buurt is een winkel met kartonnen bordjes e.d. met een 1 erop en zo. Kan je zo'n pakketje kopen, met bekertjes.

We gaan 't vieren van 15h00 tot 17h00 en hij krijgt van ons een zandbak en ik ga er nog iets bij zoeken maar weet nog niet wat.. Ik heb er iig zó'n zin in!
<<

Anoniem316

Bericht 06 Mrt 2017 20:56

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Jeetje wat gaat dat snel joh! Superleuk! Ik ga dit topic even in de gaten houden :).
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 06 Mrt 2017 20:57

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Wij hadden geen thema. Dus gewoon random slingers en ballonnen opgehangen.
Ik denk dat er een man of 15 visite was, een prima clubje. We hadden een fototaart van de HEMA en als cadeau hebben wij hem een loopfiets gegeven.
Verder heeft hij nog boekjes gehad, duplo, de ToetToet garage en wat autootjes en een houten loopkar.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 06 Mrt 2017 21:00

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Ik had een paar blonken opgehangen en slingers. Mijn vriend had een dreumesproof taart gebakken en die hebben we samen met haar opa's, oma, ooms en tantes opgegeten. Verder geen bezoek, al die drukte terwijl ze er zelf toch nog niks van snapt, hadden we niet echt zin in.
Van ons heeft ze het welbekende Ikeakeukentje gekregen die we zelf hebben opgeknapt.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 06 Mrt 2017 21:03

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Nog minder dan 2 maanden en Isa is ook jarig.
Wij gaan het alleen met de opa's, oma's, tantes, ooms, neefjes en nichtjes vieren.
Dat zijn we al met 24 volwassenen en kinderen in totaal.
Dat gaat nooit passen... Ik hoop op lekker weer!
We vieren het ook alleen in de middag tot het avondeten.
Dat is voor haar lang genoeg!

Ben benieuwd naar alle ideeën die hier voorbij komen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Mrt 2017 21:14

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Wij woonden klein dus hadden een zaaltje gehuurd. Onze zoon pakte de vlam terwijl we voor foto's aan het poseren waren, dus dat is van ons wel een tip om op te letten haha! Verder hebben we vooral boeken gevraagd. Hij kreeg vanzelf ook wel een hoop speelgoed. We hebben het in 3 uurtjes gevierd. Dat was ook wel genoeg.
L2014 & H2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Mrt 2017 21:16

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Wij vieren verjaardagen niet met heel veel mensen. We hebben beide niet zo'n grote familie.
Taart maak ik altijd zelf, samen met een vriendin. Zij blijft dan ook slapen en maakte op de verjaardag de meeste foto's.

Onze zoon werd vorige week 1
Hij kreeg van ons een loop-tracktor. Ik had een taart met tractor en boerderij dieren gemaakt.
Verder heeft hij o.a. duplo, grimms regenboog, auto's, kralenspiraal en kleding gekregen.
We vierden het van 13.30-16.30. Meestal is hij dan wel wakker. Maar hij was nu super verkouden en heeft tussendoor nog een uurtje geslapen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 06 Mrt 2017 21:16

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Bij m'n oudste had ik een klein kwarktaartje met frambozen voor haar gemaakt en ze kreeg een poppenwagentje met zelfgemaakte pop. We vierden het. Met opa's oma's ooms en tantes. We hadden een letterslinger en ballonnen met 1 er op. Bij haar tweede verjaardag hadden we een Nijntje thema omdat ze daar fan van was.

Bij de jongste had ik een klein appeltaartje gemaakt en ze kreeg de grimms regenboog met tussen lagen. Van haar zus een pop die ik ook zelfgemaakt had en haar zus had zelf een soort sambabal geknutseld. Ook voor haar geen thema omdat ze nog nergens fan van is. We hebben haar verjaardag met familie gevierd en de dag erna met vrienden(samen met de verjaardag van mijn man) ondertussen hebben zij namelijk ook allemaal kinderen en is het een soort van " gebruikelijk "

Cadeaus die hier bij beide van de visite een hit waren zijn: de little people bus en woonhuis, houten rammelblokken, toet toet/zoef zoef beestjes en kartonnen boekjes ,vormenstoof vingerverf en crayon rocks.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Mrt 2017 21:22

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Sjeuzus, wat gaat dat snel. We zaten in hetzelfde topic en mijn ukje is pas net 6 maandjes :-/ Gek idee!

Anyway, voor N's verjaardag deden we niet echt iets bijzonders. Gewoon thuis, opa's en oma's en ooms en tantes en kinderen uitgenodigd en een aantal vriendinnen (sommige met kinderen), verdeeld over twee momenten op de dag: van 10 tot 12 en van 15 tot 17 ofzo.
Ik heb vooral veel duplo gevraagd en wat boeken, pyjama, knutselspullen, zandbak, badspeeltjes, dat soort spul.
Qua taart: een paar simpele taarten waaruit iedereen kon kiezen en een kaarsje in de taart waar ze zelf ook wat van mocht proeven.
Qua versiering: een paar slingers door het huis. Niet te veel poespas. Het is allemaal al indrukwekkend genoeg.

Jongste dochter wordt eind augustus 1 en ik hoop op mooi weer. Dan wil ik het buiten vieren, in de tuin. Wederom niet te veel mensen en twee tijdstippen.
<<

Anoniem257

Bericht 06 Mrt 2017 21:34

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Vorig jaar in Mei was het prachtig weer. Stiekem hoop ik daar nu weer op! Ik denk dat wij ook 2 tijden gaan doen. Ligt een beetje aan K. zn ritme op dat moment.

Meptaartje wil ik ook inderdaad! Hoeft niet mega bijzonder maar vind het wel leuk als hij zn eigen taartje heeft haha. Versiering heb ik gezien op Ali express, misschien dat ik zoiets ook ga doen. Ik ben alleen zo wispelturig.

@Exo, ik schrok er zelf ook van. Mijn schoonmoeder vertelde dat ze over 2 maanden hier naar toe komt (ivm K. zn verjaardag)Ik dacht echt wow over 2 maanden al! haha, tijd vliegt!!

Zelf heb ik een speelzwembadje in mn gedachten om voor zij eerste verjaardag te kopen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 06 Mrt 2017 21:53

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Ik heb vandaag bij de KV Woezel en Pip feest accessoires gekocht. Tafelkleedjes, slingers, ballonnen, uitdeelzakjes. Dat wordt dus een beetje het thema.

Ik ga deze week even de uitnodigen maken. We vieren het de zaterdag na zijn verjaardag vanaf 15:00 uur met taart en om 17:00/17:30 komt er iets warms op tafel.

Waarschijnlijk geven wij hem een Globber 5in1 cadeau. Verder ga ik denk ik maar boekjes vragen of wat speelgoed voor buiten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Mrt 2017 22:01

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Wij hadden als thema Woezel en Pip en ik had zelf een sweet table en slingers gemaakt. We vierden het op mijn vaders werk (grote kantine), omdat ik voor die ene keer de hele familie (ook mijn ooms en tantes enzo) had uitgenodigd, om hen te bedanken voor de steun rondom B's vroeggeboorte en omdat we graag met ongeveer de hele wereld wilden vieren :P

We hebben B toen een houten loopkar gegeven! Van familie kreeg ze o.a. een zandbal (zo'n schelp) en duplo etc.

Overigens heb ik die dag echt wel als enorm emotioneel ervaren..
<<

Geel

Bericht 06 Mrt 2017 22:47

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Hier is het feestje van 12 tot 3 uur. Omdat het bijna lente is op 18 maart, heb ik een hoop geel in huis gehaald. Ik bak een lemon curd taart en een appeltaart met slagroomtoefjes waar ik dan van die gele kuikentjes in prop. Verder maak ik soep met brood en smeersels, heb ik een zooi gele servetten, bekers, bordjes, slingers en takken. En mijn man heeft de uitnodiging gemaakt. (graag niet quoten, ik haal 'm later weer weg)

-weg-

We gaan een kinderwagen aan haar geven, kan ze mooi achter leren lopen. :)
Laatst gewijzigd door Geel op 06 Mrt 2017 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Mrt 2017 22:48

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Wat een leuke uitnodiging Geel!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 06 Mrt 2017 22:59

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Dank je! Dat is wel het voordeel van een man die vormgever is, anders had ik dat ook niet gedaan hoor.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Mrt 2017 07:37

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Mijn zoontje was toen bang voor ballonnen :palm: dus ik had pompoms en slingers, we vierde het inderdaad in de middag met de opa's en oma's, overgrootoma en ooms en tantes en twee bevriende stellen met hun baby's. Iedereen bleef eten, we hadden kastanje champignonsoep en geroosterde paprika soep, hartige taart met Parmezaan en paprika, stokbrood, smeersels en kaasjes. En een foto taart van de Hema, hij kreeg een wishbone bike cadeau en had een donker blauw shirtje aan met in sierlijke schrijfletters aan elkaar het woordje 1 er op.

Verder kreeg hij nog een set voor de brio trein, voorleesboekjes, een tafeltje en stoeltje, zo'n houten puzzel, een toet toet autootje e.d.

Ik had voor S overigens een suiker vrij appeltaartje gebakken, daar heeft hij wel mee gespeeld maar geen hap van gegeten. Hij was heel lief en kroop rond in het midden van al het bezoek maar heeft de hele dag niks gegeten. Uiteindelijk zaten we op de dag dat hij echt jarig (vierde het op zondag en hij was de woensdag daarna jarig) was met hem in het ziekenhuis omdat hij een buikgriep en luchtweginfectie tegelijk had en uitgedroogd was, achteraf was hij dus op het moment dat we zijn verjaardag vierde al niet lekker en dat verklaarde ook waarom hij niet wilde eten van zijn taart.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Mrt 2017 09:11

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Ik heb met 11 maanden zelf een cakesmash gedaan om daar de uitnodiging van te maken. Iedereen was vanaf 3 uur welkom. We hebben het buiten gevierd en rond 17.00 de bbq aangezet. De taart had ik zelf gemaakt met fondant. Het was een Sesamstraattaart. Qua cadeaus was het vooral zoef zoef en Duplo. J zelf vond het allemaal wat druk dus die heb ik op een gegeven moment in z'n campingbedje gezet zodat hij iets meer overzicht had.
2015 💙
<<

Brooke

Bericht 07 Mrt 2017 11:11

Re: Eerste verjaardag eigen kind

De eerste verjaardag hebben we heel intiem gevierd met de mensen die echt dichtbij ons stonden. Ook omdat het voor ons sowieso een extra emotionele dag zou zijn. Dit hebben we als zeer prettig ervaren allemaal en we hebben allemaal kunnen genieten. De kleine had er ook toch niks aan aan de grote drukte.
Wij hebben gewoon slingers en ballonnen opgehangen en bij de Hema had ik gebak met een mooie foto van J. erop besteld.

Wij hebben een little tikes 4 in 1 cadeau gedaan. Van familie heeft ze toen o.a. duplo gekregen en leesboeken gekregen. Boeken doen het altijd goed.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 Mrt 2017 11:43

Re: Eerste verjaardag eigen kind

De eerste verjaardag van onze zoon hebben we met familie en vrienden gevierd in de ochtend. In de middag sliep hij altijd. Nu was hij hyper dus dat ging wat lastiger helaas haha.

De eerste verjaardag van onze dochter is volgende week vrijdag. We vieren het de zaterdag van 11:00-14:00. Aantal familieleden en paar vrienden, maar niet teveel. Onze kinderen kunnen niet zo goed tegen prikkels. Ook is ze een beetje eenkennig op het moment.
Ik heb vooral kleren gevraagd want speelgoed hebben we in overvloed door de oudste.
Van ons krijgt ze een pop.

Zelf maak ik altijd de taarten en elk jaar kies ik iets wat de kinderen leuk vinden. Nu is dat voor haar nog lastig omdat ze dat zelf niet kan zeggen dus ik ben nog aan het nadenken. Onze zoon had bij zijn eerste verjaardag allemaal verschillende beestjes op de taart omdat hij een dierengek is.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Mrt 2017 16:09

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Wij hadden ook geen thema, ik hou daar zelf niet zo van.
Voor de eerste verjaardag van mijn zoon heb ik gewoon zelf taarten gemaakt en cakes gebakken en heb ik voor hem een klein slagroomtaartje gekocht waar hij mee mocht doen wat hij wilde.

Voor zijn eerste verjaardag hebben wij zelf een hobbelpaard gekocht. Voor de rest hadden we een loopwagentje, een activity center waar hij achter kon staan, duplo etc gekregen.

Qua vieren: We hebben bij mijn zoon op zaterdagavond de vrienden uitgenodigd om 18u30 geloof ik. Zoon is toen om 21u gaan slapen en wij hebben dan nog gezellig verder gevierd met onze vrienden. Zondags hebben we in de namiddag vanaf 15u de familie uitgenodigd.
2012 & 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Mrt 2017 21:32

Re: Eerste verjaardag eigen kind

Wij hadden voor de eerste verjaardag van F. geen thema. Ik had wel een uitnodiging gemaakt met een foto. Die kan ik morgen wel even opzoeken.

We hebben haar verjaardag gelijk met die van mijn man gevierd (die is 3 dagen eerder jarig) maar het draaide wel om haar. We hadden geluk met het weer dus kon lekker buiten. Qua taart had ik bij de bakker een fototaart laten maken en verder zelf een taarten gebakken. Het begon om 2 uur en we hadden geen eindtijd omdat het ook de verjaardag van mijn man was. Om 5 uur was F. zo verschrikkelijk moe dat ik haar naar bed heb gebracht voor een uurtje. Daardoor kon ze 's avonds ook nog lekker spelen.

Van ons heeft ze een poppenwagen gehad met het idee van daar kan je mooi achter oefenen met lopen maar eigenlijk heeft ze dat nooit gedaan, ze begint er nu wel heel veel mee te spelen dus alsnog leuk! Verder heeft ze een krukje met haar naam gehad, duplo, zoef zoef, boekjes en een pop (my first baby born voor de meisjesmamas...hier een echte hit!).

Ik vond het een heerlijke dag met familie en vrienden. F. heeft ook genoten maar nu is ze ook wel een meisje dat geniet van aandacht en mensen om haar heen!
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 07 Mrt 2017 21:40

Re: Eerste verjaardag eigen kind

De eerste verjaardag van onze dochter zijn we met ons neefje erbij eerst naar de dierentuin geweest.
Na een slaapje, aan het eind van de middag is de naaste familie langsgekomen en hebben we de taart aangesneden. De taart was een fototaart met een collage van foto's van de eerste dag tot kort voor haar verjaardag. Na de taart ging iedereen weer weg. Was prima zo. We wilden het graag zo klein houden.

Als cadeau had ik aangegeven dat ik graag een gezamenlijk cadeau wilde ipv kleine cadeautjes. Dat is de wishbonebike geworden. Van ons (ouders) heeft ze een Wobbel gehad.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers