Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zondag? Rustdag!

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 06 Mrt 2017 19:38

Re: Zondag? Rustdag!

Ik zou zo graag op zondag ook altijd vrij zijn. Gewoon om op te laden voor de nieuwe week. Maar ik werk bijna altijd op zondag (behalve bij grotere plannen zoals feestjes, vakanties, weekendjes weg) omdat ik het (extra) geld nodig heb en werken op een zondag een leuke toeslag geeft.

Ik zorg dat ik de vrijdag en zaterdag altijd vrij hou als weekend, maar toch blijft zondag voor mij de ultieme rustdag. Ik vind het ook lastig om op zaterdag veel leuke dingen te plannen omdat ik zondag dan niet kan uitrusten haha.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Mrt 2017 20:06

Re: Zondag? Rustdag!

Ik doe wel andere dingen op zondag dan de rest van de week. Ik lig vaak wat langer in bed of loop langer in een joggingbroek doe gewoon wat rustiger aan.
Op zondag doe ik trouwens niks in de voortuin of de auto wassen. Dit omdat de hele straat naar de kerk gaat en ik weet dat zij er niet van houden op zondag dus daar probeer ik rekening mee te houden. Ik doe overigens wel wat in de achtertuin als dit nodig is, daar hebben ze geen zicht op dus dan vind ik dat het wel kan.
:heart: :heart: 2011
<<

Geel

Bericht 06 Mrt 2017 20:21

Re: Zondag? Rustdag!

Wat grappig dat zoveel mensen in een 'kerkelijke' straat wonen. Ik ben dat echt niet gewend :-).
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 07 Mrt 2017 13:48

Re: Zondag? Rustdag!

Zondag is de enige vrije dag van mijn man. Ik werk in de horeca, maar zo min mogelijk op de zondag (werk op oproepbasis dus kan mijn wensen ook gewoon aangeven). Zondag is voor ons echt de dag om lekker met z'n drietjes te zijn.

Bij ons zijn de winkels maar een keer per maand open (ondanks een handtekeningenactie -waar bijna 50% voor gehele zobdagopenstelling heeft getekend- komt dat hier er niet doorheen), dus boodschappen doen we dan eigenlijk nooit. Klussen gebeurt hier wel eens, maar de buren doeniet dat ook. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dat voor anderen not done zou zijn, maar misschien komt dat door de buurt waar ik woon.

Oh en zondag is de dag dat we altijd iets uitgebreider eten. Bijvoorbeeld vis of vlees dat ik voor andere dag te duur vind, haal ik dan wel voor de zondag.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Mrt 2017 13:59

Re: Zondag? Rustdag!

Gezien alle reacties zal het echt verschillen waar je woont, betreffende wat gewaardeerd wordt door de omgeving. Wij wonen in de grote stad. Hier is klussen op zondag geen enkel probleem. De auto's door de straat en de studenten 's nachts voor de deur maken meer herrie dan hier en daar wat geklus. De AH hier is ook al elke dag tot 22.00u open, zelfs op zondag. Het warenhuis waar ik werk gaat tegenwoordig ook Nieuwjaarsdag, Eerste Paasdag en Eerste Pinksterdag open. Alleen op Eerste Kerstdag zijn we vooralsnog dicht. Ben benieuwd hoe lang dat nog blijft. Die 24/7 economie komt steeds dichterbij. Al zal het in de kleinere dorpen en steden nog wel even duren.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Mrt 2017 16:14

Re: Zondag? Rustdag!

Teun schreef:Wij doen op zondag vaak wel minder dan op zaterdag, maar niet uit principe. Meer omdat het lekker is om zaterdag al zoveel mogelijk te doen wat 'moet' zodat we zondag kunnen relaxen en opladen. Maar het gebeurt ook vaak dat we toch boodschappen doen of klussen, dat laten we niet omdat het toevallig zondag is.

Dit!
2012 & 2016
<<

Anoniem250

Bericht 07 Mrt 2017 16:27

Re: Zondag? Rustdag!

Ik houd de zondagen wel rustig. Niet vanwege geloof, maar voor mezelf. Ik moet opladen voor de werkweek en wil zondag niet met een druk hoofd naar bed. Ik heb geen problemen met klussen en in mijn omgeving wordt daar ook geen rekening mee gehouden. Ik vind het wel fijn dat op zondag winkels open zijn.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Mrt 2017 18:16

Re: Zondag? Rustdag!

Voor mij eigenlijk precies hetzelfde als wat Holly hierboven zegt. Ik doe meestal niet heel veel op zondag, vind een rustig dagje voor de werkweek weer begint heerlijk. Meestal is de rest van het weekend hier ook wel druk, dus dan probeer ik op zondag niet heel veel te plannen. Ik heb er verder totaal geen problemen mee als andere mensen gaan klussen oid, moet iedereen lekker zelf weten. Doen we zelf ook wel als het zo uitkomt. Boodschappen doe ik liever niet op zondag, maar dat is meer omdat het hier dan altijd hysterisch druk is in de winkels. Zelfde geldt voor winkelen. Maar verder vind ik het juist heerlijk dat alles gewoon open is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Mrt 2017 18:24

Re: Zondag? Rustdag!

Ik vind zondag wel de ultieme chilldag, maar ik vind het ook heerlijk dat ik gewoon boodschappen kan doen dan. Het verschilt een beetje hoe actief ik ben op zondag. In elk geval heb ik geen principiële bezwaren tegen activiteiten op zondag.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 08 Mrt 2017 10:57

Re: Zondag? Rustdag!

Ja, zondag is wel onze rustdag. Niet dat ik dan niet zou stofzuigen of iets zou kopen. Maar vind het wel fijn dat je de hele week druk bent en op zondag even niks hoeft, even opladen voor de komende week. Zou ook een klein beetje balen als de buren dan lawaai zouden gaan maken maar zou daar uiteraard niks over zeggen. Is meer een gevoel.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 08 Mrt 2017 11:21

Re: Zondag? Rustdag!

Hier is zondag ook niet persé een rustdag. We wonen wel in een dorp waar de winkels gesloten zijn op zondag, als we naar een supermarkt willen moeten we echt naar een grote stad. Ik zou er ook geen problemen mee hebben als de buren op zondag zouden klussen, maar wel als dat al om 8 uur 's ochtends zou zijn. We moeten er iedere dag om 6 uur uit, dus zou het erg balen zijn als we op zondag al om 8 uur wakker zouden liggen door de buren. Na 10 uur zou ik dat al niet meer erg vinden. Zoiets vind ik gewoon een beetje rekening houden met de buurt.
In de zomer spelen heel vaak kinderen voor ons huis op zondagochtend vanaf half 8. Ze komen niet hier uit de straat, maar een straat verderop ''maar papa en mama willen uitslapen". Ja, dat zijn wel dingen waar ik van baal.
Net als dat onze buren van zondag op maandagnacht tot 2 uur met een hoop geschreeuw hun meubels hebben over verhuisd.
Zondag hoeft echt geen rustdag van mij te zijn, maar een beetje rekening houden met al je werkende buren die iedere ochtend tussen 6 en 7 de deur uitgaan kan je wel doen, vind ik.
<<

Brooke

Bericht 08 Mrt 2017 11:28

Re: Zondag? Rustdag!

Zondag is voor ons gewoon een dag zoals alle anderen. Wij wonen dan ook in een stad waar alle winkels (inclusief supermarkten) gewoon open zijn. Ik ga dan niet om 8.00 stofzuigen of de was aanzetten (hele gehorige woningen) zoals doordeweeks wel eens, maar ga ook geen dingen laten. Als er wat te klussen valt of huishouden, dan doen we dat gewoon en heb er ook geen moeite mee als anderen dat ook doen.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers