Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weten jullie het al?

<<

Anoniem250

Bericht 07 Mrt 2017 16:25

Weten jullie het al?

Ik woon in de swing state van Nederland, las ik laatst. En dat verklaart het vast. Ik weet dus niet waar ik op ga stemmen. Ik weet het niet. Niet. En ik heb veel partijprogramma's doorgenomen. Sommige zelfs twee keer. Ik heb stukken van debatten terug gekeken. Ik heb uiteraard ook stemwijzer en kieskompas ingevuld. Maar ik weet het niet. Ik word er nu een beetje zenuwachtig van. Ik ben eigenlijke een kordate beslisser. Maar nu dus niet. Ik vind eigenlijk geen enkele partij goed genoeg :nopompom: Anyways, waar gaat jouw stem naar uit en waarom?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2017 16:32

Re: Weten jullie het al?

Ik heb ook nog geen idee.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2017 16:32

Re: Weten jullie het al?

Ik ga niet stemmen.
<<

Anoniem250

Bericht 07 Mrt 2017 16:40

Re: Weten jullie het al?

Cotton schreef:Ik ga niet stemmen.


Dat vind ik geen goed antwoord.
<<

Anoniem210

Bericht 07 Mrt 2017 16:42

Re: Weten jullie het al?

Ik heb precies hetzelfde Holly. Normaal gesproken heb ik een goed gevoel bij een partij, meestal dezelfde en stem ik vol overtuiging maar ik ben nu ook aan het zweven. Voelt best kut. Ik heb mij er al goed in verdiept dus nogmaals de programma's doornemen heeft ook weinig zin. De debatten die er nog komen ga ik nog volgen maar of dat de doorslag geeft?
Ik heb echter wel een lijstje met partijen waar ik niet op ga stemmen.
<<

Geel

Bericht 07 Mrt 2017 16:43

Re: Weten jullie het al?

ChristenUnie. Ik heb alle programma's inmiddels gelezen, maar ik denk bij de CU gewoon bij bijna alles dat het logisch is. Ik zou het bijna jammer vinden dat ze christelijk zijn, want ik denk dat veel mensen op deze partij zouden stemmen als die C zou verdwijnen. Anderzijds vind ik ook dat mensen niet te moeilijk moeten doen over die C.

HG en Elliot, tussen welke partijen twijfelen jullie?

Cotton, waarom niet?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2017 16:46

Re: Weten jullie het al?

HollyGolightly schreef:
Cotton schreef:Ik ga niet stemmen.


Dat vind ik geen goed antwoord.

Haha sorry.

Ik heb teveel partijen die het zouden kunnen worden, met allemaal goede punten. Maar daarentegen staat dat diezelfde partijen ook punten hebben waar ik het helemaal niet mee eens ben en dat zijn net punten die voor mij zwaar wegen. Ik vertik het om te stemmen als het zo moet.

Dus mijn stembiljet is in de kachel gegaan.
<<

Geel

Bericht 07 Mrt 2017 16:47

Re: Weten jullie het al?

Oké, ik ga jullie helpen, Lennox en HG. Welke punten vinden jullie belangrijk en welke partijen zijn absoluut uitgesloten?
<<

Anoniem250

Bericht 07 Mrt 2017 16:48

Re: Weten jullie het al?

Ik vind het programma van de ChristenUnie goed. Maar ik ben het absoluut niet eens met hun standpunt over abortus. Ik heb overwogen op de ChristenUnie te stemmen, maar doordat standpunt gaat dat dus niet door. Ik twijfel tussen GroenLinks, PvdA en D66. Ik heb ook serieus de PvdD overwogen, maar ik ben het oneens met hun standpunt over de AOW.
<<

Geel

Bericht 07 Mrt 2017 16:52

Re: Weten jullie het al?

Zijn GL, PvdA en D66 voor jou even goed? Of twijfel je omdat ze alledrie ook iets hebben waar je niet achter staat?

(CU gaat abortus niet afschaffen hoor, ze willen het aantal weken terugschroeven van 24 naar 18.)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2017 16:52

Re: Weten jullie het al?

Ik weet het ook nog niet. Echt niet gewoon. Ik denk dat heel veel mensen dat hebben. Ik twijfel nu tussen D66, puur omdat ik het het meest eens ben met hun maar ik wil ook weer gewoon niet dat Wilders de grootste wordt dus wil ik misschien strategisch VVD stemmen.
<<

Geel

Bericht 07 Mrt 2017 16:53

Re: Weten jullie het al?

Nou Caro, twee partijen om tussen te twijfelen is toch een prima score? :-)
<<

Anoniem250

Bericht 07 Mrt 2017 16:53

Re: Weten jullie het al?

Partijen waar ik nooit op zou stemmen zijn PVV en SP, 55plus (en nog een aantal).

Ik vind duurzame economie, milieu, inclusiviteit, kunst en cultuur en goed onderwijs belangrijk. Máár wat ik ook heel belangrijk vind is het stimuleren van zelfredzaamheid en participatie.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 07 Mrt 2017 16:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2017 16:54

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:
(CU gaat abortus niet afschaffen hoor, ze willen het aantal weken terugschroeven van 24 naar 18.)

24 weken is nu de max. grens voor een medische abortus toch? De 'gewone' grens ligt al lager.

Bij een slechte 20 weken echo kan je dan toch geen kant meer op?
<<

Anoniem250

Bericht 07 Mrt 2017 16:55

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:Zijn GL, PvdA en D66 voor jou even goed? Of twijfel je omdat ze alledrie ook iets hebben waar je niet achter staat?

(CU gaat abortus niet afschaffen hoor, ze willen het aantal weken terugschroeven van 24 naar 18.)


Dat weet ik, máár daar ben ik het dus niet mee eens.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2017 16:55

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:Nou Caro, twee partijen om tussen te twijfelen is toch een prima score? :-)


nou dat is niet omdat ik nu zo erg op de hoogte ben van alle ins en outs maar puur omdat ik altijd wel beetje tussen die twee partijen 'zweef'. Maar ik vind VVD nu te rechts (of ik ben linkser geworden) en D66 eigenlijk wat te klein.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2017 17:07

Re: Weten jullie het al?

Respect dat jullie de partijprogramma's geheel hebben gelezen zeg! Ik vind sommige programma's zo enorm uitgebreid en gedetailleerd, en over veel punten heb ik gewoon niet zo'n sterke mening dat het me niet echt boeit.

Ik heb net de samenvatting van het programma van de CU gelezen Geel, omdat jij zei dat de meeste punten gewoon logisch zijn, en ik ben het daar wel mee eens. Maar er zijn toch ook wel punten (NIPT, abortus, euthanasie) waar ik zo anders over denk dan de CU, dat ik toch niet op deze partij wil stemmen.

Ik stem normaal eigenlijk altijd VVD en denk dat ik dat nu ook weer ga doen. Ik kan me in de meeste standpunten vinden. Maar ik vind niet dat deze partij er zo enorm uitspringt ten opzichte van andere partijen. En dat heb ik met geen één partij, er springt voor mij niets uit.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2017 17:09

Re: Weten jullie het al?

HollyGolightly schreef:
Geel schreef:Zijn GL, PvdA en D66 voor jou even goed? Of twijfel je omdat ze alledrie ook iets hebben waar je niet achter staat?

(CU gaat abortus niet afschaffen hoor, ze willen het aantal weken terugschroeven van 24 naar 18.)


Dat weet ik, máár daar ben ik het dus niet mee eens.

Nee dat is voor mij ook een reden om NIET op de CU te stemmen. Ik vind het juist 'fijn' dat het nog mogelijk is om na een eventuele slechte 20-weken echo te kiezen voor het afbreken van de zwangerschap als blijkt dat dat nodig is (nodig vind ik hier een beetje een raar woord, want wie bepaalt wanneer het nodig is, maar ik bedoel dus als uit de 20-weken echo blijkt dat het kindje zware afwijkingen heeft waardoor de kwaliteit van het leven ernstig wordt aangetast). Ik snap ook echt niet waarom de CU dit wil terugdringen naar 18 weken.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 07 Mrt 2017 17:16

Re: Weten jullie het al?

Geel weet je al wat ik moet stemmen?

PvdA en GroenLinks staan ongeveer gelijk. Maar in zowel Jesse Klaver als Asscher zie ik geen overtuigende premier. D66 past minder goed bij mijn overtuigingen dan PvdA en GroenLinks, maar is toch nog een optie.

Edit niet dat ze het zouden worden, maar toch neem ik dat mee in mijn overweging.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 07 Mrt 2017 17:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 07 Mrt 2017 17:18

Re: Weten jullie het al?

Elliot, bijna alle partijen hebben een samenvatting van de programma's, die heb je echt best snel doorgelezen. Tip van Flip.

Ja, dat vind ik dus het 'jammere' aan de CU, dat die punten altijd roet in het eten gooien, hoewel ik er ook wel achter sta.

Maar goed, genoeg over mijn favoriet hehe. De partijen verschillen wel best wel, maar in de campagne springt er nog niks uit inderdaad, da's echt jammer! Nieuwsuur heeft trouwens heel leuke gesprekken één op één met de kandidaten, dat zou je ook nog kunnen (terug)kijken.

Caro, VVD is zeker rechtser geworden, dus dat ligt niet aan jou. Als D66 een partij is waar jij achter staat, waarom vind je de grootte dan belangrijk? Je zou GroenLinks kunnen stemmen, die liggen goed in de peilingen, maar dat is economisch wel weer een andere partij, zij maken echt flink groenere keuzes.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2017 17:19

Re: Weten jullie het al?

Speelt het dan niet mee, dat die twee partijen toch weinig kans hebben om premierschap te krijgen (hoe zeg je dit eigenlijk?). Want dan kan je wel stemmen op een van die partijen, omdat ze het meest bij je passen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2017 17:20

Re: Weten jullie het al?

Geel schreef:Elliot, bijna alle partijen hebben een samenvatting van de programma's, die heb je echt best snel doorgelezen. Tip van Flip.

Ja, dat vind ik dus het 'jammere' aan de CU, dat die punten altijd roet in het eten gooien, hoewel ik er ook wel achter sta.

Maar goed, genoeg over mijn favoriet hehe. De partijen verschillen wel best wel, maar in de campagne springt er nog niks uit inderdaad, da's echt jammer! Nieuwsuur heeft trouwens heel leuke gesprekken één op één met de kandidaten, dat zou je ook nog kunnen (terug)kijken.

Caro, VVD is zeker rechtser geworden, dus dat ligt niet aan jou. Als D66 een partij is waar jij achter staat, waarom vind je de grootte dan belangrijk? Je zou GroenLinks kunnen stemmen, die liggen goed in de peilingen, maar dat is economisch wel weer een andere partij, zij maken echt flink groenere keuzes.


Misschien redeneer ik heel raar nu, maar als het gaat tussen VVD en PVV om wie de grootste is: dan stem ik liever VVD dan PVV. Dat is een gekke zin.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2017 17:20

Re: Weten jullie het al?

Caro schreef:Ik weet het ook nog niet. Echt niet gewoon. Ik denk dat heel veel mensen dat hebben. Ik twijfel nu tussen D66, puur omdat ik het het meest eens ben met hun maar ik wil ook weer gewoon niet dat Wilders de grootste wordt dus wil ik misschien strategisch VVD stemmen.

Dit is overigens voor mij ook een reden om voor de VVD te kiezen.

♥♥
<<

Geel

Bericht 07 Mrt 2017 17:21

Re: Weten jullie het al?

HollyGolightly schreef:Geel weet je al wat ik moet stemmen?

PvdA en GroenLinks staan ongeveer gelijk. Maar in zowel Jesse Klaver als Asscher zie ik geen overtuigende premier. D66 past minder goed bij mijn overtuigingen dan PvdA en GroenLinks, maar is toch nog een optie.
Haha, nee want ik weet nog niet precies wat je wel en niet belangrijk vind. Hoe belangrijk vind je een groene economie bijvoorbeeld?

Kijk, ik zou bij deze partijen niet je keuze laten bepalen aan de hand van premierwaardigheid. De kans is namelijk vrij klein dat iemand van hen het wordt. Dus dan gaat het om bij welke partij je past. Daar gaat het natuurlijk in feite om bij verkiezingen. Sterker nog, je kiest een volksvertegenwoordiger en dat kan iemand in de partij zijn die op de achtergrond opereert.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2017 17:21

Re: Weten jullie het al?

Oh gelukkig! Dan ben ik niet de enige. He, wat komen wij veel overeen de laatste tijd! Kan ik jou niet inhuren als spokesperson?
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers