Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lekker hoofdgerecht met eieren

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Mrt 2017 10:56

Lekker hoofdgerecht met eieren

Ik ontdek net 12 eieren die tot morgen houdbaar zijn in de koelkast. Wie weet er een makkelijk en lekker recept waar een boel eieren in moeten? :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mrt 2017 10:59

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Shakshuka, hoewel daar ook weer niet zo veel eieren in moeten.
Een uitgebreide frittata met groenten. Of dunne omeletjes als wraps gebruiken. Of eiermuffins met groenten er in.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2017 11:02

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Zelfgemaakte fou yong hai. Sorry geen recept, maar die van m`n schoonmoeder is zo lekker.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2017 11:06

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Quiche. Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren met quiches. Laatst eentje gemaakt met spinazie, zalm en geitenkaas, en eentje met witlof, peer en Roquefort.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Mrt 2017 11:14

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Spaghetti carbonara?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Mrt 2017 11:16

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Hartige taart met hartige taart deeg, prei, spekjes, tijm, geraspte kaas, scheutje melk en een stuk of 6 eieren? Ben je al door de helft van je doosje heen. Als het te veel is kan je het morgen ook prima koud nog als lunch eten.

Hier is mijn ultieme, ik heb geen zin om te koken maar wil wel iets relatief gezonds op tafel zetten gerecht omelet uit een siliconenbakvorm uit de oven, daar gooi ik dan spekjes of hamblokjes in, een gesnipperd uitje en flink wat diepvries erwten, stokbroodje met kruidenboter er bij en klaar, gaan ook wel een stuk of 6 eieren in.

Je kan natuurlijk ook bananen pannenkoekjes of zo iets bakken voor het ontbijt voor morgen of bananenbrood en dat in plakjes invriezen, alvast een paar eitjes koken en die voor de komende 2 dagen in de koelkast bewaren voor de lunch. Chinese tomatensoep maken met omelet reepjes er in, hier zou het doosje zo leeg zijn haha
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2017 11:58

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Gewoon roerei vind ik ook lekker, met tomaat, ui, veel peper en zout, eventueel een beetje kaas.

Of een zoete schuimomelet, dat is ook erg lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Mrt 2017 11:58

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Dank voor de antwoorden. Als ik een ovenschaal flink invet kan ik daar op zich ook wel een omelet/fritatta-achtig iets in bakken zonder dat het aanbrandt, toch?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Mrt 2017 12:01

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Ja lijkt me opzicht geen probleem, eventueel bakpapier op de bodem gebruiken zou je ook kunnen proberen en dan de zijkanten wel invetten.

En nu ik fritatta lees moet ik denken aan fritatta met aardappel dus, salami, ui, knoflook olijven en iets van Italiaanse kruiden :thumbup:
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 07 Mrt 2017 12:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2017 12:03

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Ik denk het wel, hooguit kan je het er niet zo mooi uit krijgen als bij een gewone springvorm.
Ik heb zelf voor thuis van die mini-quichevormpjes van de Albert Heijn, die zijn heel handig, daar wip je ze zo uit. En ze nemen weinig plaats in in de keukenkast.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Mrt 2017 12:07

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Kiekeboe gehaktballen. Dat is een gehaktbal met een hard gekookt ei in het midden en dan bakken. Ik wil ze nog steeds een keertje maken want ben er benieuwd hoe het smaakt, maar ben er nog niet aan toe gekomen.

In het noorden van Nederland heet het eggbal dacht ik en worden ze gepaneerd en daarna gefrituurd.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Mrt 2017 12:11

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Vast ook lekker Fred. Vandaag ga ik voor zo min mogelijk moeite.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Mrt 2017 17:02

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Eierbal Fred! Echt heeeerlijk. Het is dan alleen niet met gehad maar met ragout (kerrie of gewoon rundvlees zoals in een kroket).

Je kunt het zelf maken maar of het makkelijk is weet ik niet. Voor zover mijn bijdrage :wink:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Mrt 2017 17:10

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Die variant met ragout heb je ook in Venlo Dee, maar hier het frietei. Het lijkt erg op de eierbal, maar is geloof ik net niet helemaal hetzelfde (maar geen idee wat precies het verschil is). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd sinds ik hier woon, ik ben niet zo gek op hardgekookte eieren.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 07 Mrt 2017 18:05

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Tip: de datum op de eieren klopt vaak niet, nouja niet kloppen, is tenminste houdbaar tot. Vaak blijven ze nog lang goed. Wanneer ze drijven in een glas water zijn ze bedorven.
Verder lekkere recepten :).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Mrt 2017 18:21

Re: Lekker hoofdgerecht met eieren

Ja, klopt eierbal dat is het met kerrie en ragout. Ik weet nog dat ik er eentje heb gegeten bij een snackbar in Zwartemeer aan de grens bij Duitsland. Die waren eigen gemaakt en lekker. Op die snack mogen ze in het noorden trots op zijn. Mag best worden doorgevoerd in Brabant.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers