Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lieve oma Pluis

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Mrt 2017 20:59

Lieve oma Pluis

Ken jullie dat boekje van Dick Bruna?

Ik heb het vandaag gekocht, het gaat over de oma van Nijntje die dood is gegaan. Dikke tranen over mijn wangen toen ik het las :snik:. Het lijkt me een mooi boekje voor met name de jongste, maar ik kan het geloof ik nog niet aan om het daadwerkelijk voor te lezen.

Ik vond het wel een tip voor de moeders zonder vader of moeder hier. Het boekje kost 6,95 bij Bol.com.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mrt 2017 21:10

Re: Lieve oma Pluis

Die ken ik, is inderdaad een mooi boek. Wel begrijpelijk dat je er nu nog niet aan toe bent het voor te lezen.

Toen mijn neef overleed vond ik mijn dochter al iets te oud voor Nijntje, dus ik heb toen voor dit boek gekozen, ook erg mooi:

https://www.bol.com/nl/p/een-boom-vol-h ... 015511897/
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Patsy

Bericht 04 Mrt 2017 21:12

Re: Lieve oma Pluis

Nu moet ik ook huilen :snik:.

Wat een goed idee! Mijn oudste weet wel dat oma op de foto op de kast staat en dat ik een ring om heb die van oma was. Misschien is dit wel een goede manier om beide jongens uit te leggen waarom ze oma niet kennen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Mrt 2017 21:42

Re: Lieve oma Pluis

Precies Katrien. En daarbij wil ik zo graag dat oma voor D meer zal zijn dan een foto naast de televisie, die hij af en toe een kusje geeft. Ik hoop zo dat ik hem wat beter uit kan leggen waarom oma er niet meer is.

Suzan, ik vind dit boekje voor mijn stiefzoontje ook al niet meer zo geschikt. Het boekje wat jij plaatst lijkt me een goede optie voor hem.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Mrt 2017 21:45

Re: Lieve oma Pluis

Ja, mijn moeder heeft dat vroeger al aan ons voorgelezen toen mijn overgrootoma was overleden.
⁠♡♡♡
<<

Patsy

Bericht 04 Mrt 2017 21:50

Re: Lieve oma Pluis

Ik vind het echt heel moeilijk om ze dat uit te leggen. Ik denk dat, wanneer jij over je moeder praat met D en je stiefzoon, zij altijd meer voor hun zal zijn dan een foto. Puur doordat je met liefde over haar praat.

Suzan, dat boek van jou klinkt ook mooi.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 04 Mrt 2017 21:54

Re: Lieve oma Pluis

Bedankt voor deze tip!
Ik ga er nog even over na denken maar misschien is dit ook wel een goed boekje voor ons.
Mijn man is nog heel veel met de dood van zijn vader bezig en veel verdrietig. De jongens vragen dan of het Door opa hemel komt. Misschien snappen ze het met zo'n boekje dan beter.
Hier helaas nog maar 1 opa en 1 oma voor de jongens.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Mrt 2017 20:03

Re: Lieve oma Pluis

Wat verdrietig Myloon, nog maar één opa en oma :(.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem196

Bericht 06 Mrt 2017 06:28

Re: Lieve oma Pluis

Jammer dat er geen lieve opa pluis is.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 06 Mrt 2017 08:10

Re: Lieve oma Pluis

Lady schreef:Wat verdrietig Myloon, nog maar één opa en oma :(.


Ja, het zijn moeilijke jaren geweest.
Wij proberen nu dus maar extra te genieten van mijn vader en mijn schoonmoeder.
20-09-2013 N. & T. Geboren!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde