Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloedend tandvlees

<<

Anoniem202

Bericht 04 Mrt 2017 15:41

Bloedend tandvlees

Sinds een aantal weken heb ik last van bloedend tandvlees. Het is bij 2 tanden in de onderkaak, waar m'n spalkje begint en eindigt. Heel vervelend. Ik flos dagelijks, poets 2 keer per dag m'n tanden (wat nu steeds een bloedbad is) en ik ben begonnen met het spoelen met Listerine, in de hoop dat het beter gaat. Maar dat gebeurt eigenlijk niet.
Heeft iemand tips voor me?
Als het aanhoudt ga ik natuurlijk langs de tandarts maar die zit in m'n oude woonplaats dus vandaar dat ik nog niet ben geweest.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Mrt 2017 16:03

Re: Bloedend tandvlees

Misschien poets je te hard?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem184

Bericht 04 Mrt 2017 16:22

Re: Bloedend tandvlees

Ik zou even telefonisch overleggen met de tandarts(assistente), vooral ook omdat het bij je spalkje is en niet je hele tandvlees. Ik zou trouwens geen Listerine gebruiken, daar zit alcohol in en dat is volgens mij helemaal niet zo goed. Toen ik laatst door een behandeling gevoelig en bloedend tandvlees had moest ik van de tandarts Perio-Aid mondspoeling gebruiken, dat schijnt ontstekingsremmend te zijn.
<<

Geel

Bericht 04 Mrt 2017 17:01

Re: Bloedend tandvlees

Stoken.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 04 Mrt 2017 17:13

Re: Bloedend tandvlees

Maple schreef:Ik zou even telefonisch overleggen met de tandarts(assistente), vooral ook omdat het bij je spalkje is en niet je hele tandvlees. Ik zou trouwens geen Listerine gebruiken, daar zit alcohol in en dat is volgens mij helemaal niet zo goed. Toen ik laatst door een behandeling gevoelig en bloedend tandvlees had moest ik van de tandarts Perio-Aid mondspoeling gebruiken, dat schijnt ontstekingsremmend te zijn.


Daarom heb je listerine zero. Zonder alcohol.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 04 Mrt 2017 19:58

Re: Bloedend tandvlees

Stoken met houten tandenstokers of nog beter... van Gum ofzo. Dat zijn ragertjes van rubber.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem184

Bericht 04 Mrt 2017 20:03

Re: Bloedend tandvlees

JustMeDaan schreef:
Maple schreef:Ik zou even telefonisch overleggen met de tandarts(assistente), vooral ook omdat het bij je spalkje is en niet je hele tandvlees. Ik zou trouwens geen Listerine gebruiken, daar zit alcohol in en dat is volgens mij helemaal niet zo goed. Toen ik laatst door een behandeling gevoelig en bloedend tandvlees had moest ik van de tandarts Perio-Aid mondspoeling gebruiken, dat schijnt ontstekingsremmend te zijn.


Daarom heb je listerine zero. Zonder alcohol.


Daar zit alleen geen chloorhexidine in toch? Want dat helpt weer tegen infecties.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 04 Mrt 2017 20:17

Re: Bloedend tandvlees

Nee maar dat zit volgens mij in geen een van de mondwaters als listerine cb12 enz. Maar weet niet of je perio-aid zo kunt krijgen. Ik heb hem ook eens gehad van de kaakchirurg. Maar dat was na een tijdje gebruiken ook troep. Daar kreeg ik een hele zere en nare tong en mond van.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem184

Bericht 04 Mrt 2017 20:25

Re: Bloedend tandvlees

Ik kon 'm zo bij de Etos kopen :)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Mrt 2017 20:29

Re: Bloedend tandvlees

Wat voor tandpasta gebruik je? Ik gebruikte altijd prodent en kreeg toen als advies om elmex of paradontax te gebruiken (of nog 1 die ik niet meer weet). Dat hielp bij mij wel.
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Mrt 2017 22:11

Re: Bloedend tandvlees

Ik moet van mijn tandarts stokeren, en nog meer dna ik nu al doe, want ze vond dat het toxh nog wat bloedde. Ik moet van haar van die Ragertjes gebruiken. Moet zeggen dat dat ook wel prettig werkt en schoon voelt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2017 22:25

Re: Bloedend tandvlees

Had ik ook altijd, maar sinds ik echt elke dag ben gaan stokeren én een tijdje met Parodontax Extra Fresh heb gepoetst, is het over! Stokeren is nu een gewoonte geworden, doe ik gewoon tijdens tv kijken ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem184

Bericht 04 Mrt 2017 22:46

Re: Bloedend tandvlees

Over het stoken (ik vind stokeren zo stom klinken, haha): ik gebruik op advies van de tandarts ook van die ragertjes, voelt inderdaad zoveel schoner! Bij m'n voortanden nog wel houten stokers want daar kom ik niet tussen met een rager.
Maar ik vraag me af of het stoken Phoebe gaat helpen omdat ze alleen maar op twee specifieke plekken in haar mond steeds terugkerende bloedingen heeft. Ik denk dat dat eerder op een bepaalde manier toch irritatie is van het spalkje en daar zou in dan echt weer even mee naar de tandarts gaan. Hoewel ik me afvraag... dat ijzerdraadje komt doorgaans toch niet echt in contact met je tandvlees?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 04 Mrt 2017 23:22

Re: Bloedend tandvlees

Ik rager ook met de gum rubberen ragertjes. Sindsdien heb ik ook geen ontstekingen meer tussen de tanden en kiezen waardoor het bij mij dus ging bloeden. Deze heb je in verschillende maten ook hè.

Even opgezocht. Ik kreeg de perio aid 0,12%. Deze is voor kortdurend gebruik. De 0,05% is voor langdurend oftewel onderhoudend gebruik.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem184

Bericht 05 Mrt 2017 06:52

Re: Bloedend tandvlees

Die rubberen singen, dat vindt mijn tandarts juist weer niks. Maar dat kan ook komen omdat ik tussen m'n kiezen gewoon grote ruimtes geven ze daar sowieso niet zouden werken, ik weet het niet.. En alleen voor m'n voortanden is het een dure aanschaf.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 05 Mrt 2017 15:03

Re: Bloedend tandvlees

Is de xl van de rubberen en de 2.0 van de gewone ragers nog te klein dan?
Mijn mondhygiëniste heeft ze juist aangeraden. Had eerst de houten maar dat deed niks. Toen de gewone ragers die lijken op de flessenragers haha dat deed niet voldoende. Want ik bleef een ontsteking houden tussen bepaalde kiezen. En nu met de rubberen is dat helemaal weg. Geen bloed meer met poetsen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 16 Mrt 2017 22:32

Re: Bloedend tandvlees

Listerine is prutzooi. Toen ik dat gebruikte, had ik ook meer last van mijn tandvlees. Ook heb ik nu een andere tandenborstel en dat scheelde zo veel. Verder gebruik ik ook af en toe kokos olie en dat scheelt zo veel. Is heel goed voor je tandvlees. Sinds ik dat gebruik, heb ik geen bloedend tandvlees meer.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Mrt 2017 09:21

Re: Bloedend tandvlees

Ja stoken, niet met zijn ijzertje (au!) naar zo'n plastic ragertje. Als je dat een week elke dag doet is het over.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers